onzekerheid over zelfstandigheid

30-01-2013 18:32 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al voorspeld ga ik binnenkort (misschien) op mezelf wonen en ik vraag om jullie tips.

Ik woon momenteel nog bij mijn moeder en broer. Het is geen gemakkelijke thuissituatie (als ik dan toch om tips ga vragen zal ik jullie het hele verhaal vertellen ook!)

Mijn moeder is jarenlang alcoholist geweest. Haar eerste kind liep weg toen hij 16 was. Ze had een vriendje met losse handjes die haar oudste kind (zoon) vaak sloeg. Toch koos ze voor haar vriend en tja.. dat was het gevolg.

Vanaf mijn 15e woon ik samen met mijn moeder en een andere broer. Mijn moeder dronk elke dag. Rond twee uur in de middag was ze al dronken. Geen enkele baan was goed genoeg voor haar waardoor ze altijd thuis zat. Ze heeft van mij ongeveer ¤8000 euro gestolen. Van mijn broer een paar honderd. Dat krijgen we beide waarschijnlijk nooit meer terug.

Mijn moeder werd ook altijd ontzettend agressief wanneer ze dronk. Er was in mijn ogen sprake van kindermishandeling maar dit is nooit naar buiten gekomen totdat we te oud waren. Als gevolg hiervan heb ik nu een angststoornis.

Er is sinds mijn 15e veel gebeurd. De politie is een aantal keer aan de deur geweest vanwege huiselijk geweld (van mevrouwtje naar haar kinderen toe) en ik ben een aantal keer bedreigd door haar. Mijn broer is gestopt met zijn studie. Hij kon het niet meer aan. Hij ging fulltime werken zodat hij op zichzelf kon gaan wonen.

Ikzelf studeer nu nog maar wil ook op mezelf gaan wonen.

Onze moeder is inmiddels in behandeling en drinkt niet meer. Heel fijn en aardig allemaal maar ik vertrouw haar nog niet helemaal. In mijn ogen heeft deze vrouw het al vanaf de geboorte van haar eerste kind helemaal verpest.

Ik heb vandaag een woning aangeboden gekregen. Voor een groot deel wil ik het huis accepteren. Lekker op mezelf wonen etc. Het probleem is echter dat het huis geen aparte woon/slaapkamer heeft. Het is een grote ruimte van ongeveer 20m2. En ik heb twee kleine hondjes.

Heeft iemand tips? Zal ik het huis accepteren of niet?
Het klinkt alsof je graag weg wil, en daar ook goede redenen voor hebt. En een éénkamerwoning is voor een student heel normaal, toch?

Als je je goed voelt bij die woning: doen! De praktische nadelen komen dan vanzelf wel goed.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Te klein, woon en slaapkamer is een voorwaarde met huisdieren. Je moet je prettig voelen in je nieuwe huis. Denk ook eens aan hoe het is als je een vriendje krijgt enzo. Iets groter is gewoon fijner. Als het nu snel gaat vind je vast wel iets.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
je moet naar je Eigen gevoel luisteren , wat wil jezelf ?

wij kunnen wel zeggen dat je het moet doen, of niet moet doen , maar het is jouw keuze.
Wees jezelf....
Hoe oud ben je?

Als je boven de 18 bent en dus uitwonende studiefianciering kan krijgen dan zie ik niet in waarom je het niet zou doen.

Heel veel studenten van 18 en ouder wonen op een kamer van vaak nog minder dan 20m2. Het verschil is wel dat zij vaak in het weekend naar hun ouders gaan en dat zal jij misschien niet of minder doen. Desondanks, het is niet voor altijd, je bent jong en student, 20m2 is dan echt wel ruim hoor.

Gewoon doen! Zal zeker even moeilijk zijn in het begin maar het zal je ook veel rust geven. Lekker vaak vriendinnen uitnodigen in het begin.
Klein huisje, groot geluk? Ook al is het klein het is veilig en van jou alleen.
quote:viva-amber schreef op 30 januari 2013 @ 18:40:

Te klein, woon en slaapkamer is een voorwaarde met huisdieren. Je moet je prettig voelen in je nieuwe huis. Denk ook eens aan hoe het is als je een vriendje krijgt enzo. Iets groter is gewoon fijner. Als het nu snel gaat vind je vast wel iets.

Is dat zo? Als je rustige honden hebt kunnen die toch best in een mand/bench slapen in een ruimte.

TO: als je niet gelukkig bent thuis zou ik er voor gaan. Vanuit dat huis kun je altijd verder zoeken naar iets groters, mocht het toch niet bevallen.

Ik heb op een kleinere kamer gewoond, en dat was prima te doen. Ik had thuis geen problemen maar vond het heerlijk om op mezelf te gaan wonen.
Ik zou het lekker doen meid. Ik snap dat je heel graag op jezelf wilt wonen. D.m.v. een boekenkast/kledingkast of een kamerscherm kan je je slaapgedeelte afschermen van de rest vd kamer.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind het zelf niet erg om klein te gaan wonen. Ik woon nu bijv. in een groot huis. Iedereen een eigen slaapkamer, grote achtertuin, grote voortuin, grote woonkamer etc. Maar ik ben hier niet gelukkig vanwege bovenstaand verhaal.

Maar mijn vraag is dus of hondjes op zo'n klein oppervlakte kunnen. Ik heb al een mail gestuurd naar de woningbouw met de vraag of honden überhaupt zijn toegestaan.

Maar wat vinden jullie? Er zit trouwens ook een open keuken, badkamer en kleine hal bij.
Je begint je topic met de titel: onzekerheid over zelfstandigheid. Ik lees daar in de tekst echter verder weinig over terug. Ik lees wel veel frustratie over je huidige situatie en de situatie in het verleden.

Op welke manier ben je onzeker over zelfstandigheid? Ben je bang dat je het niet alleen gaat redden? Emotioneel? Financieel? Huishoudelijk?
wat je water geeft, groeit
Wat voor hondjes zijn het? Ik zou gaan meid.
quote:Star schreef op 30 januari 2013 @ 18:57:

Wat voor hondjes zijn het? Ik zou gaan meid.Twee kleintjes van het formaat Maltezer
Klein hondje, of 2 kleintje, kan best, een grote herder zou ik niet doen maar een klein hondje wel hoor! De meeste honden vinden het al fijn genoeg om bij jou te zijn.

Je kan af en toe lekker met een balletje gooien door de kamer en wat vaker gaan wandelen zodat hij voldoende beweging krijgt.
quote:chocokat schreef op 30 januari 2013 @ 18:57:

Je begint je topic met de titel: onzekerheid over zelfstandigheid. Ik lees daar in de tekst echter verder weinig over terug. Ik lees wel veel frustratie over je huidige situatie en de situatie in het verleden.

Op welke manier ben je onzeker over zelfstandigheid? Ben je bang dat je het niet alleen gaat redden? Emotioneel? Financieel? Huishoudelijk?Ik had altijd veel onzekerheid vanwege de verantwoordelijkheid die ik dan zou krijgen. Had ik wel de financiële middelen om het in mijn uppie te redden? En wat als ik een been zou breken? Maar goed dit huis is ontzettend goedkoop en dicht bij mijn school waardoor tijd ook geen probleem is. Het enige waar ik tegenaan loop is het éénkamer gedeelte.
Kan je veel met ze maar buiten? Het is echt wel te doen hoor.
Wat Chocokat zegt. Gaat het nou om een kleine woning of is dat een excuus omdat je niet op jezelf durft (al dan niet door je verleden).

Ik heb een paar jaar in zo'n kamer gewoond en het ging prima.

Ga naar maatschappelijk werk ofzo, die kunnen je wel verder verwijzen.
quote:viva-amber schreef op 30 januari 2013 @ 18:40:

Werkelijk?

Die wet heb ik even gemist dan..

Wat een onzin zeg!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Het is niet prettig om je dieren te houden op de plek waar je ook slaapt. Het kan natuurlijk wel, Zit de keuken ook in deze ene ruimte? Kortom is het een HAT eenheid of studio met openkeuken?

Want dan slaap, kook en woon je in de ruimte met 2 huisdieren, dat kan, als je het echt wil. Maar ik vind dat ook nadelen hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb ook zo'n kamer gehad, van ong. 15m2. Prima te doen, ik had er geen grote meubels in staan (ook geen bank bijv.). Verder had ik nog een klein halletje en een badkamer. Als je op jezelf woont is het prima, en voor je hondjes is er toch wel een oplossing te vinden? Misschien een afsluitbare bench..

Als ik je verhaal zo lees zou ik blij zijn met wat je nu krijgt aangeboden!
Ik vind het ook wel kunnen.

Zolang je de boel maar goed schoon houd, geen probleem.

Plus je hebt eindelijk rust, je kan je op jezelf en op je studie richten.

En als het in het ergste geval toch tegen valt qua ruimte, kun je vanuit een rustige plek op zoek gaan naar iets groters.

Wees niet te bang dat je de verantwoordelijkheid niet aan kan.

Iedereen moe(s)t een keer voor zichzelf beginnen en dat is altijd spannend en ook niet altijd even makkelijk in het begin.

Zolang je maar de juiste instelling hebt komt het wel goed;)
quote:viva-amber schreef op 30 januari 2013 @ 19:22:

Het is niet prettig om je dieren te houden op de plek waar je ook slaapt. Het kan natuurlijk wel, Zit de keuken ook in deze ene ruimte? Kortom is het een HAT eenheid of studio met openkeuken?

Want dan slaap, kook en woon je in de ruimte met 2 huisdieren, dat kan, als je het echt wil. Maar ik vind dat ook nadelen hebben.Dat vind jij.
Zij vraagt tips, ik zeg alleen denk na over de na- en voordelen.

Wat zou ik hier anders moeten schrijven dan wat ik vind?

Ik snap ook wel dat to graag op zichzelf wil en dat de haast hiertoe leidend kan zijn, dan is een kritische noot nog steeds niet verboden, zeker niet op forum of wel dan.
accepteren natuurlijk, je kan je rotjeugd pas gaan verwerken als je op eigen benen staat en afstand kan nemen van je moeder
om er voorlopig te wonen lijkt het kleine oppervlak me geen bezwaar (hoewel ikzelf daar absoluut niet voor zou gaan), maar als je accepteert, verkleint dat niet je kans op een grotere woning in de toekomst, met als gevolg dat je er minstens tien jaar aan vast zit voor je recht hebt op een grotere woning? Werken die corporaties niet met inschrijfduur?
it's a big club and you ain't in it
En hondjes kunnen prima in een kamer verblijven als het baasje ligt te slapen. Vaak slapen ze aan het voeteneinde, gezellig toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven