Gezondheid alle pijlers

Peesplaatontsteking

30-01-2013 17:19 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met peesplaatontsteking aan beide voeten. Ergens in juni begon ik hier last van de krijgen, ik was bezig met elke dag wandelen om conditie op te bouwen en wat af te vallen. Ik droeg niet altijd sportschoenen.

Op een geven moment kreeg ik pijn in de hiel en kon ik "s morgen moeilijk op mijn voeten staan, kuit was ook stijf en pijnlijk. Ik heb in november zooltjes gekregen maar helaas krijg ik hierdoor weer overal pijn aan mijn voeten.

Dus tenen, bovenkant wreef, heupen op slot. Ik heb dit tot 2x toe gesproken met de huisarts, Haar kundige antwoord; weet ik niet.

Nou, kan ik dus amper sporten omdat de de plaat niet mag belasten waardoor mijn conditie achteruit gaat.

Wie kan mij helpen of heeft dit ook ervaren. Waarom zorgen die zooltjes voor nog meer klachten. Antwoord podo; is het hoort erbij maar ja ik kan hier niks mee dus. Wil hier zo graag van af.

Voor de duidelijkheid ik heb nu dus niet meer zo'n aan de peesplaat maar meer gevoelssensatie over de hele voet door de zooltjes.

Ik heb ze dus eergisteren uit mijn schoenen gegooid maar heb nu toch ook wel pijnlijke voeten, alsof ik te lang heb gelopen. Is het misschien wennen? Wat kan ik doen?
Oefeningen

Het is van belang om de kuiten te versterken. Het gaat wellicht lang duren, dus verwacht geen wonder op de korte termijn.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Ja, die doe ik. Maar ik heb nu dus niet meer zo'n pijn onder mijn voeten maar juist tintelingen overal, pijn tenen, wreef etc.
Ben je bij de orthopeed geweest? De pijn die jij hebt lijkt op wat in de volksmond hielspoor genoemd wordt. Ik heb dit ook en de zooltjes hebben mij goed geholpen. Alhoewel ik hetzelfde had als jij dat de pijn na een half jaar weer terugkwam, ben ik de zooltjes blijven dragen en nu heb ik al jaren geen last. O ja, je krijgt er ook nog een paar oefeningen bij om de peesplaat onder de voet wat op ter rekken.
Ik heb het ook... pijnlijk.. Het is een langdurige kwestie, dus geduld. Ik heb echt heel veel plezier van mijn slippers en laarzen van Fitflop. Wel duur, maar bij mij zijn de klachten echt verminderd!
Shock wave therapie. Google maar eens. Ik was na een paar behandelingen pijnvrij. Deze tip kreeg ik overigens van mijn broer, die al 1,5 jaar liep te klooien. Hij was er ook binnen 6 behandelingen vanaf.
Ik ben bij de podotherapeut geweest maar meer dan oefeningen en zooltjes kon die niet. Is het wel verstandig dat ik die zooltjes nu eruit heb gedaan.

En hadden jullie ook pijn juist rondom je voet.

Ik wil graag kinderen dus schockwave mag dan niet. Volgens de huisarts kon de orthopeed daar niks mee, de klachten die ik nu heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven