Het deeltijd-topic (studie)
zondag 6 januari 2013 om 15:54
Hoi allemaal,
Sinds februari vorig jaar studeer ik in deeltijd (HBO). Dit naast een 40-urige werkweek. Tot nu toe valt het me mee, alhoewel ik vooral de laatste tijd nog wel eens een dip heb. Omdat ik nog minimaal twee jaar door moet, lijkt het me leuk om met 'lotgenoten' te kletsen en elkaar door de moeilijke momenten heen te helpen.
Wie schrijft mee?
Sinds februari vorig jaar studeer ik in deeltijd (HBO). Dit naast een 40-urige werkweek. Tot nu toe valt het me mee, alhoewel ik vooral de laatste tijd nog wel eens een dip heb. Omdat ik nog minimaal twee jaar door moet, lijkt het me leuk om met 'lotgenoten' te kletsen en elkaar door de moeilijke momenten heen te helpen.
Wie schrijft mee?
vrijdag 1 februari 2013 om 14:20
Hallo allemaal! De motivatie was even weg, maar ben van de week begonnen aan een nieuw vak voor MBA: Financiele Rapportage n Statistiek! Vind het gelukkig niet al te moeilijk, dat statistiek en veel ook al gehad bij PDB.
Ik heb nog steeds geen uistlagen van BA en BE, maar denk echt dat ik BA over moet gaan doen. In april is er weer een ronde en dan hoop ik BA en Financiele rapportage te halen!
Er werd nog gevraagd naar een combi van zwanger en studeren....de eerste weken heb ik het heel zwaar gehad qua zwanger, was echt doodop en voelde me zo slecht...nu ben ik de 12 weken gepasseerd en things are looking up! ik voel me een stuk beter Voor de rest is het wat mij betreft kind binnenhouden en doorleven
Ik doe echt een thuisstudie, dus of ik nou met een LOI-map op de bank zit of met een tijdschrift, dat maakt niet zoveel uit. (Ben geestelijk ook een stuk beter dan de eerste weken)
Ik heb trouwens een nieuwe baan voor de komende 5 maanden! yeah! 2 dagen in de week, administratief medewerker! Heb de baan via via, dus lg voor het officiele sollicitatiegesprek al verteld dat ik zwanger was. Hij vond het heel leuk voor me juist! Ik denk ook dat ik veel kan leren daar, met name om me in april door BA heen te helpen
Hoe gaat het hier met de studies?
Ik heb nog steeds geen uistlagen van BA en BE, maar denk echt dat ik BA over moet gaan doen. In april is er weer een ronde en dan hoop ik BA en Financiele rapportage te halen!
Er werd nog gevraagd naar een combi van zwanger en studeren....de eerste weken heb ik het heel zwaar gehad qua zwanger, was echt doodop en voelde me zo slecht...nu ben ik de 12 weken gepasseerd en things are looking up! ik voel me een stuk beter Voor de rest is het wat mij betreft kind binnenhouden en doorleven
Ik heb trouwens een nieuwe baan voor de komende 5 maanden! yeah! 2 dagen in de week, administratief medewerker! Heb de baan via via, dus lg voor het officiele sollicitatiegesprek al verteld dat ik zwanger was. Hij vond het heel leuk voor me juist! Ik denk ook dat ik veel kan leren daar, met name om me in april door BA heen te helpen
Hoe gaat het hier met de studies?
zaterdag 2 februari 2013 om 10:37
quote:Smoksje schreef op 22 januari 2013 @ 12:50:
@ccbloom: ja het lijkt een beetje op mijn manier van studeren! PDB ook 2 aan 2 gedaan, wilde niet teveel druk. Toen ik voor mijn MBA bezig was heb ik ook 1 vak per keer gedaan. Zéker Bedrijfseconomie en Bedrijfsadministratie! Dat zijn 2 loeiers van vakken! Deze heb ik gelukkig in 1x gehaald ondanks dat ik vlak voor elk examen ziek was. Vind het wel knap van je dat je dit allemaal zo kan, je doet immers geen financieel werk.
Er is een wonder geschied......tromgeroffel!............Ik heb BA gewoon ook gehaald!!! Volgens mij is het echt onwijs opgehoogd want had minder dan de helft van de vragen ingevuld! Ik had een 5,5, afgerond een 6 dus echt op het nippertje, maar gehaald is gehaald! Voor BE had ik gewoon een 9 (had minstens een 8 verwacht want wist al direct dat ik het onwijs goed had gemaakt) Tot nu toe alle examens in 1 keer gehaald, een 100% score YEAH!!!!!!!!!!
@ccbloom: ja het lijkt een beetje op mijn manier van studeren! PDB ook 2 aan 2 gedaan, wilde niet teveel druk. Toen ik voor mijn MBA bezig was heb ik ook 1 vak per keer gedaan. Zéker Bedrijfseconomie en Bedrijfsadministratie! Dat zijn 2 loeiers van vakken! Deze heb ik gelukkig in 1x gehaald ondanks dat ik vlak voor elk examen ziek was. Vind het wel knap van je dat je dit allemaal zo kan, je doet immers geen financieel werk.
Er is een wonder geschied......tromgeroffel!............Ik heb BA gewoon ook gehaald!!! Volgens mij is het echt onwijs opgehoogd want had minder dan de helft van de vragen ingevuld! Ik had een 5,5, afgerond een 6 dus echt op het nippertje, maar gehaald is gehaald! Voor BE had ik gewoon een 9 (had minstens een 8 verwacht want wist al direct dat ik het onwijs goed had gemaakt) Tot nu toe alle examens in 1 keer gehaald, een 100% score YEAH!!!!!!!!!!
zaterdag 2 februari 2013 om 16:26
zondag 3 februari 2013 om 20:28
Pfff ik heb morgen een presentatie, samen met een klasgenoot. We hebben voor deze specialisatie (Mens en Organisatie) een managementadvies moeten schrijven over het 'Innovatieve vermogen van de organisatie'. Het plan is voldoende, maar nu moeten we het presenteren voor de klas (zo'n 25 man) en kunnen we een vragenronde verwachten. Het cijfer kan dan ook omhoog of omlaag. Een soort oefening voor de afstudeeropdracht en de verdediging daarvan.
Ik heb echt heel erg spreekangst. Zelfs als ik gewoon voor de klas iets over mijn werk, of een probleem op mijn werk, moet vertellen dan word ik rood en bonkt mijn hart in mijn keel. Ik tril dan helemaal en mijn mond wordt zo droog dat alles gewoon vast zit (lees: lippen tegen tanden aan, niet meer kunnen slikken). Ik heb het goed voorbereid, maar toch blijft de angst. Terwijl het áltijd super goed gaat en ik ook wel gewoon goed kan presenteren. Ik ben nu zelfs al misselijk voor morgen. Terwijl het oefenen net toch best goed ging.
Iemand hier ervaring mee? Op mijn werk pak ik af en toe de kans om te presenteren voor een werkgroep, of dat ik iets vertel bij een algemene ledenvergadering van een ondernemersvereniging. Zo oefen ik vaker en word ik hier hopelijk eens meer ontspannender in. Ik zit er aan te denken om morgen een pilletje te halen bij de Kruidvat (Valeriaan ofzo). Al gaat de oorzaak hiervan niet weg, maar lijkt me heerlijk om eens zonder al die stress te kunnen presenteren. In ieder geval maar even een flesje water halen morgen!
Ik heb echt heel erg spreekangst. Zelfs als ik gewoon voor de klas iets over mijn werk, of een probleem op mijn werk, moet vertellen dan word ik rood en bonkt mijn hart in mijn keel. Ik tril dan helemaal en mijn mond wordt zo droog dat alles gewoon vast zit (lees: lippen tegen tanden aan, niet meer kunnen slikken). Ik heb het goed voorbereid, maar toch blijft de angst. Terwijl het áltijd super goed gaat en ik ook wel gewoon goed kan presenteren. Ik ben nu zelfs al misselijk voor morgen. Terwijl het oefenen net toch best goed ging.
