Gezondheid alle pijlers

stoppen met pil, wanneer bloeding?

08-02-2013 15:19 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik slik nu al 5 jaar de Diane , eerder sloeg ik op advies van de huisarts de stopweek 2 keer over en dan 1 keer stoppen.

Nu is dat niet meer nodig en slik ik constant ( dus 21 dagen slikken dan 6 dagen stopweek.)

Ik merk echter dat mijn bloeding vrij laat komt ( de 6de dag in de stopweek) dus dan begin ik weer met slikken en dan ben ik pas ingesteld hoort dat zo?
weet je zeker dat je met die pil door wil blijven gaan? Hoorde er vandeweek zoveel narigheid over...

ik heb een andere pil en ik bloed na 3 a 4 dagen
@ little angel mag ik weten welke pil jij slikt?
quote:hondarius schreef op 08 februari 2013 @ 15:27:

@ little angel mag ik weten welke pil jij slikt?

mond vol

ethinylestradio/levonorgestrel 0.03/0.15mg... hoezo?
@ little , misschien werkt die ook beter voor mij , want nu voel ik me echt 2 weken beroerd .
dat is niet fijn nee. Dit is de eerste pil die ik kreeg, altijd bij gebleven. slik hem nu bijna 8 jaar denk ik?

Maar huisarts weet er altijd meer van en zal je ook wel helpen gok ik zo

succes en sterkte
Ik slik ook de ethinylestradio/levonorgestrel 0.03/0.15mg en 5 op de 10 gevallen word ik na 3-4 dagen pas ongesteld (en dan ook nog eens slechts 2 dagen ongesteld).

Ik zou verder bij de huisarts informeren. Misschien kan je wel een andere pil nemen ofzoiets.
Inderdaad stoppen met Diane. Waarom extra risico nemen als je ook veiligere pillen kunt slikken.
Ik had het ook met de Diana, werd pas aan het einde van de stopweek ongesteld.

Nu alweer jaren aan de cerazette. Geen stopweek en (in mijn geval) geen menstruatie.

Leg het eens aan je huisarts voor.
Het hogere risico van de 3e generatie pillen is vrijwel verwaarloosbaar als je al jaren dezelfde pil slikt. Risico zit vooral in het begin.

Maar als je je niet prettig voelt zou ik zeker naar de huisarts gaan. Er zijn nog zoveel andere pillen en andere methodes om te proberen!

Waarom doe je eigenlijk een stopweek van 6 ipv 7 dagen?
http://www.rtl.nl/compone ... s-sterfgeval-diane-35.xml

Ik had een andere pil maar na jaren slikken trombose gekregen dus het kan zeker wel. MAAR het is inderdaad een kleine kans. Ik zou me echter wel verdiepen in wat je slikt en waarom. Kies voor een pil die minder in opspraak is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven