Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk weer wat tijd vrijgemaakt om te reageren. Tijdens de vakantie (2 weken) heb ik mijn tijd voornamelijk buiten doorgebracht. Solliciteren en leuke dingen doen met de kinderen. Ben al lekker bruin.

Aan moederdag doen we eigenlijk niet. Ik heb wel van de kinderen zelfgemaakte cadeautjes gehad, maar ik was wel diegene die vanmorgen het ontbijt moest maken.

Cin, ik gebruik maizena voor de billen van Annelotte en Ellemijn. Werkt prima! In de luier strooien of op de billen en er komt een laagje tussen de billen en de luier die het vocht opvangt. Dit gebruik ik ook als er in bed is geplast of gespuugt net naast de molton oid. Dit haalt de stank en nattigheid weg.

Merel, je hebt een actief kind. Die van ons is erg bezig met haar handen en voeten, maar is nog niet op verkenningstocht.

Judat, hoe was je kampeerweekend??

Ga nu nog even genieten van het mooie weer, zwembadje staat op, maar geen kind wil er in (te koud)
Bedankt voor de tips!! Blootliggen de de sudo helpen al goed! Maizena zal ik in huis gaan halen!
Ben ik ook "weer" effies.

Beetje druk geweest en de laatste dagen genoten van het mooie weer.

Vorige week een rotweek gehad omdat we onze poes moesten laten inslapen. Ze had erg veel last van die tumor onder haar tong. Ze kon niets meer eten of drinken. We zijn dinsdagavond om half 11 bij de dierenarts geweest om haar in te laten slapen. Ik durfde gewoon niet meer de nacht met haar in te gaan. Gelukkig kon een buurvrouw (tevens poetsvrouw) hier bij Nina komen zitten, zodat wij samen naar de dierenarts konden.

Wat een gemis van zo'n diertje zeg. Ze sliep altijd bij ons, was altijd het meest aanwezig van alle dieren, en nu is ze er niet meer. Had eigenlijk verwacht dat ik zoiets minder erg zou vinden als Nina er zou zijn, maar niets is minder waar. Ik ben er behoorlijk stuk van geweest (en nog).

Met Nina gaat alles goed. Op de creche doet ze het ook goed. Iedere keer als ik haar kom halen, zijn ze allemaal buiten, en ligt zij lekker in de wandelwagen te slapen en te duimen.

Cin, ik had voor de rode plekken in Nina haar nekplooi ook maizena aangeraden gekregen (door het KDV). Heb het nog niet geprobeerd, vooralsnog werkt Zwitsal talkpoeder ook (die had ik al in huis). Hoe kan het trouwens dat Thijmen zovaak poept?

Ukse, hopelijk komt er wat uit je sollicitaties. Je hebt zo te lezen in ieder geval heerlijke dagen achter de rug.

Fenne, wat leuk zeg, dat je ontbijt op bed hebt gekregen van je mannen. Wat een leuke verrassing voor moederdag.

Ha die San, jij had ook een leuk moederdagkado van Merel. Wel grappig dat ze helemaal ondersteboven lag. En dan dat guitige koppie erbij, hihi. En jij zeker smelten..

Judat, hoe was het kamperen gegaan? Je bent al behoorlijk ondernemend he. Wij zijn daar zo laks in, we gaan nog niet te ver/veel weg met Nina, alleen al omdat het zo'n volksverhuizing is.

Dextro, gelukkig begin jij ook aardig je nachtrust terug te krijgen. Het is inderdaad zo, dat de eerste periode van BV vaak het meest zwaar is. Als het eenmaal allemaal loopt, en je er zelf ook wat zelfverzekerder in bent, dan is het niet zo vermoeiend.

Geloof dat mijn kleine meid wakker wordt. Ze was in de box in slaap gevallen. Ze gaat zo lekker in haar badje, krijgt dan de laatste fles, en dan gaat ze naar bed toe.

Hopelijk schrijf ik de volgende keer wat sneller. Was er nu een tijdje niet aan toegekomen. Ik lees wel altijd alles, dus ik blijf wel bij.
Linda: sterkte gewenst!! Ik weet helaas hoe je je voelt. Ik heb mijn kat een paar maanden geleden in moeten laten slapen, dat hakte er ook nogal in. Ook meer dan ik dacht. En nog kan ik er niet met droge ogen over praten. Raar he, je denkt, het is een beest, maar je kunt er bijna meer verdriet om hebben dan bij een mens. Voor anderen soms niet voor te stellen. In elk geval veel sterkte!
He Lin, wat naar. En Dextro ook al pas geleden. Ik sta altijd aan de andere kant van de tafel en zie hoe mensen er verdriet van hebben dat ik hun beestje in moet laten slapen. De grootste bonken van kerels staan hier te snikken. (En zeggen dan nog vaak sorry hiervoor, kun je nagaan!)

Maar toch kan ik er zelf wel vrede mee hebben omdat ik weet dat je ze meer leed bespaart als je niet wacht tot het vanzelf gebeurt. Sterkte ermee!

Nadat ik sojamelk ging drinken ging het weer helemaal mis met Maartje, dus daar kan ze waarschijnlijk ook niet tegen. Nu ben ik gestopt met alles eten en drinken waar melkproducten of soja inzit. Maartje is al dagen een zonnetje dus ik weet waar ik het voor doe. Maar het zal jullie verbazen waar allemaal melk of soja in zit! (Allerlei koekjes, snoepjes, zoutjes, chips, broodbeleg etc. etc) Ben al een kilo kwijt deze week

Dametje weigert trouwens pertinent de Nutramigen (is ook erg vies, heb het zelf geproeft. Of had ik dat laatst al verteld?) dus ik moet wel. Kolven gaat redelijk, wel vaak wat te weinig en vandaag niet aan toe gekomen en nog geen voorraad in de vriezer.

Cin, toch maar zelf die ABC Dophilus gaan geven dan, als Thijmen zoveel poept! Dan gaat hij nl ook zijn melk beter verteren en minder vaak poepen.
Dier in laten slapen is inderdaad ontzettend rot. Verdriet wordt dan misschien anders als ze moeder/vader bent, maar zeker niet minder.

Dokkie, wat een gedoe zeg: melk en soja (vooral soja) zitten inderdaad bijna overal in. Gelukkig dat Maartje wel goed reageert, dan weet je inderdaad waar je het voor doet. Nutramigen is inderdaad ontzettend smerig, ik sta er versteld van dat de meeste babies het nog drinken ook. Als ik Maartje was en moest kiezen tussen borstvoeding en Nutramigen zou ik het ook wel weten .

Hier gaat het redelijk. Ik ben nu 3 dagen met de AB gestopt en mag Minimeis dus weer voeden. Ze drinkt op zich redelijk aan de borst, maar naar mijn idee erg weinig. Wel nog natte luiers, dus wie weet valt het mee, maar een beetje onzeker word ik er wel van.

Zelf knap ik langzaam weer een beetje op van de longontsteking, maar mèn, wat heeft dat er ingehakt. Ik heb echt totaal geen energie en ik merk dat ik de zorg voor 3 kinderen eigenlijk amper aan kan op het moment. Ik hoop dus dat ik snel weer wat meer energie heb en wat minder tegen de dagen op ga zien.

Met Minimeis gaat verder alles goed: ze is nu 64 cm lang en weegt op onze weegschaal 6500 gram. Ze zit nu in maat 68, 62 is echt te klein. Ik denk dat we met haar nog wel wat te stellen krijgen, want het is nu al een haantje de voorste. Ze heeft nu helemaal door hoe ze geluiden moet maken en vooral hoe ze moet gillen en ze voert hele 'gesprekken'.

Slapen overdag is nog steeds een probleem en ook 's nacht begint ze nu meer wakker te zijn, maar over het algemeen is het een heel vrolijk meisje.
Hallo,

Linda, sterkte met het verlies van de poes.

Dokkie, lijkt me lastig zo'n dieet. Zijn er nog lekkere dingen over? Wel fijn dat je beloond wordt met een vrolijke Maartje.

Anky, sterkte weer. Ik kan me voorstellen dat drie kinderen verzorgen een zware taak is als je zelf niet fit bent (anders ook al trouwens). Heb je nog hulptroepen?

Fenne, de fysio is afgelopen vrijdag weer bij Tom geweest. Was wel tevreden, maar het gaat toch echt om het slapen op links en dat lukt nog nauwelijks. De oefeningen die jullie voor Bran hebben gekregen verschillen wel met die voor Tom, maar dan denk ik ook: ieder kindje is anders. 5 minuten vond onze fysio trouwens wel lang, die had het eerder over 5 seconden. Hoe lukt het nu bij jullie? Hier toch nog weinig vooruitgang vind ik. Het lukt ook niet altijd om de oefeningetjes te doen als grote zus er bij komt.

Die is trouwens de peuterpuberteit ingedonderd. Slik. Erg veel "Nee" en moeilijk af te leiden daarvan. En zie dan maar iedere keer "uit de strijd" te blijven wat volgens mij toch het beste is. Weet hier iemand nog een leuk boek over hoe om te gaan met peutergedrag?

2e pinksterdag hadden we feest van vriends ouders. Buiten met prachtig weer in een grote tuin. Dochter vermaakte zich goed en Tom deed niet moeilijk. Dochter brak helaas de tent thuis weer af toen we thuiskwamen en ze wakker werd rond 21 uur. We hebben geprobeerd haar wakker te houden onderweg wat echt niet lukte. 's Middags had ze ook al niet geslapen. Vanochtend was ze ook extra vroeg wakker. Hopelijk helpt een dagje KDV om het ritme te herstellen.

Tom verwent ons weer met slapen tot half 8 na een laatste fles rond 21.30 u.
ahahah you didn't say the magic word
Hier ook een peuterpuber (zoon). Het enige wat hier helpt (maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk) is hem veel zijn gang te laten gaan en streng te zijn op een paar (voor mij belangrijke) zaken (pick your battles). Waar ik streng op ben is:

- niet slaan, schoppen, duwen enzovoorts

- geen zaken van je oudere zus afpakken (en vice versa)

- niet gooien met spullen

- voorzichtig met de baby

- geen echt gevaarlijk dingen doen (messen van het aanrecht afjatten en dan zelf een peer proberen te schillen enz)

Voor de rest ben ik redelijk makkelijk en kan hij aardig zijn gang gaan. Heel af en toe gaat hij op de gang, maar meestal is dreigen voldoende. En gelukkig gaat het over. Dochter van 3.5jaar is al een stuk makkelijker.
Hier ben ik ook weer...

Anky, doe je nog wel rustig aan? is je moeder er nog om te helpen? Hopelijk blijft het goedgaan met de BV. Minimeis heeft het wel ingehaald dat ze er 6 weken over deed om op haar geboortegewicht te komen! lekker gegroeid hoor!

Mir, heel veel sterkte met de peuterpuberteit.

Linda, nogmaals veel sterkte. Hopelijk slijt het ergste verdriet langzaam.

Ukse. hoe gaat het solliciteren bij jou? Hier vind ik het lastig om de tijd en energie te vinden om internet af te speuren naar leuke vacatures die ook nog eens parttime zijn. Ergens wil ik wel graag weer werken, maar ergens mag het ook nog wel een paar maandjes duren. Zeker omdat Eline op het moment niet uit de fles wil drinken enzo. Ik heb gereageerd op een vacature per 1 augustus. Dat lijkt me wel wat qua datum...

kamperen met Eline is geweldig gegaan! Ze gedroeg zich eigenlijk net als thuis qua slapen en eten. Ze sliep in de wandelwagenbak dus lekker vertrouwd en heeft beide nachten geslapen tot 8 uur 's ochtends. Verder lag ze het grootste gedeelte van de dag heerlijk op een dik kleed naar de blaadjes in de bomen te turen. Er waren wel enorm veel grote steekmuggen en iedereen zat onder de bulten, maar Eline is gelukkig geen enkele keer gestoken! We hadden ook een lekker plekje met veel schaduw en het weer was geweldig dus al met al een succes!

Vandaag en gister is ze wat onrustiger, veel bij ons willen zijn en overdag maximaal 30 minuten achtereen slapen en vaak willen drinken. Zal de 12-wekensprong wel zijn of regeldagen ofzo. Na 4 nachten doorgeslapen te hebben was ze afgelopen nacht ook weer wakker van 2 tot half 4. Hopelijk een eenmalige actie...

het trucje van buik naar rug rollen lijkt ze weer vergeten te zijn, maar op haar buik liggen vindt ze ook weer helemaal leuk tegenwoordig dus het zal wel weer eens komen.

Vrijdag weer naar het cb voor prikken. Ik ben benieuwd of ze inmiddels de 6 kilo gepasseerd is! Maat 62 past hier momenteel perfect dus ik schat haar lengte op 62 centimeter. klinkt wel logisch toch?

Ik ga maar eens een meisje in haar wagen laden en naar de AH lopen voor wat boodschapjes. Moet tenslotte ook gebeuren!
Hoi dames.

Eerst maar even mijn eigen positieve berichtje. Vandaag een dagje ziekenhuis met Scott gehad. Meneer was maar 2 ons in 3 weken bijgekomen en weegt nu precies 7500 gram en is 61 cm. Dat is dus hartstikke fijn. Volgens de kinderneuroloog doet hij meer als zou moeten en daar hoeven we dus ook niet meer heen de komende maanden. Hij kraait, lacht (ook met giechelgeluidjes), maakt kruipbewegingen, tilt zijn hoofdje op als hij op de buik ligt en is vanmorgen ook zelf van zijn buik naar zijn rug gedraaid. Alleen het aanpakken van speeltjes interesseert hem totaal niet. Waarschijnlijk omdat hij het vies vindt om dingen met zijn mond te onderzoeken. Even afwachten maar. We mogen gaan oefenen met een lepel omdat het drinken uit een fles (of borst) waarschijnlijk toch niks meer wordt. Joepie!!!

Nu even op de laatste mensen reageren:

Linda: wat erg van jullie poes. Je weet dat ik er alles van weet en kan je alleen maar sterkte wensen en je zeggen dat je een goede beslissing voor haar hebben genomen.

Knuffel vanuit Kerkrade in ieder geval.

Judat: Lekker bij Eline zijn!! Geniet er maar van. Ik heb besloten dat ik volgende week mijn baan ga opzeggen om zelf bij Scott te blijven. Heerlijk. Wel een cursusje ofzo doen omdat ik niet alleen maar wil moederen en poetsen....heb ik zo'n hekel aan, maar moet toch. Succes op het CB en geniet van het weer.

Anky: lekker die longontsteking. Druk hoor met 3 kids. Ik had je nog willen schrijven dat ik wel in Vaals even wilde langskomen om kennis te maken. Is maar 10 minuutjes hiervandaan en kids vinden de binnenspeeltuin daar helemaal geweldig.

Mir: heel leuk die peuterpuberteit...Veel sterkte en veel tot 10 (of nog verder natuurlijk) tellen. Iets anders helpt toch niet. Thuis proberen wij wel gewoon de kids in de hoek te laten staan en te laten afkoelen. En inderdaad Anky: niet van alles een gevecht maken maar alleen van de belangrijke zaken.

Dokkie: Wat goed je dieet. Een vriendin van mij heeft melkintolerantie dus ik weet waar het overal in zit. Uiteten met haar is echt een ramp. Frietjes, mayonaise, roomsauzen, etc. etc. Maar wel fijn als je ziet dat Maartje het er beter op doet.

Ik had nog wat vraagjes voor jullie: wie geeft nog bv en weet ongeveer hoeveel je kolft op een dag. Bij mij is het schandalig aan het teruglopen en daar baal ik best van. Tips?

Hoeveel uur per dag slapen jullie mini-monstertjes? Scott erg veel en dat zijn we niet gewend bij Bob en Jack...was benieuwd naar vergelijkingsmateriaal.

Tot gauw. Liefs Mandy
Mandy, als het aan mij/ons zou liggen dan zou ik ook nog wel langer thuis blijven, maar dat trekken we financieel gewoon echt niet jammergenoeg...

Heerlijk dat Scott zich zo keurig ontwikkeld zeg! Lijkt me een goed teken.

Ik geef nog wel bv maar kolf op het moment maar weinig. Eline weigert de fles nu en ik heb al een redelijke diepvriesvoorraad. Ze drinkt overdag nog wel vaak en ik kolfde altijd goede hoeveelheden, maar weet dus niet hoe dat nu is.

Waarom kan Scott eigenlijk niet uit de borst/fles drinken? Krijgt hij nu alles via de sonde?

over het slapen: 's nachts zo'n 12 uur, de laatste dagen aan één stuk, anders met één voeding tussendoor en overdag ben ik erg blij als we uitkomen op anderhalf uur wakker en dan 3 kwartier slapen, maar meestal is het minder. regelmatig is ze na een hazeslaapje aan de borst met geen mogelijkheid meer in slaap te krijgen. Ik denk overdag tussen de 2 en 3 uur bij elkaar opgeteld.

Hoeveel slaapt Scott?

O ja, voor wie het leuk vindt, ik heb weer nieuwe foto's van Eline online gezet. Link naar onze website staat op hangmoeders.

He he, ik heb eindelijk ook weer eens tijd om iets te schrijven.

Al wordt het nu een kort berichtje want ik ben ondertussen ook met het eten koken bezig.

Eerst even een vraagje: de nekplooitjes van Merel zijn op het moment vreselijk geirriteerd. Erg rood en zelfs ook vochtig. Ik let er elke keer na het badje zo goed op dat ik haar echt goed afdroog, maar dit gaat maar niet over. Ik ben zelf al bezig met talkpoeder, maar daar droogt haar huidje zo van uit... Kan ik hiervoor ook maizena gebruiken??

Vandaag was / is mijn laatste vrije dag. Morgen weer aan het werk, getver! Ben erg benieuwd hoe het gaat... Hoe ik het vind en hoe manlief het vindt om nu eens een hele dag alleen met Merel te zijn en voor haar te zorgen.

Judat, leuke foto's van Eline! Wat een schatje zeg.

Mandy, fijn die goede berichten over Scott, geniet ervan, jullie hebben het zo verdiend!

Linda, wat vreselijk! Ik weet hoe het voelt om een dierbaar beestje te verliezen... Sterkte!

Dat was het even voor nu. Moet verder met het eten.

Groetjes!
Hé Mandy, wat fijn dat ze zo tevreden in het ziekenhuis waren over Scott! Dat is nogeens fijn om te horen. Ik heb nog aan je gedacht toen we in Vaals zaten, maar ik wist eigenlijk niet in hoeverre je nog druk was met Scott die net thuis was enzo. Eind augustus komen we waarschijnlijk nog een keer naar omgeving Vaals, die wie weet kunnen we dan wat afspreken.

Minimeis slaapt meestal van 21.30 tot 8 uur met 2 voedingen en een paar keer wakker zijn. Overdag dan meestal nog een uurtje van 11 tot 12 als we dochter uit school gaan halen (lekker in de wagen) en dan nog 2 a 3 hazenslaapjes van een minuut of 20 maximaal. Behalve vandaag dus, toen sliep ze op het kdv 3(!!!!) uur achter elkaar. Dat doet ze thuis nou nooit .

Qua kolven: ik heb dus net een week moeten kolven en toen kolfde ik de eerste dagen zo'n 140 ml per keer. Na een paar dagen liep het enorm terug (ook vanwege mijn lichamelijke conditie) en de laatste dagen kolfde ik bijna niets meer. Gelukkig kwam de borstvoeding weer redelijk op gang toen ik Minimeis weer aan kon leggen. Knap dat je al zo lang kolft hoor Mandy!

San, volgens mij kan je daar prima maizena voor gebruiken. Ik gebruikte voor zoon ook vaak zinkzalf, dat hielp bij hem ook goed tegen vochtige plooien. Succes met werken morgen!

Fijn dat het kamperen zo goed ging Judat! Is toch altijd een beetje spannend voor het eerst met een baby.
Dinsdag weer naar het CB geweest, en wat is onze man weer gegroeid! Hij weegt nu 6630 gr en is 62 cm. Bran is gewoon een kilo aangekomen in een maand tijd! De tijd gaat zo snel, ik was er gewoon een beetje emo van deze week, met het opruimen van kaartjes en dingetjes uit de kraamtijd. 2e prikjes gingen ook goed, hij huilde wel, maar een stuk minder hysterisch als vorige keer. Oja, en ik moet een afspraak maken voor een echo van zijn heupjes. Ik heb als kind heupdysplasie gehad, waardoor hij erfelijk belast is. En ze zag nu ook een asymmetrische bilplooi. Hoeft niks te zeggen, maar in combinatie met de erfelijke belasting kan het wel wat zeggen. Ach, we wachten de echo maar af, ik ga zo bellen voor een afspraak.

Mir, dus jouw fysio vond 5 minuten lang? Maf he, dat ze er zo anders over denken. Hij heeft het gisteren overigens voor het eerst wel volgehouden, dus ik was blij. Ik merk hier wel verbetering, hij beweegt zijn hoofd en de rechterkant van zijn lijf soepeler. En ik heb hem in bed al een keer met zijn hoofd op de andere kant gevonden, dus hij begint het al een beetje te leren. Jammer dat jij nog geen verbetering ziet. Merk je dat er ook meer een afplatting komt?

Linda, gecondoleerd met je kat.... Verdrietig he? Sterkte!

Judat, fijn dat het kamperen zo goed ging, heerlijk!

Mandy, wat een goed nieuws van Scott, fijn dat het zo de goede kant op gaat met hem. En wat lekker dat je je baan op gaat zeggen. Heb je echt helemaal de tijd voor Scott!

San, hoe is jouw 1e werkdag geweest? En hoe is het je man bevallen?

Trouwens super goed nieuws gister: mijn beste vriendin is zwanger! Zo fijn, ze waren al even bezig, en nu is het gelukt! En ze is 1e kerstdag uitgerekend.... Er komt dus eind dit jaar een vriendje of vriendinnetje voor Bran, heerlijk, wij waren de 1e van onze vrienden met kinderen, dus het is erg leuk dat er nu een 2e kleintje komt.

Oh, Bran heeft erge honger, ik ga weer!!
Hoi allemaal,

Mandy, wat super dat het zo goed gaat!

Hier alles nog steeds prima. Volgende week gaan we naar NL, heb er erg veel zin in! Met Babette gaat alles goed. Ze heeft zojuist haar eerste echte krijs/huilbui gehad. Ik stond er bij en keek er naar zeg maar, niks hielp dus heb ik haar maar lekker laten gaan. Op een gegeven moment viel ze op mijn schouder in slaap en nu ligt ze lekker in de kinderwagen te slapen.

Normaal slaapt ze van 23.00 tot ergens tussen 6 en 07.30, niet echt een vaste tijd van wakker worden. Dan slaapt ze meestal van 10-11 en 's middags vaak nog even, maar niet in een vast ritme.

Ze slaapt nu meer dan een paar weken geleden. Misschien omdat ze zo druk is met haar handjes, brabbelen en haar duim zoeken.

Vandaag heb ik haar ingeschreven voor 'baby van het jaar' onder het motto niet geschoten is altijd mis. Mochten jullie willen stemmen dan kan dat via deze link:

http://www.skyradio.nl/in...2008&frame=gallery%2F9069

Verder ben ik nu elke dag aan het trimmen en mijn buikspieren aan het trainen. Doordat ik vorig jaar mijn enkel gebroken heb heb ik meer dan een jaar niks gedaan en dat is te merken! Maar goed, het begin is gemaakt en ik moet zeggen dat het best goed bevalt.

Ik wil ook graag niet te lang wachten met een tweede kindje, maar mijn man wil nog lang niet... Hoe zit dat bij jullie?

Fijne dag allemaal!

Ciao ciao
Ciao, heb voor je gestemd hoor! Wat kan je winnen?
Dit kun je winnen:

Misschien staat jouw baby dan binnenkort op de cover van Wij Jonge Ouders, wordt je baby een jaar lang het gezicht van Prénatal en win je voor de toekomst van je kind een AEGON Rendementplan met ¤ 10.000,- van AEGON Bank.

Bedankt voor het stemmen!
Mijn eerste werkdag zit er al weer op! Wat viel dat tegen vanochtend zeg. Ik had natuurlijk wel verwacht dat het niet gemakkelijk zou zijn om weg te gaan en mijn meisje en mannetje samen achter te laten. Het heeft wel een kwartier geduurd voor ik echt weg was... Nog een knuffeltje, nog een kusje, toch weer tranen bij mij, getroost door manlief, weer een knuffeltje, kusje en dat dus een kwartier. Pffff

Toen ik eenmaal weer op mijn werk was had ik meteen genoeg afleiding en werd gewoon weer meegenomen in de stroom. Na een kwartiertje was ik eigenlijk of ik nooit weg was geweest, maf hoor! Het kolven op het werk ging goed (in totaal bijna 420cc!) en Merel heeft hier thuis de ingevroren melk goed gedronken. Weer een hele zorg minder!

Manlief heeft erg van zijn papadag genoten! Hij vond het wel intensiever dan hij had verwacht en had meteen meer bewondering voor mij, hihi. Is het toch ergens goed voor!

Ciao, ook ik heb op je gestemd. Leuke prijs als je wint zeg!

Fenne, wat groeit Bran hard. Een kilo in een maand, veel zeg!

Ga nu weer lekker knuffelen met mijn meisje, even de "schade" van vandaag inhalen!

Groetjes, san
Hoi meiden,

Mandy wat heerlijk dat het goed gaat met Scott! Zoals al gezegd: Dat heben jullie wel verdiend! Als je fulltime kolft, hoe vaak op een dag doe je dat dan en hoe lang? En wat kolf je dan per keer?

Ik kolf 1x op de middag (voed voor ik weg ga, tussen de middag ook thuis, dan om 15.00u kolven en om 18.00u weer zelf voeden) Ik kolf meestal 90-120 ml per keer en ze moet eigenlijk 150 drinken. Dat doet ze echter nooit uit de fles dus ik kom niet te kort. 's Ochtends kolf ik soms de ene borst terwijl Maartje aan de andere drinkt, dan kolf ik uit 1 borst 100 ml (betere toeschietreflex)

San dat jij meer dan 400cc kolft! In hoeveel keer is dat?

Vandaag heb ik Nutrilon Pepti gehaald omdat ik de Nutramigen er echt niet in krijg bij Maartje. Deze smaakt veel beter gelukkig. Nu heb ik dus wel een alternatief voor als het dieet moeilijk lukt of het kolven te weinig opbrengt.

Ze was wel wat gegroeid trouwens, maar nog niet echt hard. Nu weegt ze 5300 gram bij 15 weken.
Mandy: fijn dat het goed gaat met Scott!

Dokkie: had Maartje ook last van krampen enzo ivm de koemelkallergie? Jasper heeft veel last van eczeem. Ik heb ook weleens gedacht aan kma, maar hij heeft geen krampen (meer) en geen overmatig gehuil, dus denk niet dat het dat is, maarja, je weet het natuurlijk niet. Hoe kwamen jullie erbij dat het bij haar kma zou kunnen zijn?

San: gek he, als je dan weer begint met werken, is er net alsof er niks gebeurd is afgelopen maanden. Goeie kolfopbrengst!

Ik kolf ook echt niet zoveel. Weet het niet precies, maar zo'n 150 cc ofzo per keer? En Jasper klokte gister een fles van 220 cc weg.. zucht, ik vrees het ergste voor als ik weer ga werken, dat wordt weer de beetjes bij elkaar sprokkelen...bah.

Fenne: gefeliciteerd met je vriendin, leuk bericht!

Anky: hoe is het nu met jou? LIjkt me zwaar zeg, verzorging van 3 kinderen en behoorlijk ziek geweest te zijn. Ben je eigenlijk alweer aan het werk geweest of was je toen al ziek? Sterkte met bijtanken!
Bij het CB geweest vanochtend

Voor de statistieken:

Eline weegt 6035 gram en is 63 cm bij 13 weken.

Ze heeft haar tweede inentingen niet gekregen omdat ze 5 kleine rode vlekjes heeft die eventueel waterpokken zouden kunnen zijn. Alhoewel ze maar 1 van die vlekjes daadwerkelijk op een beginnende waterpok vond lijken...Omdat ze zich daardoor helemaal niet lekker voelt(?) zouden prikken teveel zijn voor haar. Volgens mij voelt ons meisje zich kiplekker want ze is vrolijk, actief en tevreden, maar volgens de dokter voelt ze zich niet lekker. En ze zou nu toch echt wel moeten brabbelen en "antwoord" moeten geven en dat doet Eline nog niet zoveel. Die is de afgelopen weken heel druk geweest met bewegen. En zo heel af en toe maakt ze wat geluiden, maar inderdaad niet veel nog.

Eerste vraag die ze trouwens stelde: hoeveel ml krijgt ze nu in haar flesjes? antwoord: ze krijgt geen flesjes, maar borstvoeding. Reactie zeer verbaasd: o jaaaa nog steeds? wat goed! Ik mag toch hopen dat een cb-arts wel vaker babies ziet die met 3 maanden nog bv krijgen? ze had ook gewoon kunnen vragen wat ze aan drinken kreeg ofzo.

Jullie merken het misschien al, ik ben niet zo'n fan van onze cb-arts. Maar ik ben weer klaar met spuien nu hoor.

Ps. ik vind het trouwens prima dat ze prikken later krijgt als het toch waterpokken blijken te zijn maar het zijn de aannames waar ik slecht tegen kan.

O, ze is weer wakker. Ik ga haar uit bedje plukken
Hoi allemaal,

Judat, dat is idd vreemd! De vorige keer dat ik hier naar het CB ging zei ze dat we bij 4 maanden maar eens moesten kijken wat we gingen doen. Toen ik zei dat ik en elk geval 6 maanden bv wilde geven zei ze dat dat niet aan mij, maar aan Babette was...

Ik snap ook heus wel dat als het op een gegeven moment niet genoeg voor haar is er iets moet veranderen, maar ik ben niet van plan om op de zaken vooruit te lopen.

verder had ik gisteren een etentje met vriendinnen en dus zou mijn man gekolfde melk aan Babette geven. Ze weigerde dus weer en heeft heel lang gehuild en is uiteindelijk na 50 ml uit het flesje te drinken gaan slapen. Echt sneu! Mijn man wilde mij niet bellen en dus heeft ie heel de tijd met een krijsende baby gezeten. Dat drinken uit de fles gaat dus echt niet goed.

We blijven proberen, want over 3 weken hebben we een bruiloft in NL!
Ciao, ik hoop maar voor jullie dat Babette snel went aan de flesjes. Lief van je man dat hij jou niet had gebeld, maar wel vervelend voor hem en voor jullie ukkie.

Judat, ik snap dat je niet blij bent met zo'n arts. Die van ons is gelukkig wel heel leuk en goed. Ik vind alleen de wijkverpleegster helemaal niks. Bij ons ga je de ene keer naar de arts en de andere keer naar de w.v.

Raar dat ze er zo maar vanuit gaat dat Eline kunstvoeding krijgt. Alsof het zo raar is om met 3 maanden nog bv te geven.

Ciao, die arts van jullie reageerde zo mogelijk nog vreemder zeg; dat dat niet aan jou maar aan Babette is. Ik snap wel wat ze bedoelt, maar het komt op deze manier wel heel raar over.

Dokkie, Maartje is inderdaad een kleintje zo aan het gewicht te zien. Misschien groeit ze beter met de Nutrilon pepti.

Dextro, wanneer moet jij weer werken? Maak je niet druk om dat kolven hoor. dat heb ik wel gedaan de afgelpen weken, zo van: als ik maar genoeg bij elkaar gekolft krijg. Nou, dat lukt hier uitstekend. Gisteren was van 3 "sessies", vandaag 280 van twee keer kolven.

Ben nu nog op mijn werk, maar ga zo snel naar huis. als er nog melk in de koelkast staat mag manlief dat nog geven, dan ik nog verder kolven voor volgende week.

Het afscheid nemen vanochtend ging gelukkig al een stuk gemakkelijker dan gisteren. Ze is bij papa in goede handen!

Nu lekker een paar dagen vrij, woensdag weer werken.

Fijn weekend allemaal!

Groetjes, san
San, wat lekker dat je Merel niet weg hoeft te brengen. Is je man alle dagen dat je werkt thuis bij haar? Lijkt met wel lekker.

Gelukkig ging het afscheid vandaag alweer wat beter en heb je weer weekend. Ook fijn dat het kolven goed gaat.

Ik vind onze wijkverpleegkundige juist wel weer heel leuk, hier hebben we ze ook om en om.

Ciao, lastig he, van dat flesje. Arm Babetje... Ik wil ook nog niet tientallen euro's uit gaan geven aan allemaal mogelijke flessen en spenen in de hoop dat... Ik heb alleen nu een fles van de etos gekocht, zo'n lange dunne waar de spenen van bibi oppassen. Daar zat er namelijk één van in zo'n babydoos en die heeft ongeveer dezelfde kersvorm als haar fopspeen. Ze snapt in ieder geval hoe ze daarop moet zuigen was mijn theorie. Ik ga hem straks uitproberen.

Ik kolf nu elke dag iets van 40 cc en bied dat regelmatig in de uren daarna aan maar zodra ze gaat huilen haal ik hem weg. Vaak is ze een beetje met de speen aan het spelen met haar tong. Zuigen aan de fles weigert ze. Als ze teveel honger heeft weigert elk contact met de speen...

Hier staan ook nog tips Flesweigeraars

Hoeveel dagen werkt iedereen eigenlijk? Ik zoek een baan voor 3 dagen per week. Ik heb nu een leuke gezien voor 28 uur, maar dat is wel echt mijn max. Meer wil ik niet missen van mijn meisje.
Judat: ik werd ook altijd een beetje opstandig van het CB met hun, in mijn ogen, rare adviezen die je worden opgedrongen terwijl je er zelf niet om vraagt.. Jij weet toch zelf wel of Eline wel of niet ziek is zeg...

Enne, doe jij nog mee bij het 'in shape topic'? heb je al een tijdje niet meer gezien daar.

Ik werk trouwens ook 28 uur. Ene week 3, andere week 4 en m'n vriend 4 en 5. Werkt prima voor ons.

San: ik maak me niet druk over het kolven hoor, maar ik voorzie wel dat het weer gedoe wordt. Zo ging het bij dochter nl ook. Thuis prima opbrengst, maar zodra ik aan het werk ging, kelderde het en moest ik vaak s avonds, in het weekend of s ochtends erbij kolven om maar genoeg te hebben. Vond ik echt het minste aan het geven van bv... Maargoed, we zien het wel hoor.

Helaas is onze vriezer niet groot genoeg voor een enorme voorraad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven