Gezondheid alle pijlers

Schimmel infectie

26-01-2013 14:42 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er weer een te pakken hoor, een vaginale schimmel infectie. Wordt er helemaal gek van, vooral omdat ik deze zo vaak heb.

Ik woon niet in NL en de taalbarriere is hier een behoorlijk punt. Ik heb een prima gynacoloog (huisartsen doen ze hier niet aan), waar ik maandag dan ook meteen weer heen ga, maar vroeg me af of jullie tips hebben om ze wat meer te voorkomen? Kan ik bij mijn arts om een bepaald medicijn vragen wat wat meer zoden aan de dijk zet dan de vaginale capsules en zalfjes die ik nu krijg, een meer structurele oplossing zeg maar?

Echt, alle tips zijn welkom!
naar een drogist gaan en zeggen dat je schimmel hebt en niet tussen je tenen.in bijna ieder land hebben de drogisten er wat voor.

even googlen wat vag schimmel in die taal betekent anders kom je met wat anders thuis.

veel succes
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Gebruik je de pil?

Hier was het elke maand raak totdat ik stopte met de pil.

Hoeft natuurlijk bij jou niet zo te zijn, maar misschien een tip.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Oh, maar ik kan er ook wel wat voor krijgen, dat is het probleem niet. Overigens niet bij een drogist hier, maar kan gewoon naar het ziekenhuis, geen enkel probleem. Alleen ik krijg iedere keer dezelfde middeltjes mee en het blijft terugkomen.

Dus ik hoopte eigenlijk meer op een wondermiddel waar ik om kan vragen of op tips&trucs om ze te voorkomen.
Ik merk dat ik het elke maand heb, ongeveer 2 dagen, rond mijn eisprong... waarom dat is, geen idee. Grapje van moeder natuur misschien?
misschien is de bacterieflora verstoord door corticosteroiden of antibiotica? Ik kan me zo voorstellen dat een gist of schimmel de plekken dan gaat overnemen. Ik zou toch wel de schimmel gaan bestrijden want die gaat niet zomaar dood.
it's a big club and you ain't in it
Misschien kan je speciale zeep kopen om je dagelijks mee te wassen. Die de zuurgraad goed houdt. Hier hebben we lactacyd denk niet dat ze dat bij jou hebben maar misschien wel iets vergelijkbaars..
Vooral niet gaan klooien met lactacyd. Da's vragen om nog meer problemen.
Geen lactacyd! En dat zuurgraadverhaal is BS, deze zooi schopt juist van alles in de war.
Nee, gebruik al jaren geen pil meer, dus dat kan het niet zijn. Ook geen antibiotica of iets dergelijks, de laatste keer dat ik aan een kuur zat is zeker anderhalf jaar geleden. Dat is overigens ook de laatste keer dat ik echt ziek was, verkoudheidje daargelaten.

Lactacyd kennen ze hier wel, maar dat vertrouw ik dan weer voor geen meter, geloof erg in de zelfreinigende werking van m'n lichaam!

@Louba, vervelende he! Wat doe jij eraan? Iedere keer trouw naar de huisarts/drogist?
Misschien heeft t met je dieet (veel suiker) te maken? En wasmiddel / -verzachter kan ook de boosdoener zijn.

Het is in ieder geval om gek van te worden!! Sterkte.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Heb je een (vaste) partner? Is deze al eens meebehandeld? Overigens zijn er ook pilletjes die je oraal moet innemen. Werkt bij mij een stuk beter.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Gebruik idd geen lactacyd, dat maakte de schimmel bij mij zo ontzettend erg dat ik alles kapot had daar beneden.

Vraag om 1 of meer orale pillen, toen ik een schimmelinfectie had die niet weg wilde gaan, was dat hetgeen wat wel werkte.
Suiker...ja, daar kan ik misschien wel wat minder van eten ja. Is het proberen waard. En ga ook eens om orale pillen vragen. Kun je die in Nederland ook zonder recept krijgen toevallig? Dan zou ik ze namelijk ook gewoon kunnen laten opsturen als ze deze hier niet hebben.

In ieder geval alvast super bedankt voor de tips!
Een tampon met yoghurt inbrengen heb ik wel eens gehoord. Helpt de zuurtegraad herstellen.

Zou er niet de hele dag mee lopen, dat dan weer niet.
Minder suiker, minder paddenstoelen/champignons (al weet ik niet of dat echt of een fabeltje is), alleen met water wassen, geen inlegkruisjes gebruiken, na de seks even met water afspoelen. Dat waren de tips die ik kreeg en die hielpen. Nu heb ik het alleen nog eens in de 5 jaar na het wisselen van de spiraal.
quote:Evelyn82 schreef op 26 januari 2013 @ 15:46:

Heb je een (vaste) partner? Is deze al eens meebehandeld? Inderdaad. Als je een partner hebt, kan hij de bron van de besmetting zijn. Schimmelinfecties resulteren bij mannen vaak niet in klachten, maar doordat de man hem wel bij zich draagt kan hij je keer op keer besmetten.
S nacht geen ondergoed dragen, kan de boel lekker luchten
En soms helpt het om preventief iets te gebruiken, na de geboorte van de jongste had ik het elke maand net na mijn menstuatie. Toen 6 maanden lang elke maand één tablet dyflucan gebruikt en daarna niet meer gehad.

En inderdaad ondergoed nooit met wasverzachter, 's nacht geen ondergoed dragen maar alleen pyjamabroek.
Denk dat dat dan persoonsgebonden is: sinds ik lactacyd gebruik heb ik juist nergens last meer van. Yoghurt hoor ik weer slechte verhalen over. Misschien dus beter om het aan de gyn over te laten en vragen om een ander middel dan capsules/zalfjes. Ze hebben er ook antibiotica voor (tegenstrijdig aangezien dit ook een oorzaak kan zijn)
Hier in nl hebben ze nu een crème vrij verkrijgbaar die je preventief kan gebruiken.

Maar het werkt ook als je het al hebt.

Multigyn heet het geloof ik.

Als het bij jou niet verkrijgbaar is en als je wilt wil ik het wel voor je kopen hier en naar je opsturen.
quote:MrsChocolatePitbull schreef op 26 januari 2013 @ 15:43:

Lactacyd kennen ze hier wel, maar dat vertrouw ik dan weer voor geen meter, geloof erg in de zelfreinigende werking van m'n lichaam!

De vagina reinigt zichzelf inderdaad prima. Maar lactacyd is toch alleen bedoeld om de buitenkant mee te wassen?
Kokosolie kan heel goed helpen tegen schimmelinfecties. Gewoon erop smeren.
Pff ik ken het. Heb het ook erg vaak gehad, nu is het tijd rustig maar kan zo weer terugkomen. Ook ik heb steeds de zalfjes en een eitje om in te brengen. Ik weet ook niet hoe het kan dat je het zo vaak hebt, vraag je gyn eens.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Herkenbaar..

Op mijn 18e een antibiotica-kuur gehad tegen iets en vervolgens begon de ellende..

Ik kreeg telkens zo'n vaginale zetpil (1500mg micanozol dacht ik), maar dan had ik aan 1 niet genoeg.

Op een gegeven moment hielp niets (voor lang) en was 't om de 2 weken raak. Ik werd er een beetje wahopig van..

Alles had ik geprobeerd.

Totdat ik op een punt kwam, dat ik ging accepteren dat het nu eenmaal zo was en ik het losliet.. (mijn dokter schreef vanaf dat moment een recept uit, dat ik eens in de 2 weken zo'n vaginale capsule kreeg, want hij -en de gynaecoloog- wisten het ook niet meer)..

Nu heb ik vrijwel nooit meer een schimmelinfectie, waarom&hoe, geen idee..

Ik gebruik iig geen zooi als lactacyd en dergelijke meer (deed ik voorheen overigens ook niet bijster vaak), en ik ben genezen lijkt het op (klopt af...).

Laat het los, was je down under alleen met water, accepteer het en zorg dat je altijd een vaginale capsule thuis heb, voor als je het weer aan voelt komen (of als je op vakantie bent bijvoorbeeld).

Ik ben al 3 jaar klachtenvrij, maar neem uit voorzorg altijd een capsule mee op vakantie, dat zit er zo ingebakken en het geeft rust..

Na regen komt zonneschijn.. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven