Gezondheid alle pijlers

Schimmel infectie

26-01-2013 14:42 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er weer een te pakken hoor, een vaginale schimmel infectie. Wordt er helemaal gek van, vooral omdat ik deze zo vaak heb.

Ik woon niet in NL en de taalbarriere is hier een behoorlijk punt. Ik heb een prima gynacoloog (huisartsen doen ze hier niet aan), waar ik maandag dan ook meteen weer heen ga, maar vroeg me af of jullie tips hebben om ze wat meer te voorkomen? Kan ik bij mijn arts om een bepaald medicijn vragen wat wat meer zoden aan de dijk zet dan de vaginale capsules en zalfjes die ik nu krijg, een meer structurele oplossing zeg maar?

Echt, alle tips zijn welkom!
quote:melissa-x schreef op 26 januari 2013 @ 18:48:

[...]

De vagina reinigt zichzelf inderdaad prima. Maar lactacyd is toch alleen bedoeld om de buitenkant mee te wassen?

Nee hoor, ze hebben een 'formule' die je aanlegt met water en in een vaginaaldouche stopt, zodat je kunt spoelen.

Maar begin er nooit aan!
Bij mij is het ook veeeeeeel beter sinds ik geen pil meer gebruik! Heb nu immanent en dat gaat goed :-)
Ondanks dat niet iedereen het met mij eens is zweer ik bij yoghurt.

Een tampon in de yoghurt doen, daarna inbrengen en dit een poosje inhouden.

Evt. nog een keer herhalen.

Ik heb regelmatig last van schimmelinfecties gehad, totdat ik dit geprobeerd heb. Nooit meer last van gehad.
quote:traldiedal schreef op 26 januari 2013 @ 19:02:

[...]

Nee hoor, ze hebben een 'formule' die je aanlegt met water en in een vaginaaldouche stopt, zodat je kunt spoelen.

Maar begin er nooit aan!Ah, oké, bedankt voor de uitleg... en voor de waarschuwing! ;)
Ja, dat van die yoghurt heb ik al eens eerder gehoord. Kweenie...

Wassen met alleen water, geen inlegkruisjes en spoelen na de sex - check! Zal eens op mn suiker intake gaan letten.

En Silviaapje, dank voor het lieve aanbod, maar dan schakel ik mijn moeder wel even in!
Ik heb ook heel vaak last gehad van een schimmelinfectie. Nu al jaren niet meer Ik let op: suikerinname, ik ontwijk bijvoorbeeld zoete meloen, witte druiven etc. Ik veeg na toiletbezoek van voor naar achter (veel vrouwen schijnen dit toch andersom te doen), ik was me voor en na de sex (en hij ook!). Ik heb nooit meer ergens last van! En áls je het dan toch nog krijgt, vraag aan je huisarts of hij je fluconazol voorschrijft. Werkt als een trein en gewoon 1 orale pil Succes!
Inmiddels naar de gynacoloog geweest, die toch ook wel vond dat ik er wel vaak last van had. Medicijnen en dezelfde tips als die jullie al gaven gekregen, dus hopelijk gaat het beter vanaf nu!

Dank nogmaals!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven