Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
O ja Dextro... het in shape topic... In het kader van struisvogelgedrag ben ik daar al een tijdje niet meer geweest

Ik zal me morgen maar weer eens gaan wegen, met lood in de schoenen, waardoor ik ongetwijfeld 3 kilo zwaarder ben
Goeiedag wat zijn we in een schrijfbui.

Ik kon het amper bijbenen, maar ik doe mijn best.

Hier gaat alles goed. Nina doet het prima op de creche, hetgeen mij een goed gevoel geeft over werken. We moeten as dinsdag weer met haar naar het CB, ben benieuwd. Wel een drukke week voor mijn werk. Buiten de 3 dagen die ik op pad moet naar klanten, heb ik woensdag vergadering + een etentje in Rotterdam. Dus mijn ouders komen woensdag overdag tot vriendlief thuis is en het kan overnemen (zal rond 14u in de middag zijn). Tegen zo'n week zie ik erg op, maar die weken komen maar eens per maand voor.

Judat, wat vervelend dat je een flesweigeraartertje hebt. Hopelijk gaat dit nog goed komen. Vooral als je weer gaat werken lijkt me dat prettig. Ach, anders heb je een goed excuus om niet aan het werk te gaan. Je vroeg hoeveel iedereen werkt, ik werk 40 uur maar Nina gaat 3 dagen naar de creche. Andere 2 dagen ben ik thuis aan het werk (behalve vlge week dan...) Ben benieuwd of je kleine meid inderdaad de waterpokken heeft. Hoop het niet, maar aan de andere kant; dan kun je die alvast wegstrepen van het lijstje..

San, gelukkig maar dat het afscheid nemen vandaag wat beter ging. En wat je al eerder schreef; als je even op je werk bent, is het net alsof je nooit weggeweest bent.

Ciaociao, wat lief dat je man je niet gebeld heeft toen je dat etentje had. Maar wel hopen dat het beter gaat als je de bruiloft hebt.

Dokkie, gelukkig dat de Pepti er wel in gaat. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om zo'n dieet vol te houden, ook al weet je waar je het voor doet. Je moet je er zelf ook goed bij voelen natuurlijk. Petje af dat je dit dieet volgt. Velen zouden met de BV gestopt zijn (ik bijvoorbeeld). Wel grappig dat jij dierenarts bent en aan de andere kant van de tafel staat. Je zult inderdaad wel veel stoere mannen zien huilen daar. Het is wel heel nobel dat jij dan degene bent die zo'n diertje uit het lijden kunt verlossen.

Mandy, welke kinderneuroloog heb je? Nicolai? (die hebben wij) Gelukkig gaat alles een stuk beter met je mannetje.

Oeps, Nina is verdrietig en papa kan haar niet stil krijgen.... ben nodig

Fenne, wat is Bran goed gegroeid zeg. Hopelijk valt het met zijn heupjes mee. Wat moet er gebeuren, mocht hij heupdysplasie hebben, een spreidbroekje?
Hoi hoi,

Babette had uiteindelijk 330 stemmen, niet genoeg voor de finale, maar wel leuk dat zo veel mensen gestemd hebben! Bedankt!

ciao ciao
Hoi, daar ben ik ook maar weer eens. Hier hebben we geen consultatiebureau en ik mis het best weleens, omdat we bij dochter echt een superconsultatiebureau hadden. Heel erg pro-borstvoeding en ook altijd bereid mee te denken. Zo was dochter altijd lang en dun, maar daar heb ik nooit commentaar op gehad. Het kan ook anders hoor ik weleens van anderen. Nu ga ik met de kinderen naar de kinderarts, maar dat stelt ook niets voor. Binnen 5 min sta ik weer buiten en ze vragen nergens naar. Op zich niet erg omdat ik natuurlijk al een kind had, maar met mijn eerste zou ik toch wel wat info missen.

Ik werk trouwens 24 uur en vriend werkt 32 uur (1 dag ouderschapsverlof). Minimeis gaat 2 dagen per week naar het kdv.

Judat en ciao ciao, lastig hoor die flesweigeraars. Ik ben echt opgelucht dat Minimeis zo makkelijk uit de fles drinkt. Bij oudste heb ik alle spenen geprobeerd, maar uiteindelijk leerde ze pas toen ze een maand of 7 was uit de fles drinken en van harte ishet nooit gegaan. Gelukkig dronk ze wel al heel snel uit een gewone beker.

Over nog weinig brabbelen zou ik me nog geen zorgen maken Judat (wat je dus inderdaad ook niet doet). Kinderen leren altijd maar 1 ding tegelijk, dus of bewegen of praten.

Minimeis is juist weer enorm van het praten en wat minder van het bewegen. Helaas voor ons schroeft ze het volume van haar gesprekken per dag omhoog en heeft ze het gillen ook ontdekt. Qua bewegen is ze nog een kneusje. Als ik haar op haar buik leg rolt ze elke keer per ongeluk naar haar rug (omdat ze te ver opzij rolt, het is dus nog geen bewuste actie) en elke keer schrikt ze zich weer helemaal te pletter en moet ze huilen .

Slapen overdag is even heel slecht en ze kan zich ook heel slecht zelf vermaken: 5 min in de wipstoel of box is al heel wat. Ik heb dus mijn handen vol aan haar op dit moment, het is een schatje, maar wat een handenbindertje....

Dextro, kolven op het werk vind ik ook een ramp. Ik moest ook altijd bijkolven in het weekeinde. Ik merkte het ook nu weer met de AB-kuur toen ik een week moest kolven. Op het laatst kolfde ik nog maar een paar druppels, ondanks syntocinon-neusspray. Gelukkig lijkt de productie nu weer op peil.
Wat een kolfperikelen he? Ik weet zeker dat het relatief korte verlof in NL zorgt dat veel vrouwen stoppen met bv. In Zweden heb je een jaar verlof en hoef je dus nooit bv en werken te combineren tenzij je langer dan een jaar voedt. Maar ja, als ik met mijn eigen praktijk in Zweden zat zou ik waarschijnlijk toch niet een heel jaar mijn zaak in de steek laten!

Ik was trouwens niet van plan om Maartje al bij te voeden met de pepti, maar wil dat ze vast aan de smaak went zodat ik iets achter de hand heb voor als ik niet genoeg kan kolven. Ik zou ook 2x per middag moeten kolven eigenlijk, maar heb daar vaak geen tijd voor.

Dextro, Maartje had vooral last van pijnaanvallen (buikpijn, gasbellen) en borstweigeren daardoor en veel en ontroostbaar huilen. Ook altijd een verstopte neus. Verder ook regelmatig mondjes voeding teruggeven soms uren na het drinken. Door het laatste dachten we aan reflux-klachten met pijn in de slokdarm. Toen ik daarover info zocht zag ik dat het vaak veroorzaakt wordt door kma. De overige klachten pasten daar ook allemaal bij en toen ben ik het gewoon gaan proberen (kan je naturlijk gewoon makkelijk zelf aan beginnen) Ik merkte al na 2 dagen verschil, met eczeem zal het langer duren.

Volgens mij kan het echt niets anders zijn, want nu ik een poosje op dieet ben gaat het echt al een hele week geweldig. Maartje huilt amper nog, is steeds vrolijk als ze wakker is en drinkt goed.
.

Eerst even een vraagje: de nekplooitjes van Merel zijn op het moment vreselijk geirriteerd. Erg rood en zelfs ook vochtig. Ik let er elke keer na het badje zo goed op dat ik haar echt goed afdroog, maar dit gaat maar niet over. Ik ben zelf al bezig met talkpoeder, maar daar droogt haar huidje zo van uit... Kan ik hiervoor ook maizena gebruiken??

hoi San77,

heb wel tipje voor je dochters nekplooitjes. Ik smeer er zinkolie op (dus geen zinkzalf!), zit in een potje, helpt supergoed bij smetplekjes en luieruitslag.

Behalve met afdrogen kan het ook best zijn dat ze een beetje spuugt en dat die voeding dan in haar nekje loopt.

succes !

groetjes Patricia, mama van sofie, liselot en niene
He allemaal,

we hebben onze auto! Superfijn, wat een bak De kinderwagen kon er makkelijk in, het onderstel liggend en dan de bak ernaast er nog in, en dan was er nog super veel ruimte over! Wat een luxe zeg. Alleen het parkeren, jeetje, da's onwijs wennen. Bij ons in de straat zijn de parkeerplekken niet al te groot en het is fileparkeren, dus dat is flink oefenen voor mij. Maar verder heerlijk!

Dokkie, knap van je hoor dat dieet, kan me voorstellen dat je het goed volhoudt als je het resultaat bij Maartje ziet! Bizar wat voeding al niet kan doen...

Anky, herkenbaar dat steeds harder praten en aandacht willen. Onwijs schattig, maar soms inderdaad lastig als je even iets anders wil doen. Gelukkig slaapt Bran hier overdag wel wat beter, dat scheelt dan weer. En wat hij wel langer leuk vindt sinds kort is de babygym. Terwijl hij dan op de grond ligt vindt ie het geweldig daarmee te spelen. Alleen na max een kwartier wil hij toch weer mama erbij En dan heb jij nog 2 kids! Blijf bewondering houden voor jou.

Linda, fijn dat het zo goed gaat op de creche. Succes met je drukke week! En inderdaad, mocht hij heupdysplasie hebben wordt het een spreidbroekje. Ik heb 29 mei de afspraak voor een echo, even afwachten dus nog. Maar maak me er niet zo'n zorgen om hoor, heb het immers zelf als kind ook gehad en niks aan overgehouden!

Ciao, jammer dat Babette niet door was. Echt balen van dat flesweigeren. En jij jou ook Judat. Pfff, hoop voor jullie allebei dat jullie kindjes toch het licht gaan zien!

Judat, wat een suffe CB-arts. 'ze voelt zich niet goed' Nee, dat zal jij als moeder niet beter weten! Gezeik hoor, echt vervelend inderdaad die aannames, ik zou daar ook zeer slecht tegen kunnen. Jij kent je kind het best!

Verder hier wat gezeik met vriend (ook ff spuien hoor) We waren gister bij zijn ouders, en zijn moeder is een schat hoor, maar ik zie Bran amper op zo'n dag omdat hij constant in haar armen ligt. Op zich vind ik dat niet erg, maar op het einde vd dag na het eten was Bran helemaal op. Wij gingen naar huis, en Bran was keihard aan het huilen. Hij wordt altijd rustig van auto rijden, dus ik wilde snel weg. Maar schoonmoeder bleef hem maar knuffelen, waardoor wij niet snel weg konden. Ik zat dus al achter het stuur en wilde rijden. Wij uiteindelijk weg, is vriend pissig op mij omdat ik zijn ouders geen 3 zoenen gaf bij het weggaan! Nou, da's dan ff te veel. Sorry dat ik dat even vergeet omdat ik snel weg wil omdat mn kind hard huilt. Vriend en ik dus woorden omdat ik pissig wordt dat hij dat zegt. Hij: 'ik kan ook nooit wat zeggen' maar daar gaat het niet om! Merk gewoon dat we met dit soort dingen toch anders denken. Vriend denkt, wat maakt het uit als hij even zo huilt, terwijl ik denk laten we nou gaan rijden want dan kan Bran weer rust vinden. Ik weet het, het is een 'ruzie' van niks, maar toch fijn om dat even hier neer te zetten!
Hallo,

weer veel geschreven hier.

Judat, leuk dat het camperen zo goed is gegaan. En ook ik vind het vreemd dat een CBarts tegen jouw mening in gaat of een baby fit genoeg is voor de vaccinaties.

Anky, bedankt voor je peuteradviezen. Het gaat op dit moment vrij goed. Alles heel voorspelbaar maken (iedere keer vertellen wat er gaat gebeuren vandaag), lijkt goed te werken. En inderdaad kunnen er meer dingen dan ik soms in eerste instantie denk. Dan ga ik nu meer mee, om via een omweg daar te komen waar ik ook wil zijn.

Hoe is het met je? Word je al fitter? Bijzonder dat minimeis zo goed sliep op het KDV.

Mandy, fijn dat het met Scott goed gaat. Dat je van je baas af bent, zal je wel rust geven? Of is het nog goed gekomen tussen jou en hem?

San, ook al weer aan het werk. Nog anderhalve week... dan moet ik ook weer. Gelukkig mijn baas aan de telefoon gehad en die heeft me gerustgesteld dat ik de eerste dag nog niet vol aan de bak hoef.

Fenne, Bran groeit lekker! Wij hebben morgenvroeg Toms echo van zijn heupen. Het zou me tegenvallen als het niet goed is (want CBarts en fysio denken dat het goed is). We zullen het zien. De fysio was verder tevreden over Tom. Ze heeft een afdrukje gemaakt van zijn schedelomtrek en dat zag er netjes uit. Tom zijn schedeltje is weinig vervormd.

Kan me wel wat voorstellen bij de aanvaring met je vriend. Is het weer goed nu? En gefeliciteerd met jullie auto.

Ciao ciao, knap dat je zoveel stemmen hebt weten te vergaren. En nog knapper dat je al weer aan het sporten bent

Linda, klinkt allemaal goed!

Mandy, ik kolf alles en kolf per keer tussen de 100 en 200 ml. Ik kolf vaker (ca 7 x) dan Tom drinkt en daardoor is er voldoende voor hem. Hij drinkt 5 flessen met 180 ml. Dit zal binnenkort 200 ml worden en dus moet ik dan weer even kijken. Door een paar dagen extra te kolven gaat mijn productie wel omhoog. Ik ben er al weer trots op dat Tom drie maanden bijna alleen moedermelk heeft gehad.

Hier aardige arts en verpleegkundige op het CB. Vind het erg prettig om met vragen naar hun toe te gaan. De VPK bood meteen aan om op huisbezoek te komen om een keer te praten over dochters gedrag. Is dat dan echt nodig? Misschien niet, maar ik vind het wel fijn. Ze komt volgende week maandag.

Tom woog deze week 6055 g en was 62,5 cm lang. Hij slaapt vrij veel en deze week weer iedere nacht door.... hoera.

Morgen gaan we een midweek naar centerparcs. Voor dochter hopelijk erg leuk. Een jaar geleden vond ze het zwemmen erg leuk. Even kijken hoe we het met Tom gaan doen, bijv met het slapen bij het zwembad. Lukt dat in de box? Nog iemand tips? Ik las dat ze ook een flessenwarmer hebben in het zwembad dus dat is handig. Ik kolf wel in een kleedhokje. Ik ben een lijstje aan het maken met wat we mee moeten nemen... hellup, wat veel.

Hier gaat het allemaal wel goed. Dochter heeft ook weer een aantal goede nachten gehad en is in gedrag weer rustiger. Tom blijft het goed doen. Ik heb ook voor hem de babygym gepakt, maar hij is er nog niet zo in geinteresseerd.

Iedereen een fijne week. Ik ben er weer na vrijdag. Ik ga nog wel even iets op hangmoeders zetten, want er moet een afspraak gemaakt worden over de meeting denk ik.
ahahah you didn't say the magic word
Fenne, je mag altijd spuien hoor! Ik snap je heel goed, als Eline huilt en ze wordt stil van rijden, dan wil ik ook snel weg. Gelukkig is vriend dat met me eens

Mir, heerlijk naar centerparcs. Ik hoop dat je het naar je zin hebt!

Anky, ik hoop voor je dat Minimeis op een gegeven moment leert zichzelf een beetje te vermaken zodat je ook even je handen iets vrijer hebt...

CBarts had inderdaad ongelijk... die paar rode vlekjes die ze had zijn weer aan het verdwijnen en waren zeker geen waterpokken. Ze is ook niet ziek geweest ofzo. Ook moest ze van de arts meer gaan babbelen wat ze spontaan de volgende dag ging doen Inmiddels kletst ze ons de oren van het hoofd en geeft ze keurig 'antwoord'. Wel heel erg leuk! Ook pakt ze nu zelf speelgoedjes die naast haar liggen in de box en bevoelt ze werkelijk alles wat binnen handbereik is. Geweldig hoor, om die ontwikkelingen zo nauw te kunnen volgen!
Duimen jullie zo voor me?

Heb om 9.00 uur gesprek met de bazen en nu al zweethandjes.....
Oef spannend Mandy. Ik ga aan je denken! Laat je hier weten hoe het gesprek was?

Mir, heel veel plezier. Jullie hebben we lekker weer bij!

Judat, leuk al die ontwikkelingen hè. Soms gaan ze ineens zo snel en leren ze in een paar dagen van alles bij.

Fenne, gefeliciteerd met jullie nieuwe auto! Ik wil ook . Auto van vriend is hier echt een ramp met 2 zitjes en een Maxicosi: het past eigenlijk net niet en ik ben soms wel een kwartier bezig voordat ik, met zweet op de rug, alle kinderen in de auto heb. Ik zou dolgraag een soort van MPV hebben, maar vriend is nog veel te verliefd op zijn auto (terwijl ik het een onding vind). Zelf heb ik een klein autootje en daar past het gek genoeg nog bijna beter in dan in de grote bak van vriend.

Hier gaat het ook weer een stuk beter. Ik begin eindelijk weer een beetje op te knappen en wat minder tegen de dagen op te zien (ik zag op een gegeven moment tegen alles op en was de minuten aan het aftellen tot de kinderen in bed lagen). Vrijdag wil ik gaan proberen te werken (ik heb dan daarna 2 dagen om weer bij te komen, mocht het tegenvallen). Raar idee hoor, eigenlijk had ik al 3 weken geleden moeten beginnen.

Met Minimeis gaat het goed, gisteren heeft ze zowaar 2 x 1 uur geslapen overdag. Ik was helemaal blij verrrast. Heerlijk ook om even de handen vrij te hebben en lekker tijdens haar slaapje met de oudste 2 te kunnen spelen. Ze is nog steeds heel erg met geluiden bezig: sinds een paar dagen kan ze grommen en doet ze ons echt na qua geluiden. Op haar rug of buik liggen vindt ze maar zozo. Ik zet haar af en toe in het hoekje van de bank (zittend) en dan is ze helemaal gelukkig en kraait ze van plezier. Optrekken naar zit vindt ze ook leuk, alleen gaat ze dan meteen staan en dat probeer ik niet te vaak te doen, want daar is ze natuurlijk nog wel een beetje te jong voor. Ze kan het overigens wel: ik kan haar zo tegen de leuning van de bank zetten en dan blijft ze zo staan (en maar lachen). Wat dat betreft is ze echt een kopie van haar oudere zus, die deed dat ook allemaal.
Hoi allemaal,

Ik heb voor je geduimd Mandy! Hoe is het gegaan?

Wij vertrekken vanmiddag naar Heidelberg en morgen rijden we door naar NL. We komen 2 juni weer terug. Aangezien we een erg druk programma hebben weet ik niet of ik tijd heb om te schrijven, dus bij deze meld ik me even af.

Groetjes Ciao ciao
Annelotte is weer naar het CB geweest voor een tweetal prikken. Daar heeft ze niet zoveel last van gehad, ze was alleen maar furieus.... Haar lengte is 61 cm en haar gewicht is 5880 gram. Ze doet het prima. De arts vond dat mevrouw goed genezen was van de waterpokken.

Judat, ik las dat jij niet zo'n fan bent van het cb, bij mij valt het wel mee, maar de assistente kan ik wel schieten. Ik heb niet het idee dat zij kinderen leuk vindt

Mandy, hoe is het gesprek gegaan??

Mir, lekker genoten van je midweek??

Van het weekend met de hele bubs naar het hoge noorden met de trein. Ga met zoon het oude huis bekijken en man heeft met z'n ouders afgesproken. Voor de rest wordt het lekker winkelen.

Nu ga ik lekker genieten van het mooie weer (net een nieuw tuinset gekocht
Hoi dames,

Ukske, geniet van je familiebezoek en geef niet teveel geld uit bij het shoppen, haha (ik heb net drie delen Shopaholic uit, dus....).

Gelukkig dat bij het CB alles goed was.

Ciao, geniet ook lekker van je bezoek, volgens mij heb je goed weer uitgekozen!!!

Anky: je autoprobleem is heel herkenbaar. Drie kinderen achterin is toch echt teveel. Zeker als ze dan ook nog ruzie over wie-er-naast-Scott mag zitten krijgen. Heel gezellig. Manlief heeft een Ford Focus Station en als kofferruimte prima.

Ikzelf heb nu een nieuwe Hyundai I10. Perfect voor korte ritjes met drie kids, alleen de kofferruimte is wat krap.

Fijn dat je weer begint op te knappen. Doe je wel rustig aan met werk? Ziek zijn, drie kids en dan weer werken is wel heel heftig. Wat doe je eigenlijk?

Judat: wat super dat Eline al spulletjes oppakt. Daar heeft Scott echt nog geen zin in, terwijl hij wel heel veel kletst en al ergens heen "zwemt" waar hij zijn moet. Zo zie je maar weer dat elk kind zich tot anders ontwikkelt. Zeker niks gaan aantrekken van een CB-arts, waar dingen van "moeten"!!! Geniet ervan!

Mir: hoe was de echo van Tom? Lijkt me erg spannend. Hopelijk is 'ie stil blijven liggen en hebben ze niet teveel aan hem geduwd en getrokken. Geniet van je Centerparcs. Naar welke ging je? Super dat je zoveel kolft. Eergisteren besloten om toch maar te stoppen en vandaag toch maar weer begonnen met kolven. Ik miste het al zo en voelde me enigszins schuldig dat ik niet doorzette. Ik ga ook maar eens die neusspray bij de huisarts bestellen.

Fenne: lachen hoor je verhaal over schoonmama. Doe wat je zelf wilt. Maar is wel altijd moeilijk. Bij ons blijft dat ook altijd de grote strijd. Mannen vinden achteraf wel altijd dat je gelijk hebt, maar zullen dat helaas nooit aan hun moeder zeggen. Ben benieuwd wat onze zonen later gaan doen!!! Wellicht worden wij ook schoonmonsters, haha.

Ik heb gisteren mijn gesprek bij de bazen gehad. Jullie geloven het niet: aandacht, een cadeautje (!!!), mijn loonstroken en heel veel begrip. Echt ongelooflijk. Hij gaat me nu ziek melden en hoopt dat het hem niks kost omdat het aansluitend aan mijn zwangerschapsverlof is. Even afwachten of ik dan bij het UWV moet verschijnen. Ze willen heel graag dat ik terugkom, maar begrijpen dat ze geduld moeten hebben.

Dat was weer heel wat anders als verwacht. Wellicht hebben ze het er thuis eens over gehad ofzo.

Verder zijn wij bezig met een PGB. Misschien kan ik daarmee mijn loon dekken en zo zelf de "verpleging" van Scott te doen.

Ook kreeg ik een mail uit Parijs. Daar willen ze Scott in juli weer opnemen en gaan proberen of ze hem overdag sondevrij kunnen krijgen. Dat zou geweldig zijn natuurlijk, maar ik moet het nog allemaal zien. Meneer vindt de pap en de fruithappen die ik hem al moet proberen te voeren (niet voor het eten alleen voor de slikbewegingen) niet al te geweldig. Het "zwerft" in zijn mondje rond en komt er dan weer uit. Afslikken is er niet bij.

Zo dat was 'ie weer. Alvast prettig weekend allemaal.
O ja, nog even: we hebben 2 daagjes Efteling geboekt. Hadden de jongens wel verdiend na alle verplichte logeerpartijtjes. Bob ga ik gewoon lekker ziek melden op school, want ik weekenden is het door loeidruk en daarvoor vind ik het veel duur.

Lekker he?
Hoi hoi,

Nou, ik zit hier te wachten tot ik Nina kan ophalen van het KDV. Was net al een grote ronde met de honden gaan wandelen om de tijd te doden (waar ze geen zin in hadden, haha, luie donders). Ik was al eerder gestopt met werken vandaag maar kan Nina pas vanaf 17u ophalen.

Gisteren vergadering in Rotterdam gehad, en daarna heerlijk sushi gegeten. In de ochtend waren mijn ouders hier, en vriendlief was al om 13u thuis, waarna hij het overnam. Wel lekker dat ik het ook een hele dag uit handen kan geven. (moet wel, aangezien ik begin juli écht 3 dagen naar Athene moet)

Mandy, wat heerlijk dat het gesprek zo goed heeft uitgepakt. Valt dat nog mee dan he. En die Efteling daagjes, ook al zo fijn. Wanneer gaan jullie? De kids zullen het wel geweldig vinden (en jullie dan meteen ook natuurlijk)

Ukse, ook al zo'n furieuze baby op het CB? Nina is ook geweest dinsdagmiddag ze was ook behoorlijk aan het krijsen. Maar ook verder nergens meer last van gehad. Ze is er alweer vanaf tot 11 maanden. Ik blij!! Veel plezier trouwens in het noorden. Wat voor tuinset heb je gekocht eigenlijk?

Ciaociao, heel veel plezier in Heidelberg en NL. We zien je na 2 juni wel weer.(of hopelijk eerder)

Anky, wat fijn dat het weer beter met je gaat. Hopelijk valt het werk morgen ook mee. En wat heerlijk dat minimeis nu af en toe overdag een slaapje doet. Kun jij inderdaad met de andere 2 kids aan de gang gaan. (of wat tijd voor jezelf nemen, óók niet onbelangrijk.

Judat, wat fijn dat het geen waterpokken waren. Heb je wel een nieuwe afspraak staan bij het CB? Inderdaad leuk om die ontwikkelingen te volgen. Het gaat nu echt snel vind ik. Die eerste periode vond ik best lang duren voor er iets veranderde, maar nu zie je ze zowat met de dag veranderen en "bijleren".

Mir, je zal nu wel in Centerparcs zijn. Heel veel plezier daar. Wel fijn dat de VPK bij jullie langs wil komen om over het gedrag van grote zus te praten. Ben benieuwd of ze nog goede adviezen heeft.

Fenne, spui maar lekker hoor. Ik kan me voorstellen dat je het irritant vind dat je schoonmoeder Bran maar blijft knuffelen als je écht weg wil, en dat vervolgens je vriend nog eens stampij daarover maakt. Ik zou ook uit mijn vel springen zeg. Je eigen kind niet zien tijdens een bezoek aan schoonma is hier ook heel herkenbaar hoor. Als we daar zijn, en ik pak haar uit de reiswieg om effe te knuffelen, staat ze meteen op en zegt: ik vind dat oma wel met Nina mag knuffelen... en hup, weg is ze, haha. Ach, ik laat het maar gaan. Ik prijs me gelukkig dat mijn kleine meid zoveel mensen heeft die van haar houden. Maar af en toe is het wel een beetje irritant.

Dokkie, wat zul jij je heerlijk voelen, nu Maartje het zo goed doet op jouw dieet. Misschien een stomme vraag, maar merk je daar zelf ook wat van? Dat je je anders voelt, en/of dat je ook kilo's kwijtraakt?

Nah, nog een half uurtje en ik mag de kleine spruit ophalen. Verder hoef ik in huis niets meer te doen, dus alle aandacht gaat zometeen naar Nina uit.
Eens even een vraagje aan jullie tussendoor...

Hoe snel na de bevalling zijn jullie ongesteld geworden?

Ik ben nog steeds niet ongesteld. Ben al een maand gestopt met de BV. Het zou toch niet zo zijn dat ik weer zwanger ben? Ik begin nl. best een buikje te krijgen (was weer strak na de bevalling, had wel een buikje,maar het wordt erger....).

Ons anticonceptiemiddel is: voor het zingen de kerk uit....
Linda! Jeetje, het zal toch niet? Niet zo'n veilige anticonceptie methode Wat ik wel toen van de huisarts hoorde is dat je hormoonhuishouding gewoon ontzettend in de war is na een zwangerschap, en dat het even duurt voor het weer 'normaal' is. Dus nog niet ongesteld is volgens mij niet heel gek. Maar dat je een buikje krijgt is dan wel weer een beetje gek.... Toch testen?

Waarom moet je trouwens 'wachten' tot je Nina op kan halen? Als jij onverwachts eerder klaar bent mag je haar dan niet eerder halen? Of haal je andere kindjes dan uit hun routine, op zich ook wel logisch eigenlijk.

Mandy, wat fijn dat het gesprek op je werk zo goed ging! Hebben ze toch wat geleerd vd vorige keer. En erg leuk naar de Efteling. Kan niet wachten tot Bran daar oud genoeg voor is! Kan me voorstellen dat je nog even na moet denken over Parijs. Toch weer een hele onderneming. Maar wat willen ze dan gaan doen zodat hij overdag geen sonde meer hoeft?

Ukse, genoten van je tuinset? Fijn dat Annelotte weer snel en goed hersteld is vd waterpokken.

Anky, een kleinere auto met 3 kinderen lijkt me al helemaal vervelend! Wij vonden het met 1 al rot Kan niet anders zeggen, een station is toch echt een aanrader! Alhoewel ik gister in mn 1tje in A'dam was voor een verjaardag, en in die kleine straatjes parkeren is dan weer minder... Stond precies voor een drugspand, de verslaafden zaten daar op de stoep te kijken hoe ik inparkeerde, lukte natuurlijk voor geen meter! Maar dan wel weer lief, ze gingen me helpen toen ik opnieuw in ging steken: 'kom maar meisje, ja, nu draaien!'

Judat, ha!, zie je wel, als moeder weet je het altijd beter dan zo'n CB arts! Heerlijk he dat kletsen?

Mir, hoe is de echo geweest? Onze kindjes hebben wel wat gemeen; voorkeurshouding, misschien (hopelijk niet) heupdysplasie. Ik moet de 29e voor een echo, ben erg benieuwd. De fysio constateerde wel ook een hoge tonus (spierspanning) bij hem, kan ook al op heupdysplasie wijzen. Maar ja, we wachten maar af. Ben heel benieuwd hoe het bij jullie gegaan is!

Inmiddels is de rust hier in huis weer terug gekeerd hoor Soms heb je van die dingetjes, en een dag later denk ik alweer, ach, waar maakte ik me eigenlijk druk om. En inderdaad Linda, zoals jij al zegt, het is heel fijn dat er zoveel mensen van Bran houden, dus als we bij schoonfamilie zijn vind ik het eigenlijk ook niet erg dat ze hem veel knuffelen, alleen soms.... Hihi, vriend en ik hebben het in ieder geval weer uitgepraat, dus het is allemaal weer koek en ei. Zo, ga nu even lekker tv kijken, kopje thee, Bran ligt weer als een roosje te slapen. Maken jullie je kids trouwens nog wakker voor een late voeding? Ik doe dat dus nog wel, omdat hij altijd zo lekker doorslaapt na de late voeding. Ben bang als ik 'm niet wakker maak, dat hij dan om 3 uur komt ofzo. Durf het nog niet zo uit te proberen. Hoe gaat dat bij jullie?
Lin, klinkt niet zo heel veilig, hoor! (En ook niet zo leuk...) Ik zou gewoon een test doen en als die negatief is (hopelijk, want anders heb jij het heeeel druk volgend jaar ) over naar een andere methode.

Melk/sojavrij dieet werkt idd erg goed, kilo per week eraf! Geen kaas, room, melk, koffie, vla, yoghurt etc, etc. Meeste koekjes niet, gebak ook niet. En als vervanging voornamelijk fruit en crackertjes.

Nog ff ego, want ik ga nu echt vroeg naar bed!

Ons kleine monstertje werkt niet erg mee. Nutrilon Pepti gaat niet vrijwillig naar binnen, maar ook moedermelk uit de fles lukt maar moeizaam. De oppas lepelt er soms het grootste gedeelte in ipv met de fles! Vandaag slechte melkproductie, beetje te druk geweest. Maar 60ml gekolft terwijl ze morgen 150 moet drinken.

Ook had ik zonder na te denken chinees gegeten met soja erin. Vandaag was ze dus mopperig en weigerde af en toe ook de borst. Nu had ze weer honger en mijn melk was op. Even gewacht tot ze weer sliep en haar er toen halfslapend ingeluisd en 100ml Pepti erin gegoten voor ze wakker werd en een vies gezicht trok. Eens zal ze toch wel aan de smaak wennen? Ik baal wel, want de bv begint volgens mij behoorlijk terug te lopen. Slechte kolfopbrengsten, nooit meer stuwing of zelfs volle borsten, geen lekkage meer en een tamelijk hongerig kindje.
Linda, wat zegt je gevoel?? Bij mij duurde het ruim 2 maanden na het stoppen met bv voor de menstruatie opgang kwam.

We hebben trouwens een bank (kan iedereen aanschuiven) 2 stoelen en een tafel van 180(240)x110 gekocht. Eindelijk niet meer van die wiebelige balkontafeltjes

Fenne, Annelotte is wel hersteld van de waterpokken, maar ik mocht haar gisteren wel eerder ophalen omdat ze "ziek" zou zijn. Ze hield geen fles binnen. De kindjes vielen bij bosjes uit gister op het kdv. Eenmaal thuis was er niets aan de hand.....

Mandy, heel fijn dat je een meedenkende baas hebt. Wat betreft het ziekmelden na een zwangerschap kan prima. In mijn werkomgeving ook meegemaakt. Door prive omstandigheden niet in staat te werken en kreeg een beetje lucht door deze constructie. Als het niet lukt is het dan geen idee om ouderschapsverlof op te nemen?? Kan nl ook voor een periode voor alle werkdagen.

Leuk vooruitzicht de dagen naar de efteling!!

Morgen met de trein (3 kinderen en een dubbele kinderwagen) naar het noorden. Mijn man gaat trouwens alleen naar de familie. Ik kan niet goed met ze door een deur, maar wil ze de kleinkinderen niet onthouden. Geld uitgeven gaat nog niet (salaris en vk geld is nog niet binnen )
Jeetje Dokkie, het zit je ook niet mee met haar voeding!

Frustrerend lijkt me, zeker als ze pepti niet wil en je het idee hebt te weinig voeding te hebben.

Het idee van te weinig voeding kan misschien ook nog komen door de 4 maanden dip? Op het borstvoedingsforum (.nl) is daar veel over te vinden. Kun je vinden met de zoekfunctie.

In ieder geval lekker dat de kilo's eraf vliegen zo

Linda, ga je een test doen? Of wacht je nog even af. Het is inderdaad niet de meest veiligste methode. Hebben jullie plannen om redelijk snel voor een tweede te gaan? ben je helemaal gestop met de BV. Je zei toen dat je nog een tijdje de ochtend en avondvoeding wilde doen?

Raar trouwens dat je Nina pas vanaf 5 uur op mag halen. Ik heb jaren in de kinderopvang gewerkt, maar als daar al regels voor waren, dan was dat altijd vanaf 4 uur al.

Nellebelletje, heerlijk lekker met het gezinnetje op pad. dat hebben je jongens inderdaad wel verdiend! Ik ga volgende maand ook naar de Efteling, met het familieweekend van vriends familie. Vorig jaar ook maar toen durfde ik niet in de achtbanen omdat ik toen 7 weken zwanger was. Dit jaar plant ik Eline bij haar oudtantes en ga ik lekker over de kop

Jeetje, het is alweer (meer dan) een jaar geleden dat onze baby's 'ontstaan' zijn. Ik heb er nog wel even bij stil gestaan op de conceptiedatum...Ik blijf het wonderlijk vinden hoe van helemaal niets in een jaar tijd een 63 centimeter lange baby kan komen.

Anky, houd Minimeis het slapen overdag nog een beetje aan? Ik heb met Eline het idee dat ze nu juist meer gaat slapen omdat ze lichamelijk zoveel actiever is. Het blijven hazeslaapjes maar wel steeds wat meer. Grappig dat ze op haar buik en rug liggen niet zoveel aan vindt. Eline vindt juist de wipstoel maar zozo. Na een minuut of 5 is ze dat wel zat terwijl ze zichzelf makkelijk een half uur of langer in de box kan vermaken. Als we bij mensen zijn en ze zit veel op schoot begint ze op een gegeven moment ook te jengelen omdat ze even vrij wil liggen op de bank ofzo.

Fenne, ik heb Eline nooit wakker gemaakt voor die late voeding. In het begin ging ze pas om een uur of 10 naar bed en ik er direct achteraan en sinds een tijd gaat ze tussen 8 en 9 en slaapt ze door tot ergens tussen 2 en 9. Geen pijl op te trekken. De laatste week komt ze rond zevenen 's ochtends.

Maar ik vind dat ze goed genoeg doorslaapt en heb er geen probleem mee als ze wel een keer om 3 uur 's nachts komt. 10 minuutjes drinken en we slapen allebei weer verder.

Misschien een keer uitproberen als jullie allebei vrij zijn de volgende ochtend? Als Bran er dan een potje van maakt kun je in ieder geval nog uitslapen.

Hier goed nieuws op het flesjesfront. Eline heeft gister ineens weer 70cc gedronken! We hadden de hele week geoefend en de hele week hoefde ze niet te huilen, maar speelde ze alleen maar met de speen. Ze weigerde te zuigen, wat in haar mondje kwam slikte ze wel door. Gister had ze al wat honger en ze begon te piepen toen ik haar een flesje wilde geven. Dus ik legde haar naast me op de bank neer om maar weer een borst tevoorschijn te toveren en probeerde toch nog even of ze de fles wilde en madam begon te zuigen en dronk liggend op de bank de 70cc op! Toen het op was werd ze zelfs boos! Bij het zien van de borst daarna begon ze heel hard te lachen en viel ze aan op de borst om daar heerlijk in slaap te vallen. Ik ben helemaal blij dat ze in ieder geval nog weet hoe het moet...
Ukse, succes met het ov met dubbele kinderwagen! Vooral de trein die boven Zwolle rijdt (die koplopers) vind ik niet ideaal met een kinderwagen. Wat dat betreft zijn de meeste dubbeldekkers beter. Gelukkig hebben we nu een auto. Hebben jullie die helemaal niet? Knap hoor, als dat zo is.

Veel plezier en jammer dat geld uitgeven nog niet kan
Judat, wij hebben inderdaad geen auto. We zitten nu op 10 minuten lopen van station en wij kunnen veel met rechtstreekse treinen doen. Ik plant mijn kinderwagen meestal op de plek waar de fietsen mogen staan en maak hem met een slot vast aan een paal. In de koploper past het gelukkig net.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat wij wel eerste klas reizen en meestal in een werkcoupe zitten met de kinderen. Je wordt er wel steeds makkelijker in. De maxi cosi past bv precies in een stoel en je weet welke treinen je moet pakken.

Zelfs de tram naar artis gaat goed met een dubbele kinderwagen . Voorlopig nog geen auto bij ons. Tenminste niet voordat de jongste 4 is. Je hebt gewoon een grote auto nodig vooral met een dubbele kinderwagen en 3 kinderen die achter in een zitje moeten (best wel passen en meten als ik dat hier lees). Daarnaast heb ik het geld er nog niet voor over (wij besteden nu gemiddeld aan het ov ¤ 150,00 per maand, als we elk weekend weg gaan).
Wij zijn nu aan vaste lasten (verzekering en belasting) ¤ 90,- per maand kwijt en rijden zo'n 100 kilometer voor ¤ 10,- aan bezine.

Hier beviel het niet hebben van een auto altijd prima, maar met baby vind ik het toch lastiger. Bijna alle familie woont 2 uur hiervandaan en met name vriends familie niet/slecht met openbaar vervoer bereikbaar (in Belgie)

Met zijn tweeën en baby vond ik het nog wel te doen, maar alleen reizen niet echt ideaal qua spullen die je mee moet slepen. Bijna niemand die we kennen heeft een campingbedje staan dus die moet straks mee. Tot nu toe sliep ze in de wandelwagenbak maar de maxi cosi moet ook mee want we worden meestal ergens van een station opgehaald met de auto. (bij mijn ouders bijvoobeeld) Ook onze 'noodopvang' woont hier 20 minuten met de auto vandaan en een uur met OV dus dat is ook niet handig. En daar komt bij dat we graag met de tent weggaan en rugzakkamperen lukt echt niet meer nu...

Voor ons genoeg redenen om toch maar aan de auto te gaan.

Wagen met een kettingslot vastmaken bij de fietsenplek is inderdaad wel een slim idee. Die onthoud ik voor als we wel weer eens met de trein gaan. Want reizen met de trein vind ik nog wel altijd veel ontspannender dan met de auto en als baby begint te huilen kun je tenminste direct troosten/voeden indien nodig.

Dus van mij alle respect dat jullie het wel met het openbaar vervoer doen!
Hallo,

gelukkig niet megaveel geschreven, dus ik kon het nog vrij vlot bijlezen.

Judat, fijn dat Eline nu toch uit de fles drinkt.

Ukse, gelukkig was Annelotte niet meer ziek toen ze thuis was. Hoe gaat het trouwens met je moeder? Fijn dat je de meeting wilt hosten.

Mandy, wat geweldig dat je baas nu zo is bijgetrokken. Maar ik begrijp dat je hem best wilt missen als je nu toch kijkt naar het PGB. En lekker 2 dagen Efteling. Prachtig en leuk park vind ik dat, zoveel te doen, voor iedereen wat.

Ciao ciao, kom je nog naar onze meeting, nu je toch in NL bent ? Fijne tijd hier en in Duitsland.

Linda, je maakt het spannend! Ik ben nog steeds niet ongesteld. Heb toevallig vandaag wel een heel onbestemd gevoel in mijn buik, het zou zomaar kunnen dat ik ongesteld ga worden binnenkort. Maar zwanger ben ik niet. Ben vast de enige die nog niet echt gesext heeft sinds de bevalling.....

Dokkie, wat een gedoe met zo'n dieet. En veel afvallen kan natuurlijk ook een effect op de BV hebben? Hopelijk komt er wat rust in het hele voedingsverhaal.

Tom heeft geen heupdysplasie, hoera! Maandag hadden we de echo. Die ging prima. Ze hadden een soort malletje, waar Tom op zijn zij in moest liggen. Ze keek een paar minuutjes per kant en ging toen overleggen. Er moest nog een bekkenfoto erbij gemaakt worden en dat was ook zo gebeurd. Vrijdag werden we gebeld dat alles goed was. Heerlijk.

Hopelijk voor Bran straks ook goed nieuws Fenne.

Het naar links kijken van Tom vind ik nog steeds zeer matig. Toevallig dat hij net echt even relaxt lag met zijn hoofd helemaal naar links gedraaid. Omrollen doet hij trouwens niet meer. De fysio belt nog voor een nieuwe afspraak, omdat onze vakanties aansloten en er een vervanger een keer komt kijken. Hoe gaat het bij jullie Fenne? Is de fysio tevreden? Slaapt Bran al meer op links?

De midweek centerparcs (Meerdal) was leuk. Ach, het is een hele onderneming (halve volksverhuizing) en niet alles gaat goed (dochter slechte 1e nacht, vriend keelontsteking), maar het is toch ook wel vakantie. Tom is nog wel heel klein om dingen mee te ondernemen en als vriend of ik met dochter naar het zwembad was, bleef de ander voor Tom zorgen. Het weer was mooi, dus er kon ook met Tom en hond gewandeld worden.

Met dochter ben ik in het grote klimtoestel geweest en dan is het geweldig om te zien hoe we allebei door 4- tot 6-jarigen voorbij worden gesjeesd, terwijl wij allebei ongeveer even lenig over en onder de obstakels kruipen. Ik heb tien minuten staan twijfelen of ik wel met haar de steile draaiende glijbaan af durfde en heb het toen gedaan. Het ging goed, alleen een blauwe knie . Dochter heeft het nu al dagen over de grote glijglij.... haha... zo leer ik weer mijn eigen grenzen verleggen.

Deze week weer aan het werk. Morgen is de aller-, aller-, allerlaatste dag van mijn verlengde verlof... Waarschijnlijk ga ik donderdag weer aan de slag (moet nog even bellen met baas, die er zelf donderdag niet is). Ik zie er wel tegen op. Vooral het weer vinden van een nieuw ritme, want nu loopt het allemaal wel lekker. En Tom natuurlijk naar het KDV.... zucht. Ze zullen toch wel goed voor hem zorgen ....... (natuurlijk wel...).

Fijne week allemaal!
ahahah you didn't say the magic word

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven