Hoe pimp jij jouw aardappel anders?

04-02-2013 21:55 20 berichten
Hoii,

Vandaag de aardappel anders aangevukd met preiringen en spekjes en er dus een hele maaltijd van gemaakt. Verder doe ik het ook wel eens met broccoli/bloemkool en hamblokjes

Doe jij dat ook? en zo ja, inspireer me!
Eigenlijk alleen met boerenkool-stampot.

We eten altijd gebakken aardappels, wel zelf schillen. Even koken en in de pan met zonnebloemolie.
Alle reacties Link kopieren
Ja met gehakt en cherrytomaatjes! Krijg er honger van mmmmmm :-)
Ik doe het met gehakt en een italiaanse groente mix, aardappelschijfjes en nog wat geraspte kaas. Vind ik echt super lekker!
Bedoel je die glazen potten van aardappel anders? Ik wist eigenlijk niet dat die nog bestonden. At het tijdens mijn studententijd, weet ik niet meer wat ik er toen bij deed.

Ik ben pas echt een beetje leren koken sinds dit forum.
Aardappels in partjes snijden en met olie, zout en rozemarijn (of tijm) in de oven
quote:bubbelwijn schreef op 04 februari 2013 @ 22:51:

Bedoel je die glazen potten van aardappel anders? Ik wist eigenlijk niet dat die nog bestonden. At het tijdens mijn studententijd, weet ik niet meer wat ik er toen bij deed.

Ik ben pas echt een beetje leren koken sinds dit forum.Bedoel idd die potten! Ben gek op uitgebreid koken maar af en toe ook eens lekker makkelijk! En vriendlief is er gek op
Aardappel anders? Is dat niet allang uit de handel wegens niettevreten?
Net kots in een potje.
En bedankt dat je het zo noemt kuzu. Orzoman heeft 2 potten gehaald en ik heb beloofd te proeven voordat ik het openlijk smerig noem...
Sorry

Het ligt er aan wat je gegeten hebt he, of kots ook echt vies is.

Misschien smaakt het wel naar lekkere kots.
@Orzoo, ik maakte laatst ook een opmerking over Aardappel anders hier op het forum en toen werd me verteld dat er geen conserveringsmiddelen in zitten en dat het allemaal natuurlijke ingrediënten bevat.....ik heb het alsnog niet aangedurfd maar misschien stelt het je gerust
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:Orzoo schreef op 05 februari 2013 @ 18:39:

En bedankt dat je het zo noemt kuzu. Orzoman heeft 2 potten gehaald en ik heb beloofd te proeven voordat ik het openlijk smerig noem...

Die met bacon/ui vind ik nog wel gaan,die maak ik zo nu en dan voor zoon klaar..

Spinazie met een gekookt eitje erbij,vissticks en zoon is helemaal gelukkig..
Hier de ingrediëntenlijst voor Aardappel anders:

Ingrediënten
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Zitten dus niet allemaal natuurlijke ingrediënten in, in de linkerkolom van het menu kun je de E nummers bekijken
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Je hebt gelijk. Ik kreeg toen de hele anti-antipakjes maffia over me heen..... omdat ik zei dat t met een beetje room en knoflook net zo lekker was.....
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Als alles helemaal lekker natuurlijk is waarom is het dan 30 jaar houdbaar?

Er moet minstens 1 dubieus ding bij in zitten wat dat voor elkaar krijgt.
Volgens het linkje zitten er parabenen in, als ik mij niet vergis zijn dat conserveermiddellen, en niet het natuurlijke soort, volgens mij.

Nou heb ik daar zelf niet zo'n moeite mee, maar die sauzen uit een potje vind ik vaak niet zo lekker.

Je kunt ook gewoon crème fraîche een beetje loskloppen en op smaak brengen.

Ook heel makkelijk.

In ovenschotels met aardappel doe ik ook wel eens om en om laagjes aardappel en groente, plakjes courgette en champignions bijvoorbeeld, of paprika of spercieboontjes (alle groentes kunnen er wel in eigenlijk.)

Net wat ik heb, verschillende soorten kaas ertussen is ook lekker.

Soms gebruik ik een mengsel van ei en room of kwark als saus, dan word het meer een käseauflauf dan een gratin.

Eigenlijk vind ik een gratin dauphinois het lekkerst, dus gewoon met room en verder geen kaas of groente.
Aardappels lekker poffen met sour cream en uien
Hasselbackspotatis. Ik ben al maanden aan het experimenteren en het is erg smakelijk.

Een goeie aardappelgratin maken, ook zo verrukkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven