Wij gaan voor een derde kindje! - deel 2

18-12-2012 22:28 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké dan gaan we hier verder!

Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"

Tabel is weer up to date. Als er iets niet goed staat of veranderd kan worden, let me know.

naamleeftijdandere kindjesNOD/

zwanger?uitgerekend opbijzonderhedenPipoo35meisje (3,5) jongen (2) 1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (2,5) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara34meisje (5) jongen (4) 6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! 4430 gram en 52 cm Suusm33jongen (7,5) meisje (4)8 juni 2013

geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG35jongen (5) jongen (3,5) 1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 35jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (1)12 september 2013zwanger geworden via IVF. 20-weken echo helemaal goed! VK geslacht verklapt: waarschijnlijk een jongetje!Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20-weken echo goed! Het is een meisje.Zonnestraal32meisje 6) meisje (3)29 september 201320-weken echo goed! Geslacht blijft nog even een verrassingLisje7736jongen (5,5) jongen (3)22 augustus 2013vanaf nu gaan we er écht voor, spannend!!

niet meer actief...

Enkie30meisje (3) meisje (1) 31 mei 2013 7 juni Enkiemeisje geboren! Lily3032jongen (4) jongen (1,5)12 juni 2013

geslacht verrassing 19 juni Lilymeisje geboren! Carmen 38jongen (3) jongen (1)Uitslag vlokkentest helaas niet goed.... heel veel sterkte lieve Carmen
Mirre, wat gaaf dat je echo helemaal goed was!! Ik geloof ook niet dat zo'n echoscopist het niet gezien heeft haha, maar ik geloof wel dat ze zoiets dan zeggen, voor de geloofwaardigheid Bij onze echo kwam ook meteen de piemel in beeld, dus toen vroeg ze gelijk of we het al wisten. Als we het nog niet hadden geweten dan hadden we het meteen gezien op dat moment, kon niet missen

Had jij überhaupt voorkeur of helemaal niet? En je man? Ik zou idd wel nog even een slag om de arm houden met kleertjes shoppen haha.

Suus, ben benieuwd naar jouw verhaal!

Fay, kom je ook nog eens langs of heb je het alweer gezien bij ons

Franses, dat was een verrassing toen dan zeg! Heb je nu al een idee trouwens?

Zonnestraal, ik volg je voorbeeld, moet ook nodig verder met de was. Onze wasmachine is trouwens ook kapot, hij doet het nog wel maar er ligt telkens een plasje water onder na het wassen. Ik heb voor volgende week een monteur besteld, eentje van Siemens zelf, de machine is pas 6 jaar en was hartstikke duur. Geen garantie meer, maar ik hoop toch dat het het iets kleins is en of ik dan misschien korting kan krijgen bij de reparatie omdat hij zo snel kapot is.

Ciao!
Tjee, waar moet ik beginnen? Wat is er veel geschreven. Leuk!! Allereerst het goede nieuws > onze echo was helemaal top. Spannend hoor, vond dit toch wel echt de spannendste keer. Maar alles wat er te zien en te checken was zag er goed uit. Onze kleine lag wel helemaal dubbel (voeten en handen bij het hoofd), dus soms was het allemaal niet heel duidelijk, maar ook veel leuke beelden gezien. En, op de heenweg naar echo toe hebben man en ik uiteindelijk toch besloten het geslacht niet te willen weten. Vonden we toch wel handig, hoeven we er ook niet om te liegen (dat we het niet weten) en blijft het echt een verrassing. Beetje rare wending, want ik ging ervan uit dat we het vandaag zouden weten... maar ik heb er ook wel vrede mee.

Op zolder maak ik dus nu maar een doos met kleertjes voor evt zoon, een doos voor evt dochter, een zak met kleren die sowieso weg kan ... enz. Iets meer gedoe, maar ook wel leuk. Overigens denk ik wel dat ik heb gezien dat het een meisje is, maar ik weet het uiteraard niet zeker. Dus ik ga daar zeker niet vanuit. Ben in ieder geval heel blij dat alles goed was.

Oh ja, iemand (4HK volgens mij) vroeg hierboven over een groeiecho. Ik had er nog nooit van gehoord, tot vanochtend. De navelstreng ligt namelijk dichtbij placenta (of zoiets was het) en dat kan ervoor zorgen dat het kindje in een later stadium minder goed groeit (hoeft niet, hoefde me geen zorgen te maken) en daarom moet / mag ik rond 28-30 weken terug komen om groei te checken. Onze echoman is echt super leuk en zei dat ik het beste rond 28 weken terug kan komen, omdat er dan nog veel te zien is (met 30 weken is buik toch al weer voller) en dan wilde hij ook wel even voor mij in 3d kijken als ik dat ook leuk vind. Nu al zin in, haha.

Oh ja, wij hadden stagiaire bij echo. Was wel grappig, want na de eigenlijke echo, mocht zij het een en ander in beeld proberen te brengen. Ik heb er dus al met al goed een uur gelegen, dus extra lang. Ook wel 40 foto's mee gekregen (wat moet ik er allemaal mee? Maar oké) Hebben nu gesloten envelop thuis liggen met roze of blauwe sokjes, zodat áls we het toch nog willen weten, de envelop open kunnen maken.

@ Emma. Je schreef over dat we waarschijnlijk dezelfde naam hebben, omdat onze nicks beide afkortingen zijn van onze naam... ik zie dat niet helemaal. Die van mij wel, maar ik zie niet hoe jouw nick een afkorting van mijn naam kan zijn. Haha, misschien dom van mij of jij hebt een andere naam in gedachten. Ben wel benieuwd... Wij vinden trouwens Emma als meisjesnaam wel heel leuk.

En wat een vreselijk verhaal las ik over die jongen, verschrikkelijk. Ik wil eigenlijk altijd nog een ehbo bij kleine kinderen cursus doen. Maar komt er niet van. Maar als ik dit dan weer lees dan zou ik het echt wel willen doen. En dat verhaal over All you need is love heb ik ook gezien. Zat hier ook te snotteren. Man vond het verhaal ook erg, maar die moest wel om mij lachen. Ik snotter namelijk echt overal om (zelfs een afscheidsscene bij gtst grijpt mij aan, HAHA)

Visje > wat balen dat je toch echt ongesteld bent geworden. Ik ken je geschiedenis niet echt, maar begrijp dat je naar de gyn gaat. Ben je al lang bezig? En vorige zwangerschappen gingen wel spontaan?

@Mirremara > top dat jouw echo er ook goed uitzag. Genieten hè? En leuk dat jullie geslacht ook verrassing laten.

Visje, hoe is het gegaan met je dochter? Wat naar zeg!!
Suus, jij ook gefeliciteerd met een goede echo. Ik kan me helemaal voorstellen dat je het deze keer toch het spannendst vond.

Ik ben benieuwd of het idd een meisje is, maar dat horen we dus pas na de geboorte.

Mirre, ik dacht bij de 20 weken echo van de oudste echt dat de echoscopist het geslacht niet gezien had, had het idee dat het helemaal niet in beeld was geweest, maar op het formulier stond bij geslacht gezien toch ja ingevuld. Ik neem dus aan dat jullie echoscopist het vast ook wel gezien heeft als het even in beeld was.

En natuurlijk gefeliciteerd met je goede echo.

Visje, hoe is het nu met je dochter?

Franses, dat zal een verrassing zijn geweest.

Emma, balen een kapotte wasmachine. Hopelijk is het idd iets simpeks. Je hebt je wasmachine wel echt nodig.

Ik krijg zo visite en ga even mijn meisje uit bed plukken. Die slaapt meestal trouwens juist heel goed, maar zit tussen wel en niet slapen overdag in. Ik denk dat ze gister iets te lang heeft geslapen tussen de middag. Normaal slaapt ze op woensdag vaak niet, maar doordat ze zo vroeg wakker was was ze toch wel noe. Dus heb ik haar toch even in bed gelegd, ik moet morgen toch om 6 uur op, dus dan is het minder erg als ze zo vroeg wakker is.

Heb vanmiddag toch nog een keer getest (schaam), het was een ander merk en duurde ietsje langer tot destreep kwam, maar hij is wel donkerder. Nog niet even donker als de controle streep, maar wel echt goed duidelijk. Toch nog wel even een fijne bevestiging.
Mirre en Suusm, gefeliciteerd met jullie goeie echo en spannend dat jullie allebei het geslacht niet weten. Moeten we dus nog even 20 weken op wachten!

Emma, hier ook een dreumes die na 50 minuten slapen het wel weer goed vond. Oh, en ik was zo toe aan even bijkomen op de bank na een slechte nacht door dezelfde dreumes! Maar goed, zit er dus niet in. De oudste is ook een draak vandaag. We zitten ook al de hele dag binnen maar ik kan geen fut vinden om naar buiten te gaan. Ach, dit zijn van dat soort dagen die wat mij betreft snel voorbij mogen gaan...
quote:suusm schreef op 23 januari 2013 @ 14:36:

@ Emma. Je schreef over dat we waarschijnlijk dezelfde naam hebben, omdat onze nicks beide afkortingen zijn van onze naam... ik zie dat niet helemaal. Die van mij wel, maar ik zie niet hoe jouw nick een afkorting van mijn naam kan zijn. Haha, misschien dom van mij of jij hebt een andere naam in gedachten. Ben wel benieuwd... Wij vinden trouwens Emma als meisjesnaam wel heel leuk. Nee, jouw nick is ook een afkorting van mijn naam (ik denk dus dat wij hetzelfde heten). Mijn huidige nick heeft niets met mijn echte mijn naam te maken. Maar ik wilde echt onherkenbaar zijn hier, zeker in het begin, gewoon ook vanwege hoe ik me voelde over de zwangerschap en verder nog niemand het wist toen. Ik heb nog een account en af en toe haal ik ze door elkaar, dus ik zal voor sommigen wel door de mand zijn gevallen, maar dat is nu niet meer zo erg. Ik heb in het jongensnamentopic gepost onder dat andere account, en daar staan ook de echte namen van mijn kinderen, dus een oplettende lezer weet wie ik nog meer ben en hoe mijn kinderen heten. En ook met welke naam mijn zoon dan kwam

Nou vanmiddag heeft dochter het toch van me "gewonnen". Toen ik voor de zoveelste keer ging kijken zat ze bovenop de commode te snikken, slaapzak uit gedaan, ze wilde écht niet slapen. En dat terwijl ze soms nog wel 2 of 3 uur slaapt! Nou ja dan maar weer eruit. En eerlijk is eerlijk, ze is super vrolijk gebleven en heeft lief gespeeld, nu nog steeds. Zoon had een vriendje mee van school en daar had je ook geen kind aan vandaag. En mijn hoofdpijn is ook eindelijk weg.

Vanmiddag dus niet zoveel gedaan als ik van plan was in het huishouden (mijn God hoe ga ik straks met die 3e daar nog tijd voor hebben vraag ik me soms af) maar wel de tas met kleertjes van mijn vriendin bekeken en jemig wat veel! Ik moet echt een selectie maken, heb nu wel minstens 10 broekjes in 56, 20 in maat 62, wel 30 longsleeves in maat 62 etc. etc. echt veel te veel. En lang niet allemaal leuk en/of mooi meer, dus ik ga er nog eens kritisch doorheen. Hoef niet alles te bewaren natuurlijk. Het gekke is, toen ik door de kleren van dochter heen ging vond ik het niet zo erg als ik van tevoren had gedacht, dat ik er afstand van moet doen. Maar als ik door die jongenskleertjes heen aan het gaan ben, dan overvalt mij wel weer zo'n teneergeslagen gevoel. Ik kan me gewoon helemaal niet voorstellen weer zo'n knulletje te hebben (en kijk er ook allerminst naar uit dan, erg he?_ Dus helemaal "genezen" ben ik nog niet helaas, dat gevoel is nog niet helemaal weg.

@ Suus, fijn van je echo dat die goed was! 40 foto's wow! Heeft hij hem nu ook nog op 3D gezet? Wij hebben maar 6 foto's waarvan 2 in 3D en daar zit 1 mooie bij en 1 "enge". Die andere in 2D zijn van een been met voet, een handje en van zijn achterhoofd. Niet heel interessant dus haha. Wat stoer dat jullie het geslacht toch niet wilden weten. Maar toch wel even stiekem kijken he, hahahaha! Net als Mirremarra trouwens Dat dan weer wel. Maar nu heb je dus wel een envelopje liggen met de uitslag, jeetje nou ik geloof niet dat ik me dan in zou kunnen houden.

@ Visje, hoe is het met je, en je meisje?

Eten is bijna klaar, tot later!
Ik reageer ook nog even snel voor het eten klaar is (pannen staan op!).

Teneerste: ik had al gespiekt maar toen geen tijd om te reageren, JIPPIE voor zomerzonnestraal! Wat fijn En ik herken dat je nog een keertje test hoor...het blijft toch even spannend zo in het begin.

@Emma: kleertjes...ik kom er in om! Ik moet nog even 2 weken wachten om het geslacht te weten en dan kunnen of al mijn kleertjes weg (ze zijn voor een groot deel roze/bloemetjes) of juist allemaal blijven... Ik snak wel naar een opruiming.

En wat fijn dat je hoofdpijn weer weg is.

@Mirremara en Suusm: knap dat jullie je kunnen inhouden en het geslacht nog niet willen weten zeg! Ik kan echt niet wachten...En, Mirremara: je moet wel echt even goed tussen de beentjes echo-en om het zeker te weten, dus als de echoscopist dat niet heeft gedaan dan weet hij/zij het niet hoor! Ik dacht bij oudste ook een piemeltje te zien (echoscopist ook), maar bij beter echo-en was het de navelstreng, die kan echt tussen de beentjes hangen. Dus...je weet nog niets @Suusm: ik zou dat envelopje al meteen opengescheurd hebben. Al breng je me wel op een idee....we kunnen wel een envelopje vragen en dat 's avonds openmaken bij een romantisch dinertje of zo. Mmmm...nog even over nadenken. In zo'n echokamer kan je niet echt spontaan reageren op jongen/meisje.

Oh, ik ren weer naar mijn pannen!
Visje hoe is het gegaan vandaag?

@Suusm en Mirremara: Wat fijn een goede 20-wekenecho. Het is toch altijd een spannend moment. Ik vind het wel stoer dat jullie het geslacht niet willen weten. Ik vind het ook een soort van ouderwets, ik 'reken' er al helemaal op dat ik het geslacht van mijn kinderen al lang voor de geboorte weet. Alsof dat vanzelfsprekend is. Maar alle generaties voor ons hadden geen idee natuurlijk. ik vind het toch wel heel leuk en makkelijk om het wél te weten. Maar toch, het lijkt me ook wel cool om het bij de geboorte te weten te komen.

@groeiecho; heb ik iedere keer wel gehad (met 30 en 36 weken) en krijg ik nu ook weer in februari. Had eerder met overgewicht te maken en dat het dan moeilijker is om de grootte met de hand te voelen.Maar de gynaecoloog zei deze keer gewoon dat 'men' er helemaal niet goed in is. Misschien is het nieuw in het protocol. Er is natuurlijk veel te doen geweest rond perinatale sterfte, dus er zijn wel dingen aangescherpt.

Ik vind het wel fijn dat ik weer groeiecho's krijg, want de tweede was 1200 gram zwaarder dan de eerste en ergens ben ik een beetje bang dat de derde nog eens 1200 gram zwaarder is. Dat idee is overigens niet heel realistisch, want dan zou ze ongeveer 5400 gram moeten wegen. De eerste bleef een tengere baby die met vier maanden nog maat 56 droeg, omdat maat 62 van haar billen gleed.

@Emma en middagslaapje. Mijn dochter stopte met middagdutjes toen ze 2 jaar en een paar maanden was en dan trok ze het ook vrolijk tot 's avonds na het eten. Vond ik wel jammer voor mijn rustmomentje overigens. En helaas weigert mijn zoontje, die binnenkort twee wordt, de laatste paar weken geregeld te gaan slapen 's middags. Dan is het ook huilen huilen en 'uit, uit, uit' roepen. Maar hij heeft het nog wel nodig. Hij wordt aan het eind van de middag echt minder gezellig als hij niet heeft geslapen; hard huilen bij alles wat hem tegenzit. Of hij valt voor het eten in slaap op de bank tegen mij aan en dan wil hij niet meer eten. Eigenlijk hoopte ik dat hij zijn middagdutjes zou blijven doen tot ver na de geboorte van de derde... Nogal wakkere types die kinderen van mij. Dag en nacht . Het is vast een teken van grote intelligentie of creativiteit ofzo
@Emma. Net met mijn moeder de echo even op dvd gezien. Krijgt iedereen eigenlijk altijd dvd van echo mee? Geen idee of dat normaal is, ik weet niet beter. En inderdaad heel veel foto's. Zag vanavond pas dat we echo op dvd hebben plus een kopie van de hele 'film' + nog een cdrom met nog eens 40 foto's die hij niet heeft afgedrukt. Daar staan nog 3 3D foto's op, maar inderdaad beetje 'eng', niet erg mooi. Alien-style ;)

Envelopje met sokje ligt keurig in kluis opgeborgen, voel me er helemaal - verbazingwekkend - relaxt bij. Benieuwd of dat zo blijft.

Heb even bij jongensnamentopic gekeken Emma, leuk!! En heel grappig, want de helft van je lijstje komt met die van ons overeen. Maar wij zijn er ook nog niet uit. Ook bij je meisjesnamen zag ik Lotte staan (en Saar, vind ik ook leuk, maar man niet) en die staat bij ons ook hoog genoteerd. De naam van je zoontje staat bij ons ook op nr 1 of 2, dus dat vond ik wel frapant. Je andere nick lijkt niet echt op mijn naam hoor, dus betwijfel of onze namen hetzelfde zijn. Die van mij heeft 7 letters (lekker cryptisch...)

Iedereen truste voor straks en morgen hopelijk weer uitgerust op!
Haha mijn andere nick lijkt idd ook niet op mijn echte naam. Mijn echte naam heeft 5 letters begint met een S, een S in het midden en een N op het einde. Die van jou is zeker met een Z en dan nog met NE erachter?

Wat een toeval met die namen zeg, dan hebben wij aardig dezelfde smaak! Wat vond je van mijn nummer 1 voor een jongen? Man wil er maar niet aan wennen, die vindt het voor een klein kindje nog wel leuk, maar een volwassen vent met die naam vindt 'ie niks. Ik kende vroeger een hele leuke jongen (toen 18 ofzo) met die naam en vond daar niets geks aan. Het is ook een beeld dat je hebt natuurlijk. Maar ik blijf 'm echt op nr. 1 houden.

Jeetje zo uitgebreid als bij jullie was dat bij ons niet hoor. Ik moest gewoon in het ziekenhuis voor de echo, daar krijg je echt geen DVD mee of CD-rom met foto's. Gewoon een paar, that's it. Van mijn zoon had ik er wel een aantal, maar van dochter zelfs maar 1 (van de ruggengraat ) echt zo jammer vond ik dat! Zoals jij het omschrijft ken ik het alleen van de pretecho, maar daar moesten we dan ook flink voor dokken haha. Die karige 20-weken echo was wel de reden dat we bij dochter nog voor een pretecho zijn gegaan met 26 weken. Dat gaan we nu niet doen trouwens. Heb de DVD nooit meer bekeken eerlijk gezegd, vond het toch wel erg veel geld.

Pipoo, hier wisselt het dus nog met de middagslaapjes. Ze kan ook zonder, soms komt het gewoon niet uit of in het weekend, als ze lang heeft uitgeslapen, dan slaapt ze soms ook al niet meer in de middag. Maar ik vind het ook wel lekker als ze het nog wel doet, en zoals afgelopen maandag vroeg ze er zelfs zelf om! En sliep ze gewoon 3 uur! Maar vandaag wilde ze dus echt niet.

Ze was trouwens wel een enorme clown toen het vriendje van zoon hier was vanmiddag. Continue de aandacht trekken, telkens heel hard lachen aan tafel, en op een gegeven moment stond ze op in haar Tripp Trapp, trok ze haar broek naar benden en draaide ze zich om, terwijl ze haar blote billen aan zoon en dat vriendje liet zien "KIJK BILLEN"!!! riep ze!! Nou jaaaaa zeg! Dat heeft ze nog nooit gedaan, ze lagen in een deuk natuurlijk (en ik stiekem ook wel) maar ik vond het wel een beetje dubieus, dus heb wel even gezegd dat ik dit niet wilde en dat dat niet hoorde. Wat een gekke meid!
@ Visje, wilde je nogmaals sterkte wensen.
@Emma, ik heb ook even gespiekt op het jongensnamenforum . Ik dacht aan Olav/Olaf (vanwege de v-klank en de o-klank, zelf vind ik het ook wel een leuke naam). Misschien Bas?

Jullie vermeende gezamelijke voornaam zou ook wel bij de namen van onze kinderen passen. Ik heb de variatie met nne op het eind wel op het potentiële lijstje in mijn hoofd. Maar een nicht van me heet ook zo en dat vind ik weer minder.
@namen: Ik heb me voorgenomen om pas na de 20 weken echo te gaan denken over namen (PS wat fijn dat de 20 weken echo's goed waren!). Voor een jongen zijn we er wel al uit, die naam zeiden we bij de eerste al tegen elkaar. Het is een naam die in de familie van mijn man voorkomt en zover we weten zijn dat ook de enige mensen die zo heten; een heel zeldzame maar toch normaal klinkende naam. Voor een meisje echt nog geen idee...al is de naam Saar wel ook al door mijn hoofd gegaan

@visje: knuffel....en denk aan je!

@middagslaapjes: hier waren beide dames rond hun 2e van de middagslaap af. Op zich kreeg ik ze nog wel naar bed en ook wel slaap, maar dan bleven ze tot 's avonds 23.00 uur spoken, dus vanaf toen toch maar wakker gehouden, maar ook ik miste mijn rustpauze!

@suusm: normaal krijg je geen dvd mee zover ik weet hoor! Tenminste, ik heb er nooit een gekregen. Ik heb de echo's in het ziekenhuis gekregen en wel heel uitgebreid, duurde elke keer een uur of langer en kreeg heel veel foto'tjes mee.

@Emma: hier zitten beide dames enorm in hun "billen" periode, billen en ook "poep" zijn helemaal hilarisch, grootste grap is je onderbroek naar beneden trekken en "BILLEN" roepen (zucht af en toe!)

@groeiecho's: bij mij is de baby goed te voelen, maar mijn ervaring is dat ze toch erg slecht zijn in schatten. Gynaecoloog dacht bij de tweede aan "wat kleiner dan gemiddeld, rond de 3 kilo" en ze was 4500 gram, kortom, de schatting zat er 1500 gram naast....Bij mij zat er 700 gram tussen eerste en tweede, dus ik heb ook visioenen van een baby rond de 5000 gram...oooh, ik hoop het niet!

@carmen; zie in de tabel dat jij je eerste echo op dezelfde dag als ik mijn 20 weken echo heb hebt! Voor ons allebei spannend
Goedemorgen!!

ZO, de kids zitten weer op school en ik ben aan het werk (thuis achter de pc, heerlijk!), maar eerst even snel een berichtje van mij.

@Nonovrouw, zo die gyn zat er echt wel ver vanaf dan. Die 5 kilo zal het hopelijk niet worden... aaah! Onze eerst was bijna 9 pond en de tweede 8 pond. Ben 'grote baby's' gewend...

@Emma, mijn variant is met s en inderdaad met nne, haha. Maar ik snap je nu hoor. Toevallig zeg! En jullie nummer 1 vind ik erg leuk. Zou ook wel bij ons passen, maar zo heet vriendje van zoon al en die ouders kennen we ook weer goed. Geen optie dus. Dat vind ik sowieso nu wel erg onhandig met de derde. De leukste namen hebben je kinderen al ... Dat jouw nr 1 niet past bij iemand die ouder is, vind ik niet. Maar ik snap het gevoel van je man wel. Soms heb je dat, omdat je misschien alleen maar jonge kinderen kent met die naam. Had ik altijd met de naam Lieke, terwijl ik die nu ook voor volwassen vrouwen leuk vindt. Kon ik me voorheen nooit voorstellen.(trouwens 1 foto van de ruggengraat , wat erg!)

@billenperiode. Moet er erg om lachen. Wij hebben de billenperiode met zoon in ieder geval redelijk achter de rug, al houdt hij er nog wel eens van om zijn piemel te tonen. Ligt hij zelf helemaal in een deuk. De middelvinger is nu erg populair, sinds zoon weet dat dat niet hoort. Ergste is dat mijn dochter van vier het heel grappig vindt, dus die steekt om het minst of geringste haar middelvinger op... en ligt dan in een deuk. Ik besteed er maar niet al te veel aandacht aan... zal wel weer over gaan.

@echo. Wat een verschil in 20-wekenecho's zeg. Onze 20 weken echo met zoon was toen eigenlijk nog een pretecho (want werd niet vergoed). Toen voor ik geloof 60 euro bij dezelfde man als nu geweest. Hij is gepensioneerd huisarts en geniet voornamelijk van zijn 'hobby', waar hij erg goed in is. (heeft wel de duurste apparatuur staan en natuurlijk al zijn papieren). Nu krijg je dus eigenlijk nog steeds een soort pretecho bij hem, alleen wordt die nu vergoed. Als je een dvd erbij wilt hebben met foto's betaal je normaal gesproken 10 euro, maar omdat wij er nogal een eindje voor moeten rijden (3 kwartier) en hij dat erg waardeert (en we ondertussen vaste klant zijn met nummer 3) hoeven wij niet te betalen.

@middagslaapjes: die van ons sliepen tot hun derde verjaardag. Vond het ook altijd heerlijk, heb je nog ff voor jezelf. Nu zitten ze beide op school en heb ik twee ochtenden per week helemaal voor mezelf. Het rare is dat ik het dan altijd wel erg druk heb, de tijd vult zich erg snel op. Maar straks in mijn verlof is het natuurlijk heerlijk dat ik alle tijd heb.

@Pipoo, Bas vind ik ook leuke naam.

Nu snel aan het werk!!
Ik vind Bas ook (wel) leuk, heb 'm op mijn lijstje gezet. Maar ergens vind ik 'm ook een beetje "aan de simpele kant" net als bijv. Tim en Sam. Die vind ik ook leuk, maar ook een beetje te gewoontjes of tè kort, voor zover dat een argument is De namen van onze andere kinderen zijn ook wel kort, dus het zou op zich wel goed passen. Al is het m.i. dé mogelijkheid om het rijtje nu af te sluiten met een 2-lettergrepen naam. Nou ja kan het niet zo goed uitleggen, het is het voor mij nog steeds net niet denk ik. En daarbij, Bas is wel leuk, maar dat wordt natuurlijk binnen no time Bassie en dat vind ik dan weer minder

Olaf ook wel aardig, maar een jongetje hier uit de buurt heet al zo (en is niet zo'n heel leuk kind) dus negatieve associatie mee.
@Emma: Ruben?
Hoi meiden, wat een lieve reacties weer hier. Bedankt voor alle knuffels, sterkte wensen en medeleven. Dat doet mij erg goed

Wat fijn dat de 20-weken echo's goed waren! Gefeliciteerd!! Wat knap dat jullie de verleiding kunnen weerstaan om het geslacht niet te weten. Weet niet of ik dat zou kunnen...

Het onderzoek gisteren is heel goed gegaan. Wat was ze toch een heldin. Heeft alles heel rustig over haar heen laten komen. Geen gekrijs niets. Zelfs niet toen ze uit de narcose kwam. Ze huilden wel heel zachtjes, maar werd weer rustig op mijn schoot. Ze was wel bang voor het infuus in haar hand, maar die heb ik toen onder haar dekentje verstopt. Ze heeft gelukkig weinig pijn gehad.

Mocht Fay niet terugkomen ben ik dus de laatste niet zwangeren op het lijstje

Suus ik ben inderdaad al een langere tijd bezig. Mei vorig jaar een miskraam gehad en in december ook. Wel twee vroege miskramen.

Bij mijn twee dochters ging het zwanger worden heel vlot. Eerste dochter ongepland waren wel al lang slordig met AC, konden de knoop niet echt doorhakken wat betreft wel of niet voor een eerste kind te gaan. Uiteindelijk toch zwanger, kwam er met kleine 7 wk achter. tweede dochter zeer gepland en in drie rondes raak.

Snap echt niet waarom het nu zo lang duurt..

31 januari echo bij de gyn om te kijken of er iets een zwangerschap in de weg zit. Gelijk even vragen of ik kan bloedprikken om te kijken hoe mijn hormoonlevels eruit zijn, gezien ik PCOS heb.

Goede nacht achter de rug en nu is ze weer vrolijk.

Nu week wachten op de uitslag. Ben benieuwd.
@Visje, wat fijn dat het onderzoek goed verliep. Nu maar duimen dat de uitslag goed is of in ieder geval duidelijkheid brengt.

Ik kan me goed voorstellen dat je zorgen maakt over het uitblijven van een blijvende zwangerschap; na twee normale zwangerschappen...

@Bas; grappig dat jullie Bas allebei een (wel) leuke naam vinden. Mijn broer heet Bas, toen hij nog heel klein was noemden we hem Basje, niet Bassie. Wat variaties voor Emma: Bastiaan, Sebas of Boaz (die laaste zie je de laatste jaren stevig groeien. Het is niet helemaal 'mijn ding', maar het Bassie, Basje effect ben je kwijt en het is niet te simpel)

Hebben jullie ook dat je bij bepaalde namen meteen bepaalde types voor je ziet, ook zonder iemand met die naam te kennen? Een Madelief bijvoorbeeld (vind ik ook wel een leuke naam, maar krijg ik er vast niet door; vriend is niet opgegroeid met het grote boek van Madelief ) is toch een heel ander kind dan een Lotte. Wij hebben een - in mijn ogen - zachte naam gegeven aan onze zoon en vooralsnog vind ik zijn naam goed bij zijn persoontje passen. Er zijn echt namen die ik niet zou geven omdat ik niet zou willen dat mijn kind 'zo' zou zijn. Als jullie snappen wat ik bedoel.

Suggesties voor meisjesnamen zijn nog welkom
@Pipoo, snap ik helemaal. Denk dat de meesten dat wel hebben. Maar een bepaalde indruk kan ook veranderingen merk ik. Soms heb ik een bepaald (negatief) gevoel bij een naam, maar zodra ik een leuk kindje met die naam leer kennen, kan die associatie wel veranderen.

Van wat voor meisjesnamen hou je? Welke stijl, letters, lang, kort...

@Visje. Wat stoer van je dochter. Dan ben je echt trots op haar of niet, kan me het gevoel helemaal voorstellen. Fijn dat het in ieder geval goed is gegaan en nu wachten op de uitslag. Spannend voor jullie hoor.

En wat naar dat je twee miskramen hebt gehad. Kan me voorstellen dat je dat ook helemaal niet had verwacht na twee vlotte zwangerschappen. En dan die onzekerheid die je ervan krijgt. Goed dat je naar gyn gaat en stappen onderneemt. Misschien is er iets heel kleins aan de hand (vruchtbaar zijn jullie in ieder geval zou je toch denken?!) en kunnen ze jullie simpel verder helpen. Ik duim voor je.
Pipoo, ik begrijp wat je bedoelt. Ben zelf ook nogal gevoelig voor associaties, die heb ik nogal snel blijkbaar en niet alleen met namen van kinderen die ik al ken, maar ook met ‘beelden” die ik heb bij bepaalde namen, en daar heb ik er ook best een hoop van Mijn kind zal bijv. nooit Jayden heten, of Wesley, Keano, Delano, Lorenzo, Ricardo oid, ik heb daar ook “bepaalde beelden” van. Sorry als ik nu mensen beledig hoor *oeps* Dus ja dat maakt het nog lastiger… En ook heb ik bij bijvoorbeeld de naam Bram het idee dat dat dan vast een heel wild jongetje wordt, zo’n rouwdouwertje, terwijl mijn nummer 1 naam iets “lievigs” over zich heeft en het dan vast een lief manneke zal worden. Belachelijk misschien haha, maar zo werkt het wel bij mij. Hetzelfde heb ik soms bij namen en haarkleuren. “Een Anton” moet donker haar hebben en ik heb hoogblonde kindertjes, dus dat moet wel 'passen' voor mijn gevoel. Bij zoon past dat voor mijn gevoel heel goed en de naam van mijn dochter kan voor iedereen. Ja… je kunt wel zeggen dat mijn gevoel heel sterk mee speelt ja, bij namen…

Eigenlijk vind ik maar 1 naam leuk en dat is mijn nummer 1 van mijn lijstje, en dan ben ik niet meer zo vatbaar voor discussie over andere namen geloof ik haha. Nu maar hopen dat man nog bijdraait. Hij heeft al het geluk dat het een ventje is (dat wilde hij graag), nou dan mag ik de naam toch wel verzinnen, wel zo eerlijk vinden jullie niet?
Mee eens
quote:Pipoo schreef op 23 januari 2013 @ 09:34:

'een beetje nuchtere, maar niet te gewoontjes, niet teveel voorkomende, Nederlandsklinkende namen met twee of drie lettergrepen, die een beetje mode-ongevoelig zijn.'

Maarja: 'beauty is in the eyes of the beholder'

Ik kan de voornamen van mijn kinderen niet noemen, want dan word ik heel herkenbaar.
"Jayden, of Wesley, Keano, Delano, Lorenzo, Ricardo"

vind ik ook verschrikkelijk hoor (en nu hoop ik ook dat hier niemand zich aangesproken voelt )
@ Pipoo: Charlotte?
Zo heet de dochter van een vriendin ook. Al zou ik die naam zelf ook niet snel kiezen. Lottes zijn pestkoppen volgens mijn associatie
Meike, Femke, Nienke, Sabine, Lieke, Liv, Nora ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven