hoe uit een dip komen?

05-02-2013 07:28 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat ik me afvroeg is hoe komen jullie uit een dipje?

Ik ben niet depressief en probeer de leuke kanten van het leven te zien, maar op de 1 of andere manier, meestal een week voor mijn menstruatie. merk ik toch dat ik een dip zit. Ik heb dan niet veel zin om dingen te ondernemen en mijn gedachten spelen ook een grote rol. En dan voornamelijk wat nou als? of als dat en dat gebeurd?

En toch moet ik elke keer mijzelf een schop onder de hol geven. Met mijn angststoornis maak ik het soms alleen maar erger, want voor mijn angststoornis, had ik nergens last van ook niet tijdens mijn menstruatie. Ik slikte toen de pil en nu al een half jaar niet meer. Het is niet zo dat ik alles negatief in ziet..

Vorige week voelde ik me op en toe zo goed, en deed ik zoveel dingen en had ik zoveel plezier. Maar vandaag voel ik me toch wat anders, kom misschien ook omdat ik ongesteld moet worden. Ik probeer gezond te eten en drink alleen maar water. Aan de pil wil ik niet meer. Het is niet een ramp, want iedereen heeft wel een dipje en ik kan daar soms moeilijk mee omgaan..

Ik ben vanochtend even met de hond uit geweest en dat deed me goed. Ben van plan om vanmiddag met mijn vriendin te gaan winkelen, alhoewel ik daar nu niet echt veel zin in heb maar als ik het wel doe, me dan en stuk beterdr zou gaan voelen. Ik weet ook dat dit maar tijdelijk is. Dit duurt meestal niet een hele week bij mij.

Maar moet zelf soms echt een schop onder de hol geven om wat te gaan doen. Het zijn dan voornamelijk mijn negatieve gedachten die dan een grote rol hierbij spelen. Ik probeer altijd positief te blijven. EN zeg dan voornamelijk iedereen heeft wel eens een dip, iedereen voelt zich wel eens anders, je bent niet de enige en het is volkomen normaal.

Maar hoe komen jullie door een dip heen? wat gaan jullie dan juist doen om er voor te zorgen dat je je toch goed gaat en blijft voelen!?
Ik kom er doorheen puur door te "overleven". Aftellen tot het weer voorbij is.

Laatst had ik het, en toen sneeuwde het ook zo dat ik nergens heen kon. Heel heel vermoeiend.

Maar het gaat weer over, echt waar
Stap af van het idee dat je je altijd goed zou moeten voelen. Je ging wandelen met de hond en toen voelde je je iets beter. Dus 1 manier weet je al. Vind meer van deze manieren die heel individueel kunnen zijn. Doe dingen die jij prettig vindt. Dat kunnen andere dingen zijn dan die je "normaal" doet.

Bespreek het ook met je behandelaar.
Ik weet dat het voorbij gaat, want die heb ik al best wel vaak gehad, probeer er alleen steeds mee om te kunnen gaan! Maar het kom goed! Volgende week weer naar mijn psycholoog, en toch maar even op papier zetten waar ik het over willen hebben.

misschien komt het ook wel dat ik me altijd maar goed wil voelen, terwijl dat dat niet kan omdat het gewoon bij het leven hoort:)
En gaan werken?
werken doe ik al, maar dat is ook niet elke dag!
Hoi my little!

Ik herken wel wat je schrijft, erg vervelend!

Sowieso goed dat je op je gezondheid let qua eten, want dat helpt je ook om je beter te voelen.

Wist ik nooit, maar het is echt waar.

Zelf probeer ik de laatste tijd als het weer even niet gaat, er gewoon aan toe te geven.

Ik ben nu eenmaal zo, en door er steeds tegen aan te schoppen en het niet te willen maakt het niet beter.

Ik probeer het van mezelf te accepteren dat ik soms even geen zin heb in mensen en ondernemen, en thuis wil zitten met de gordijnen dicht.

Het gaat dan sneller over, omdat ik er niet zo'n 'ding' van maak.

Dus misschien een tip, liever voor jezelf zijn?

En bewegen, veel wandelen of fietsen, is ook heel goed!
Ik heb al vaak een dip gehad en wat ik dan doe als ik in een dip zit is juist meer neigen naar ongezonde dingen, maar dat ben ik mezelf aan het afleren, ben suiker ana het verminderen en dat soort dingen, ik ben blij dat we een hond hebben, waar ik 2 a 3 keer per dag mee uit ga en ben van plan om vanmiddag een dagje te shoppen, daarmee wandel ik ook wel;) word ik altijd wel blij van. Vaak doe ik er alles aan om het zoveel mogelijk te vergeten en het kwijt zien te raken, maar dat werkt alleen maar averechts en steeds meer geef ik er aan toe!
Dat is heel goed van je!

Want juist dat proberen te vergeten en wegduwen/kwijtraken van gevoelens kosten heel veel energie.

Maakt het alleen maar erger, soms helpt het even, om je vervolgens weer dubbel en dwars in te halen.

Gelukkig weet je al een aantal dingen waar je blij van word.

En vanmiddag even weg met je vriendin, is ook een leuke afleiding;)

Wij hebben ook een hond, en daar ben ik ook heel blij om, dan moet je wel naar buiten he;)
soms ben ik ook wel bang voor hoe ik me de volgende dag zal gaan voelen, daar ben ik soms zoveel mee bezig.! en dat werkt ook averechts, het is denk gewoon beter om er niet teveel stil bij staan! Nja gelukkig is het hier mooi weer, dus dat speelt ook wel mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven