Gezondheid alle pijlers

Werken of uitzieken

30-01-2013 21:25 41 berichten
Een vraag voor de wijze vrouwen van het viva forum... (Ik lees natuurlijk al maaaanden trouw mee etc..)

Ik ben inmiddels een klein weekje grieperig (volgens mij wel de echte griep en geen verkoudheid). De koorts is inmiddels gezakt, hoofdpijn is prima te controleren met paracetamol, mijn maag is nog een beetje gevoelig maar echt misselijk ben ik niet meer. Ik hoest en nies alleen nog geweldig en heb een beetje verhoging. Daarnaast ben ik sinds gisteravond ook benauwd: ik merk dat ik uit mn ritme ben qua ademhalen, soms een grote "adem in", soms een beetje hijgerig.

Kortom: ik word beter, maar ben nog niet de oude.

Nu twijfel ik of ik morgen naar mijn werk moet.. Dus: wat zouden jullie doen?

Ach en een polletje kan vast geen kwaad....

Werken?!

Totaal aantal stemmen: 47

Uitzieken. (53%)
Gewoon gaan werken. (19%)
Alleen werken als er iets superbelangrijks op werk is. (23%)
Alleen uitzieken als er niks op werk te doen is morgen. (4%)
Wat jij beschrijft vind ik niet echt ziek, gewoon verkouden, dus ik zou gewoon gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Stel ook al ben je besmettelijk en zit je in een kamer met 10 andere mensen. Dan worden ze natuurlijk niet automatisch allemaal ziek hoor. Da's gewoon pech hebben als je lichaam blijkbaar niet de juiste weerstand heeft om dat virus op tijd neer te slaan.
Lekker uitzieken......... oef, wat kan ik daar naar verlangen! Maar ja, met longontsteking gewoon doorgegaan, moeders kunnen kennelijk niet ziek zijn. En ik blijf nu kwakkelen en ben nog steeds zo moe.

Ik zou er wat voor geven, gewoon een paar dagjes lekker in bed, niks moeten.

Dus... nu je je iets beter voelt; geniet er maar even van
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
en wat ik wel deed de eerste twee dagen dat ik weer werkte. Gewoon om 20:00 mijn bed in duiken. Mijn rust pakken. Nu is alles weer oké overigens.
Hangt er denk ik vanaf hoe dicht jij op je collega's werkt. Ik had een baan waarbij ik constant dichtbij collega's stond en oh, wat was het fijn als er weer iemand ziek kwam werken. Paar dagen later waren er dan weer een paar ziek en zo verder.
Bedankt voor al jullie reacties!

Sneu is wel dat we net een babyboom'pje gehad hebben op het werk, en dat mijn kamergenoten jonge moeders zijn. Dus vind het vervelend om risico te lopen met besmetting.

Het voor me uit schruiven heb ik vorige week al gedaan. Vanaf het weekend ben ik ziek. Tot gister vooral op bed gelegen, vandaag op de bank met TLC.

En een beetje vanuit huis werken doe ik eigenlijk altijd als ik ziek ben (niet heel veel, maar wel mails bijhouden enzo). Morgen een niet-dringende afspraak dus wilde eigenlijk wel naar kantoor.
Nog een dag thuisblijven.

Je kunt je thuis best al weer beter voelen, maar op je werk wordt er veel meer van je gevraagd. Thuis kun je laveloos op de bank hangen, maar op je werk moet je de hele dag geconcentreerd zijn, contact hebben met anderen, productief zijn.

Dus als je je thuis nog niet helemaal jofel voelt, ben je op je werk een dweil.
quote:camomille schreef op 30 januari 2013 @ 22:22:

en wat ik wel deed de eerste twee dagen dat ik weer werkte. Gewoon om 20:00 mijn bed in duiken. Mijn rust pakken. Nu is alles weer oké overigens.Ik zit op de bank met fleece, een kop thee en mn ipad van te lang op bed liggen krijg ik rugpijn. (Ik klink nu trouwens als een verschikkelijke kneus, maar mn rug is gewoon een zwakke plek, zeker bij griep/verkoudheid).
Heb je thuis alweer dingen gedaan? Boodschappen gehaald zonder nat van het zweet en buiten adem thuis te komen?

Niks doen thuis valt niet te vergelijken met gelijk een hele dag werken, maar als jij denkt dat het (desnoods een halve dag) kan, gewoon proberen.
verwen jezelf thuis zou ik zeggen.
it's a big club and you ain't in it
Thuisblijven. Ik heb nu mijn vierde ziektedag erop zitten. Ik heb precies hetzelfde als jij. Ben nog niet buiten geweest. Het gaat wel wat beter maar het is nog niet top. Even snel de trap op en ik sta te hijgen als een paard. Vanmiddag gemaild met mijn vervangster (ik werk bij een receptie) en alles gaat goed, dus. Ga me ook niet schuldig voelen, ben in 2008 voor het laatst ziek geweest dus op zich kan ik best een weekje ziek zijn. En dan weet ik zeker (althans dat hoop ik dan) dat ik er maandag weer fris en fruitig tegenaan kan.
Dagje uitzieken lijkt me beter
Nou, mn lichaam heeft het opgelost: de koorts is weer terug. Afspraken op kantoor afgezegd en ik ga lekker thuis werken.
quote:paloma schreef op 30 januari 2013 @ 21:33:

Gewoon lekker uitzieken. Ikzelf heb een bloedhekel aan collega's die snotterend en hoestend achter hun bureau zitten met een hoofd die op ontploffen staat. Ik zeg nog een dagje thuisblijven en het donderdag of vrijdag even aankijken.Ik vind zoiets eigenlijk wel getuigen van doorzettingsvermoge en karakter. Typisch.
conversation = awareness
quote:Miss_Communicatie schreef op 31 januari 2013 @ 10:29:

[...]

Ik vind zoiets eigenlijk wel getuigen van doorzettingsvermoge en karakter. Typisch.Ik ook hoor, mits de collega (of ik, in dit geval) daadwerkelijk werkt en niet de dag erop weer ziek is..
Ik ben al meermaals 'bijna hersteld' na mijn werk gegaan. Uiteindelijk was ik weer terug bij af en mijn collega's warem ziek geworden.

Blijf lekker thuis !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven