Gezondheid alle pijlers

Moedervlek weghalen, ,ervaringen?

07-02-2013 15:48 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Maandag moet ik een moedervlek weghalen in mijn nek. Het is niet kwaadaardig maar ik wil hem zelf toch weghebben. Nu is mijn vraag:

1. doet het pijn

2 kan ik mijn hemdje, bh en broek aanhouden. ik neem aan van wel
De plek waar het bultje zat is wat lichter dan de rest van mijn huid, maar niet spierwit. Ik ben erg tevreden met het resultaat. Mijn dermatoloog adviseerde wel om in winter te komen als het in je gezicht zit, omdat je dan minder zon hebt en dus minder verkleuring. Ik denk ook dat schaven/dichtbranden een mooier resultaat geeft dan hechten.
Ik had er één op m'n oksel. Geen pijn gehad, de dokter heeft hem weggebrand. Het was zo'n opliggende moedervlek, een hele dikke. Na de ingreep vroeg ik of ik hem mee mocht nemen omdat ik die middag krentenbrood wilde bakken.
quote:Yvonne77 schreef op 07 februari 2013 @ 16:46:

De plek waar het bultje zat is wat lichter dan de rest van mijn huid, maar niet spierwit. Ik ben erg tevreden met het resultaat. Mijn dermatoloog adviseerde wel om in winter te komen als het in je gezicht zit, omdat je dan minder zon hebt en dus minder verkleuring. Ik denk ook dat schaven/dichtbranden een mooier resultaat geeft dan hechten.Bedankt voor je antwoord. Nu zit ik helemaal te dubben.
There are two kinds of people in this world. And I don't like them.
quote:Grumpycat schreef op 07 februari 2013 @ 16:48:

[...]

Bedankt voor je antwoord. Nu zit ik helemaal te dubben. Ik zou bij moedervlekken in het gezicht zeker naar de plastisch chirurg gaan en niet naar de dermatoloog!
Ik heb 2 bultjes weg laten halen door de huisarts. 1 op mijn arm en 1 op mijn been. Kon gewoon met kleren aan op de tafel liggen. Idd lapje erover met een gat erin. Die op mijn been is heel mooi genezen. Zie je bijna niets meer van maar op mijn arm is nu een grote dikke vierkante plek met stipjes van de hechtingen ernaast. Ik heb zelf het idee dat de hechtingen er beter wat langer in hadden kunnen blijven. Die zijn na 7 dagen verwijderd, daarna zag ik het gewon iedere dag iets breder worden. En het heeft maandenlang vreselijk gejeukt met soms pijnlijke naaldeprikjes erin. Mar volgens de huisarts ben ik gewoon niet zo goed in het maken van een mooi litteken. Ik moest maar zien te voorkomen dat ooit geopereerd moest worden.
quote:Grumpycat schreef op 07 februari 2013 @ 16:48:

[...]

Bedankt voor je antwoord. Nu zit ik helemaal te dubben. Sorry Ik heb het ook alleen gedaan omdat het steeds ging bloeden en de dermatoloog het verder wilde onderzoeken. Anders had ie er nu nog gezeten denk ik... Ik ben wel zo blij met het resultaat dat ik nog een bultje weg laat halen op mijn neus, maar dat is puur cosmetisch.
quote:lady_lovelylocks schreef op 07 februari 2013 @ 17:49:

[...]

Ik zou bij moedervlekken in het gezicht zeker naar de plastisch chirurg gaan en niet naar de dermatoloog!

Dat is niet per definitie zo. Ik heb goede ervaring bij de dermatoloog. Ik denk dat de methode ook veel uitmaakt. Snijden en hechtingen geeft volgens mij nooit een mooi resultaat.
Ik heb een moedervlek vlak bij mijn oksel weg laten halen.

Je moet omliggende kleding uitdoen, wanneer het in je nek zit, kan het zijn dat je je shirt wel uit moet doen, maar je hempje aan kan houden.

De verdoving gebeurd door middel van kleine prikjes, die een beetje vervelend aanvoelen. Daarna voel je niets meer. Er wordt een 'oogje' rondom de moedervlek gesneden en daarna gehecht.

Napijn of andere klachten kunnen wel voorkomen door bijvoorbeeld onderliggende spierlagen, die trekken aan het littekentje.

Het litteken zelf zie je overigens bijna niets meer van. Bij mij is het wat lichter roze dan de rest van mijn huid.

Maak je er niet te druk over! Het is eventjes een beetje vervelend, maar dat is zo voorbij.
@ Yvonne77 hoe lang duurde het herstel bij jou? Bij mij is het 3 weken geleden weggebrand maar nog steeds wat roder en dikker. Had jij dit ook?

Bij jou is het nu glad en lichter van kleur toch dan je huidskleur?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven