Gezondheid alle pijlers

R in de maand- Zeurtopic.

11-10-2012 11:26 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaah...de "R" is weer in de maand! Op tv vliegen de reclames voor hoestdranken, vitaminepillen en keelpastilles je om de oren.

Waar ik mezelf vorige week nog de hemel inprees ( "ik eet zoveel fruit en ben zo fit...ik word echt niet ziek"), zit ik nu toch enigzins in de lappenmand. Omringd met allerlei homeopathische rotzooi,een berg fruit en kopjes thee met honing, probeer ik de bacteriën weg te jagen.

Wil je zeuren over je malaise of (gouden) tips delen voor een spoedig herstel....

Griep, Snot, Buikgriep en andere ongemakken verzamel hier!
quote:Pompadoer schreef op 11 oktober 2012 @ 13:02:

[...]

Zie je wel, weg ermee! Ja Daaag. Nu maak ik het ook op! Ik zit nu aan de osccillococinum (of zoiets), waarvan ik heb gelezen dat het van dode eend is gemaakt. Als dat niet meer werkt, dan weet ik het ook niet meer.
quote:viennas schreef op 11 oktober 2012 @ 13:04:

[...]

Ja Daaag. Nu maak ik het ook op! Ik zit nu aan de osccillococinum (of zoiets), waarvan ik heb gelezen dat het van dode eend is gemaakt. Als dat niet meer werkt, dan weet ik het ook niet meer.Als je niets te doen hebt. Er is een reportage over dat spul gemaakt door de keuringsdienst van waarde.
ik denk dat ik even oversla Cateautje. Totdat de verpakking (van ¤ 10,- voor 6 buisjes) op is, en ik weer beter ben.
Ik ben er net vanaf, gelukkig. Ik baalde wel, was op vakantie ziek. Toch maar gewoon genoten en dingen gedaan, had ook geen zin om mijn hele vakantie in bed te liggen. En het ging net, zolang ik pijnstillers en strepsils gebruikte.
De laatste keer dat ik echt ziek was, dus keelontsteking enzo, was tien jaar geleden, daarvoor was het me nog nooit overkomen. Wel veel migraine maar zit in het basisnonderwijs en word zelfs niet meer verkouden. Alleen heel veel moe :p
Ah Tomatensoep, ben je door de kinderen immuun geworden voor virussen? Nu ik je hier zie denk ik opeens aan kippensoep, dat schijnt ook te helpen bij verkoudheid.

Iemand trouwens ervaringen/recepten voor een grog? Ik ken het niet, maar zit er over te denken er maar eentje te maken vanavond voor het slapen gaan.
@Viennas, goed plan! Ik ga nu aan de euchinaforce! Bij mij is het juist gekomen toen ik kinderen kreeg. Daarvoor was ik nooit ziek!
Mag ik dan nog ff zeuren. De R is in de maand en mn vriend zit nu alweer diep down in zijn winterdepressie. FIJN!!
Been there, done that, got the T-shirt.
Viennas ik zou gewoon een lekkere sterke rum choco nemen!
Laatst zo'n soort theeketel geprobeerd om een smerig goedje door je verstopte neus te gieten.

Was echt verschrikkelijk om te doen, maar het hielp heel goed.

Zeker voor herhaling vatbaar.
Alcohol doodt bacterieën dus giet dat dooie eendenbrouwsel in een dubbele wodka.

Of word gewoon helemaal ziek en laat je lekker een beetje vertroetelen.
Aangezien dit mijn eigenste topic is zeur ik nog lekker even een potje verder. De afgelopen twee weken gekwakkeld, maar was gelukkig wel van de verkoudheid af de laatste dagen. Alleen nog hoesten als een zeehond. Maar nu ben ik sinds gisteren verdorie weer verkouden!!!!!! Neus zit potdicht en ik nies mezelf een slag in de rondte. Ik ben het nu zooooo zat!!!
Verse gember, that will do !
Zo, ik up mijn eigen zeur topic gewoon, om nog even lekker een potje te zeuren. Vanaf het openen van dit topic (oktober) ben ik af en aan verkouden. En als ik niet verkouden ben ben ik moe. Vermoeidheid voorbij: weer verkouden. Morgen heb ik een afspraak bij de dokter, maar ik wil graag nog even zeuren hier.

Nog meer mensen die lopen te kwakkelen en hier willen zeuren? Ik heb van veel mensen gehoord dat ze langdurig verkouden zijn.
quote:rawfoodje schreef op 27 oktober 2012 @ 18:14:

Verse gember, that will do !Eh, wat doe ik dan met die verse gember? (en is dat preventief of curatief?)
Hoe zit t met jou stresslevel? Sinds ik me ziekgemeld heb vanwege overspannen ben ik steeds minder ziekig.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven