Singles slapen slechter

15-05-2008 16:56 29 berichten
Volgens onderzoek slapen singles slechter dan dingles. Wie kan hierover meepraten en waarom slaap je met de Tarzan slechter dan met een man?

http://www.volkskrant.nl/...jgezellen_slapen_slechter
Ik geloof er niks van. Mijn man snurkt. Da's niet fijn in slaap vallen. Bovendien worden de kinderen nog steeds 's nachts wakker. Dus ook daar slaap ik niet fantastisch door. Dus. Single zonder kinderen lijkt me perfect voor een lekkere nacht slaap.
Alle reacties Link kopieren
Zucht..........

Waarom toch altijd weer die Tarzan erbij vermelden, terwijl het helemaal niks met dit onderwerp te maken heeft?

Is dit een vorm van Tarzannijd?
Tarzannijd, haha, jij bent de Freud van deze tijd. Hij is flauw, ik geef het toe. Maar het rijmde zo mooi.
Ik slaap slechter met iemand naast mij (partner en/of katten). Ik slaap nogal licht dus als iemand snurkt, draait of wat dan ook dan ben ik wakker. Dus ik word dan altijd moe wakker. Nee ik slaap alleen het lekkerst. En de kamer moet helemaal donker zijn. Ik heb zwarte gordijnen en rolgordijnen erachter. Als er licht in mijn kamer is dan kan ik niet meer slapen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Kan me er niks bij voorstellen. Slaap juist beter in mijn eentje! Ik ben bij het minst of geringste wakker, dus wat dat betreft moet ik maar heeeeel lang single blijven
Pfffff, inkopertje, he? Zou het kunnen zijn, dat het met de sex voor het slapengaan te maken heeft? Die arm om je heen, het lekker slome gevoel.........kijk.......daar val ik nu lekker bij in slaap. Behalve als diegene naarst mij mij midden in de nacht zachtjes uit mijn slaap haalt voor..........
Vandaar de Tarzan. Maar die heeft dus niet hetzelfde effect.
Nou, bij mij wel hoor

Ik slaap wel beter met mijn vriend erbij, omdat ik dan beter kan ontspannen. Ik heb soms erge nachtmerries en als ik alleen slaap duurt het vrij lang voordat ik na zo'n nachtmerrie niet meer angstig ben, maar als mijn vriend erbij is voel ik me meer beschermd en kan ik me gewoon omdraaien.

Hij slaapt juist slechter met mij erbij, omdat hij zich dan erg bewust is van mijn aanwezigheid en daardoor minder kan ontspannen... helaas!
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
Ik slaap heerlijk in mijn eentje.
ik slaap juist slechter als ik een relatie heb. slaap heel licht namelijk en word van elke draai, snurk of zucht al wakker... erg frustrerend is dat... heeft me al vaak behoorlijk gebroken nachten opgeleverd...
Wanneer mijn dochter naast mij slaapt dan slaap ik al slechter dus ik moet er niet aan denken dat er weer een man naast mij ligt te zuchten en te snurken.
Ik slaap prima alleen en juist vaak slechter met 'logees'.Maar ja, ik heb een oude twijfelaar en merk dat "liefde echt niet altijd een smal bed breed maakt".Hooguit voor het slapen gaan,maar ok daar gaat het topic niet over..
Hey Lord,don't ask me questions
Ik sliep prima als single (dat nieuwe matras deed trouwens ook wonderen).
Ik slaap zelf aanmerkelijk slechter als ik met een man slaap, maar dat zal ook komen doordat dat dan niet in een duurzame relatie is. Dus het is nog ongemakkelijk, en bovendien hebben we in zo'n beginperiode wel wat beters te doen dan slapen.

Ik slaap dus in mijn eentje aanmerkelijk beter!

Maar kan me wel voorstellen dat het anders is als je een echt lange relatie hebt. Dan is het niet meer ongemakkelijk met elkaar, dan is het vertrouwd, en slaap je comfortabel in met een gevoel van geborgenheid. Bovendien zorgt een relatie ervoor dat je je werk thuis wat meer van je afzet, omdat er een partner is die je afleidt en dingen kan relativeren.

Dus ja, ik kan het me voorstellen, maar voor mijzelf geldt, met die korte flings die ik heb, dat ik in m'n eentje veel beter slaap
Ik ga eerder naar bed als ik een man in mijn leven heb. Werkt nog beter dan melatonine tegen mijn slaapstoornis Moet het wel iemand zijn die niet net zo'n nachtbraker is als ik natuurlijk.
-
Eigenlijk slaap ik nog steeds het allerbest op mijn oude bed bij mijn ouders. Maar dat doe ik alleen op hoogst uitzonderlijke gevallen. Normaal slaap ik beter met manlief dan zonder. Als hij pas laat thuis komt of voor zijn werk weg is kan ik echt niet slapen hoor! Als manlief wegblijft voor zijn werk slaap ik samen met kleine Zwiep. Heel gezellig!
Nou ik wou net zeggen... dat geldt zeker voor mensen zonder kinderen dan?!!
Het ging toch niet om hoelang je slaapt maar om hoe lekker je slaapt...
quote:Libby28 schreef op 15 mei 2008 @ 17:21:

Pfffff, inkopertje, he? Zou het kunnen zijn, dat het met de sex voor het slapengaan te maken heeft? ...Daar word ik juist klaarwakker van.
Ik slaap prima alleen, heerlijk het hele bed voor mezelf. Maar ik blijf wel vaak te lang op als er niemand is die tegen me zegt dat het nu toch wel eens tijd wordt om naar bed te gaan. Ik ben nogal een nachtbraker...
Ik slaap veel beter als er iemand bij me ligt.

Al was het alleen al voor het gevoel dat je 20 keer per nacht wakker wordt van die ander en dan lekker tegen hem aan kunt gaan liggen!
Ik slaap veel beter in mijn eentje.
Euhmmm.....ik slaap ALTIJD lekker!

Mijn bed en ik zijn beste maatjes

Of lief er nou naast ligt of niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Het zal wel een kwestie van wennen zijn en ik ben totaal niet gewend om met iemand in 1 bed te slapen. Dus toen ik een tijdje een vriendje had bij wie ik weleens bleef slapen deed ik werkelijk geen oog dicht. En dat terwijl hij niet snurkte, niet wild om zich heen mepte of mij uit bed stootte in zijn slaap.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven