Gezondheid alle pijlers

Extreem droge plekken in gezicht,help...

25-01-2013 08:37 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

zoals de titel al zegt...hele droge plekken in gezicht, schilferend en rood.

Is alleen op bepaalde plek (wijnvlek in gezicht) die extra gevoelig is door laserbehandelingen etc.

Zal ook wel door 't droge weer nu komen...

Word er gek van, alles al geprobeerd, PCLE, 8hours cream, Weleda, bepanthen, hormoonzalven, niets....

Iemand nog een idee voor DE wondercreme?
Doodgewone vaseline al geprobeerd??
Ik zou zeggen: een sterkere hormoonzalf icm Ahava Dermud crème met dode zeezout of cetomacrogolzalf. En vraag gerust een verwijzing naar een dermatoloog als het bij de huisarts niet lukt, veel huisartsen zijn hier niet zo goed in. Groetjes van iemand met jaren ervaring met mensen met huidproblemen.
quote:feelsogood schreef op 25 januari 2013 @ 08:44:

Doodgewone vaseline al geprobeerd??

Ja ook al, vergeten te noemen

Sterkere hormooncrèmes al geprobeerd maar niet echt aan te raden in je gezicht...

Werk zelf bij de derma dus zit op de juiste plek maar daar heb ik ook alles al geprobeerd.

Hoop dus echt op een onbekend wondercrempje...
Dat Ahava ken ik trouwens nog niet...zal eens googlen.
Sublimage van Chanel. Loeiduur dat wel.
Ik gebruikt een labello stick met calendula en camomille

En q10 dagcrème van derlon (dirk, bas)

ja echt de labeling op enkele droge plekjes werkt voor mij.
Nee, sterkere hormoonzalf is niet altijd fijn. Maar bij mijn partner is het constitutioneel eczeem nu wel beter onder controle. Die Ahava werkt verrassend goed ter ondersteuning, ook bij de rest van de schoonfamilie met eczeem en schilferige huid.

Nou ja, je kent het matra van derma vast: vetten vetten vetten
quote:bootje_op_de_golven schreef op 25 januari 2013 @ 09:02:

Nee, sterkere hormoonzalf is niet altijd fijn. Maar bij mijn partner is het constitutioneel eczeem nu wel beter onder controle. Die Ahava werkt verrassend goed ter ondersteuning, ook bij de rest van de schoonfamilie met eczeem en schilferige huid.

Nou ja, je kent het matra van derma vast: vetten vetten vetten

:-) ja vet vet vet, word er zelf moddervet van...

Smeer soms ook gewoon een week Cutivate in m'n gezicht hoor, en dan is 't wel een stuk minder geïrriteerd natuurlijk maar kan dat niet blijven smeren...

Zal wel eens proefje van dat Ahava bestellen...jammer dat het weer zo duur is...
Iets uit de lijn van La Roche Posay? Bij de apotheek verkrijgbaar.

(We gebruiken hier bij de droge huis van de kinderen van dit merk de Lipikar Baume)
Ozo.
quote:hallekie schreef op 25 januari 2013 @ 09:36:

Iets uit de lijn van La Roche Posay? Bij de apotheek verkrijgbaar.

(We gebruiken hier bij de droge huis van de kinderen van dit merk de Lipikar Baume)Bedankt voor de tip maar ook al geprobeerd...
Als de cutivate voorgeschreven is zit er vast een smeer- en afbouwschema bij? Een weekje smeren helpt natuurlijk niet, dan kun je het bijna net zo goed niet doen. Vraag de dermatoloog maar eens om een schema, want dat luistert vrij nauw.
Ik gebruik in de winter vaak Nutrix van Lancome.

Mijn huid reageert ook altijd erg heftig op guur en koud weer...

geef het trouwens wel even tijd, 1 dag een creme proberen zegt nog niet zoveel. je moet de huid wel even laten wennen...

eventueel kun je nog een extra serum onder de creme doen.
Lanette creme met 10% vaseline. Verkrijgbaar voor nog geen drie euro bij de apotheek. Ik ben het begonnen te gebruiken toen mijn kind een zeer lichte vorm van eczeem had.(hier en daar droge plekken op lichaam). Nu bij koud weer is het ideaal voor schrale plekken.
Ik zou even naar de huisarts gaan en vragen om een crème met 40% ureum.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 25 januari 2013 @ 09:46:

Als de cutivate voorgeschreven is zit er vast een smeer- en afbouwschema bij? Een weekje smeren helpt natuurlijk niet, dan kun je het bijna net zo goed niet doen. Vraag de dermatoloog maar eens om een schema, want dat luistert vrij nauw.

Ik weet 't , schrijf 't zelf bijna dagelijks voor aan patiënten dus ken de werking

Bouw 't ook trouw af...maakt niks uit, komt weer terug.
quote:alie_mentatie schreef op 25 januari 2013 @ 09:49:

Ik zou even naar de huisarts gaan en vragen om een crème met 40% ureum.

Ook al gehad...

Werk dus zelf bij de dermatoloog dus alle gangbare medicinale dingen allemaal al geprobeerd, voor langere tijd, met keurig afbouwen etc...

Hoopte vorige week DE crème te hebben gevonden, die 8hour, schijnt heel goed te werken voor dit soort schrale plekken maar smeer nu trouw een week ochtend en avond en er gebeurt ook weer niks nada niets...
Ah, een expert

Als het met schema's erbij toch weer terugkomt, dan is het enige wat helpt blijven smeren. Of een topic openen over aanvullende smeerseltje

Maar wij weten allebei dat hét smeerseltje niet bestaat helaas. De kans is groot dat je het toch altijd blijft houden.
kruidvat eczeemcreme voor het geval dat het eczeem is.

Als de huid dun is dan schiet het tekort in zijn functie als orgaan wat je moet beschermen tegen de buitenwereld. De huid is daardoor voortdurend aan het strijden, wat zich uit in roodheid en vervellen. Deze creme helpt de barrière te versterken, zo is mijn ervaring.
it's a big club and you ain't in it
quote:bootje_op_de_golven schreef op 25 januari 2013 @ 10:03:

Ah, een expert

Als het met schema's erbij toch weer terugkomt, dan is het enige wat helpt blijven smeren. Of een topic openen over aanvullende smeerseltje

Maar wij weten allebei dat hét smeerseltje niet bestaat helaas. De kans is groot dat je het toch altijd blijft houden.

:-)

Toch hoop ik HET smeerseltje te vinden...

En dan laat ik het je weten!
Helemaal goed Want hét smeerseltje kunnen wij goed gebruiken!
Hier ook een huidklantje. Rosacea en eczeem. Met name in de winter elke keer weer een strijd. Ik probeer nu African Raw Shea Butter: 100% vet, 100% natuurlijk. Een grote pot gekocht voor 5 dollar in Harlem, New York. Voor mijn scheenbenen werkt het als een tierelier. Ik ben het nu ook aan het uitproberen op mijn gezicht. Afgelopen nacht als nachtcrème. Was niet ontevreden over het resultaat, maar het is nog te vroeg voor een definitief oordeel.
Ik heb ook erg veel last van rode plekken in mijn gezicht. Niks hielp, bij het dragen van foundation werd het alleen maar erger en bij het gebruik van sommige cremes ook. Hormoon zalven werkten na een tijdje ook niet meer, maar ik heb dan eindelijk wat gevonden!

Van ROC heb ik nu een creme van de calmance lijn; de intolerance repairing creme. Je hebt er 2 soorten van; eentje om het probleem op te lossen, en een soort onderhouds creme. En dat voor rond de 14 euro

Wel kreeg ik eerst meer last van de plekken, maar ik denk dat dat kwam omdat het evenwicht van de huid eerst hersteld moet worden (kan dat?) want nu gaat het echt goed!

Tevens bleek ik ook allergisch te zijn voor wolalcholen (bijv. lanoline. En wat smeer je op je huid als je last hebt van droge plekken? Juist, iets vettigs. Waar dus vaak iets van lanoline of zo'n soort stof in zat. :P ) Heb je al eens een huid-test laten doen? Met van die plakkers op je rug om te kijken of jij ook een allergie hebt?
Ik heb in de winter ook zeer droge huid, waardoor mijn poriën verstopt raken en ik bij tijd en wijle onder de pukkels zit.

Ik gebruik alleen nog maar kalmerende producten. Van lush hebben ze een serum die voor mijn huid echt wonderen doet. 100%natuurlijk en lekker vet en kalmerend. Het is een soort zeepje van cacaoboter en andere ingrediënten die erop moet wrijven. Het smelt dan ahw op je huid. Voor jet slapen gaan. Als nachtcreme dus. en dan 's ochtends een hele milde reiniger gebruiken. Verder kun je de bio oil nog proberen. Die smeer ik er bij extreme kou en droogte en pukkels op in plaats van die serum. Voor mij een wondermiddeltje.

Kalmerende producten werken bij mij het beste.
Gebruik vooral totaal geen zeepjes, zeepvrije zeepjes in je gezicht als je van die droge plekken hebt.

Het enige wat je daarmee doet, is de natuurlijke beschermlaag die je huid heeft verwijderen, waardoor de kou en nattigheid zo'n invloed heeft. (De huid van de mens is niet geschikt voor zeep, enkel denken de zeepfabrikanten daar anders over...)

Zeepvrije zeep ontvet ook, en je eigen talg is toch de beste manier om de huid te beschermen. Een zachte scrub om de dode huidcellen te verwijderen, en de talgklieren te stimuleren (ook door zachte massage) helpt meer dan zeep

Is de huid eenmaal schilferig, helpt vettigheid niet om die schilfers weg te krijgen, enkel nieuwe huid vet te houden, maar daar moet je de dode huidschilfers wel voor verwijderen, anders ben je dode huid aan het voeden en dat is helemaal zonde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven