Schimmel infectie
zaterdag 26 januari 2013 om 14:42
Ik heb er weer een te pakken hoor, een vaginale schimmel infectie. Wordt er helemaal gek van, vooral omdat ik deze zo vaak heb.
Ik woon niet in NL en de taalbarriere is hier een behoorlijk punt. Ik heb een prima gynacoloog (huisartsen doen ze hier niet aan), waar ik maandag dan ook meteen weer heen ga, maar vroeg me af of jullie tips hebben om ze wat meer te voorkomen? Kan ik bij mijn arts om een bepaald medicijn vragen wat wat meer zoden aan de dijk zet dan de vaginale capsules en zalfjes die ik nu krijg, een meer structurele oplossing zeg maar?
Echt, alle tips zijn welkom!
Ik woon niet in NL en de taalbarriere is hier een behoorlijk punt. Ik heb een prima gynacoloog (huisartsen doen ze hier niet aan), waar ik maandag dan ook meteen weer heen ga, maar vroeg me af of jullie tips hebben om ze wat meer te voorkomen? Kan ik bij mijn arts om een bepaald medicijn vragen wat wat meer zoden aan de dijk zet dan de vaginale capsules en zalfjes die ik nu krijg, een meer structurele oplossing zeg maar?
Echt, alle tips zijn welkom!
zaterdag 26 januari 2013 om 14:50
zaterdag 26 januari 2013 om 14:54
Oh, maar ik kan er ook wel wat voor krijgen, dat is het probleem niet. Overigens niet bij een drogist hier, maar kan gewoon naar het ziekenhuis, geen enkel probleem. Alleen ik krijg iedere keer dezelfde middeltjes mee en het blijft terugkomen.
Dus ik hoopte eigenlijk meer op een wondermiddel waar ik om kan vragen of op tips&trucs om ze te voorkomen.
Dus ik hoopte eigenlijk meer op een wondermiddel waar ik om kan vragen of op tips&trucs om ze te voorkomen.
zaterdag 26 januari 2013 om 15:07

zaterdag 26 januari 2013 om 15:43
Nee, gebruik al jaren geen pil meer, dus dat kan het niet zijn. Ook geen antibiotica of iets dergelijks, de laatste keer dat ik aan een kuur zat is zeker anderhalf jaar geleden. Dat is overigens ook de laatste keer dat ik echt ziek was, verkoudheidje daargelaten.
Lactacyd kennen ze hier wel, maar dat vertrouw ik dan weer voor geen meter, geloof erg in de zelfreinigende werking van m'n lichaam!
@Louba, vervelende he! Wat doe jij eraan? Iedere keer trouw naar de huisarts/drogist?
Lactacyd kennen ze hier wel, maar dat vertrouw ik dan weer voor geen meter, geloof erg in de zelfreinigende werking van m'n lichaam!
@Louba, vervelende he! Wat doe jij eraan? Iedere keer trouw naar de huisarts/drogist?
zaterdag 26 januari 2013 om 15:46
zaterdag 26 januari 2013 om 16:15
Suiker...ja, daar kan ik misschien wel wat minder van eten ja. Is het proberen waard. En ga ook eens om orale pillen vragen. Kun je die in Nederland ook zonder recept krijgen toevallig? Dan zou ik ze namelijk ook gewoon kunnen laten opsturen als ze deze hier niet hebben.
In ieder geval alvast super bedankt voor de tips!
In ieder geval alvast super bedankt voor de tips!
zaterdag 26 januari 2013 om 16:21
Minder suiker, minder paddenstoelen/champignons (al weet ik niet of dat echt of een fabeltje is), alleen met water wassen, geen inlegkruisjes gebruiken, na de seks even met water afspoelen. Dat waren de tips die ik kreeg en die hielpen. Nu heb ik het alleen nog eens in de 5 jaar na het wisselen van de spiraal.

zaterdag 26 januari 2013 om 16:22
quote:Evelyn82 schreef op 26 januari 2013 @ 15:46:
Heb je een (vaste) partner? Is deze al eens meebehandeld? Inderdaad. Als je een partner hebt, kan hij de bron van de besmetting zijn. Schimmelinfecties resulteren bij mannen vaak niet in klachten, maar doordat de man hem wel bij zich draagt kan hij je keer op keer besmetten.
Heb je een (vaste) partner? Is deze al eens meebehandeld? Inderdaad. Als je een partner hebt, kan hij de bron van de besmetting zijn. Schimmelinfecties resulteren bij mannen vaak niet in klachten, maar doordat de man hem wel bij zich draagt kan hij je keer op keer besmetten.

zaterdag 26 januari 2013 om 16:37
En soms helpt het om preventief iets te gebruiken, na de geboorte van de jongste had ik het elke maand net na mijn menstuatie. Toen 6 maanden lang elke maand één tablet dyflucan gebruikt en daarna niet meer gehad.
En inderdaad ondergoed nooit met wasverzachter, 's nacht geen ondergoed dragen maar alleen pyjamabroek.
En inderdaad ondergoed nooit met wasverzachter, 's nacht geen ondergoed dragen maar alleen pyjamabroek.
zaterdag 26 januari 2013 om 16:42
Denk dat dat dan persoonsgebonden is: sinds ik lactacyd gebruik heb ik juist nergens last meer van. Yoghurt hoor ik weer slechte verhalen over. Misschien dus beter om het aan de gyn over te laten en vragen om een ander middel dan capsules/zalfjes. Ze hebben er ook antibiotica voor (tegenstrijdig aangezien dit ook een oorzaak kan zijn)

zaterdag 26 januari 2013 om 18:48
quote:MrsChocolatePitbull schreef op 26 januari 2013 @ 15:43:
De vagina reinigt zichzelf inderdaad prima. Maar lactacyd is toch alleen bedoeld om de buitenkant mee te wassen?
De vagina reinigt zichzelf inderdaad prima. Maar lactacyd is toch alleen bedoeld om de buitenkant mee te wassen?

zaterdag 26 januari 2013 om 18:55
zaterdag 26 januari 2013 om 19:01
Herkenbaar..
Op mijn 18e een antibiotica-kuur gehad tegen iets en vervolgens begon de ellende..
Ik kreeg telkens zo'n vaginale zetpil (1500mg micanozol dacht ik), maar dan had ik aan 1 niet genoeg.
Op een gegeven moment hielp niets (voor lang) en was 't om de 2 weken raak. Ik werd er een beetje wahopig van..
Alles had ik geprobeerd.
Totdat ik op een punt kwam, dat ik ging accepteren dat het nu eenmaal zo was en ik het losliet.. (mijn dokter schreef vanaf dat moment een recept uit, dat ik eens in de 2 weken zo'n vaginale capsule kreeg, want hij -en de gynaecoloog- wisten het ook niet meer)..
Nu heb ik vrijwel nooit meer een schimmelinfectie, waarom&hoe, geen idee..
Ik gebruik iig geen zooi als lactacyd en dergelijke meer (deed ik voorheen overigens ook niet bijster vaak), en ik ben genezen lijkt het op (klopt af...).
Laat het los, was je down under alleen met water, accepteer het en zorg dat je altijd een vaginale capsule thuis heb, voor als je het weer aan voelt komen (of als je op vakantie bent bijvoorbeeld).
Ik ben al 3 jaar klachtenvrij, maar neem uit voorzorg altijd een capsule mee op vakantie, dat zit er zo ingebakken en het geeft rust..
Na regen komt zonneschijn..
Op mijn 18e een antibiotica-kuur gehad tegen iets en vervolgens begon de ellende..
Ik kreeg telkens zo'n vaginale zetpil (1500mg micanozol dacht ik), maar dan had ik aan 1 niet genoeg.
Op een gegeven moment hielp niets (voor lang) en was 't om de 2 weken raak. Ik werd er een beetje wahopig van..
Alles had ik geprobeerd.
Totdat ik op een punt kwam, dat ik ging accepteren dat het nu eenmaal zo was en ik het losliet.. (mijn dokter schreef vanaf dat moment een recept uit, dat ik eens in de 2 weken zo'n vaginale capsule kreeg, want hij -en de gynaecoloog- wisten het ook niet meer)..
Nu heb ik vrijwel nooit meer een schimmelinfectie, waarom&hoe, geen idee..
Ik gebruik iig geen zooi als lactacyd en dergelijke meer (deed ik voorheen overigens ook niet bijster vaak), en ik ben genezen lijkt het op (klopt af...).
Laat het los, was je down under alleen met water, accepteer het en zorg dat je altijd een vaginale capsule thuis heb, voor als je het weer aan voelt komen (of als je op vakantie bent bijvoorbeeld).
Ik ben al 3 jaar klachtenvrij, maar neem uit voorzorg altijd een capsule mee op vakantie, dat zit er zo ingebakken en het geeft rust..
Na regen komt zonneschijn..