Gezondheid alle pijlers

Open gas, zonder vuur

01-02-2013 19:14 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn ouders een weekje op vakantie zijn, ben ik vanaf vandaag in hun huis. Dus ik ging daar ook koken. Ik ging soep warmen, en dat zou natuurlijk zo gebeurd zijn, lekker makkelijk.

Maar na 10 minuten was het nog koud en toen heb ik het hoger gezet. Na 20 minuten nog niks, na 30 minuten hetzelfde. Toen kwam ik er dus achter dat ik het gas wel aan had staan, maar zonder vuur. (Andere constructie dan in mijn krakkemikkige studentenkeukentje.) Ik heb dus een half uur met open gas, zonder vuur gestaan.

Wat moet ik nu doen? Ben echt wel geschrokken Er is dus verder ook niemand thuis en ik voel me echt een beetje raar in m`n hoofd en maag, maar zo snel zal het niet gaan toch? Zal wel vande zenuwen zijn.

De afzuiging staat nu wel vol aan, maar ik ben een beetje bang

Nina
Zelfontplooiing is wellicht ook goed voor je rimpels
deur of raam open.

Maar dat ruik je toch wel?
Niks aan de hand hoor.. Gewoon t gas weer aandraaien zorgen dat de vlam t doet en je soep opwarmen..
Zou ff een paar raampjes open zetten en zelf ook ff frisse neus halen...

Lijkt me wel zo gezond
Ik heb inmiddels wel gegeten en heb even buiten gestaan, maar maak me toch een beetje zorgen

@pearle, ik ben zo verkouden als een zeehond, en nee ik heb het niet geroken. Later wel, maar dat kan ook psychisch zijn
Als je zolang je gas open hebt staan dan ruik je dat toch??

Sowieso kijk je toch of het aan staat als je het aansteekt?

Voor nu even goed luchten en volgende keer beter opletten.
Zolang je nog zo goed kan typen zal het wel loslopen.

Raampje openzetten en verder niet meezitten
En je hebt t niet geroken?

Ramen open en luchten tot de stank weg is.
Been there, done that, got the T-shirt.
Tjee, als je het al gegeten hebt, hoef je je toch geen zorgen meerbte maken... Tjonge
Even doortochten. Dat kan je toch wel zelf bedenken?
Gas uitdraaien en even een blokje om lopen tegen de schrik en voor de frisse lucht. En dan alsnog het gasfornuis aantrappen maar nu met vlammetje, je soep opwarmen en lekker gaan smikkelen. Of tijdens je blokje om een zak patat halen natuurlijk .

En stoppen met je zorgen te maken. Dat gas is nu echt het huis wel weer uit en voor een gas- of koolmonoxidevergiftiging kom je nog veel te levendig op me over.
Al gegeten, dus de soep verwarmd zonder dat het huis is ge-explodeerd. Niets aan de hand.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Lady-Voldemort schreef op 01 februari 2013 @ 19:22:

Gas uitdraaien en even een blokje om lopen tegen de schrik en voor de frisse lucht.Mag toch hopen dat ze dat inmiddels heeft gedaan
Thanks voor de geruststellingen Lesje voor de volgende keer, want het is inderdaad dom Shame on me
quote:pearle schreef op 01 februari 2013 @ 19:16:

deur of raam open.

Maar dat ruik je toch wel?

Ik zou het ook ruiken (als het gas aanstaat maar geen vuur). Ten tweede kan ik het verschil ook horen tussen gas met vuur, en tussen gas zonder vuur. Dat was toen ik nog een gasfornuis had, maar sinds ik verhuisd ben heb ik een inductiekookplaat en doet dit verschijnsel zich niet meer voor.

Of er is wat met het gas zelf aan de hand. Bij het gas wordt een soort verklikker toegevoegd. Deze verklikker geeft een kenmerkende geur af. Deze verklikker reageert als het vuur aan is, waardoor je het niet meer ruikt. Zonder een verklikker zou je niet ontdekken dat er geen vuur is, terwijl het gas aanstaat. Ik denk dan dat ofwel de verklikker ontbreekt, ofwel - wat anderen ook al vermoeden - een reukstoornis hebt (het niet (goed) kunnen ruiken).
World of Warcraft: Legion
quote:bammetjebamie schreef op 01 februari 2013 @ 19:19:

Als je zolang je gas open hebt staan dan ruik je dat toch??

Sowieso kijk je toch of het aan staat als je het aansteekt?

Voor nu even goed luchten en volgende keer beter opletten.Dit dus. Je KIJKT toch ff of er een blauw vlammetje onder zit?! Zeker als je niet bekend bent met het fornuis?
Iedereen die op gas kookt heeft aardgas, dat is niet giftig. De geur wordt toegevoegd omdat aardgas van zichzelf reukloos is.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 01 februari 2013 @ 20:11:

Iedereen die op gas kookt heeft aardgas, dat is niet giftig. De geur wordt toegevoegd omdat aardgas van zichzelf reukloos is.Dat was ook mijn punt. Die geur komt van een verklikker, zoals dat heet.
World of Warcraft: Legion
Het grootste risico dat je loopt is het vonkje dat op de printplaat kan overspringen als je de afzuigkap aanzet.

Die kan het gas in brand steken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 01 februari 2013 @ 20:51:

Het grootste risico dat je loopt is het vonkje dat op de printplaat kan overspringen als je de afzuigkap aanzet.

Die kan het gas in brand steken.Of zoveel gas dat het in de juiste verhouding komt met zuurstof. En dan ontploft je huis....
- even googlen geeft nieuwe inzichten -
quote:Zespri79 schreef op 01 februari 2013 @ 19:16:

Niks aan de hand hoor.. Gewoon t gas weer aandraaien zorgen dat de vlam t doet en je soep opwarmen..Gevaarlijk advies. Altijd éérst luchten, in verband met explosiegevaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven