Smaak bananenbrood
maandag 4 februari 2013 om 10:19
maandag 4 februari 2013 om 10:26
maandag 4 februari 2013 om 10:36
Dit is het recept:
Ingrediënten
150 gram volkoren meel
1 eetlepel bakpoeder
2 bananen
3 eieren
2 appels
50 gram gedroogde abrikozen
50 gram rozijnen
50 gram gedroogd rood fruit
Materialen
cakevorm, beslagkom,
Bereiden
oven voorverwarmen op 160 graden (150 hetelucht oven).
appels schillen en in stukjes snijden. (1cm)
bananen prakken, eieren toevoegen. met vork mengen tot gladde pap. bakpoeder toevoegen aan meel. appels, gedroogd fruit en meel toevoegen aan bananen-eier-pap. doorroeren.
beslag in cakevorm scheppen.
60 tot 75 minuten in oven bakken.
vork prikken om te testen of het gaar is. het mag plakkerig zijn
Als iemand nog meer tips heeft voor suikervrij lekkers, hoor ik het graag!
Ingrediënten
150 gram volkoren meel
1 eetlepel bakpoeder
2 bananen
3 eieren
2 appels
50 gram gedroogde abrikozen
50 gram rozijnen
50 gram gedroogd rood fruit
Materialen
cakevorm, beslagkom,
Bereiden
oven voorverwarmen op 160 graden (150 hetelucht oven).
appels schillen en in stukjes snijden. (1cm)
bananen prakken, eieren toevoegen. met vork mengen tot gladde pap. bakpoeder toevoegen aan meel. appels, gedroogd fruit en meel toevoegen aan bananen-eier-pap. doorroeren.
beslag in cakevorm scheppen.
60 tot 75 minuten in oven bakken.
vork prikken om te testen of het gaar is. het mag plakkerig zijn
Als iemand nog meer tips heeft voor suikervrij lekkers, hoor ik het graag!
maandag 4 februari 2013 om 10:59
Misschien wel fijn te weten, ga met het maken voor bananenbrood voor de rijpe bananen, dus niet die gele rakkers uit de supermarkt, maar diegene met bruine spikkels uit de toko. Hoe zachter hoe lekkerder en zoeter het brood. Dus liefst bananen die al een tijdje liggen (kun je vaak ook nog voor 3 stuivers krijgen)
maandag 4 februari 2013 om 14:43
Aangezien ik van meerdere mensen heb gehoord dat zij er baat bij hebben, heb ik besloten het een tijdje te proberen ivm medische klachten. Helpt het niet, dan is het jammer. En helpt het wel dan is het mooi meegenomen.
Maar het is absoluut niet mijn bedoeling om een discussie te starten over wel of geen suiker eten, dat moet ieder voor zich weten.
Maar het is absoluut niet mijn bedoeling om een discussie te starten over wel of geen suiker eten, dat moet ieder voor zich weten.
dinsdag 5 februari 2013 om 03:10
quote:lilyofthevalley schreef op 05 februari 2013 @ 00:26:
Fructose is toch echt iets anders dan toegevoegde suiker hoor.
Nee dus. Of je nu een extra banaan er in doet of een schep uit de suikerpot voor je lichaam maakt dat geen verschil. Ga je maar eens goed inlezen.
Als je echt zonder suiker wilt gaan moet je bananen appels ed ook laten staan. Rood fruit kan weer wel. Ook meel is iets wat je lichaam gewoon als suiker ziet. Je krijgt er een insuline piek van
Fructose is toch echt iets anders dan toegevoegde suiker hoor.
Nee dus. Of je nu een extra banaan er in doet of een schep uit de suikerpot voor je lichaam maakt dat geen verschil. Ga je maar eens goed inlezen.
Als je echt zonder suiker wilt gaan moet je bananen appels ed ook laten staan. Rood fruit kan weer wel. Ook meel is iets wat je lichaam gewoon als suiker ziet. Je krijgt er een insuline piek van