Iemand hier ervaring mee? Op mijn werk pak ik af en toe de kans om te presenteren voor een werkgroep, of dat ik iets vertel bij een algemene ledenvergadering van een ondernemersvereniging. Zo oefen ik vaker en word ik hier hopelijk eens meer ontspannender in. Ik zit er aan te denken om morgen een pilletje te halen bij de Kruidvat (Valeriaan ofzo). Al gaat de oorzaak hiervan niet weg, maar lijkt me heerlijk om eens zonder al die stress te kunnen presenteren. In ieder geval maar even een flesje water halen morgen!
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
dinsdag 19 februari 2013 om 08:43
Smoksje, fijn dat je geslaagd bent, is volgens mij ook een moeilijke om te halen, toch?
En iid, ik moet veel examens oefenen. Ik loop nu iets achter op mijn 'planning' voor FRA in april.... Ik wilde eigenlijk FRA en BW samen gaan doen in april, dan heb ik welgeteld 7 maanden over de volledige studie gedaan, maar die doe ik toch in juni. 10 maanden is ook een goeie tijdspanne
Dreetje, hoe is je presentatie gegaan?
En iid, ik moet veel examens oefenen. Ik loop nu iets achter op mijn 'planning' voor FRA in april.... Ik wilde eigenlijk FRA en BW samen gaan doen in april, dan heb ik welgeteld 7 maanden over de volledige studie gedaan, maar die doe ik toch in juni. 10 maanden is ook een goeie tijdspanne
Dreetje, hoe is je presentatie gegaan?
dinsdag 19 februari 2013 om 08:46
40 uur werken en studeren lijkt me niet te doen! (ik vind MBA echt moeilijk, andere dingen weer niet, ligt een beetje aan waar je talenten liggen natuurlijk)
Oh ik had nog wat goed nieuws: ik ben sinds 2 weken weer 2 dagen in de week aan het werk, dit keer echt in de administratie! (werkte voorheen ten jaar als tekstschrijver) Dus ik doe nu echt wat met mijn studie. Was eigenlijk een stage, maar ze hebben er een dienstverband van gemaakt vanwege geen mogelijkheden voor stage. Die man vond me zo enthousiast enzo en zat met een acuut probleem dat ie een echte (tijdelijke) baan voor me heeft gemaakt
Oh ik had nog wat goed nieuws: ik ben sinds 2 weken weer 2 dagen in de week aan het werk, dit keer echt in de administratie! (werkte voorheen ten jaar als tekstschrijver) Dus ik doe nu echt wat met mijn studie. Was eigenlijk een stage, maar ze hebben er een dienstverband van gemaakt vanwege geen mogelijkheden voor stage. Die man vond me zo enthousiast enzo en zat met een acuut probleem dat ie een echte (tijdelijke) baan voor me heeft gemaakt
woensdag 20 maart 2013 om 09:15
Hoi Roza, ja natuurlijk! Ik kijk nu net pas weer in dit topic, vandaar dat ik nu pas reageer Ik heb trouwens geen vriendschapsverzoek gezien, maar weet ook niet zo goed hoe dit werkt...
Hoe gaat het hier met de studies? Nog successen te delen, Smoksje?
Voor FRA loop ik trouwens nog steeds achter....en het is over 2 weken al! Ik ga maar weereens aan de studie en ben blij dat ik niet zoveel hoef te werken
Hoe gaat het hier met de studies? Nog successen te delen, Smoksje?
Voor FRA loop ik trouwens nog steeds achter....en het is over 2 weken al! Ik ga maar weereens aan de studie en ben blij dat ik niet zoveel hoef te werken
donderdag 21 maart 2013 om 08:19
Hoi!
Ik meld me hier ook aan.
Ik werk 30 uur in de week en daarnaast ben ik sinds 2 maanden begonnen met de opleiding apothekersassistente bij het NHA.
Ik vind het leuk, maar wel pittig om het te combineren met werk, gezin en huishouden.
En soms ook nog wat tijd voor mezelf over te houden.....
Prioriteiten stellen, vinden jullie dat ook zo moeilijk????
Ik meld me hier ook aan.
Ik werk 30 uur in de week en daarnaast ben ik sinds 2 maanden begonnen met de opleiding apothekersassistente bij het NHA.
Ik vind het leuk, maar wel pittig om het te combineren met werk, gezin en huishouden.
En soms ook nog wat tijd voor mezelf over te houden.....
Prioriteiten stellen, vinden jullie dat ook zo moeilijk????