Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Goedemorgen allemaal!

EV, WIDM is Wie is de Mol!

Enne, ik goochelde jouw naam niet, maar de foto en naam die jij postte, Jeri Lynn Ryan :D .

Hier blij met weekend. Iedereen snottert en hoest zich te pletter, maar (tot dusver!) geen koorts meer. Nog wel slapjes.... Ga straks lekker mijn bed nog een paar uur in
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Leuke foto!
Geen eigen foto hoor Ak

Ik kijk nooit naar WIDM, vandaar dat ik de afkorting niet herkende dus. Maar goed, nu deze levensgrote kwellende vraag is opgelost, kan ik ook aan mijn weekend beginnen. Het begint hier buiten gelukkig lichter te worden (heeft alweer flink geregend vanmorgen).

Beterschap allemaal bij jou daar!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik hoorde van die ringen Kat en dacht ook direct aan Seven of Nine (vriend is Star Trekfan maar dan alleen op tv, heeft gelukkig geen kleding of poppetjes).

Jammer Snjokorn geen smeuiige verhalen. Hier ook een gestettelde vrouw.

Akakia, jammer dat het bij jouw nog allemaal snotterd. Wordt je idd moe van.

EV, het stopte gelukkig voor de middag met regenen (bij jouw iets eerder gok ik).

Vanochtend bij Oma geweest op haar 92ste verjaardag . Daarna huishouden gedaan en nu lekker rust in mijn eentje. Ook weleens lekker. Morgenvroeg naar Zumba, inhalingsles. Misschien ga ik dat drie keer per week ga doen. Is zoo leuk.
Een gestettelde vrouw? Wat moet ik me daarbij voorstellen? ;)

Ja, hier was het inderdaad wel eerder met regenen gestopt, en vanmiddag ging zelfs de zon nog schijnen. Dat ziet er wel even beter uit dan al dat gedruil. Saampjes met man nog een rondje gefietst naar de supermarkt (hm, dat klinkt wel heel erg gesetteld, of was het nou gestetteld? Flauw he).

Gefeliciteerd met je oma!

Hier ook ST-fan, en ik heb vroeger ook poppetjes gehad: van captain Kirk en Spock. Een t-shirt of zo zou ik ook wel willen, of andere gadgets, maar ja, om dat nou in Amerika te bestellen..

Vroeger speelde ik trouwens altijd captain.. dan deed ik mijn lange broek onderaan ook wat korter, en laarzen aan natuurlijk. En ik had zo'n communicator gemaakt van hout.

Nu heb ik een mobieltje, alweer jaren oud:

Als een soort tribute haha, met flitsende lichtjes ook nog!
En die tablets van nu hadden ze toen ook allang in Star Trek!

Haha EV!

Kijk je ook naar The Big Bang Theory? Daar gaat het voortdurend over Star Trek en Star Wars.
Ik keek trouwens vooral voor de romances. Nou ja, ik zat aldoor te wachten tot Janeway eens een keer Chakotay ging zoenen, wat natuurlijk niet gebeurde
quote:Elmervrouw schreef op 02 februari 2013 @ 19:47:

En die tablets van nu hadden ze toen ook allang in Star Trek!

[afbeelding]

Star Trek liep voorop en Nasa kroop er dan heel lang achterna.

Ik tiepte weer eens fout, woon gewoon samen al 20 jaar (hoe houd hij het vol?)

Ben nu Robbie Williams aan het kijken, heel leuk om te zien (wel met kleding zodat ik zijn te veel lelijke tattoo's niet zie).
Iedereen fijne dag gehad?

De laatste hier in huis (jongste zoon) is ook geveld door het virus... Flinke koorts aan het eind van de dag. Hopelijk knapt hij binnen een paar dagen weer op (anders hebben we weer dat ge-emmer van oppassen en werken).

Ik ga nu maar mijn bed in, nog steeds niet fit, ga verder lezen in een Heel Slecht Boek (maar makkelijk leesvoer met een half oog).

Geen Star Trek-fan hier, vandaar dat ik de ava van EV niet herkende.

Ook geen Star Wars trouwens, moet tot mijn schande bekennen dat ik zelfs nog nooit een film heb gezien (dus misschien ben ik wel fan, maar heb ik dat gewoon nog niet ontdekt).

Wordt er momenteel nog wat geknutseld door iemand trouwens? Of zitten we Gezamenlijk in een Dip?

Truste allemaal!
.
AK, hier nog eentje die nog garen had liggen en daar een sjaal van aan het breien is.

Kat, goed bezig.

Snjokorn, de dichtstbijzijnde Ikea is voor ons Eindhoven. (of Arnhem maar dat weet ik niet zeker)
Even een kort berichtje van mij, ik heb alles bijgelezen !:-)

Ibiman ziet er inmiddels alweer bijna normaal uit, op de gele blauwe plekken en wat hechtingen na. Kan ook weer wat meer, is vandaag zelfs boodschappen gaan doen.:-) (sjit, batterij v tablet is op) niks geknutseld intussen. Nieuwsgierig naar kurken knutsel , FOTOOOOO!:-)
Ik ben ook nieuwsgierig naar het kurkknutselprikbordding. Wil nog een keer een leuk prikbord voor oudste maken, dus wellicht goede inspiratie!
Goedemorgen!

Steph, woon je bij mij in de buurt? Ikea Eindhoven is voor mij ook het meest dichtbij.

Ikbenik, ben je klaar voor morgen? Je nieuwe start?

Hier wordt ook niets geknutseld, maar niet vanwege dip. Ik ga binnenkort waarschijnlijk beginnen aan een speciaal theelicht voor een speciale vriendin, die 50 wordt. Met hartjes (van Action) en bolletjes (van.. jawel); weet alleen nog niet wat voor kleur, maar dat komt wel goed. Alleen moet ik wel weer alle spullen naar binnen sjouwen, omdat het natuurlijk nog veel te koud is in mijn 'atelier'.

Maar jullie zijn goed bezig!

Kat, de Blauwe Doos, is dat net zoiets als de Action? Nooit van gehoord.

Star Trek rulez!! Daar kan geen Star Wars tegenop (al heb ik in mijn jeugd wel die films gezien). Ik vind de verhaallijnen interessant, de karakters, ontwikkelingen. Mijn favo serie is die met captain Janeway en Seven of Nine, juist vanwege haar menswordingsproces. Daar herken ik mezelf wel in vandaar mijn keuze voor mijn avatar.
Goedemorgen Ev! (en de anderen ook natuurlijk)

Wat leuk om zo'n persoonlijk cadeautje te maken voor een 50ste verjaardag!

Over de nieuwe opleiding; Ik ben al heel 'pro-actief' geweest en heb een carpool-afspraak gemaakt met een nu nog onbekende medecursist. Morgenochtend om 7 uur (!) pik ik haar op en rijden we samen naar Utrecht. We moeten daar om 9 uur zijn, het is 1 uur rijden, maar ik heb geen idee hoeveel tijd je uit moet trekken als 'file-tijd'. Ik vind het superspannend maar heb er ook zin in!!!

Volgens mij is 'de blauwe doos' gewoon de Ikea (correct-me-if-I'm-wrong).

Steph; wauw; 92..? Een respectabele leeftijd! En is ze nog in goede gezondheid..? Mijn oma is ook ouder dan 90 geworden, maar de laatste 5 jaar waren eigenlijk onmenselijk, qua dementie, kwalen, breuken, etc.

Big Bang theory..? Hahahaha! GE-WEL-DIG!!! Echt leuke humor! "Bazinga!"

quote:ikbenik schreef op 03 februari 2013 @ 11:09:

Volgens mij is 'de blauwe doos' gewoon de Ikea (correct-me-if-I'm-wrong).Oh ja, natuuuuuurlijk!
Ben verder gegaan met m'n sokkenbreiproject, tussendoor ook nog/al 2 spijkers in de muur geslagen en zometeen eens kijken of ik een koplampje op m'n fiets kan bevestigen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik heb niet alles gelezen ... zoveel berichten maar heb wel een vraagje. Zijn er mensen die handmatig quilten ?? Ik zou het graag leren maar kan er weinig over vinden. Boeken, cursussen die ik wel kan vinden zijn allemaal bestemd voor quilten met naaimachine.
.
Leuk Kat!!
Snjókorn falla, á allt og alla
Leuk, Kat! Zo simpel eigenlijk, maar je moet er maar opkomen..! Zelf bedacht?
Oh wat leuk Kat, ik ga het idee zeker onthouden!

EV, ook een voor mij, ik snapte de Blauwe Doos ook niet...

Moontje, ik zou ook zeker niet alles lezen hier, veel oeverloos gezwets-berichten.

Voor zover ik weet geen met-de-hand-quilters hier. Er is nog wel ergens een topic over kleding naaien, misschien daar (alhoewel ik vooral oude, doodgebloede topics vind, maar heb niet lang gezocht).
Oh nee, geen met-de-hand quilters hier?

En alles (en nog meer dan dit) met de hand gemaakt!

Zo, even rechtgezet..

Maar nu ben ik ermee gestopt, omdat ik erg pijn kreeg aan mijn linkerhand (en met de diagnose die ik nu heb ga ik er zeker niet meer mee verder.)

Moontje, ik heb een cursus gedaan. Je kunt op internet wel info vinden over quilten-met-de-hand leren. Ik weet natuurlijk niet waar je woont..
EV, ik woon niet direkt bij je in de buurt (meer Snjo haar kant op) maar die Ikea is de dichtbijzijnste.

Wat een mooie quilt zeg.

Ikbenik, oma is best nog wel goed. Ooit over een moterkap van een auto gevlogen (oma had voorrang) en brak alleen een pols, alleen heeft ze nu last van de heup maar wilt niet onder het mes.

Ze woont nog op zichzelf, wel dankzij een aantal kinderen die haar helpen. Heel fit en ook haar koppie doet het.

Kat, wat mooi zeg. Knap gemaakt.

Moontje, helaas geen quilt hier. Maar EV kan je wel helpen.

Heeelp ik heb niets te punniken of breien, garen is op. Dus sjaal carnaval voor mij is klaar, morgen foto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven