Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.

Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.

De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:ModestMouse schreef op 22 januari 2013 @ 13:03:

Ik kan sommige pijlers en topic niet openen. Krijg alleen een wit scherm.Ik ook.
Die stack overflow draait ook weer overuren de laatste tijd,
ik heb vandaag de hele dag al last van foutmeldingen, als ik een topic bekijk en dan verder wil naar de volgende pagina krijg ik 'We kunnen u deze pagina niet tonen - Er konden geen actieve topics gevonden worden'. Doe ik iets fout of is er een systeemfoutje :S?
mijn tekst verdwijnt uit de tekstinvoerbox na een Reload.

Bovendien is de cookies consent bar te groot om nog prettig te zijn. Ik moet telkens eerst aan mijn wiel draaien om het onderwerp te kunnen lezen, of een kleun op Pg Dn geven, of javascript uitschakelen.

Ik moet hoe dan ook op elke pagina opnieuw zinloze extra handelingen verrichten; dat is het probleem.

Edit: ik heb er al iets op gevonden. op beide problemen.
it's a big club and you ain't in it
Weet iemand hoe ik die plofkippen wegkrijg? Dat forumt heel naar.
Ik ontvang net als Yezka (melding 17-01-13 14:26) ook geen notificatie mails meer. Dit is best vervelend. Ik heb het al verschillende keren opnieuw ingesteld maar het helpt niet.
En mods, zijn de eerste crashmeldingen al binnen? Ik heb net een update gedaan maar, de problemen zijn er nog steeds en ik krijg geen melding dat ik een crashrapport kan versturen.

Ik hoop dus dat dat automatisch gaat en dat de 'error: input missing' en 'gebruiker heeft geen toegang tot dit forum' ook daadwerkelijk als crashes worden gezien.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zelfde probleem als Himalaya (al weken). Moest gisteren 30 meldingen en witte schermen wegklikken voor ik weer wat kon doen. Het word steeds erger lijkt wel.

Ook vaak de melding dat ik als gebruiker geen toegang heb ofzo.
Ik heb eerder vanochtend het bericht van Ivetje willen quoten met een bericht van mij er onder, maar het gequote bericht verschijnt hier niet maar in een heel ander topic (over wallen onder je ogen, wat ik overigens wel krijg van die stomme app ) en mijn bericht onder de quote is nergens meer te vinden.

Ik heb het betreffende bericht gestatft, maar vraag me af of de Mannen van de TD er een crashmelding over hebben gekregen?
De app klapte er net uit en toen kreeg ik de melding dat ik een crashrapport kon sturen.

Maar bij alle andere problemen krijg ik die melding niet, dus daar kan de TD geen derrière mee.
Oh, eerst een bericht typen, dan de melding krijgen dat je weer in moet loggen = het laatste bericht wat je ziet op dit topic is van Elninjoo, gedateerd 6 december. Alles wat daarna komt is er gewoon niet.
quote:Yezka schreef op 17 januari 2013 @ 14:26:

Ik krijg (sinds het onderhoud van maandag) geen meldingen meer als er berichten op mijn topic zijn geplaatst (Kind in je Uppie deel 3). Ik heb het al een keer opnieuw ingesteld, maar dit heeft geen effect gehad.

Is hier iets aan te doen?Nu 10 dagen later nog steeds niet...
Sinds een uur is het forum amper bereikbaar. Constant offline bericht van sanoma. Meeste pijlers kan ik niet op, veel topics pas na een paar keer proberen of helemaal niet.
Wat was dit nou?
Megabug Frizz
M'n hele avondritueel naar de gallemiezen (hoe schrijf je dat?)!
Heb je niet naar Divorce gekeken dan?
Wow, megabug!!!
quote:Frizzy schreef op 27 januari 2013 @ 23:35:

M'n hele avondritueel naar de gallemiezen (hoe schrijf je dat?)!Naar de gallemiezen gaan

Waar komt de zegswijze naar de gallemiezen gaan vandaan?

Naar de gallemiezen gaan betekent 'kapotgaan', 'doodgaan', 'failliet gaan'. Van Dale (2005) vermeldt ook de vormvariant naar de gallemieze gaan. Andere zegswijzen met gallemiezen zijn aan/in de gallemiezen liggen ('blut zijn'), iemand uit de gallemiezen helpen ('iemand uit de nesten helpen') en iets naar de gallemiezen maken ('bederven, verpesten').

Naar de gallemiezen gaan is een voorbeeld van Bargoens taalgebruik. Het Bargoens was de geheimtaal van dieven, landlopers en rondtrekkende handelaren; het bevat veel Jiddische en daardoor ook Hebreeuwse elementen. Gallemieze(n) gaat volgens Van Dale (2005) terug op het Hebreeuwse gallamis, dat 'kiezels, puin, gruis' betekent. In andere naslagwerken (zoals het Bargoens Woordenboek (1982) van E. Endt en L. Frerichs) staat dat het wellicht teruggaat op de Hebreeuwse woorden challasj ('zwak') en mioes ('minderwaardigheid'). Deze verklaring wordt tegenwoordig kennelijk als minder waarschijnlijk beschouwd.

Volgens Van Dale is gallemieze(n) pas in de jaren vijftig van de twintigste eeuw in gebruik gekomen in het algemene Nederlands.

Er zijn veel andere uitdrukkingen en zegswijzen gangbaar die uitdrukken dat iets kapot is gegaan; vergelijk bijvoorbeeld naar de knoppen gaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nou Mods, ik heb de 'send à report' uitgebreid getest hoor vanavond. Zeker 10x vanavond
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 28 januari 2013 @ 00:53:

Nou Mods, ik heb de 'send à report' uitgebreid getest hoor vanavond. Zeker 10x vanavond

Krijg jij die ook alleen als de app er uit vliegt?

En niet als je de 'input missing', of 'same message as last post' krijgt?
Sinds gisteren krijg ik om de haverklap die offline schermen te zien. Is er weer storing? Onderhoud kan het niet zijn denk ik.
Ik zie dat er meer mensen last hebben van Stack overflow at line: 1313. Ligt dit aan de browser? Bij elke klik die ik doe krijg ik deze melding...
Word gek van die stack overflow (op mijn werk pc). Is er iets wat ik zelf kan doen of ligt het aan de Viva? Ik hoef liever niet onze helpdesk te bellen

Joehoe...gebeurt er nog iets met deze stack overflowdinges? Graag een reactie. Of zeg ik nou iets heel geks?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik kreeg gister en vandaag af en toe dat onderhoudsschermpje en zondagavond lag het forum er helemaal uit. Als het wel onderhoud is, kan het dan van te voren duidelijk aangekondigd worden en liever niet op prime time zondagavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven