Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Poeh, drukke week gehad maar heb nu alles bijgelezen. Leuk dat er zo gezellig gekletst wordt.

Voor de tabel: Zanglijster, 23 jaar, leeftijd partner ook 23 jaar, hoelang wachten: 2e helft van 2014, waarom wachten: studie/sparen.

Ik zou 3 kinderen wel erg leuk vinden, maar niet te kort achter elkaar allemaal. Hebben jullie al een idee hoeveel leeftijdsverschil jullie leuk/prettig zouden vinden tussen de kinderen?

Wow Ephina, 4 maanden niet vertellen dat het kindje er al is. Kan het me werkelijk niet voorstellen om zoiets zo lang voor mezelf te houden

Ik denk net zoals jullie, vaak aan de baby/peuter tijd. Maar stiekem denk ik ook vaak juist hun tienerjaren. Dat je ziet hoe ze zich langzaam ontwikkelen en hun eigen identiteit krijgen. Dat je straks kunt discusseren met ze en dat ze hun kijk op de wereld delen en en en... Maar goed, dat is nog heeeeel ver weg
dubbel grrr
@Ephina, ik vind kinderen het leukst tot ze 4 zijn en daarna weer in de pubertijd (ja, echt) daar tussenin vind ik ze van een afstand niet zo boeiend maar ik denk dat dat anders is als ze van jezelf zijn. Je kinderen ontwikkelen zich ook constant en worden in dat opzicht nooit "saai".

@opvang, wij gaan gewoon voor full kdv of gastouder. Ik wil minimaal 4 dagen blijven werken. Als vriend in loondienst blijft gaat hij ook naar 4, anders moet hij zn eigen zaak runnen en mogen we uitgaan van 6 dagen. Ik vind niet dat onze moeders geschikt zijn voor structurele opvang (mijn schoonmoeder ivm gezondheid, mijn moeder ivm onregelmatig leven, vaak weg, dan wil ik haar niet verplichten tot elke maandag oid thuis zijn). Dus de oma's houden we voor de avondjes/weekendjes weg en een keer als er een ziek kind is.
@leeftijdsverschil als het aan mij ligt is kind uit de luiers en de wagen voordat er een nieuwe komt. Daarom wil ik ook niet te lang wachten want dan kan ik gerust nog gaan voor een nakomertje of iig 3 jaar tussen de kinderen mocht ik toch voor 3 willen gaan ;)
@leeftijdsverschil Hahah Orzoo zo denk ik er precies ook over. Ik wil genoeg tijd nemen voor de eerste 3 jaar van het kind voordat er een broertje of zusje bij komt. En dat is idd een hele goede reden om tijdig te beginnen
Er is ook een topic: dromen van een kindje hier zitten dames die graag een kindje willen maar wachten om een bepaalde reden..

Gewoon gezellig kletsen over dagelijkse dingen en het krijgen van kindjes
@isabella ja dat topic zag ik inderdaad ook al voorbij komen. Het verschil met dit topic was voor mij dat daar de startdata in de tabel allemaal al in 2013 zijn en dat is voor mij helaas niet het geval.
Wat zanglijster zegt idd. Ik vind het al (sorry dames ) een beetje moeilijk dat de datum hier voor sommige dames ook al in 2014 ligt :-) .
O ja leeftijdsverschil.. Ik zou ook minimaal een paar jaar tussen de kindjes willen hebben, als we natuurlijk het voorrecht hebben om ( makkelijk) kinderen te krijgen. Het lijkt me fijn als de een al wat groter is, maar max 4 jaar ouder. Zou leuk zijn als de kinderen een echte broer/zus relatie hebben. Mijn vriend heeft een broer van 10 jaar ouder en heeft daar totaal geen band mee..

Het topic van dromen over een kindje heb ik ook gezien. Maar daar wil iedereen dit jaar al beginnen geloof ik? Een leuk topic hoor, maar hier ligt het voor de meesten nog verder weg..
Sealight dat is wel een klein beetje kort door de bocht. Mijn vriend zn broertje is 9 jaar jonger dan hij is en toch zit mijn zwagertje hier regelmatig middagen/avonden op de bank Formule 1 te kijken, te gamen, beetje voetballen buiten, eet hij met ons mee soms etc.
Ik snap dat het een beetje moeilijk is Ephina. Ik heb er ook echt moeite mee gehad toen ik hoorde dat ik tante zou worden. Aan de ene kant natuurlijk heel blij, maar ook erg jaloers. Nooit laten merken en alleen mijn vriend weet hoe verdrietig ik soms kan zijn hier over. Ik ben echt een hele trotse tante. Elke aankondiging van een zwangere in mijn omgeving is toch weer moeilijk.

Mijn verstand blijft zeggen dat ik nog moet wachten en ik heb nu ook het gevoel dat we dit jaar nog niet gaan proberen. Tot nu toe word het er nog niet makkelijker op.
quote:tara82 schreef op 12 februari 2013 @ 09:56:

Ik snap dat het een beetje moeilijk is Ephina. Ik heb er ook echt moeite mee gehad toen ik hoorde dat ik tante zou worden. Aan de ene kant natuurlijk heel blij, maar ook erg jaloers. Nooit laten merken en alleen mijn vriend weet hoe verdrietig ik soms kan zijn hier over. Ik ben echt een hele trotse tante. Elke aankondiging van een zwangere in mijn omgeving is toch weer moeilijk.

Mijn verstand blijft zeggen dat ik nog moet wachten en ik heb nu ook het gevoel dat we dit jaar nog niet gaan proberen. Tot nu toe word het er nog niet makkelijker op.
Wat betreft tijd tussen kinderen vind ik 2 tot 4 jaar wel mooi. Ik scheel zelf maar een jaartje met mijn broer (niet helemaal gepland) en we hebben een hele goede band, maar het was erg zwaar voor mijn moeder toen we heel jong waren.

Weinig leeftijdsverschil geeft natuurlijk geen garantie voor een goede band. Met veel verschil is de band toch anders, maar dat hoeft niet slecht te zijn.
Bedankt Orzoo.
quote:Orzoo schreef op 12 februari 2013 @ 09:45:

Sealight dat is wel een klein beetje kort door de bocht. Mijn vriend zn broertje is 9 jaar jonger dan hij is en toch zit mijn zwagertje hier regelmatig middagen/avonden op de bank Formule 1 te kijken, te gamen, beetje voetballen buiten, eet hij met ons mee soms etc.Ja misschien is het ook wel te kort door de bocht. Groot leeftijdsverschil hoeft natuurlijk niet altijd te betekenen dat er geen goede broer/zus relatie is. Maar zo is het bij mijn vriend wel. Ik heb trouwens ook een broertje van 9 jaar jonger. Al zit er nog wel een broer tussen. Weet wel dat ik het toen helemaal geweldig vond dat ik nog een broertje of zusje kreeg toen ik 9 was..
Tara vervelend dat je het er zo moeilijk mee hebt gehad toen je tante werd. Natuurlijk is het super leuk. Maar ik denk dat ik ook wel een jaloers zou zijn als ik tante zou worden.

Maar je hebt al een grote stap gedaan door te stoppen met de pil. Ook al heb je het gevoel dat jullie dit jaar nog niet gaan beginnen. Jullie tijd komt ook:) begrijpelijk dat het nu even lastig is omdat je nog niet precies weet wanneer.
Zanglijster, ik kan de tabel pas volgende week aanpassen, ik ben nog op vakantie.

Dat dromen over een kindje topic is idd verder dan wij zijn, er zijn zelfs al een paar zwangeren. Ephina, ik snap dat je het lastig vindt dat sommigen van ons al eerder beginnen, maar misschien ziet het er bij jou over 2 jaar ook heel anders uit.

Tara, ik hoop dat de omstandigheden snel zo zijn dat jullie kunnen beginnen.

@ aantal kinderen: 3-4 lijkt mij heel fijn, maar het moet maar lukken natuurlijk.

Ik zou ze wel zo snel mogelijk achter willen, dan ben je snel weer uit de luiers.
Ohja en @Ephina, mijn ervaring is dat er nog vanalles kan veranderen. Sommige stellen beginnen (wel of niet onverwachts ) 2 jaar eerder dan gepland en zo wordt de kinderwens van de een op de andere dag ook zo weer 3 jaar uitgesteld voor een studie oid.
Inderdaad onze tijd komt nog wel. En ik geniet gelukkig ook heel erg van het tante zijn. Met kerst waren mijn broer en zijn vrouw moeilijk aan het doen wie er naast de kleine moest zitten tijdens het eten. Geen gezeur en ik ben er gewoon gaan zitten. Hebben zij ook even rust en ik zorg wel dat er lekkere hapjes op het bordje liggen.

Ik vind het nog een raar idee dat ik vrijdag niet begin met de volgende strip. Ik denk dat ik volgende week ook pas echt het gevoel heb dat ik ben gestopt. Ik ben benieuwt of ik veel verschil ga merken.
Ik denk dat het bij ons dit jaar ook zeker niet gaat gebeuren. Dus zal ook langer moeten wachten. Maar wie weet inderdaad, er kan bij iedereen nog van alles veranderen.

Fijn dat je wel kunt genieten van het tante zijn! Ben heel benieuwd of je verschil merkt na het stoppen met de pil...

En z.s.m achter elkaar heeft natuurlijk ook wat;-) alleen heb je dan wel een super druk gezin in het begin denk ik. Al is het sowieso druk en je leven aanpassen met een kind. ( positief bedoelt hoor, je wilt toch het beste voor je kind)
Meiden, ook ik ben al al een tijdje aan het meelezen in dit topic. Mijn vriend vind het maar irritant, maar heb het gevoel dat ik hem daar nog even niet teveel mee lastig wil vallen.

Ik had ook al in andere topic een berichtje gepost, maar heb het idee dat hier ook op een wat langere termijn gedacht wordt.

Ik ben zelf bijna 28 en vriendlief 31. Niet getrouwd, 6 jr samen. Ben net gestopt met pil, na 5 jr spiraaltje te hebben gehad. Ben nu wel een beetje klaar met de hormonen en gaan verder met condooms. Voorlopig nog geen concrete plannen! Maar tzal er wel van komen in de komende 2 jr ofzo... Wat iemand hier ook al in de topic zei; als het zo is zullen we ons echt wel redden en er valt altijd wel een mouw aan te passen. Maar de huis/baan situatie is nog niet optimaal... maar goed, wanneer is dat wel zo?!

Ben 2 jr geleden tante geworden en vond het geweldig! Was er zelf toen totaal niet mee bezig, maar door mijn lieve kleine nichtje ben ik er wel serieuzer mee bezig. Zo van; zo 1 wil ik er ook wel
Leuk om te lezen dat jullie allemaal zo kunnen dromen over dit onderwerp. Ik denk dat ik dat gen mis. Misschien kan ik nog wat van jullie leren.

Heb het gevoel dat het hier zomaar eens sneller kan gaan dan voorheen gedacht. Zowel vriend als ik hebben een aantal zaken laten varen en zijn andere dingen juist aan het regelen/stappen aan het zetten. Deze week is in ieder geval al 1 punt getackeld. Gek hoor.

Misschien toch maar verhuizen naar dromen over een kindje, hoewel die titel dan weer niet helemaal mijn ding is.
@ Tara en Ephina

Welkom Neeltje, dit topic is idd wat meer gericht op de langere termijn. Fijn dat je alvast van de hormonen af bent. Wanneer zouden jij en je vriend het liefst willen beginnen?
Oh en Pom, geen probleem hoor! Lekker aan het genieten van je vakantie?
@ zanglijster; tnx! Geen specifiek tijdstip in het hoofd. Twijfel nog een beetje; hoor zoveel verhalen dat het lang duurt voordat je normale cyclus hebt, en dan moet het nog maar net allemaal lukken. Ik denk meer aan zomer 2014, misschien eerder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven