koolstofmonoxide, wie denkt mee?

31-01-2013 18:48 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
in huis hangt een koolstofmonoxide melder en is zo juist afgegaan.

Man heeft melder gereset, ramen en deuren open. Op internet gekeken waar we op moeten letten. Zowel de badgeiser als de cv ketel hebben een blauwe vlam, dit hoort ook. Bij koolstofmonoxide is de vlam oranje. We weten niet hoe de vlam voor het resetten en ramen/deuren open zetten was. Volgens mij is er niets aan de hand gezien de kleur vlam. Ook de melder piept niet meer na het resetten.

We laten de ramen open staan. Is er iemand die er verstand van heeft en mij kan vertellen of het zo goed is of dat ik nu toch een cv monteur moet laten komen. Ga deze sowieso morgen bellen. hopelijk heeft een van jullie hier verstand van.
Ik zou geen risico nemen en een monteur laten komen om de boel te laten controleren.
Hadden wij ook. Het niet-spoednummer van de brandweer gebeld en zij zijn meteen komen meten. Wij moesten buiten wachten met de huisdieren. Het ding bleek defect. Gelukkig maar. Maar ik zou niet tot morgen wachten, je weet maar nooit namelijk, blijft een eng goedje.

Edit: cvmonteur zou niet t eerste zijn waar ik aan denk. Succes!
Ik zou ook geen enkel risico nemen en een monteur laten komen. Dat ding ging niet voor niets af denk ik!?
Bellen! Je weet het nooit.
http://www.firstalert.eu/ ... rvice/veelgestelde-vragen

http://members.chello.nl/ ... x_bestanden/Page13843.htm
De brandweer bellen, die komen meten. (zonder spoed)

Dit risico wil je niet nemen, als je vannacht ligt te slapen.
Zeker na laten kijken door een monteur.

Ken je geen brandweerman,die kan je wel adviseren wat je nu kan of moet doen.
Mosterd!
brandweer bellen, die komen met een CO meetapparaat
Ik zou ook de brandweer bellen via niet-spoednummer. Die kunnen een meting doen.

Een monteur kan je cv nakijken, maar dat zegt niets over andere apparatuur. Heb je dus nog geen uitsluitsel.
super bedankt allemaal. Ik ga de brandweer bellen!
Ik ben benieuwd.
heb net gebeld. Advies om de cv ketel uit te zetten. De ramen open te laten. En morgen een monteur te laten kijken.

Dus we gaan maar vroeg naar bed, want zal wel koud worden.
Serieus?! Wat een raar advies. Bij ons kwamen ze meteen meten, lijkt me ook t veiligste. Zo'n ding gaat meestal niet voor niets af.
Nou ja, lijkt me wel een wat goedkopere oplossing voor de maatschappij.
Ja goedkoper wel. Maar vind t vreemd dat de brandweer daar zo'n ander advies geeft dan dat wij kregen. Het is toch niet iets waar je een risico mee wilt nemen.
Als je de ramen open laat ga je meestal niet dood eraan ;)
quote:HelpBrand schreef op 31 januari 2013 @ 19:19:

Ja goedkoper wel. Maar vind t vreemd dat de brandweer daar zo'n ander advies geeft dan dat wij kregen. Het is toch niet iets waar je een risico mee wilt nemen.Wie weet had de brandweer bij jou een betere bezetting oid. Ik neem aan dat beide manieren de veiligheid voldoende waarborgen.
Hij staat nu in ieder geval uit dus er kan niets gebeuren. Vind het super lief dat jullie zo mee leven. Ga het maar romantisch maken met mijn man haha
quote:HelpBrand schreef op 31 januari 2013 @ 19:13:

Serieus?! Wat een raar advies. Bij ons kwamen ze meteen meten, lijkt me ook t veiligste. Zo'n ding gaat meestal niet voor niets af.Zo'n ding gaat heel vaak voor niets af. Twee weken geleden was er trouwens ook een topic over. Gewoon morgen een monteur laten komen of een nieuwe ophangen.
ik wil nog even laten weten dat we inmiddels een nieuwe cv-ketel hebben. De badgeiser die wij hadden, was ingebouwd en dat mag blijkbaar niet en waarschijnlijk is daar de koolstofmonoxide vandaan gekomen. Wij hadden alles al uitgezet, de monteur durfde de badgeiser ook niet meer aan te doen. Ben in ieder geval blij dat we nu een veilig systeem hebben.

Heb ik nog wel een vraag over de cv-ketel. Wanneer moet je daar een onderhoudscontract voor afsluiten? De ketel hoeft pas over 1 jaar bekeken te worden (ivm garantievoorwaarden). Is het dan okay als ik tegen die tijd een contact afsluit of moet ik dat nu al doen?

Hoe hebben jullie dat geregeld?
quote:kesa schreef op 08 februari 2013 @ 09:34:

ik wil nog even laten weten dat we inmiddels een nieuwe cv-ketel hebben. De badgeiser die wij hadden, was ingebouwd en dat mag blijkbaar niet en waarschijnlijk is daar de koolstofmonoxide vandaan gekomen. Wij hadden alles al uitgezet, de monteur durfde de badgeiser ook niet meer aan te doen. Ben in ieder geval blij dat we nu een veilig systeem hebben.

Heb ik nog wel een vraag over de cv-ketel. Wanneer moet je daar een onderhoudscontract voor afsluiten? De ketel hoeft pas over 1 jaar bekeken te worden (ivm garantievoorwaarden). Is het dan okay als ik tegen die tijd een contact afsluit of moet ik dat nu al doen?

Hoe hebben jullie dat geregeld?Een nieuwe hr ketel hoeft pas na 3 jaar eerste onderhoudsbeurt en dat kun je ook zelf steld weinig voor, kun je het niet zelf zou ik niet aan contact beginnen dan na 3 jaar in de zomer na laten kijken ben je voor paar tientjes klaar en kun je er weer voor jaren tegen aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven