Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
Dat had ik dus vanmiddag: hagel, regen en zon . Ik probeer ook echt 3x te gaan, maar dat lukt niet altijd. 2x lukt altijd wel. Ik heb lekker relaxed 6km gelopen.

49/600
Vanmiddag weer een rondje gelopen het was echt prachtig weer en ik was net voor de sneeuwbui binnen

Moest 3,6,9,6,3 ging best goed vandaag.

Nu lekker 2 rustdagen.Week 3 van het schema zit erop. Zie wel een beetje op tegen de 6e week want vanaf dan zitten er geen loopstukjes meer in maar moet ik in de pauze's gaan dribbelen, ben benieuwd hoe dat gaat.

80/600
Dat moet ik al een paar weken met Evy. Ik vind dat erg zwaar, maar ik merk wel dat mijn basis tempo daar hoger van wordt. Conditie gaat met sprongen vooruit. Maar zwaar is het wel
Vanmiddag gaan wij naar het bos voor een lekkere wandeling met de honden. Morgen ga ik weer hardlopen, denk ik. Voor wie vandaag gaat: veel plezier! Geniet van de prachtige winterse plaatjes
hai!

wel leuk die km erbij genoemd.... ga ik ook doen (als ik eindelijk weer eens heb gelopen pff). Gisteren dus niet, want we kregen bezoek èn er lag een berg sneeuw.. We hebben dus uiteindelijk een flinke wandeling gemaakt met de kids; sneeuwballen gegooid enzo. Was ook leuk. Ik hoop woensdag....

Zo gauw het dus weer te doen is ga ik weer naar 3 x pwk hoor...ECHT!!!
Ik heb het gister ook lekker bij een flinke wandeling gehouden , het was prachtig buiten.

Nu spiegeltjes glad dus ben blij dat ik rust dag heb

Ik verlang zo ondertussen ook wel naar wat zachter weer, en wat langere dagen.
@cyberwitch: precies! Ik wil lente! Zonnetje erbij, niet meer die striemende wind en dan lekker hardlopen...

Ik tel de dagen af
Ik tel mee!! Die wind is vandaag echt koud trouwens brrrrr
ja, ik voelde het vanochtend ook toen ik mijn auto sneeuwvrij stond te maken, zucht.
De wind vanochtend was echt heel erg koud, maar vanmiddag uit mijn werk voelde het zacht aan. De wind was wat gaan liggen, gelukkig. Ik heb een rondje gemaakt van 8 km. Ik heb een nieuwe route gelopen, maar ben er niet zo kapot van. Ik moet maar een nieuw rondje uitzoeken

57/600
En zo had je er toch weer 8km bij

Ik heb wat schema betreft een hele makkelijke week. 4x5 dan een keer 2x10 en een 1 van 25 minuten. Ook wel fijn met dit weer.
Voor mij staat deze week op het programma: Een intervaltraining van 25 minuten (woe of do) en een korte duurloop van 35 minuten (vrij of zat) en als het kan dan wil ik zondag nog een lange duurloop van 1.05uur (of 10 km) doen.

Ik zit deze week ruim in mijn tijd, dus dit zou moeten kunnen.
Ik ben wel blij met een relatief rustig weekje, alleen om me steeds helemaal om te kleden voor dat half uurtje rennen....

Maar goed , 4x5 zit er weer op, al tranend van de snijdende wind

84,67/600
En toen was het zulk lekker weer, dat ik na het boodschappen doen dacht: Ik ga lekker een 5km rondje lopen. Heerlijk!!

Iemand van jullie ook nog lekker in het zonnetje kunnen lopen?

89,8/600
Zonnetje? Waar? Hier is het snijdend koud...brr.

Ik heb vorige week koorts gehad en een paar dagen ziek op bed gelegen. Nu aan de antibiotica, want heb een infectie/ontsteking ergens. Vandaar de moeheid etc. Maar zondag ga ik echt echt echt weer lopen, word een beetje onrustig onderhand.
Beterschap viennas, ik kan me wel voorstellen dat je onrustig wordt van niet kunnen rennen.

Hier is regio Amsterdam :-)
Viennas, wel rustig aan doen hoor! Die onrust herken ik wel

Cyberwitch: Wist je dat er elke tweede vrijdag van de maand er een (gratis) duurlooptraining is bij het Olympisch Stadion? http://www.fridaynightrun.nl/

Ik denk erover om daar een keer aan mee te doen.

Ik ga morgenmiddag een rondje maken, denk ik. Ik zag dat de voorspelling voor morgen niet zo geweldig is, maar dat is dan maar zo. Ik heb de hele middag vrij, zonde om dan niet te gaan lopen.
Hey dat klinkt leuk! Vooral die laatste groep dan

Ga eens in de gaten houden of het in m'n kindvrije weekenden valt dan lijkt het mij ook wel leuk om een keer te doen.

Het schijnt morgen echt bagger weer te worden , hoop dat je toch lekker kunt lopen.
Nah ik moet vanmiddag naar de huisarts vanwege een best-wel-lang-durende uitstralende pijn in mijn heup...grrrr

Boehoe! ik wil gewoon mooi weer, geen pijntjes en drie keer per week lopen. Dat is toch niet teveel gevraagd?

(Ik word er een beetje sjacherijnig van :-)
oh viennas, die onrust heb ik dus ook. IK WIL RENNEN!!!
nou volgens de dokter heb ik geen verstand van anatomie, want ik heb geen last van mijn heup (buiten- bovenkant bovenbeen, maar van de spieraanhechting van mijn bekkenbot. Voorkant dus.

Hij zegt dat dat een houding-ding is. Ik kan naar de fysio, maar hij zegt zelf ook niet precies te weten wat de fysio aan oefeningen zou moeten geven (ik doe niks anders dan normaa behalve dat ik een tijdje niet heb gerendl). Gaat in principe zelf weer over zegt hij. Nou daar hopen we maar op. Ik kreeg er voor het eerst last van tijdens de zomervakantie en ik heb toen niet gerend. Nu weer even niet gerend. Dus misschien is het geheim toch hardlopen om mijn kwaaltjes te doen verdwijnen.

dat is dan wel weer goed nieuws!

nu die sneeuw nog weg
anoniem_47785 wijzigde dit bericht op 14-02-2013 16:02
Reden: aanvullinkje
% gewijzigd
Bee-tje huisarts weet niet wat de fysiotherpeut aan oefeningen zou moeten geven, de fysiotherapeut zal dat zelf vast heel goed weten.

Overbelasting en of die nu onstaan is door te veel belasting, verkeerde houding of wat dan ook zal waarschijnlijk overgaan met enkel rust. Het belastbaarheids probleem is daarmee niet opgelost. Ook niet je eventuele houdingsprobleem.

Zou dus zeker advies inwinnen bij een fysiotherapeut.
Tssk Bee, Heup - bekkenbot, da's toch allemaal bij elkaar in de buurt. Hopelijk verdwijnt het vanzelf. Volgens de weerman gaat het van het weekend flink dooien. Hopelijk een klein zonnetje erbij en dan hophop de schoentjes weer onder!

Helga, ben je nog weggeweest? Was het niet heel koud? Hier sneeuwt het sinds 13.00u.
Jullie geloven het vast niet, maar ik zit al vanaf 3 uur klaar om te gaan hardlopen. Er kwam steeds iets tussen.

Nu moet mijn eten even zakken en dan ga ik een rondje hardlopen. Het heeft hier ook gesneeuwd, maar ik denk dat de fietspaden wel redelijk schoon zijn. En anders ga ik lekker knisperen over de verse sneeuw

Bee-tje, ik zou toch langs de fysio gaan hoor. Die heeft er echt meer verstand van dan de huisarts. Fysio kan je oefeningen geven ter verbetering van je houding.
Ik vind het echt niet prettig om na het eten hard te lopen. Buik voelt niet lekker, geen steken ofzo, maar zwaar. Nou ja, lesje zit er weer op. Op naar de volgende!

64/600

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven