Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Is de warenwet in België minder streng? (dat moet haast wel want Belgen wassen hun handen niet na toiletbezoek(er hangen soms bordjes in de keuken dat personeel dat echt moet doen). Enfin laatst in België kregen wij als Hollander natuurlijk geen zoutjes bij ons drinken (zoals meestal want die domme Hollanders weten dat toch niet) enfin ik dacht laat maar. Zag ik een half uur later tot mijn verbazing dat restjes zoutjes uit de bakjes die terugkwamen zo teruggegooid werden in de grote bak ( om later weer in nieuwe bakjes te doen). Dit keer was ik dus wel blij met de (negatieve) voorkeursbehandeling.....
De meeste mensen wassen hun handen niet. In de kroeg zijn bakjes pinda's e.d. meestal heftig verontreinigd. Een tang gebruiken vind ik feitelijk vaak nog smeriger: iedereen zit daar met zijn ongewassen handen aan, omdat het hygiënisch zou zijn. Ik pak bij buffetten gewoon mijn eigen vork en lepel om dingen op te scheppen. Een broodje pak ik gewoon met de hand.
Bij de supermarkt is zo'n tang voor de broodjes ook enorm onhandig. Logisch dat mensen het liever niet gebruiken.
Anyway het ging over gierig.

Ik heb een tante die altijd het doosje theezakjes plunderde als ze ergens thee ging drinken. (alleen als ze getrakteerd werd dus, want zelf gaat ze echt niet op een duur terras zitten.)

Oja, een voorbeeldje van afgeleerde gierigheid: vroegah kregen wij in bv de bioscoop nooit eten en drinken. Dat nam mijn moeder zelf mee. Prima want het is best duur. Maar als ze nu mt de kleinkinderen naar de film gaat, krijgen zij wel popcorn.

(niet erg hoor. Oma's mogen verwennen en ze heeft nu ook meer geld te verteren dan toen).
quote:Starshine schreef op 07 februari 2013 @ 12:14:

Oja, een voorbeeldje van afgeleerde gierigheid: vroegah kregen wij in bv de bioscoop nooit eten en drinken. Dat nam mijn moeder zelf mee. Prima want het is best duur. Maar als ze nu mt de kleinkinderen naar de film gaat, krijgen zij wel popcorn.

(niet erg hoor. Oma's mogen verwennen en ze heeft nu ook meer geld te verteren dan toen).Herkenbaar! Vroeger namen mijn ouders altijd eten en drinken mee voor dagjes weg. Nu met de kleinkinderen gaan ze lekker in het restaurant zitten met een ijsje toe. Ik kreeg een tweedehandsfiets voor mijn verjaardag, mijn zoontje een nieuwe. Ze hebben het nu ook veel beter dan toen en ze verwennen graag. Hoop dat ik dit later ook kan doe bij mijn kleinkinderen.
Heb er ook een;

Ik rook meestal in mijn pauze op werk na de lunch mijn sigaretje, nooit tussendoor want dan blijft andere collega met alle telefoontjes zitten, dus sla de vragen van hey ga ff mee peukie doen tussendoor altijd af.

Maar komt regelmatig voor dat bepaalde collega's me wel weten te vinden hey ga je ff mee, ik nee ga straks in mijn pauze, reactie oh jammer maar eh mag ik er ff 1 van je bietsen....

Nou eh nee....sorry hoor zijn echt telkens dezelfde die er om komen vragen!

Vind het echt niet erg om af en toe 1 weg te geven, maar valt wel op als het telkens dezelfde zijn die mij mee vragen en dan van mij peukie willen bietsen!
Als roker zijnde: herkenbaar. Als je dusdanig rookt dat je in de koffiepauze naar buiten gaat voor een sigaret kun je best je eigen sigaretten halen lijkt me zo.
Meestal koop ik click sigaretten en natuurlijk als je die nooit hebt gerookt en er dan aan mij een vraagt geen probleem, maar blijf niet geven want oh mag ik er een van je, zo lekker eens afwisseling!

Als ik zelf niets bij me heb ga ik ook niet bietsen, dan had ik maar zelf voor mijn rookwaar moeten zorgen!
Als échte roker heb je vaak ook wel sigaretten bij je
Haha klopt gebeurd me zelden dat ik ze niet bij me heb!
Even een upje! Ik zit klaar voor meer gierige acties..
Meer verhalen!! Ik heb er ook 1.

Ik heb nauwelijks geld en zit in een vriendengroep met weinig geld.

Nu is er iemand in de groep die wel geld heeft en die is meteen het gierigst. Als we een feestje hebben dan neemt iedereen altijd eten en drinken mee, wat over is, is voor de mensen waar het feestje is geweest...soort bedanktje.

Die persoon presteert het nu al meerdere keren om aan het einde van de avond hetgeen wat hij heeft meegenomen weer in zijn tas te steken en vaak nog wat extra eten ook.

Als we uitgaan haalt hij geen rondjes, hij krijgt wel bier, maar als zijn biertje op is dan haalt hij alleen voor zichzelf een nieuwe.

We zijn wel eens met hem en een paar mensen op vakantie gegaan en toen werd ik zo gek van zijn gezever over de boodschappen en wie wat moest betalen, dat ik alles extreem in een schriftje ben gaan bijhouden en aan het einde een precieze lijst had met wat hij alle anderen nog 'schuldig' was. Het was een klein bedrag (paar euro) maar het voelde goed
Hebben jullie weleens gepraat met hem? Als jullie zien dat hij zijn biertjes weer mee wilt nemen iets van, joh we laten toch altijd wat over is bij degene waar het feestje gegeven is als bedankje of doen we dat niet meer?

Misschien staat hij er helemaal niet bij stil.
door het meelezen op dit topic herinnerde ik me iets van vroeger:

Toen ik nog klein was ging ik met mijn ouders op bezoek bij vrienden met oud&nieuw. Die vrienden woonden een flink eind rijden bij ons vandaan en we bleven daar dan slapen.

Deze mensen hadden een enorm groot huis, vrijstaand, ze hadden echt wel geld zeg maar (om even een beeld te schetsen).

Ik was helemaal blij blij blij want ik mocht in bad, jippieeeee, die hadden wij thuis niet.

Ik weet nog dat ik er in zat en aan mijn moeder vroeg of er meer water bij mocht; in een bad zitten met maar ca. 10 cm water er in is niet zo leuk..Dat mocht niet, ik begreep er niets van..

ik weet nog dat ik helemaal teleurgesteld was; mocht ik in bad, zat er bijna geen water in haha!

s'avonds gingen de volwassen gourmetten, maar de kinderen (ook die van henzelf niet) mochten daar niet bij zijn, wij werden in een andere kamer gezet met een bordje opgewarmde potgroente of zoiets, in elk geval helemaal niet lekker.

Later vertelden mijn ouders dat er niet meer water in het bad mocht van die vrienden omdat dat te duur was, en we mochten niet mee eten met de volwassenen omdat die vrienden dat niet wilden; het vlees was al duur zat en daar hoefden kinderen niet van mee te eten. Echt bizar!

Geen wereldschokkende gierigheid misschien, maar deze "memory" kwam bovendrijven
Ik ben in het begin met hem gaan praten omdat het er inderdaad op leek alsof hij er gewoon niet bij stilstond....maar hij doet het nog steeds... Niet zo sociaal vaardig zeg maar....ik denk dat hij er gewoon heel anders over denkt
Nearly-nikcness: een beetje a la het waarom hoor ik de kraan verhaal haha ;)

Dat mensen zooo kunnen mekkeren over een beetje water. Waarom neem je dan een bad???

En dat eten is ook treurig, had dan voor de kinderen wat goedkopers voor de gourmet erbij gezet!
Over gierigheid met eten gesproken...

Hele tijd geleden, ik was toen ongeveer 13 jaar denk ik, kwam mijn oom met zijn twee kinderen bij ons eten. Mijn moeder had voor hun (de volwassenen) iets van bruine bonen gemaakt geloof ik (weet ik niet meer, wij mochten er niet van eten in ieder geval), en voor ons was er welgeteld 1 diepriespizza want ''daar hebben ze wel genoeg aan'', aldus mijn moeder.

Ons was in dit geval mijn zus (die een jaar ouder is dan ik) en mijn neef (even oud als ik) en zijn jongere zusje (die zal een jaar of 10 geweest zijn). Met zn vieren dus... ieder een kwart pizza.

Ik had daar echt niet genoeg aan, dus zei nadat ik mijn pizza op had ook ''ik heb nog honger''

Waarop mijn moeder uitviel ''dan ga je maar brood eten, jij moet ook altijd klagen en de sfeer verpesten''

Ik heb toen nog 4 boterhammen gegeten, onder jaloerse blikken van mijn neef en nichtje maar die durfde zelf niks meer te zeggen omdat ik zo op mn donder kreeg vanwege mijn ''gezeur'' en verwende ''het is ook nooit goed'' houding die ''voor iedereen het eten verpeste'' (dat werd letterlijk gezegd, dus ook mijn zus hield wijselijk haar mond)

Nu, jaren later, snap ik nog steeds niet wat er die avond nou precies gebeurde. Ik kreeg normaal echt genoeg te eten, maar waarom mijn moeder vond dat 1 diepvriespizza wel genoeg was voor 4 kinderen in de leeftijd 10 t/m 14??

Dat vond ik zo'n ultieme gierigheid!!
Ik heb er ook nog wel eentje, niet zo heel erg maar toch voor mij even een 'Wat gebeurt me nou?'-momentje.

We hadden een etentje bij mij thuis en wat hadden het een beetje verdeeld, wie wat meenam. Ik zorgde voor het eten en anderen voor het toetje, etc. Daarna zouden we gezamenlijk naar een ander feest gaan.

Degene die het toetje had meegenomen, had ook een fles prosecco meegenomen, die hij bij binnenkomst aan mij gaf. De fles ging in de koelkast, maar we kwamen er niet aan toe deze open te maken (oa omdat ik genoeg andere champagne en wijn in huis had gehaald).

Toen we weggingen naar het feest, greep hij de fles prosecco weer uit de koelkast en nam deze weer mee. Ik dacht wel even 'He?' en ik heb ook iets gezegd van 'Neem je 'm weer mee?' waarop hij zoiets antwoordde van 'Ja want hij is niet opgegaan'.

Vond het toch een beetje raar hoor...
quote:slwhisper schreef op 10 februari 2013 @ 14:05:

Nu, jaren later, snap ik nog steeds niet wat er die avond nou precies gebeurde. Ik kreeg normaal echt genoeg te eten, maar waarom mijn moeder vond dat 1 diepvriespizza wel genoeg was voor 4 kinderen in de leeftijd 10 t/m 14??

Dat vond ik zo'n ultieme gierigheid!!Ongelooflijk inderdaad. Heb je dit nog ooit aan je moeder gevraagd?
quote:happyapple schreef op 10 februari 2013 @ 14:34:

[...]

Ongelooflijk inderdaad. Heb je dit nog ooit aan je moeder gevraagd?

Nee ze is helaas inmiddels overleden. Had het achteraf inderdaad graag nog eens aan haar willen vragen... Wel met mijn vader er ooit over gehad, maar die reageerde alleen met ''ach ik weet het niet, ik denk dat ze haar dag niet had''

Misschien dat het te maken had met die bewuste oom? Die stond erom bekend vrij gierig te zijn... misschien wilde ze dat een keer terugdoen?

Maar dan reageer je dat toch niet af op de kinderen?
@shalalie lijkt er idd wel wat op ja

Misschien ging al hun geld naar de hypotheek waardoor er geen geld meer was voor badwater of zo

1 diepvriespizza met z'n 4-en, das wel een wel heel karig maaltje! *hoortvirtuelekindermaagjesknorren*

Ben wel benieuwd of die fles prosecco meerdere koelkasten is in- en uitgegaan op die manier trouwens, haha, maar misschien was het z'n laatste fles en had hij na thuiskomst nog drinkplannen
quote:nearly_nickless schreef op 10 februari 2013 @ 12:58:

door het meelezen op dit topic herinnerde ik me iets van vroeger:

Toen ik nog klein was ging ik met mijn ouders op bezoek bij vrienden met oud&nieuw. Die vrienden woonden een flink eind rijden bij ons vandaan en we bleven daar dan slapen.

Deze mensen hadden een enorm groot huis, vrijstaand, ze hadden echt wel geld zeg maar (om even een beeld te schetsen).

Ik was helemaal blij blij blij want ik mocht in bad, jippieeeee, die hadden wij thuis niet.

Ik weet nog dat ik er in zat en aan mijn moeder vroeg of er meer water bij mocht; in een bad zitten met maar ca. 10 cm water er in is niet zo leuk..Dat mocht niet, ik begreep er niets van..

ik weet nog dat ik helemaal teleurgesteld was; mocht ik in bad, zat er bijna geen water in haha!

s'avonds gingen de volwassen gourmetten, maar de kinderen (ook die van henzelf niet) mochten daar niet bij zijn, wij werden in een andere kamer gezet met een bordje opgewarmde potgroente of zoiets, in elk geval helemaal niet lekker.

Later vertelden mijn ouders dat er niet meer water in het bad mocht van die vrienden omdat dat te duur was, en we mochten niet mee eten met de volwassenen omdat die vrienden dat niet wilden; het vlees was al duur zat en daar hoefden kinderen niet van mee te eten. Echt bizar!

Geen wereldschokkende gierigheid misschien, maar deze "memory" kwam bovendrijven

hahaha "waarom hoor ik nou de kraan". was het eerste wat ik mij opkwam.

Verder natuurlijk helemaal prut om kinderen zo te behandelen m.b.t. in bad gaan en lekker met elkaar eten...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
In mijn jeugd in de seventies was het nog vrij normaal dat kinderen niet van de 'grote mensen' dingen mochten eten. Hadden we BBQ met de buren, kregen we daarna een ijsje: de kinderen een waterijsje (die je door midden kon breken...die ultra goedkope) en de volwassenen een cornetto. Dat waren 'grote mensen ijsjes', want die waren duur.
quote:slwhisper schreef op 10 februari 2013 @ 14:42:

[...]

Nee ze is helaas inmiddels overleden. Had het achteraf inderdaad graag nog eens aan haar willen vragen... Wel met mijn vader er ooit over gehad, maar die reageerde alleen met ''ach ik weet het niet, ik denk dat ze haar dag niet had''

Misschien dat het te maken had met die bewuste oom? Die stond erom bekend vrij gierig te zijn... misschien wilde ze dat een keer terugdoen?

Maar dan reageer je dat toch niet af op de kinderen?Ik zou me dan inderdaad kunnen voorstellen dat ze die oom een keer 'met gelijke munt' terug wilde betalen, maar wat mij betreft zou ze dat dan inderdaad niet op de kinderen af moeten reageren...
Dat met die ijsjes ken ik ook nog wel inderdaad, gelukkig vond ik die dubbele waterijsjes altijd ontzettend lekker haha! (nog steeds trouwens! of die sticks zonder kleurstof, heeeerlijk!)

Dat de kinderen niet hetzelfde aten als de volwassen..ok, maar de beredenering dat dat om geld ging en ze in een andere kamer stoppen met opgewarmd blikvoer..nope, die snap ik nog steeds niet :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven