Entertainment alle pijlers

Actief op IMDb

31-01-2013 14:31 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd ben ik actief op IMDb, de International Movie Database. Ik probeer wat extra informatie toe te voegen zoals goofs en quotes. Ik kom hier en daar fouten tegen (namen verkeerd gespeld, een mix van Nederlands en Engels door elkaar bij Nederlandse films).

Ik ben daarnaast iemand die graag naar films kijkt waarbij de genre nogal varieert: van sciencefiction, oorlog, horror, fantasy en drama.

Misschien krijg ik weinig respons, maar wie zit als editor ook op IMDb?
World of Warcraft: Legion
Lieve Hans, het is Internet Movie Datebase (jij hebt het over fouten)
Volgens mij niet hoor.
Wat is in godsnaam een datebase?
Internet Movie Database.

Een datebase is een scharrelspiegel voor chronische rondsloerders.
quote:vivagirl schreef op 31 januari 2013 @ 14:45:

Lieve Hans, het is Internet Movie Datebase (jij hebt het over fouten)

Leuk hoor, dat internetdaten. We hadden eerst de hogeropgeleiden en de mooie mensen.

Nu ook al een filmversie?

Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Vivagirl heeft gelijk, het is Internet Movie Database.

Een database is i.h.a. gezien een verzameling tabellen die een relatie met elkaar hebben, waardoor men informatie kan opvragen. In dit geval gaat het om films, series, acteurs (persoonlijke gegevens en filmografie).
Mail het anders even aan de site dan, want ze schrijven het zelf ook fout.
Verkeerd gelezen? Verwarrend dit.
Ja Hans, ik ken het, maar ik heb niet zoveel met tabellen. Vraag mij niet om iets te bewerken want dan draai ik alle tabellen in de soep.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
quote:Natonco schreef op 31 januari 2013 @ 14:53:

Internet Movie Database.

Een datebase is een scharrelspiegel voor chronische rondsloerders.
quote:piratorarT schreef op 31 januari 2013 @ 15:00:

Ja Hans, ik ken het, maar ik heb niet zoveel met tabellen. Vraag mij niet om iets te bewerken want dan draai ik alle tabellen in de soep.Het gaat ook niet om database design, maar om het bewerken van die site, zoals mensen ook wijzigingen aanbrengen in Wikipedia. Daar hoef je de interne werking ook niet van te kennen.
Nope, niet als editor, maar check het zeer regelmatig (op acteur). Erg fijne database. Bedankt dan maar.
quote:hans66 schreef op 31 januari 2013 @ 14:31:

De laatste tijd ben ik actief op IMDb, de International Movie Database. Ik probeer wat extra informatie toe te voegen zoals goofs en quotes. Ik kom hier en daar fouten tegen (namen verkeerd gespeld, een mix van Nederlands en Engels door elkaar bij Nederlandse films).

Ik ben daarnaast iemand die graag naar films kijkt waarbij de genre nogal varieert: van sciencefiction, oorlog, horror, fantasy en drama.

Misschien krijg ik weinig respons, maar wie zit als editor ook op IMDb?Vergissinkje
quote:apestaartje30 schreef op 31 januari 2013 @ 17:40:

Nope, niet als editor, maar check het zeer regelmatig (op acteur). Erg fijne database. Bedankt dan maar.

De regels voor het editen zijn erg streng. Het gaat eerst via een soort moderator, voordat de wijzigingen geaccepteerd worden.

Vooral de gegevens van de film Flodder in Amerika bevatten veel fouten:

- Johnnie Flodder is daar gespeld als Johnny Flodder;

- De beschrijvingen zijn in het Engels, moeten in het Nederlands. IMDb is zelf in het engels, maar de beschrijvende rollen moeten in de hoofdtaal van de film. De hoofdtaal is hier Nederlands (Engels en Russisch zijn de minder belangrijke gebruikte talen);

- Klaus Flodder (die gespeeld zou zijn door René van 't Hof) bestaat niet. Het moet dus Zoon Kees Flodder zijn. In Flodder 3 wordt aangegeven dat Kees Flodder wordt gespeeld door Tatjana ¦imić en Stefan de Walle. Dat is niet zo; er zijn twee personages met dezelfde naam;

- Soms is de beschrijving hetzelfde maar worden ze gespeeld door meerdere karakters. Als er meerdere obers in een restaurant zijn, duid je dat aan met Ober #1, Ober #2, Ober #3, etc. in zoverre ze deelnemen in de film. Anders zijn het figuranten en staan ze niet in de casting-lijst.

Een heel verhaal, maar dat houdt mijn "werk" op IMDb in.
Ik heb ooit wel eens een paar reviews geschreven. Het duurde inderdaad even voordat dat er definitief op stond.
Leuk! Wij gebruiken het vaak.

Gisteren nog, nav de film de Zeemeerman. Beide niet gezien, zaten over het jaartal te dubben en wie daar in meespeelden. Dus toen we ontdekten dat het de slechtste film ooit was gingen we hem mooi nu helemaal niet meer zien!
Even een blik geworpen op IMDb, Louba. Het zou een zeer slecht geacteerde film zijn. Maar ik heb een keer een film gezien met de naam Titanic II. Het zou over een cruiseschip gaan die zou lijken op de Titanic, maar dan met moderne apparatuur aan boord. Maar deze film zou niet bestaan als het schip toch wat overkomt (doet me denken aan de uitlating van de kapitein van de Titanic, dat het schip nooit ofte nimmer kan zinken; we weten echter allemaal hoe dat is afgelopen).

Ten eerste zag je vaak genoeg beelden van het schip dat veel te kunstmatig is, veel te computerachtig. Ten tweede werden de opnames gemaakt op een ander cruiseschip dat voor geen meter op de Titanic lijkt; volgens mij is dat de Queen Mary (één van de andere bekende cruiseschepen) geloof ik. En het schip is nooit midden op water, het is altijd aan land. Tja... dan krijgen de fouten in de film de overhand, en vergallen dat het kijkplezier...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven