Smaak bananenbrood

04-02-2013 10:19 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer sinds een tijdje (veel) minder suiker te eten. Nu ben ik wat recepten aan het proberen zonder suiker en ik kwam een recept tegen voor bananenbrood. Ik heb dit nog nooit gegeten en ik vraag me af of dit heel erg naar bananen smaakt of meer een gewone zoete smaak heeft.
Het recept die ik heb (dacht van Nigella) smaakt naar een cake met banaan en smaakt zoetig.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon een keer. Tenzij je niet van banaan houdt, dan zou ik het niet doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als ie goed is smaakt ie naar banaan ja

Jammie!
Plaatsen graag!! Bananenbrood zonder suiker klinkt als een goed ontbijt
Dit is het recept:

Ingrediënten

150 gram volkoren meel

1 eetlepel bakpoeder

2 bananen

3 eieren

2 appels

50 gram gedroogde abrikozen

50 gram rozijnen

50 gram gedroogd rood fruit

Materialen

cakevorm, beslagkom,

Bereiden

oven voorverwarmen op 160 graden (150 hetelucht oven).

appels schillen en in stukjes snijden. (1cm)

bananen prakken, eieren toevoegen. met vork mengen tot gladde pap. bakpoeder toevoegen aan meel. appels, gedroogd fruit en meel toevoegen aan bananen-eier-pap. doorroeren.

beslag in cakevorm scheppen.

60 tot 75 minuten in oven bakken.

vork prikken om te testen of het gaar is. het mag plakkerig zijn

Als iemand nog meer tips heeft voor suikervrij lekkers, hoor ik het graag!
Oh, lekker, dank je! Ik heb laatst deze gemaakt maar dan met cottage cheese in plaats van kwark (verkopen ze hier niet), en volgens mij zou hij dan ook prima zonder suiker kunnen. Zonder de slagroom erbij trouwens.
Misschien wel fijn te weten, ga met het maken voor bananenbrood voor de rijpe bananen, dus niet die gele rakkers uit de supermarkt, maar diegene met bruine spikkels uit de toko. Hoe zachter hoe lekkerder en zoeter het brood. Dus liefst bananen die al een tijdje liggen (kun je vaak ook nog voor 3 stuivers krijgen)
Klein beetje baking soda aan de bananen toevoegen. Hierdoor wordt het brood of cake luchtiger.
Dus in plaats van glucose ga je fructose eten, blijft gewoon suiker maar dan met een andere naam.

Een goed rijpe banaan bevat ongeveer 20% suiker.
Ja, ik ben me ervan bewust dat banaan (en al het andere fruit ook) fructose bevat. Maar het gaat mij er nu om dat ik wil stoppen met eten van toegevoegde suikers.
@elise1978, je lichaam ziet het verschil niet. Je houdt jezelf voor de gek.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Aangezien ik van meerdere mensen heb gehoord dat zij er baat bij hebben, heb ik besloten het een tijdje te proberen ivm medische klachten. Helpt het niet, dan is het jammer. En helpt het wel dan is het mooi meegenomen.

Maar het is absoluut niet mijn bedoeling om een discussie te starten over wel of geen suiker eten, dat moet ieder voor zich weten.
Nou, hij is net uit de oven! Ruikt lekker!

Heb alleen een handje walnoten erbij gedaan ipv rood fruit. En een scheut melk omdat het wel erg droog leek.

'k Kom straks vertellen of het wat is
Klinkt echt heerlijk, was ie lekker oh_life? Ben benieuwd!
Goed gekeurd!!!

Lekker, maar vind het niet uitgesproken 'bananig', eigenlijk. Misschien een banaantje extra erbij in het vervolg, en een appeltje minder.

Omdat je dus volkorenmeel gebruikt smaakt het heel verantwoord
en wat dacht je precies wat er in banaan zit? juist. suiker. en flink ook.
okay ik was mosterd
Appels, abrikozen, rood fruit en rozijnen in bananenbrood? Ik maak het gewoon met banaan, eieren, melk, meel, boter en bakingsoda. Makkelijker en authentiekere smaak :-) Evt nog wat kaneel erdoor!
Fructose is toch echt iets anders dan toegevoegde suiker hoor.
quote:lilyofthevalley schreef op 05 februari 2013 @ 00:26:

Fructose is toch echt iets anders dan toegevoegde suiker hoor.

Nee dus. Of je nu een extra banaan er in doet of een schep uit de suikerpot voor je lichaam maakt dat geen verschil. Ga je maar eens goed inlezen.

Als je echt zonder suiker wilt gaan moet je bananen appels ed ook laten staan. Rood fruit kan weer wel. Ook meel is iets wat je lichaam gewoon als suiker ziet. Je krijgt er een insuline piek van
Ok, ik heb er niet heel veel verstand van, maar volgens mij gaat het om het verschil tussen fruitsuiker in fruit en de geconcentreerde, toegevoegde fructose. Die laatste is slecht voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven