Wat is dat toch?

05-02-2013 18:17 45 berichten
Niet dat ik hier veel ben maar wat ik hier veelal lees, welk onderwerp ook komen steeds, in mijn ogen, 3 dingen terug in het "felle".

Namelijk de eeuwige "strijd" tussen:

1- Mensen mét en mensen zónder kinderen (en de reden waarom de kinderlozen ze niet hebben schijnt niet uit te maken...)

2- Het eeuwige getroella tussen mensen met een huurwoning en zij met een koopwoning

3- Mensen mét schulden/uitkeringen/toeslagen en mensen zónder enige schulden/uitkeringen/toeslagen

Ik vul de bekende vooroordelen niet in, die weten we zo langzamerhand wel...

Daar hebben we allemaal onze mening over, begrijpelijk want een ieder leeft naar zijn eigen hachje dan wel persoonlijke lichamelijke kunnen ( zie punt 1) en financieën.

Maar waarom altijd die eeuwige strijd tussen, bij alle drie de punten, en de harde discussie tussen de partijen?

Ik beleef het als: heb je een koopwoning, zijn de huurders zo jaloers als de pest. Heb je kinderen, zijn de kinderlozen zo jaloers als de pest (en geen ouder die bedenkt dat er ook mensen zijn die ze niet KUNNEN krijgen). Heeft iemand tig leningen lopen dat kan die vast niet met geld omgaan. Heb je een uitkering dan moet je maar gaan werken. Etc etc etc oeverloos etc..

Kortom, al die vooroordelen en zo, waar komen ze vandaan, is het idd pure afgunst of jaloezie dat een ander het beter heeft en is het altijd iemand's schuld dat-ie in de schuldsanering zit?

Waarom altijd een mening zonder dat je weet hoe wat en waarom?

Hoewel ik zelf als eerste toegeef me ook vaak zat schuldig te maken aan bepaalde vooroordelen (en ja, ik heb een koophuis, ongewild helaas geen kinderen en het financieel goed, geen enkele toeslag laat staan schuld en zo, dan is dat alvast duidelijk ) maar het intrigeert me wel waarom "we" allemaal zo snel oordelen.

Kom er maar in, ik duik alvast onder, sterker nog, ik meng me niet in deze ( overigens ludiek bedoelde) discussie, zet hem enkel op gang.

Kernvraag:

Zijn we niet allemaal een beetje teveel "ik"?
Welkom op het forum.... Snap er soms ook geen bal van. In een simpel andijvietopic kunnen soms hele oorlogen ontstaan vanwege een spelfout/bijzaak/ etc. Iedereen met popcorn oftopic, iedereen weet het beter. Achja, het hoort erbij. Groetjes van een trots mens met een huurhuis, (nog)geen kinderen, zonder schulden/leningen
1- Mensen mét en mensen zónder kinderen (en de reden waarom de kinderlozen ze niet hebben schijnt niet uit te maken...)

Waar ik dus meteen een oordeel in lees over mensen die wel kinderen hebben.
Dit is een zure vrouwenforum..wat had je dan verwacht?
Alle reacties Link kopieren
En wat dacht je van de bv/fv discussie. Je kind bv geven is de Heilige Opoffering van Goede Moeders die Het Beste voor hun kind willen. Flesvoeding geven alleen moeders uit lagere sociale klassen die te verdomd zijn iets goeds voor hun kind te willen.

Of moeders die werken vs moeders die thuis zijn... etc

pffff
Zo zijn vrouwen altijd al geweest. In de jaren 50 en 60 moest je je sterk conformeren aan de heersende normen en konden vrouwen daar op af geven naar elkaar.
Pakjesenzakjes vs vers

Plofkip en biologische kip, ook leuk
Het valt hier nog heel erg mee. Kijk maar eens hoe het er aan toe gaat bij het forum van bijv het vrouwenblad vriendin. Dat is nog veel erger. Daar vond ik het zo verschrikkelijk laag, dat ik er na 3 maand snel weer weg ben gegaan. Ik kom er nooit weer.

Maar ook hier maak ik het vaak genoeg mee dat sommigen ,antwoorden van mede forummers veel te letterlijk nemen.En dat er nauwelijks plaats is voor een normale discussie. En nauwelijks ruimte is voor een lolletje op zn tijd. In het begin hapte ik er nog wel eens flink op los als mijn goedbedoelde advies de grond in werd geboord door iemand die het er niet mee eens was.

Maar nu denk ik ach laat maar. Want als je er dan weer tegen in gaat dan word er al snel onredelijk gedaan omdat die gene persee gelijk wil krijgen na mijn mening en dan krijg je ook vaak reacties terug die echt nergens op slaan . Zo overdreven ook.

Dus ik vind het prima . Hoe langer je forumt hoe beter je ermee om kunt gaan.

Ik heb een huurhuis. Ik woon zo,n beetje nog als enigste bewoner in deze buurt. De rest van de huizen staat leeg.

Ik heb 2 kinderen, ik ben niet getrouwd. Ik werk 2 x per week een paar uurtjes in de avonden en ik krijg geen toeslagen. En ik typ absoluut niet foutloos. En als ik dus woorden verkeerd typ dan gaat dat niet bewust.
Ach hier mag tenminste gekissebist worden over van alles. Bij sommige andere fora geef je één keer een sneer en je krijgt meteen een waarschuwing.

Echt ik ben daardoor Viva veel meer gaan waarderen. Hier MAG je tenminste rellen af en toe.

(met het huidige beleid dus)
Waar mijn felheid ook vandaan komt, Jaloezie is het absoluut niet
Is vrouwen-eigen denk ik.

Schud het van me af, het boeit me niet dat gekift.
Heerlijk, te vaak op knopjes duwen

Dubbel dus...
Tsja. De wijze waarop jij je profileerde op het topic over ongehoorzame kinderen was nou ook niet bepaald neutraal en zonder vooroordelen zullen we maar zeggen.

En daar heeft toch werkelijk niemand het gehad over ongewenst kinderloos zijn, er werd voornamelijk afgegeven op zo ongeveer elke ouder op dees' aard.

Ik vraag me dan ook af waarom je je zaken afvraagt die je zelf ook doet.

Dit is het Vivaforum en je kunt het hier per definitie niet goed doen; althans niet voor de hele goegemeente. Het is niet anders.
Dus als je kinderloos in een huurhuis zit met schulden, plofkip gekruid met zakjes kruiden, niet of partime werkt, toeslagen krijgt en nooit van plan bent bv te geven, dan ben je schuim van de aarde?

En als je een keizersnede wilt ipv een natuurlijke bevalling, omdat je niet wilt dat je hele onderkant geruiineerd is...

Das wel olie op het vuur dan?

En op elk willekeurig feestje is iedereen het altijd volledig met elkaar eens, zijn er nooit discussies, net als in de gemiddelde kroeg.

Het forum is net de echte wereld...
Het forum is net de echte wereld...
quote:Lughnasadh schreef op 05 februari 2013 @ 18:45:

Tsja. De wijze waarop jij je profileerde op het topic over ongehoorzame kinderen was nou ook niet bepaald neutraal en zonder vooroordelen zullen we maar zeggen.

En daar heeft toch werkelijk niemand het gehad over ongewenst kinderloos zijn, er werd voornamelijk afgegeven op zo ongeveer elke ouder op deez' aard.

Ik vraag me dan ook af waarom je je zaken afvraagt die je zelf ook doet.

Dit is het Vivaforum en je kunt het hier per definitie niet goed doen; althans niet voor de hele goegemeente. Het is niet anders.Heu, als je kunt lé-zen zeg ik juist duidelijk dat ik me er ook bepaald schuldig aan maak heur Dus ik verwijt nou net niet die pot welke de ketel onder vuur zet want die ketel zet ik zelf soms op het vuur , hand-boezem en zo
Ach ja, wat hier ook altijd geheid hommeles geeft zijn onderwerpen als abortus, borstvoeding, je kat naar buiten laten en vrouw inlichten bij vreemdgaan man.

Daar kun je op wachten en de klapstoel vast voor klaarzetten...
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 05 februari 2013 @ 18:49:

[img]http://www.reactiongifs.com/wp-content/ ... o2_100.gif[/img]Whaha, * tenalady zoekt*
quote:thaorchid schreef op 05 februari 2013 @ 18:17:

Ik vul de bekende vooroordelen niet in, die weten we zo langzamerhand wel...

(...)

Ik beleef het als: heb je een koopwoning, zijn de huurders zo jaloers als de pest. Heb je kinderen, zijn de kinderlozen zo jaloers als de pest

Ow, huh? Die zag ik niet aankomen. Ik dacht altijd dat je als kinderloze geen mening mocht hebben over opvoeding en kinderen. Maar dat 'we' in discussies als jaloers worden gezien, neuh, nooit iets van gemerkt.

Je bent trouwens ook nog vergeten:

- wel of geen crash dieet

- wel of niet dagelijks douchen, elke dag schone handdoek

- wel of niet je huisdier ter adoptie afstaan

- je kat wel of niet naar buiten laten

- to dasty or not to dasty
quote:thaorchid schreef op 05 februari 2013 @ 18:50:

[...]

Heu, als je kunt lé-zen zeg ik juist duidelijk dat ik me er ook bepaald schuldig aan maak heur Dus ik verwijt nou net niet die pot welke de ketel onder vuur zet want die ketel zet ik zelf soms op het vuur , hand-boezem en zo Maar waarom vraag je het je dan af? Dan weet je toch zelf waarom dat hier op het forum zo gaat?
dubbel. Rotforum.
quote:secondhandsuus schreef op 05 februari 2013 @ 18:46:

Dus als je kinderloos in een huurhuis zit met schulden, plofkip gekruid met zakjes kruiden, niet of partime werkt, toeslagen krijgt en nooit van plan bent bv te geven, dan ben je schuim van de aarde?

En als je een keizersnede wilt ipv een natuurlijke bevalling, omdat je niet wilt dat je hele onderkant geruiineerd is...

Ehm Ja sinds mijn zus dr bevalling ben ik inderdaad een voorstander van de keizersnee. Stel je scheurt een beetje uit. oke. Maar zoals mijn zus uitscheurde brrrr.
quote:secondhandsuus schreef op 05 februari 2013 @ 18:46:

Ehm Ja sinds mijn zus dr bevalling ben ik inderdaad een voorstander van de keizersnee. Stel je scheurt een beetje uit. oke. Maar zoals mijn zus uitscheurde brrrr.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven