Geld & Recht alle pijlers

btw actie

23-01-2013 05:48 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik las op internet over de btw actie, en dacht al daar moet toch wat achter zitten.. Computer gezien die mooi was en waar ik dus de prijs wel van onthield en van wat andere mooie producten. Nu is vandaag de actie in gegaan en zijn sommige artikelen zelfs duurder dan voorheen of dezelfde prijs gebleven.. Waarom kunnen ze dat maken??

Daar is geen actie meer uit te halen..
Niemand verplicht je om het product tegen het 'actietarief' te kopen en zolang het geen vastgestelde verkoopprijs heeft, mogen ze er voor vragen wat ze willen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
nee dat is zo, dat was ik ook niet van plan maar was er wel benieuwd naar of het gebeurde ja of nee.
Ik ga voor een macbook pro. Prijsvergelijking gedaan en ik kom goedkoper uit. Het hoeft dus niet met alles zo te zijn
quote:diorissima schreef op 23 januari 2013 @ 06:11:

Ik ga voor een macbook pro. Prijsvergelijking gedaan en ik kom goedkoper uit. Het hoeft dus niet met alles zo te zijnOh echt dat is wel mazzel dan.
Ik heb jaren i de detailhandel gezeten en zeker op de gewoon gangbare en nog lopende modellen werd eerst de prijs geplust en daarna een klein beetje afgeprijst. Eigenlijk alleen uitgaande of slecht verkopende modellen gingen wel echt flink afgeprijst in de aanbieding. Wees blij dat je van tevoren de prijzen hebt gezien, anders was je dus flink de boot in gegaan.
30 jaar geleden kocht ik een radio voor 129 gulden, 3 maanden later stond diezelfde radio in een folder: Van 149 gulden nu voor 129 gulden.
Ze zijn er niet om jou te matsen hoor...
Wij kopen iets duurs dus ook al jaren niet meer in één week tijd. Eerst grondig prijzen vergelijken en dan pas aanschaffen als het echt in de aanbieding is of ergens waar het echt voordelig geprijsd is. Wat TO beschrijft zie je echt veel vaker. En er zijn mensen die er in trappen en denken dat ze veel geld bespaard hebben.

Net als die supermarkt aanbiedingen nu drie voor maar 5 euro en dan kost één stuk 1,69 cent, dan heb je 7 cent verdiend door er drie tegelijk te kopen. Hoe groter de letters in de folder, hoe geloofwaardiger de aanbieding. Weten wat iets normaal kost levert vaak het meeste op.
zeker die reclame van de media markt.. btw weg er mee.. Als ik al gebruik wil maken van een actie als deze, dan zorg ik dat ik eerst de prijs van het artikel heb uitgezocht.. En 9 van de 10 keer is de MM dan alsnog duurder (of adverteren ze met een prijs die het normaal ook al kostte maar hebben ze de "oude" prijs opgehoogd )

Zeker bij duurdere artikelen is het zaak om van te voren je goed in te lezen in de prijzen en dan pas te gaan kopen..
-
Vaak adverteren ze met adviesprijzen. Als er staat 'van 750 naar 600' dan kun je er bijna van uit gaan dat dat ding al lang al voor 600 in de winkel stond en dat die 750 de adviesprijs van de fabrikant is. Zo werkt het in ieder geval bij een hele bekende keten!
Ze kunnen dat maken omdat ze een bedrijf zijn, geen filantropische instelling ingericht op jouw comfort.
Goed de typenummers vergelijken met wat jij wilt, en zo gaan shoppen, de Media, de Block hebben allebei de 21% korting actie, vaak wat oudere modellen, zelfs dan helpt prijs vergelijken nog.

Niet online gaan shoppen, maar richting de witgoedwinkels gaan, dan verdienen de verkopers ook nog iets extra.

En je kan wat meer vragen over het product zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven