Gezondheid alle pijlers

Extreem droge plekken in gezicht,help...

25-01-2013 08:37 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

zoals de titel al zegt...hele droge plekken in gezicht, schilferend en rood.

Is alleen op bepaalde plek (wijnvlek in gezicht) die extra gevoelig is door laserbehandelingen etc.

Zal ook wel door 't droge weer nu komen...

Word er gek van, alles al geprobeerd, PCLE, 8hours cream, Weleda, bepanthen, hormoonzalven, niets....

Iemand nog een idee voor DE wondercreme?
Dat is waar, maar niet alle zeepvrije reinigers zijn hetzelfde. Ik vind bet fijn om mijn gezicht te wassen, dat komt omdat ik vroeger onder de acne zat. Het is gewoon een soort ritueelwat daardoor is ontstaan en wat ik prettig vindt. Bovendien krijg ik pukkels in mijn hals als ik het niet schoonhoud.

Over het algemeen gebruik ik een reiniger van lush, op basis van klei. Dat is zelfs een beetje vettend. Ruikt lekker en ik heb mijn gezicht gewassen. ?
Locobase repair al geprobeerd?
uierzalf al geprobeerd?
quote:Maartj3 schreef op 25 januari 2013 @ 11:11:

Ik heb ook erg veel last van rode plekken in mijn gezicht. Niks hielp, bij het dragen van foundation werd het alleen maar erger en bij het gebruik van sommige cremes ook. Hormoon zalven werkten na een tijdje ook niet meer, maar ik heb dan eindelijk wat gevonden!

Van ROC heb ik nu een creme van de calmance lijn; de intolerance repairing creme. Je hebt er 2 soorten van; eentje om het probleem op te lossen, en een soort onderhouds creme. En dat voor rond de 14 euro

Wel kreeg ik eerst meer last van de plekken, maar ik denk dat dat kwam omdat het evenwicht van de huid eerst hersteld moet worden (kan dat?) want nu gaat het echt goed!

Tevens bleek ik ook allergisch te zijn voor wolalcholen (bijv. lanoline. En wat smeer je op je huid als je last hebt van droge plekken? Juist, iets vettigs. Waar dus vaak iets van lanoline of zo'n soort stof in zat. :P ) Heb je al eens een huid-test laten doen? Met van die plakkers op je rug om te kijken of jij ook een allergie hebt?

Dank voor de tip, allergietesten al gedaan, maar is vaak niet representatief, de huid in t gezicht is veel gevoeliger dan op je rug...

Zal toch nog eens wat beter kijken naar dat Wolalcohol...schijnt inderdaad vaak allergie te geven.
quote:vravm schreef op 26 januari 2013 @ 10:44:

Locobase repair al geprobeerd?Ja geprobeerd...wel fijne zalf maar haalt niet alles weg qua irritatie...
quote:bankje schreef op 26 januari 2013 @ 10:47:

uierzalf al geprobeerd?Nog niet geprobeerd...zal eens gaan halen, dank je.
quote:bodhisattva schreef op 26 januari 2013 @ 00:16:

Ik heb in de winter ook zeer droge huid, waardoor mijn poriën verstopt raken en ik bij tijd en wijle onder de pukkels zit.

Ik gebruik alleen nog maar kalmerende producten. Van lush hebben ze een serum die voor mijn huid echt wonderen doet. 100%natuurlijk en lekker vet en kalmerend. Het is een soort zeepje van cacaoboter en andere ingrediënten die erop moet wrijven. Het smelt dan ahw op je huid. Voor jet slapen gaan. Als nachtcreme dus. en dan 's ochtends een hele milde reiniger gebruiken. Verder kun je de bio oil nog proberen. Die smeer ik er bij extreme kou en droogte en pukkels op in plaats van die serum. Voor mij een wondermiddeltje.

Kalmerende producten werken bij mij het beste.

Lush heeft altijd wel fijne producten inderdaad, weet je toevallig de naam van dat spul?

Bio olie nog niet gehad...
Lipikar van La Roche Posay. Echt een aanrader. Eventueel de "Baume" versie, die nog wat vetter is.
Vaak heeft de apotheek die het merk La ROche Posay verkoopt hier wel proefjes van.
Sheabutter/kariteboter is dé wondercreme! Ik heb het al zoveel mensen aangeraden. Ook mijn vader en zus met psoriasis! Ze zijn er dolblij mee. Het is ook nog eens goedkoop, helemaal natuurlijk en ongeraffineerd!
quote:Mince schreef op 26 januari 2013 @ 11:17:

Sheabutter/kariteboter is dé wondercreme! Ik heb het al zoveel mensen aangeraden. Ook mijn vader en zus met psoriasis! Ze zijn er dolblij mee. Het is ook nog eens goedkoop, helemaal natuurlijk en ongeraffineerd!Dank je, bepaald merk?
quote:ib010 schreef op 26 januari 2013 @ 11:08:

[...]

Dank voor de tip, allergietesten al gedaan, maar is vaak niet representatief, de huid in t gezicht is veel gevoeliger dan op je rug...

Zal toch nog eens wat beter kijken naar dat Wolalcohol...schijnt inderdaad vaak allergie te geven.

Klopt, was ook heel 'bang' dat er bij mij niets uit zou komen (want oh wat werd ik machteloos, niks kon ik hebben )Maar toch wel, die wolalcholen en een of ander kleurmiddel. Ook waren er nog meer plekjes te zien, maar die waren niet erg genoeg om tot reactie bestempeld te worden. Dus ik heb gevraagd of ik de hele lijst met teststoffen en uitslagen mee kon krijgen. Want als het op mijn rug al een klein beetje irriteert, wat doet het dan dagelijks op mijn gezicht wel niet..? Op de tests van mijn foundation reageerde ik helemaal niet, terwijl ik die troep echt niet op mijn gezicht kan verdragen. Een van die stoffen waarbij een lichte reactie te zien was (maar geen allergie) zit ook in de ROC creme, dus het blijft toch uitproberen maar met zo'n test heb je (hopelijk) toch wel een beetje een richtlijn.

edit; Dit is wel de 2e test die ik gedaan heb. Januari 2012 heb ik er al een gehad hier bij het streekziekenhuis (kwam niks uit), en deze laatste is in december gedaan bij het Radboud in Nijmegen (en ben er een week zoet mee geweest).
anoniem_110566 wijzigde dit bericht op 26-01-2013 17:51
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:ib010 schreef op 26 januari 2013 @ 12:03:

[...]

Dank je, bepaald merk?Google even op 'african shea butter'. Je komt veel die plastic pot met die gele sticker bovenop tegen (die heb ik ook). Volgens mij maakt het merk niet uit (ik denk trouwens niet dat er veel verschillende merken zijn), zolang het maar 100% shea butter is en verder niks.
Mijn wondercreme is 'Say Yes to Blueberries dagcreme'. Ik heb eens zo'n droge huid gehad dat het schilferend leer leek. Binnen drie dagen was het over.
Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven