Gezondheid alle pijlers

Gezocht: libido

28-01-2013 20:10 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ongeveer 1,5 tot 2 jaar geleden begonnen met de pil: microgynon 30 (volgens mij één van de eerste pillen die de h.a. je voorschrijft). Na een klein half jaar deze pil te hebben geprobeerd, ben ik i.o.m. de h.a. toch overgestapt naar Minulet i.v.m. doorbraakbloedingen ondanks dat ik stopweken hield.

Ik heb al een tijdje een vriend, maar ik heb het idee dat sinds ik over ben gestapt naar de Minulet totaaaaaaal geen libido meer over heb. Daarvoor had ik geen problemen met mijn libido. Het was niet zo dat ik mijn vriend besprong, maar zin kon ik wel krijgen. Nu heb ik het idee echt zin te moeten maken. Bij de lichtste aanraking door mijn vriend werd ik al opgewonden (en dus vochtig benee ), maar nu.... Totaal niet! Ik baal hier erg van, vooral omdat ik ook nog eens gevoelig ben voor blaasontstekingen en wanneer ik het dus zou doen, hier meteen last van krijg. Mijn vriend heeft hier wel begrip voor, maar ik snap het niet en ik wil het zó graag. Nu ben ik laatst (2 weken geleden) weer overgestapt naar de microgynon in de hoop dat het weer anders gaat worden....

Maar ik vroeg mij af: zijn er meer vrouwen die dit herkennen? En hoelang duurt het voordat ik weer mijn libido terug krijg?

Ik hoor het wel!! Bedankt voor het lezen in ieder geval!
Droom niet je leven, leef je dromen!!
Ik ben pas gestopt met de microgynon ivm geen libido. En het werkt ;) dus voor mij geen hormonen meet voorlopig.

Ik hoop voor je dat het weer terug komt nu je gewisseld bent van de pil
quote:Tiza schreef op 28 januari 2013 @ 20:14:

Ik ben pas gestopt met de microgynon ivm geen libido. En het werkt ;) dus voor mij geen hormonen meet voorlopig.

Ik hoop voor je dat het weer terug komt nu je gewisseld bent van de pilOké, mm vervelend! Switchen naar een andere pil of methodiek was voor jou geen optie?
Droom niet je leven, leef je dromen!!
Nee microgynon is al de lichtste pil en spiraal of andere anticonceptie voel ik me niet prettig bij. Gewoon mezelf zonder hormonale invloeden.
Huisartsen schrijven het vaak niet enthousiast voor maar ik zweer zelf bij yasmin na andere pil fiasco's. Nergens last van bij deze terwijl mijn libido ook volledig verdwenen was bij andere pillen. Dus kan idd aan deze pil die je nu hebt liggen en ik zou kijken of je een andere kunt proberen. Zo jammer als het helemaal weg is .
Twaalf jaar lang heb ik Microgynon 30 geslikt. Mijn libido was ook ver te zoeken. In november 2011 heb ik me laten steriliseren omdat ons gezin compleet is en ik de hormonen niet meer in mijn lijf wilde hebben.

Nu begrijp ik dat het voor vrouwen met kinderwens en jonge meiden geen optie is. Ervaring met andere pillen of spiraaltje e.d. heb ik niet.

Wel is mijn libido volledig terug gekomen na het stoppen met de pil.
Pluk de dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven