Gezondheid alle pijlers

Aangekomen na stoppen pil

29-01-2013 12:42 12 berichten
Na ruim 15jr de pil te hebben geslikt wilde ik die troep uit mn lijf en ben ik ermee gestopt.

Heb een vriend maar gelukkig zijn er nog andere midelen om jezelf te beschermen.

Na een maand of 2 begonnen mijn kleren wat strakker te zitten en kwam ik na een bezoekje met de weegschaal erachter dat ik bijna 10kilo zwaarder was geworden!

Ik baalde enorm en heb aan de ha gevraagd of dit normaal was.

Helaas kwam dit wel eens voor, blijkbaar heb ik de hormonen 'nodig'.

Ben nu al geruime tijd bezig deze kilo's er weer af te krijgen maar tot nu toe lukt het me niet.

Ik wil geen dieet of gaan lijnen maar gewoon door gezond te (blijven) eten en genoeg te bewegen.

Herkent iemand dit? Zo ja, wat hebben jullie gedaan?

Tips zijn van harte welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het niet. Ik viel juist af.
En dat aankomen na beginnen met pil heb ik bijv nooit gehad..

Karma is a bitch denk ik.
niet gewoon zwanger toevallig?
Yep ik had precies hetzelfde . Ik ben na het stoppen ook zo'n 10kg aangekomen. Balen he.... ik ben uiteindelijk door middel van sporten en weight watchers 15 kg afgevallen. Zit niks anders op denk ik.
Heb ik ook. Zo'n 7 kg aangekomen nadat ik van de yasmin en even de nuvaring overgegaan ben naar de cerazatte. (zit geen oestrogeen in) Balen! Voorlopig krijg ik het er nog niet af. Ben nu een eet en bewegingsdagboek bij aan het houden om te kijken waar de grootste knelpunten zitten.
Been there, done that, got the T-shirt.
Nee hoor oogappeltje ben absoluut niet zwanger haha.

100% zeker van.

Het is al even geleden dat ik ermee gestopt ben, had inmiddels al bevallen moeten zijn dan (o;

Ik baal er idd enorm van, voelt echt niet lekker dat extra gewicht..

Maar dat weight watchers madelon21 is dat ook niet gewoon een 'dieet'?

En lukt het jou nu om op gewicht te blijven?

Nog steeds gestopt met de pil?
Ik ben verdorie juist 7 kilo aangekomen door de pil. Ga nu elke dag naar de sportschool om het eraf te krijgen.(ik begin te lubberen dus het was toch nodig)
Ik hoop dat we het eraf gaan krijgen!!
Nou op dit moment ben ik zwanger van een tweeling dus mag na een maandje weer aan de bak ben ik bang.... maar voor ik zwanger raakte ben ik wel een paar maanden netjes op gewicht gebleven. Ik vond de weight watchers geweldig. Ik at daarvoor dus veel te weinig. En het voelde totaal niet als dieet omdat je alles mag eten. je valt ook geleidelijk af. Ik ging daarnaast wel veel sporten. (Krachttraining)

Ik had ook de yasmin pil trouwens. Zag iemand hierboven ook.
Ik ben nu een maand gestopt met de pil en ben sindsdien 2 kilo aangekomen. Of het stoppen met de pil ook de oorzaak is weet je natuurlijk nooit. Hoop wel dat het hier bij blijft.

Je hoort vaker vrouwen die afvallen dan aankomen.

Waar ik wel ''last'' van heb is dat m'n libido enorm hoog is. Zit mezelf gewoon in de weg, echt niet normaal.
Helaas zit ik met hetzelfde probleem. In April was in gestopt met de Pill. Toen woog ik op mijn 17 jarige leeftijd (1.68cm) tussen de 50 en 52 kilo. Hier was ik mega trots op. Ik werd nog 3 maanden (tot Juni) ongesteld en dat stopte ineens. Naar de ha geweest en volgens hem komt dit vaker voor aangezien ik een paar maanden terug pfeiffer gehad had. Zwangerschap gaan we niet vanuit omdat ongesteld dan eerder gestopt had moeten zijn en ik geen seks meer gehad heb na het stoppen met de pill. Inmiddels ben ik 4 maanden verder (oktober) en weeg ik 57kg. In de tussentijd wel naar de sportschool gegaan in de hoop abs te krijgen. Maar daar zie ik helaas niks van. Alleen vet op mijn buik. Misschien dat dit vocht vasthouden is omdat ik niet meer ongesteld word, maar ben er totaal niet blij mee. Nu eens letten op wat ik eet en mijn beachbody terug proberen te krijgen. Relateer mijn gewichtstoename toch aan het stoppen met de pill.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven