Gezondheid alle pijlers

klean prep:(

28-01-2013 08:20 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag heb ik een darmonderzoek en daarvoor moet ik 4 liter klean prep drinken om de darmen te spoelen.

Gisteravond 2 liter gehad en daarnet 1 liter. De laatste liter moet officieel voor 9 uur vandaag. Maar ik kan echt niet meer...

Ben zo misselijk en moet t zelfs gemengd met limonade nu zowat uitspugen.

Iemand nog tips?
Neus dicht knijpen en drinken dat is de enige manier waarop ik dat spul weg krijg.
Kleine slokjes, dat werkte bij een kennis van mij. Sterkte..
Neus dicht, rietje achter in de keel (zodat je 't minder proeft). Aanlengen met appelsap een optie? Werkte voor mij 't beste...

Veel sterkte & succes!
Dankje bankje maar dat heb ik dus geprobeerd. Maar heb jij dan niet ook t gevoel dat je lucht mist?
Is dat dat spul dat je nog zelf moet aanlengen met water? Ik heb uiteindelijk de helft minder water gedaan, de andere helft in een groot glas ernaast. Het goedje in 1x achterover geslagen, en direct daarna het andere glas water leeggedronken. Dat was voor mij de enige manier om het weg te krijgen.
Is je "ontlasting" al helder? Dan zou je al mogen stoppen volgens mij.

Zo koud mogelijk drinken doe je waarschijnlijk al.

Ik leef met je mee in ieder geval.

Als je humorklier het nog doet nu, zou je er ook een geintje van kunnen proberen te maken:"voor volk en vaderland! Proost!" of "ad fundum!" en dan klokken maar.

Hang in there. Dit gaat voorbij.
quote:april88 schreef op 28 januari 2013 @ 08:22:

Dankje bankje maar dat heb ik dus geprobeerd. Maar heb jij dan niet ook t gevoel dat je lucht mist?Ik bleef het naar binnengieten ook al stond ik te kokhalzen.. De opluchting als het glas leeg was deed me dat gevoel snel weer vergeten.
Ik heb het 2 keer gehad en met limonade aangelengd, maar ik herken wat je schrijft. Je zit gewoon vol en het smaakt vreselijk. Sorry, aan mij heb je ook niks in deze Sterkte!
Iedereen onwijs bedankt voor de tips. @chartreuse het is sinds gister al zo dun als water .. maar nog wel bruin van kleur:(..

Nog niet dan he?
Ik ben geen medicus maar met kleur mag je nog niet stoppen voor zover ik weet.

Hoe laat heb je het onderzoek?
quote:april88 schreef op 28 januari 2013 @ 08:30:

Iedereen onwijs bedankt voor de tips. @chartreuse het is sinds gister al zo dun als water .. maar nog wel bruin van kleur:(..

Nog niet dan he?Nee, dan moet die laatste liter er echt nog in. Als je van clean prep geen water dunne ontlasting krijgt is er echt iets mis maar uiteindelijk moet je 'ontlasting' ook helder zijn. Ik dacht bij mezelf 'ik kan het nu maar beter nemen. Als er nog ontlasting in zit en het onderzoek lukt niet, dan moet ik straks nóg 4 liter wegklokken'.
Kwart voor 3 vanmiddag....

Heb ook echt zon enorme honger... maar ik wilde even wachten met drink bouillion tot dit spul op was..

Drink wel water tussendoor
quote:april88 schreef op 28 januari 2013 @ 08:37:

Kwart voor 3 vanmiddag....

Heb ook echt zon enorme honger... maar ik wilde even wachten met drink bouillion tot dit spul op was..

Drink wel water tussendoorBouillon is wel lekker, zodat je wat zout binnen hebt. Anders ga je je zo slap voelen. (Maar dat is mijn ervaring, geen medische aanbeveling )
Ja precies Thomaaas, dat wil je niet, nóg een keer 4 liter weg moeten drinken!

Hang in there!!
Kwart voor drie, dat is te doen.

Ik denk aan je, proost!
Je hebt er nu niks meer aan, maar voor de volgende keer: als voorbereiding voor een darmonderzoek zijn veel ziekenhuizen gelukkig al over op Moviprep, een middel waar je maar twee liter van hoeft te drinken. Dat is een stuk fijner. Vraag daar een eventuele volgende keer om.

Voor de rest: heel veel sterkte!
Ik doe mn best thomas ook bedankt voor je advies:-) en natuurlijk iedereen.

Bouillion leek me ook wel lekker alleen dacht eerst dat spul op. Ik drink best veel maar 2 liter binnen 2 uur is ook voor mij veel. Zeker als t zo smerig is;)
@guiletta als ik het ooit nog een x moet ga ik dat zeker vragen!!! Thanks @iedereen die zo meedenkt. U are great!!
Vreselijk hé! Snel op een kauwgumpje kauwen na elk glas wil nog wel eens helpen. En de volgende keer om een ander laxeermiddel vragen (al hoop ik natuurlijk dat er geen volgende keer komt )

Sterkte!
Ik vind hier dingen van.
Drink ze, April En succes vanmiddag!

Ik moest 'sochtends al heel vroeg, en ik ben in de wachtkamer nog zeker 3x naar de WC gerend... Nouja, ze wisten in elk geval wel zeker dat ik 4 liter had gedronken
Door jullie steun heb ik nu de helft op van de laatste liter...

Pffff nog even
Wauw! Goed bezig April! Je bent er bijna!
Op... nu wel echt gebroken... ben er echt echt naar van... en stiekem gewoon bloednerveus voor straks
Dat je nerveus bent komt ook doordat je zo moe bent. Heb je vervoer naar het ziekenhuis? Alles al geregeld en afgesproken? Dan laat het maar lekker over je heen komen. Wat JIJ moest doen heb je al gedaan, dat is achter de rug. De rest gebeurt als het gebeurt.

Het is op! Yay!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven