Wij gaan voor een derde kindje! - deel 2

18-12-2012 22:28 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké dan gaan we hier verder!

Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"

Tabel is weer up to date. Als er iets niet goed staat of veranderd kan worden, let me know.

naamleeftijdandere kindjesNOD/

zwanger?uitgerekend opbijzonderhedenPipoo35meisje (3,5) jongen (2) 1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (2,5) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara34meisje (5) jongen (4) 6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! 4430 gram en 52 cm Suusm33jongen (7,5) meisje (4)8 juni 2013

geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG35jongen (5) jongen (3,5) 1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 35jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (1)12 september 2013zwanger geworden via IVF. 20-weken echo helemaal goed! VK geslacht verklapt: waarschijnlijk een jongetje!Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20-weken echo goed! Het is een meisje.Zonnestraal32meisje 6) meisje (3)29 september 201320-weken echo goed! Geslacht blijft nog even een verrassingLisje7736jongen (5,5) jongen (3)22 augustus 2013vanaf nu gaan we er écht voor, spannend!!

niet meer actief...

Enkie30meisje (3) meisje (1) 31 mei 2013 7 juni Enkiemeisje geboren! Lily3032jongen (4) jongen (1,5)12 juni 2013

geslacht verrassing 19 juni Lilymeisje geboren! Carmen 38jongen (3) jongen (1)Uitslag vlokkentest helaas niet goed.... heel veel sterkte lieve Carmen
Ik heb de namen van mijn kinderen niet genoemd, maar wel heeeeel duidelijke hints gegeven... Kan niet missen volgens mij, en anders even googelen op de hint?

Afgeschermde facebook zou ook kunnen, mits ook niet te googelen.

Ben een beetje paranoide wat dat betreft, check vaak of mijn naam of die van kids niet te googelen zijn. Zo ben ik niet te vinden op facebook voor onbekenden, heb de privacy-regelingen nauwkeurig bestudeerd!

Best wel stap dus om hier wel zo open te zijn!
O ja naam van jongste begint idd met een C.
@Zonne, dat is ook zo daarom wilde ik het ook niet weten. Het wordt zo abstract als de baby nog in je buik zit en dan ga je in de roze/blauwe clichés denken terwijl je na de bevalling een welverdiende mooie baby op je buik krijgt als alles goed gaat. En dat leek me zo leuk om mee te maken, echt aandacht voor het mensje...klinkt zweverig niet ? Zo bedoel ik het niet. Het lijkt me voor kinderen wel leuk om van hetzelfde geslacht in het gezin te hebben dus voor jou drie meiden, lijkt me leuk als ze opgroeien.

Ik heb alleen een zus en gun mijn dochter wel een zusje (ze wil zo graag) en ik zie hoe mijn schoonzus en man met elkaar omgaan en dat is toch veel afstandelijker dan ik en mijn zus. Maar dat zegt natuurlijk niets over mijn kinderen.
quote:visje81 schreef op 25 januari 2013 @ 16:05:

Is er trouwens nog interesse in een afgeschermde Facebook. Deze is echt helemaal privé en andere kunnen niet zien dat je hiervan lid ben. Ik zou deze eventueel kunnen maken.

Ik zet liever niet de namen van mijn kinderen hier namelijk...Voor, leuk!
Franses, ik vroeg me af of jouw zoon ch of alleen h op het eind heeft.

Mirre, ik snap je helemaal hoor. Ik wil het deze keer wel weten, maar de andere keren dus niet. Had ook twee varianten van het kaartje etc. Maar ik denk dat het bij jou nog net zo goed de navelstreng geweest kan zijn.

Wat betreft de band tussen de kinderen heeft het karakter denk ik meer invloed dan het geslacht. Als kind was ik heel close met m'n broertje. Ook nu is de band nog goed, maar contact wel minder. We zien elkaar niet vaak, maar als we elkaar zien is het wel gelijk vertrouwd. Ik denk dat dat met een zus nu niet anders was geweest.
Mijn zoon en dochter zijn tot nu toe wel heel erg leuk samen. Dat is echt leuk om te zien

Is er trouwens nog interesse in een afgeschermde Facebook. Deze is echt helemaal privé en andere kunnen niet zien dat je hiervan lid ben. Ik zou deze eventueel kunnen maken.

Ik zet liever niet de namen van mijn kinderen hier namelijk...

Klopt, ben zelf ook lid van 2 besloten FB-groepen en toen ik de URL kwijt was kon ik ze zelf niet meer vinden. Dus helemaal privé idd Ga je gang!

Ik had laatst een speciaal emailadres aangemaakt voor deze groep (iets met emma39vivaforum, moet ff kijken) maar nog nooit gebruikt. Heb jij ook een anoniem adres waar je de gegevens op kunt verzamelen?
De naam van mijn zoon heeft alleen een h op het einde. Er zit nog een meisje met dezelfde naam in zijn klas, maar die schrijf je zonder h.

Hier snap ik het ook Mirre, ook de eerste 2 keer niet het geslacht geweten. En ik blijf er ook bij dat het de navelstreng is geweest bij jullie!

Hier goede band met zus die 2 jaar jonger is, maar we wonen wel ver uit elkaar. Man heeft minder hechte band met zijn zus, ondanks dat zij samen werken. Maar dat ligt volgens mij aan verschil in opleidingsniveau etc. Man heeft gestudeerd, op kamers gewoond, in stad gewoond ipv alleen het dorp waar hij vandaan kwam. Zijn zus heeft tot haar 25 bij haar ouders gewoond, toen meteen gaan samenwonen, kent geen andere omgeving dan die waar ze is opgegroeid. Zij en haar man zitten ook meer in een traditioneel rollenpatroon, wij veel minder. Man en ik vinden het soms moeilijk om ons te verplaatsen in de dingen die zij doen of vinden, en dat zullen zij ook bij ons hebben.

Dus de klik heeft geloof ik meer te maken aan de manier waarop je bent opgegroeid en wat je hebt meegemaakt in je leven, dan aan het geslacht dat je hebt. We zullen zien!

Ik zet liever niet de namen van mijn kinderen hier namelijk...Leuk! En ideaal voor sommige dingen
Heb jij eigenlijk een voorgevoel cq voorkeur Franses, nu?

En ik volg wat je zegt, ik heb een zus en daar kan ik heel slecht mee door één deur. Ligt niet aan het feit dat het een meisje is, maar hoe wij in elkaar zitten en in het leven staan. Zo verschillend, dat is op een gegeven moment zo vaak mis gegaan dat we er voor gekozen hebben het te laten bij geen (of nagenoeg geen) contact. Vinden we beiden prima zo...

Heb ook een broer, maar die is autistisch en verstandelijk gehandicapt, daar heb ik ook niet zoveel contact mee.
Voel me bijna beledigd met twee zoontjes

Nee hoor, snap de voorkeur voor meisje heel goed.

Ben wel blij met mijn gevoel dat ik met evt drie jongens ook heel gelukkig kan zijn. En dat een meisje een heel mooi geschenk zou zijn.

@ band broers/zussen

Zie om mij heen van alles; vriendinnen die heel close met hun broer zijn, die beste vriendinnen met hun zus zijn, die in haat en nijd met hun zus leven, broers die intense vriendschappen onderling hebben of juist alleen maar concurreren met elkaar.

Zelf heb ik een oudere broer, we verschillen zó enorm in karakter en interesses, dat onze band oppervlakkig is. Niet negatief, maar ook niet bijzonder. Mijn vriend is dol op zijn zusje, bellen elkaar heel veel.

Als ik nu mijn jongens zie, hoe extreem verschillend ze zijn, vraag ik me af hoe zij later als volwassenen met elkaar zullen zijn. Hangt natuurlijk ook van de omgeving af.

@kraamtijd

Heb die bij beiden heel anders beleefd. Bij eerste moeilijker, terwijl hij geen moeilijke baby was. Tweede was zeer zoete makkelijke baby, heb toen ook best op roze (blauwe ) wolk gezeten. Waarschijnlijk ook door mijn eigen ervaring inmiddels als moeder.

@facebook

Ik heb -uit een soort weerstand- geen Facebook account, geen Hyves, geen Twitter, geen linkedin. Aarzel dus een beetje bij voorstel voor een Facebook groep. Weet niet eens hoe het werkt.

Wil absoluut niet met privé info te vinden zijn op internet, vooral uit bescherming van de professionaliteit t.a.v. de arts-patiënt relatie die ik met duizenden mensen heb.

Zou het jammer vinden als dit topic op het forum zou verdwijnen.

Maar tegen de tijd van de geboortes het ook wel weer leuk vinden namen/foto's te zien. Of zelfs een keer te meeten.

Dilemma....

Ik ga mijn weekend in.

Zonder de kids!
Voorgevoel voor jongen, waarschijnlijk omdat zoon daar zo van overtuigd is.

Voorkeur niet echt. Al vind ik jongensnamen heel moeilijk te bedenken, dus wat dat betreft liever een meisje. Aan de andere kant heb ik de theorie dat een jongen beter zou passen, omdat hij qua leeftijd dichter bij dochter zou zitten en qua geslacht hetzelfde als zoon zou zijn, dus met allebei een betere band daardoor.

En daarbij komt dat dochter door heupdysplasie in spreidbroeken en uiteindelijk gipsbroek heeft gezeten. Dit komt vaker bij meisjes voor, dus de kans bij een meisje zou nu wat groter zijn dat het weer gebeurt. Vond het al erg genoeg om dit 1 keer mee te maken..

Maar nog een meisje zou ook weer heel erg leuk zijn, en van dochter heb ik nog mooie, nieuwere kleertjes dan van zoon. We zullen zien.. 20 weken echo was trouwens al gepland bij ons, is op 27 maart
Heel veel plezier dit weekend Isis!!
Veel plezier dit weekend Isis! En de rest trouwens ook. Mijn werkweek zit erop, eens kijken of iemand me bij mijn auto wil afzetten zo (staat 20 minuten verderop geparkeerd)...

Mijn weekendje met die vriendin gaat trouwens toch niet door zo het er naar uit ziet, we krijgen het niet gepland op korte termijn met onze agenda's Echt jammer! Vanavond nog eens goed brainstormen met de agenda's.
Ik ben ook niet zo'n voorstander van een facebook pagina. Het leuke aan het forum is ook dat er nieuwe aanwas kan bijkomen. Zoals Suus bijvoorbeeld. Bovendien denk ik dat het forum dan niet meer gelezen wordt.

Van jou sta ik een beetje Mirremare. Ik zou eerder niet willen weten wat het werd als het mij niet zou uitmaken wat het is. Als je het wel weet heb je vast een paar maanden om er naar toe te leven. En anders wordt straks na de bevalling als je helemaal op je toppen van de hormonen zit geconfronteerd met een jongen en duurt het misschien wel langer voordat je aan het idee gewend bent. Misschien hebben de meeste vrouwen toch gewoon een beetje voorkeur. Ik moest ook even schakelen toen wij het hoorde. Maar nu vind ik het toch wel erg leuk hoor. En ik heb al super leuke jongenskleertjes gekocht. En ben ook weer helemaal blij met een knulletje erbij. Scheelt misschien dat ik niet echt meer babymeidenspul van dochter had. Dan hoef ik er ook niet bij weg te zwijmelen.

Isis ik denk dat drie knullen voor de jongens zelf wel heel leuk is. Mijn man heeft twee zussen en die hebben altijd ruzie. Man is de neutrale factor. Ik heb zelf een broer maar daar heb ik nooit zoveel problemen mee. Vroeger wel veel ruzie, maar wij scheelden ook 4 jaar. En toen ik 16/17 was kregen zijn vriendjes interesse in mij en ik in de vriendjes van mijn broer dus dat viel al helemaal niet in goede aarde
Isis, fijn weekend.

Ik denk dat als ik twee jongens had ik een voorkeur voor een jongen zou hebben :-). En ik denk dat de ervaring zeker meespeelt met een makkelijkere kraamtijd bij de tweede. Bij mij was de jongste ook nog eens een makkelijkere baby. Maar bij mij zijn het beiden meiden en totaal verschillend en het waren hele andere baby's als ze dan van verschillend geslacht zijn kan ik me voorstellen dat je daar dan aan denkt.

Emma, zonde als het weekend niet doorgaat, hopelijk kunnen jullie nog een datum plannen.
quote:4Hellokitty schreef op 25 januari 2013 @ 19:09:

Ik ben ook niet zo'n voorstander van een facebook pagina. Het leuke aan het forum is ook dat er nieuwe aanwas kan bijkomen. Zoals Suus bijvoorbeeld. Bovendien denk ik dat het forum dan niet meer gelezen wordt.

Vind ik ook leuk! Dank je

Overigens vind ik een facebookpagina wel leuk. Lees er wel vaker over op het viva-forum en het valt me op dat het forum uiteindelijk goed bezocht blijft worden, omdat het makkelijker is op elkaar te reageren en lange verhalen te blijven vertellen. Facebook is alleen wel erg leuk om echt privé-dingen met elkaar te delen en foto's van elkaar en kids bijvoorbeeld te zien. Dus daarom zou ik het wel leuk vinden, maar het is geen 'must'

Ik heb zelf een broer maar daar heb ik nooit zoveel problemen mee. Vroeger wel veel ruzie, maar wij scheelden ook 4 jaar. En toen ik 16/17 was kregen zijn vriendjes interesse in mij en ik in de vriendjes van mijn broer dus dat viel al helemaal niet in goede aarde Ik heb een broer en een zus. Eigenlijk altijd beter met mijn zus op kunnen schieten (6,5 jaar ouder) en met mijn broer altijd de vreselijkste ruzies gehad (vooral in puberteit, wij verschillen vier jaar). Helemaal toen ik met een van zijn beste vrienden verkering kreeg, was het allemaal best moeilijk voor hem. Maar, die vriend en ik zijn dus nu nog steeds samen en de band met mijn broer is al jaren top. Zien elkaar redelijk veel (maar wonen niet echt dicht bijelkaar) en bellen meerdere keren per week. Super leuk dus, terwijl ik met zus geen bijzonder contact heb. Gewoon goed.
En Isis, geniet ervan!!

Nee zo zou ik het ook niet willen zien hoor H4K, het is meer voor "erbij" voor de privédingen zoals namen en foto's idd. De topics die ik bedoel lopen ook nog gewoon lekker anoniem hier door, en de FB-pagina's zijn niet zo heel vaak actief. Alleen voor de meetings, de foto's en de namen. Ik zou dit forum ook niet willen missen, is toch leuk zo?

Snap het trouwens ook als je zoals Isis een probleem hebt met FB en dat soort sites ivm je werk en vertrouwelijkheid en het strikt gescheiden willen blijven van cliënten/patiënten. Maar met FB zou dat wel mogelijk moeten zijn, wat Franses zegt bijv..
quote:zomerzonnestraal schreef op 25 januari 2013 @ 19:20:

Isis, fijn weekend.

Ik denk dat als ik twee jongens had ik een voorkeur voor een jongen zou hebben :-).

Emma, zonde als het weekend niet doorgaat, hopelijk kunnen jullie nog een datum plannen.

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het makkelijker te accepteren (en zelfs leuk te vinden) is als je al 2 jongens hebt, en de 3e wordt er ook een. Leuk voor jongens zelf en zelf weet je ook niet beter. Ik denk dat mijn voorkeur júist is ontstaan doordat ik nu allebei heb. Ineens heb je heel veel vergelijkmateriaal en dan is het logisch dat je het een leuker vind dan het ander, bij mij iig wel.

Maarreh, dit is nog steeds de enige plek waar ik er zo open over ben he!! Verder nergens, het is toch een taboe-onderwerp.... Hopelijk vergeven jullie het mij nog steeds

Zonnestraal, we zijn nu andere opties aan het onderzoeken, komt vast goed!
quote:suusm schreef op 25 januari 2013 @ 19:33:

[...]

Vind ik ook leuk! Dank je

Overigens vind ik een facebookpagina wel leuk. Lees er wel vaker over op het viva-forum en het valt me op dat het forum uiteindelijk goed bezocht blijft worden, omdat het makkelijker is op elkaar te reageren en lange verhalen te blijven vertellen. Facebook is alleen wel erg leuk om echt privé-dingen met elkaar te delen en foto's van elkaar en kids bijvoorbeeld te zien. Dus daarom zou ik het wel leuk vinden, maar het is geen 'must'

[...]

Ik had dit nog niet gelezen, maar ik denk er precies hetzelfde over
quote:suusm schreef op 25 januari 2013 @ 19:33:

Ik heb een broer en een zus. Eigenlijk altijd beter met mijn zus op kunnen schieten (6,5 jaar ouder) en met mijn broer altijd de vreselijkste ruzies gehad (vooral in puberteit, wij verschillen vier jaar). Helemaal toen ik met een van zijn beste vrienden verkering kreeg, was het allemaal best moeilijk voor hem. Maar, die vriend en ik zijn dus nu nog steeds samen en de band met mijn broer is al jaren top. Zien elkaar redelijk veel (maar wonen niet echt dicht bijelkaar) en bellen meerdere keren per week. Super leuk dus, terwijl ik met zus geen bijzonder contact heb. Gewoon goed.Leuk om te lezen! Dus jij bent aan een vriend van je broer 'blijven hangen' Ik neem aan dat je broer dan 4 jaar ouder is dan jij. Mijn zoontje zal 3 jaar jonger zijn dan mijn dochtertje, dan heb je dat niet zo denk ik. Zij zal later vast geen interesse meer hebben in die pubervriendjes van zoon. Maar misschien wel in die van oudste zoon en andersom
Leuk. Dan maak ik dit weekend een account aan.

Jullie kunnen jullie voor en achternaam mailen naar: stuik81@gmail.com

Dit is een emailadres die ik speciaal voor viva heb aangemaakt.

Dan nodig ik jullie uit zodra ik de Facebook heb aangemaakt.
quote:emma39 schreef op 25 januari 2013 @ 19:50:

[...]

Leuk om te lezen! Dus jij bent aan een vriend van je broer 'blijven hangen' Ik neem aan dat je broer dan 4 jaar ouder is dan jij. Mijn zoontje zal 3 jaar jonger zijn dan mijn dochtertje, dan heb je dat niet zo denk ik. Zij zal later vast geen interesse meer hebben in die pubervriendjes van zoon. Maar misschien wel in die van oudste zoon en andersom Haha, ja, mijn broer is 4 jaar ouder en mijn man (zijn vriend toendertijd, nu toch echt meer goede zwagers geworden, omdat vriendschap in die periode wat bekoeld is geraakt) is ruim 6 jaar ouder dan ik. Was in puberteit echt veel vond ik, maar nu natuurlijk niet meer. Wel gek hoor, hoe het toen gegaan is. Hebben het er soms nog wel over. Nu al weer 15 jaar geleden...
quote:visje81 schreef op 25 januari 2013 @ 19:54:

Leuk. Dan maak ik dit weekend een account aan.

Jullie kunnen jullie voor en achternaam mailen naar: stuik81@gmail.com

Dit is een emailadres die ik speciaal voor viva heb aangemaakt.

Dan nodig ik jullie uit zodra ik de Facebook heb aangemaakt.Leuk! Ik ben benieuwd. Ik stuur je zo een mail!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven