pegagogisch medewerker jeugdzorg
vrijdag 25 januari 2013 om 20:07
Hoi,
Zijn er meiden die de MBO 4 opleiding pedagogisch medewerker jeugdzorg hebben gedaan?
Ik ben erg benieuwd hoe jullie de opleiding hebben ervaren en hoe lang jullie er over hebben gedaan? Bij het Roc waar ik interesse in heb kan deze namelijk in 2 of 3 jaar afgerond zijn.
Hoe zit het met de werkgelegenheid? Ik heb het gevoel dat er veel vraag is naar HBO, dus kom je er wel tussen me een MBO diploma?
En waar werken jullie nu?
Ik hoor graag jullie ervaringen!
Groetjes,
Saintjeanoniem
Zijn er meiden die de MBO 4 opleiding pedagogisch medewerker jeugdzorg hebben gedaan?
Ik ben erg benieuwd hoe jullie de opleiding hebben ervaren en hoe lang jullie er over hebben gedaan? Bij het Roc waar ik interesse in heb kan deze namelijk in 2 of 3 jaar afgerond zijn.
Hoe zit het met de werkgelegenheid? Ik heb het gevoel dat er veel vraag is naar HBO, dus kom je er wel tussen me een MBO diploma?
En waar werken jullie nu?
Ik hoor graag jullie ervaringen!
Groetjes,
Saintjeanoniem
vrijdag 25 januari 2013 om 20:13
Ik ken wat mensen die deze opleiding hebben gedaan. Zij werken veelal in de gehandicaptenzorg met kinderen/jongeren met gedragsproblemen. Hbo'ers gaan soms voor bij een vacature, maar ook vaak niet. Ligt echt aan de instelling en wat ze al aan medewerkers hebben. De bureau jeugdzorg vacatures gaan altijd naar hbo'ers. Dus je zal moeten kijken naar de gehandicaptenzorg, maar vooral de doelgroep met gedragsproblemen, zal ook in de toekomst veel werk in blijven.
vrijdag 25 januari 2013 om 20:19
vrijdag 25 januari 2013 om 22:57
In de randstad is de werkgelegenheid inderdaad beroerd. Ik heb de hbo opleiding gedaan en het is inderdaad gemakkelijker om met hbo op bijvoorbeeld een behandelgroep of bij bureau jeugdzorg te komen werken... In de gehandicapte zorg lijkt de nadruk nu wel te liggen op mbo. Dat biedt voor deze opleiding van roc natuurlijk mogelijkheden! Er zijn ook groepen met adolescenten met gedragsproblematiek... Houdt wel in je achterhoofd dat op deze groepen veel geweld is, meer als bijvoorbeeld in de ggz.
De opleiding is sowieso erg leuk!! Je zult er zelf ook van groeien, wat natuurlijk een fijne bijkomstigheid is en ook wel nodig in het beroep waarin gewerkt wordt
De opleiding is sowieso erg leuk!! Je zult er zelf ook van groeien, wat natuurlijk een fijne bijkomstigheid is en ook wel nodig in het beroep waarin gewerkt wordt