Moedervlek weghalen, ,ervaringen?
donderdag 7 februari 2013 om 15:51
In je nek zul je vast je truitje uit moeten doen ja.
Maar goed, nee doet geen pijn ze verdoven het, snijden het weg, hechten. En dan komt er een pleister op die er zelf moet afvallen. Genezing jeukt zoals ieder wondje. En na een week ga je op controle.
Post aangepast over heen gelezen dat het om
je nek ging
Maar goed, nee doet geen pijn ze verdoven het, snijden het weg, hechten. En dan komt er een pleister op die er zelf moet afvallen. Genezing jeukt zoals ieder wondje. En na een week ga je op controle.
Post aangepast over heen gelezen dat het om
je nek ging

donderdag 7 februari 2013 om 15:52
1. De verdoving kan even vervelend zijn. De vloeistof prikt namelijk een beetje. Napijn is heel verschillend. De één heeft er veel last, de ander niet. In principe heb je genoeg aan Paracetamol.
2. Ligt aan de plek in je nek. Beha mag je sowieso aanhouden, hemdje ook wel als het niet in de weg zit. Je broek natuurlijk ook.
2. Ligt aan de plek in je nek. Beha mag je sowieso aanhouden, hemdje ook wel als het niet in de weg zit. Je broek natuurlijk ook.

donderdag 7 februari 2013 om 15:58
Dat ligt eraan Girl. Heeft je arts dat niet verteld? Als hij/zij de moedervlek echt eruit gaat snijden worden er inderdaad groene doeken gebruikt om een groter steriel veld te creëeren. En is de chirurg/dermatoloog die je opereert in speciale kleding met haarnet, mondkapje en steriele handschoenen.
Als het gewoon op het spreekuur gebeurt (bij branden of shaven) heb je dat doorgaans niet.
Als het gewoon op het spreekuur gebeurt (bij branden of shaven) heb je dat doorgaans niet.
donderdag 7 februari 2013 om 16:00
mijn moedervlekje werd bij de huisarts weggehaald... 3 kleine spuitjes er in, toen weggeschraapt met iets wat nog t dichtst in de buurt komt van een scheermesje.
Nee het doet geen pijn. enkel de prikjes voel je even.
Paracetamol bij evt pijn volstaat achteraf
Je kleding mag je (grotendeels) aan houden.
Nee het doet geen pijn. enkel de prikjes voel je even.
Paracetamol bij evt pijn volstaat achteraf
Je kleding mag je (grotendeels) aan houden.
Nee joh.. bij mij werd er een op de buik weggehaald bovenaan de buik. Helaas dus wel ontbloot bovenlijf. Eerst verdoven. (ik kreeg eromheen een stuk of 10 klein prikjes sommige inderdaad vervelend. Toen groen lakentje erover..kijken of het echt goed verdoofd was...eromheen snijden..hechten..pleister en met een afspraak weer naar huis.
Ik kan heel slecht tegen pleisters..jeuk enzo en het irriteert gewoon dus het eraf vallen heb ik even versneld...(ik moest dus terug om de hechtingen eruit te laten halen en ze was not amused dat de pleister eraf was (ik had er zelf wel eentje opgeplakt omdat het touwtje irriteerde . maar goed..ik heb het 19 december weglaten halen. en het litteken is nu nog roze en een beetje dik maar voel het niet meer.
BIj mij was het plekje niet zoals hij moest zijn maar alles was weg en over half jaar terug voor controle of eerder als ik dat wil en het niet vertrouw..
maar het valt erg mee zelf de prikjes ( en dat zeg ik....en dat zegt heel wat..geloof mij)
Ik kan heel slecht tegen pleisters..jeuk enzo en het irriteert gewoon dus het eraf vallen heb ik even versneld...(ik moest dus terug om de hechtingen eruit te laten halen en ze was not amused dat de pleister eraf was (ik had er zelf wel eentje opgeplakt omdat het touwtje irriteerde . maar goed..ik heb het 19 december weglaten halen. en het litteken is nu nog roze en een beetje dik maar voel het niet meer.
BIj mij was het plekje niet zoals hij moest zijn maar alles was weg en over half jaar terug voor controle of eerder als ik dat wil en het niet vertrouw..
maar het valt erg mee zelf de prikjes ( en dat zeg ik....en dat zegt heel wat..geloof mij)
Puck

donderdag 7 februari 2013 om 16:06
Hoelang blijf je nu nog miepen!?
Je zit alleen maar te miepen je bent bang dat je van kop tot teen je kleren uit moet voor een vlekje in je nek.
Al moet je onder een algehele narcose voor een operatie in het ziekenhuis krijg je nog een schortje aan.
Je hebt zelf besloten hem weg te laten halen.
Het hoeft niet stop dat met piepen.
Je zit alleen maar te miepen je bent bang dat je van kop tot teen je kleren uit moet voor een vlekje in je nek.
Al moet je onder een algehele narcose voor een operatie in het ziekenhuis krijg je nog een schortje aan.
Je hebt zelf besloten hem weg te laten halen.
Het hoeft niet stop dat met piepen.

donderdag 7 februari 2013 om 16:28
Ik doe niet onnodig vals?
Ik heb gewoon een normale reactie gegeven met uitleg hoe het in zijn werk gaat.
Zoals de meeste, ik vind alleen dat ze overdrijft.
Ze doet als of ze een 1 of andere ernstige operatie moet onder gaan.
En is helemaal spastisch over wat ze aan mag houden. Als je logisch na denkt snap je toch wel dat je, je broek aan mag houden. En daar wordt ook nog normaal op gereageerd en dan vraagt ze het nog eens.
Ik heb gewoon een normale reactie gegeven met uitleg hoe het in zijn werk gaat.
Zoals de meeste, ik vind alleen dat ze overdrijft.
Ze doet als of ze een 1 of andere ernstige operatie moet onder gaan.
En is helemaal spastisch over wat ze aan mag houden. Als je logisch na denkt snap je toch wel dat je, je broek aan mag houden. En daar wordt ook nog normaal op gereageerd en dan vraagt ze het nog eens.
donderdag 7 februari 2013 om 16:32
donderdag 7 februari 2013 om 16:42
Bij mij is er ooit een weggehaald met stikstof. Het wordt even aangestipt en valt er na een paar dagen af. Geen centje pijn en 10 seconden werk.
Ook heb ik wel eens laten wegsnijden. Met een paar verdovingsprikjes ook geen centje pijn. Het wondje is met een paar dagen genezen.
Bij mij kwamen er in beide gevallen geen operatiedoeken aan te pas en het is snel gepiept.
Er is geen reden om te druk te maken, het valt echt 100% mee.
Of je je hemdje mag aanhouden, weet ik niet. Dat ligt eraan of de dokter er makkelijk bij kan.
Veel succes!
Ook heb ik wel eens laten wegsnijden. Met een paar verdovingsprikjes ook geen centje pijn. Het wondje is met een paar dagen genezen.
Bij mij kwamen er in beide gevallen geen operatiedoeken aan te pas en het is snel gepiept.
Er is geen reden om te druk te maken, het valt echt 100% mee.
Of je je hemdje mag aanhouden, weet ik niet. Dat ligt eraan of de dokter er makkelijk bij kan.
Veel succes!
donderdag 7 februari 2013 om 16:43
quote:Yvonne77 schreef op 07 februari 2013 @ 16:32:
Bij mij is een moedervlek/bultje in mijn gezicht verwijderd. Ben denk ik een kwartier binnen geweest. Ik kreeg een groene doek over mijn gezicht met een gat ter hoogte van het bultje. Ik werd verdoofd en daarna werd het weggeschaafd en dichtgebrand.Mag ik vragen hoe het er nu uit ziet? Zit zelf ook te twijfelen om een moedervlek in mijn gezicht weg te halen maar hoor van de HA dat je dan een litteken krijg wat nog erger opvalt.
Bij mij is een moedervlek/bultje in mijn gezicht verwijderd. Ben denk ik een kwartier binnen geweest. Ik kreeg een groene doek over mijn gezicht met een gat ter hoogte van het bultje. Ik werd verdoofd en daarna werd het weggeschaafd en dichtgebrand.Mag ik vragen hoe het er nu uit ziet? Zit zelf ook te twijfelen om een moedervlek in mijn gezicht weg te halen maar hoor van de HA dat je dan een litteken krijg wat nog erger opvalt.
There are two kinds of people in this world. And I don't like them.