Honden en werk

29-01-2013 16:10 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een hond nemen, maar vraag me af hoe jullie het combineren met werk? Laten jullie de hond alleen of zoeken jullie er een oppas voor?
Net al genoemd

Stichting Opoeh!

Wat een geweldig initiatief is dat!

Ben er een jaar geleden donateur van geworden toen ik zelf nogal met mijn hond in de rats zat.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
.
quote:adriennedekkers schreef op 29 januari 2013 @ 21:59:

Daar moet ik dus over nadenken en daar was ik dus op zoek naar idee. Qua weekenden ben ik altijd thuis en ga ik weg, kan ik hem/haar altijd meenemen. Dat is absoluut geen heikel punt, het gaat me meer over de doordeweekse uren dat ik wel aan het werk zal zijn... Reken op ongeveer een werkweek van 28 uur...

Ik kan me voorstellen dat het gemis groot is. Als je altijd een hond hebt gehad en je trekt daar mee op, dan kan dat niet opgevuld worden door iets anders. Niets kan een hond vervangen, want ze hebben hun typische dingetjes die hond-eigen zijn, die geen enkel ander levend wezen heeft.

Heb je al eens gedacht aan een hondencreche? Misschien is er wel een bij je in de buurt.

Ik heb een vriendin die ook 30 uur per week werkt, maar de dagen dat ze werkt gaat haar hond mee met de uitlaatservice, dus dat zou ook een optie voor je zijn.
De uitlaatservices zijn de laatste jaren als paddestoelen uit de grond geschoten, juist voor mensen die werken maar toch graag een hond willen.

Mijn vorige hond ging 5 dagen per week mee, ook als ik vrij was, simpelweg omdat hij het fantastisch vond. Nu heb ik weer een hond uit het asiel, die ook met een uitlaatservice meegaat. Het is fijn voor honden om met andere honden in een roedel te kunnen rennen en spelen, dat is iets wat ik hem niet kan geven.

Verder is hij eigenlijk nooit alleen, we hebben ook nog katten waar hij prima mee door een deur kan.

Ik durf te stellen dat mijn hond het beter heeft dan veel honden in onze wijk, die 3 x per dag het verplichte rondje van een kwartier krijgen, ondanks dat we allebei 36 uur werken....
quote:Caviahaar schreef op 30 januari 2013 @ 21:19:

Ik durf te stellen dat mijn hond het beter heeft dan veel honden in onze wijk, die 3 x per dag het verplichte rondje van een kwartier krijgen, ondanks dat we allebei 36 uur werken....Kan ik me iets bij voorstellen. Het gaat ook om de quality time die aan een hond besteed wordt. Niet alleen domme lichaamsbeweging, maar ook de nodige mentale prikkels.
Denk goed na of je een pup wil of een volwassen hond. Ik heb een pup en dat kost gewoon (vooral in het begin) veel tijd en energie qua opvoeding. Daarnaast is het thuisblijven voor mijn pup nog moeilijk, dus ben nog in opbouw. Ze mag gelukkig altijd naar mijn ouders, met werk en andere afspraken. Zoals eerder gezegd is ook afhankelijk van het hondje (karakter, ras, gewenning etc.). Daarnaast zit ik met haar op de hondenschool, dus daar moet ook tijd voor vrij gemaakt worden incl trainen. Ik ben in ieder geval blij met mijn hondje maar heb in het begin best wel eens gedacht 'waar ben ik aan begonnen'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven