Lijf & Lijn alle pijlers

Dieet Viva-redactrice Jossine in de Viva

18-05-2008 09:51 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met grote verbazing en ergernis heb ik gisteren de Viva gelezen. Hierin beschrijft redactrice Jossine hoe zij in 6 weken tijd maar liefst 10 kilo is kwijtgeraakt d.m.v. een zogenaamd HCG-dieet.

Ik vind het prima dat zij zichzelf te dik vindt en wil afvallen, heel goed zelfs, maar waar ik me nou zo ontzettend aan stoor en irriteer is het feit dat nu weer het volgen van een crash-dieet wordt gepromoot.

Overal, en zelfs ook in de Viva, wordt verteld dat afvallen prima is, maar dat dat geleidelijk moet en dat zgn crash-dieten uit den boze zijn en zelf het jojo-effect vergroten en wat doet de Viva nu.....? Een behoorlijk heftig dieet van 500 kcal per dag (!) promoten als een of ander wonderdieet......terwijl iedereen weet dat dit natuurlijk echt niet goed is voor je lichaam.

Wat vinden jullie hier nu van?
.
quote:Sarah Scott schreef op 18 mei 2008 @ 12:28:

[...]

Bio-HCG+ is uniek, omdat het door middel van geavanceerde computertechnologie (de nieuwste ontwikkeling op het gebied van preventieve geneeskunde), een effectieve combinatie is van Ultramoleculaire zeer krachtig omgezette frequenties van HCG1 en Leptine2.

Bovendien bevat het ook de frequenties van een tweetal nuclei* formules en middelen vanuit de Ayurveda, fyto-homeopathie, de Chinese kruidengeneeskunde en orthomoleculaire geneeskunde. Daarnaast bevat het Bio-Hcg+ kwantum fysische eigenschappen van bovengenoemde stoffen.Een high-tech methode uit de ruimtevaartgeneeskunde.

Het is geen medicijn.Wat een klinklare onzin is dit zeg!!! Werkelijk waar.... Ik heb nog nooit zulke onzin gehoord!
quote:tangerine schreef op 18 mei 2008 @ 12:31:

Ik snap de wanhoop overigens wel hoor, het is ook niet leuk om jaren 'gezond te leven' en jezelf nog steeds te dik te vinden. Dan wordt wellicht de verleiding zo'n WonderDieet te volgen wel heel erg groot.

Alleen jammer dat je daarna dus heel lang bezig bent (en misschien veel gejojo verder) om je stofwisseling weer normaal te krijgen.

Niet iedereen past in maatje 34, deels is het ook gewoon aanleg. Een gezónd gewicht, dat zou je streven moeten zijn.

Als je gewoon gezond eet, met genoeg calorieën, genoeg beweegt, wat sport hier en daar, krijg je vanzelf een lichaam dat bij jóu past. En dat hoeft niet altijd maatje 34 te zijn.

Hou van jezelf .

Helemaal mee eens!!!

quote:sarah2ndlife schreef op 18 mei 2008 @ 12:30:

[...]

met hcg val je af zonder de suikerschommelingen en dus wordt je niet eng en duizelig, geen honger, het dieet is KH vrij, wat ook effect heeft op je suiker op positieve wijze.

Neem je dit niet dan heb je honger, je bent duizelig, je bekt iedereen af en je vreet je buurman op, 500 kcal kom je een dag niet mee door hoor.

Nog vreemder voor je zal t zijn dat je zelfs fitter bent na zo een dieet, omdat je suikerspiegel in balans is.

geen honger niks.Dus we moeten alle mensen in Afrika gewoon HCG toedienen begrijp ik? Dan zijn we in 1 keer van het wereld voedsel probleem af!
[quote]lindy schreef op 18 mei 2008 @ 12:28:

Dikke kans dat het een gesponsord artikel is. Fabrikant biedt -peperduur- goedje gratis aan, redacteur probeert het uit en schrijft een stukje. Dat wij er maar allemaal in mogen tuinen.

duur is het niet, de meesten kopen het op internet, bij greece hcg, 100 euro en klaar ben je.

de fabrikant zelf is faliekant tegen zeggen ze, maar doen er niks aan , terwijl het heel eenvoudig is om de boel alleen bij ziekenhuizen te verdelen lijkt mij, dus die steken gewoon voor t gewin hun kop in het zand.

aan de ene kant klagen ze mee voor de goede vorm en aan de ander kant verdienen ze er fijn aan mee, maar niet zoveel als jij denkt dus
Overigens; ik vind het bijzonder dat, wanneer je googled op "HCG1" en/of "Leptine2" dat er dan geen wetenschappelijke sites oid naar boven komen. Ik vraag me dan dus ook af of het wel bestaat Ik gok zomaar van niet, waardoor bovenstaande post van mij zeker niet als dé uitleg moet gelezen worden

Ik denk dat we massaal voor de gek gehouden worden wat betreft het bestaan van bio-HCG
Het komt er dus op neer dat HCG je natuurlijke hongergevoel onderdrukt.

Een hongergevoel dat er NIET VOOR NIKS is, omdat 500 per dag gewoonweg veel te weinig is.
.
quote:Surface2 schreef op 18 mei 2008 @ 12:33:

[...]

Dus we moeten alle mensen in Afrika gewoon HCG toedienen begrijp ik? Dan zijn we in 1 keer van het wereld voedsel probleem af!ik wil niet lullig doen, maar je begrijpt het niet helemaal.

en ik jou ook niet.
quote:Sarah Scott schreef op 18 mei 2008 @ 12:33:

Ik denk dat we massaal voor de gek gehouden worden wat betreft het bestaan van bio-HCGDaar lijkt het zeker op!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:Surface2 schreef op 18 mei 2008 @ 12:32:

[...]

Wat een klinklare onzin is dit zeg!!! Werkelijk waar.... Ik heb nog nooit zulke onzin gehoord!Euh hallooohoo....dit is niet MIJN verklaring hoor, maar dat kon ik er over vinden op internet, zie ook mijn voorgaande post
quote:sarah2ndlife schreef op 18 mei 2008 @ 12:35:

[...]

ik wil niet lullig doen, maar je begrijpt het niet helemaal.

en ik jou ook niet.Kijk, er zijn veel mensen in Afrika die honger hebben. En die een zeer laag calorisch dieet volgen (en daar hebben ze niet voor gekozen!). Die mensen hebben elke dag honger, zijn duizilig en ziek van de honger. HCG zou dit ziekte gevoel dus kunnen verhelpen.
quote:lindy schreef op 18 mei 2008 @ 12:34:

Maar ik weet héél goed hoe de bladenbiz werkt, Sarah. Neem maar van mij aan dat de fabrikant van HCG die kuur gewoon heeft aangeboden, aan een voor hen zeer aantrekkelijke doelgroep.ja tuurlijk, ik weet ook hoe het werkt met de bladenbiz, mijn hele bruiloft is betaald door hen

dat zegt alleen maar te meer , dat de fabrikant zo hypocriet is als de pest, lult met tegenhangers mee, maar verkoopt het wel aan een zeer grote doelgroep.
quote:Sarah Scott schreef op 18 mei 2008 @ 12:35:

[...]

Euh hallooohoo....dit is niet MIJN verklaring hoor, maar dat kon ik er over vinden op internet, zie ook mijn voorgaande post Dat snap ik Ik vind dit alleen allemaal zo'n onzin (heb een beta-achtergrond dus weet er een beetje van) dat ik het niet na kan laten om te vertellen dat echt onzin is.
quote:sarah2ndlife schreef op 18 mei 2008 @ 12:37:dat zegt alleen maar te meer , dat de fabrikant zo hypocriet is als de pest, lult met tegenhangers mee, maar verkoopt het wel aan een zeer grote doelgroep.[/b]Ja natuurlijk, omdat die (nog steeds) zo stom zijn om er in te trappen...
quote:Surface2 schreef op 18 mei 2008 @ 12:37:

[...]

Kijk, er zijn veel mensen in Afrika die honger hebben. En die een zeer laag calorisch dieet volgen (en daar hebben ze niet voor gekozen!). Die mensen hebben elke dag honger, zijn duizilig en ziek van de honger. HCG zou dit ziekte gevoel dus kunnen verhelpen.

ah v dattem

zielig, wat ben je hard!!

nee geen goed idee
quote:Surface2 schreef op 18 mei 2008 @ 12:38:

[...]

Dat snap ik Ik vind dit alleen allemaal zo'n onzin (heb een beta-achtergrond dus weet er een beetje van) dat ik het niet na kan laten om te vertellen dat echt onzin is.Oké, dan voelde ik me ten onrechte aangevallen
quote:Goes schreef op 18 mei 2008 @ 12:30:

[...]

Ja, dat klopt. De beste man ligt al rum 30 jaar onder de groene zoden...

Waarschijnlijk was er in die tijd nog geen BioHCG.

Hij ging dus uit van de normale HCG in die tijd, welke dus gewonnen werd uit urine van zwangeren.

Maar nu is het er wel dus wel... er is dus een keuze.

30 jaar onder de groene zoden maar op legio sites word gewoon HCG en zijn naam in een adem genoemd. zonder een alternatief erbij te noemen.

en ook na het stuk van sarah scott ben ik nog niets wijzer over de grondstoffen van biohcg.

er word steeds maar over "het" of over "het middel" gesproken wat middels geweldige technieken ... blah blah blah...
Ik wist dat de hele dieet bussines bestond uit onzin, maar wat ik vanmorgen allemaal weer heb geleerd stijgt daar nog boven uit...

Echt triest dat dit soort dingen legaal zijn.

Maar goed, Jossine is er mee afgevallen, fijn voor haar (was vast ook zonder die HCG gebeurd). Kan ze nu weer lekker gaan schransen zullen we maar zeggen...
ik heb een mail gestuurd naar een bedrijf dat biohcg promoot met de vraag waar bio HCG van gemaakt is.

de grondstoffen dus.

misschien staat het wel ergens in de moeilijk vertaalbare engelse sites waar de medische termen je om de oren vliegen.

maar ik ben niet hoog genoeg geschoold om dat te begrijpen
quote:Yamuna schreef op 18 mei 2008 @ 12:41:

[...]

30 jaar onder de groene zoden maar op legio sites word gewoon HCG en zijn naam in een adem genoemd. zonder een alternatief erbij te noemen.

en ook na het stuk van sarah scott ben ik nog niets wijzer over de grondstoffen van biohcg.

er word steeds maar over "het" of over "het middel" gesproken wat middels geweldige technieken ... blah blah blah...Maar dat zul je ook niet worden, hoe goed je ook zoekt vrees ik
Morbide obesitas is een ernstige ziekte.

Soms is het nodig om voor een operatie snel een groot aantal kilo's af te vallen. Zo'n snelkuur kan dan uitkomst bieden.

Ik ken overigens een vrouw met zeer veel overgewicht die geeft voor MvM. Ik denk niet dat ze er moeite mee heeft om anderen met volksziekte nummer een te helpen.

JM van Viva is een appeltje met zeer veel vet rondom de taille. Ze heeft nooit gelijnd. Ze zal zeker de goede levensstijl oppaken na de kuur.

Ik denk overigens ook dat het een gesponserd artikel is,

zoals Lindy aangaf.

Tangerine; persoonlijk ben ik tegen crashen en sterk afwijkende eetpatronen.

Sarah; ik kan me voorstellen dat je na je ongeval niet prettig in je vel zat. Voor jou is op een gezond gewicht blijven belangrijk vanwege familiaire belasting.
HCG

Zie hier, HCG. Nu, laat er maar een chemicus langs komen om uit te leggen hoe dat gesynthetiseerd wordt in het lab.
.
quote:Surface2 schreef op 18 mei 2008 @ 12:46:

HCG

Zie hier, HCG. Nu, laat er maar een chemicus langs komen om uit te leggen hoe dat gesynthetiseerd wordt in het lab.

Production

Like other gonadotropins, hCG can be extracted from urine or by genetic modification. Pregnyl, Follutein, Profasi, and Novarel use the former method, derived from the urine of pregnant women. Ovidrel, on the other hand, is a product of recombinant DNA.

Ook weer zo lekker vaag inderdaad.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven