Werk & Studie alle pijlers

Contract beëindiging

13-02-2013 20:31 17 berichten
Hallo,

Even een vraag omdat ik er zelf even niet meer uitkom.

Het gaat om een contract wat eind zomer de 3 jaar passeert. Hier kan ik dus verder niks mee? als werkgever aangeeft niet te willen verlengen (met andere woorden,geen vast contract aanbieden).

Als werknemer heb je dus geen rechten omdat het contract als het ware afloopt?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Je contract voor ONbepaalde tijd is 3x verlengd? Bedoel je niet voor bepaalde tijd (dus tijdelijk)?

Zo ja, dan mogen ze afscheid van je nemen op het moment dat je contract eindigt. Alleen als ze je willen houden en je daar blijft werken, is de werkgever verplicht je een vast contract te geven (maw dus niet omdat je het tot de laatste dag van 3 contracten hebt gehaald, pas als je na verloop van je contract daar nog blijft werken).
quote:deurtje2 schreef op 13 februari 2013 @ 20:31:

Hallo,

Even een vraag omdat ik er zelf even niet meer uitkom.

Ik heb een contract voor onbepaalde tijd. Inmiddels is hij dusdanig verlengd dat ik bijna aan de 3 jaar zit. Nu loopt het binnen bepaalde tijd af. Zijn ze dan verplicht om je een vast contract te geven of kunnen ze zeggen, we verlengen hem niet. Dus er uit of 3 maand 'pauze'.

Hebben ze dat recht als werkgever?

Alvast bedankt!

Wat heb je nou voor contract? Bepaalde of onbepaalde tijd? Hoe oud ben je en hoeveel verlengingen heb je in totaal gehad?

Bij een contract voor bepaalde tijd is overeengekomen dat het contract na die datum ophoudt, feitelijk is je werkgever niet verplicht je daarover in te lichten, omdat je dat al weet sinds je dat contract hebt getekend. De gemiddelde werkgever zal het wel even netjes melden als jij na afloop van je contract niet meer hoeft te komen.
Je hebt dus geen contract voor onbepaalde tijd.
Je hebt een contract voor onbepaalde tijd en die tijd loopt af??

Dat snap ik even niet....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik snap het niet, je geeft aan dat je een contract hebt voor onbepaalde tijd dat is toch een vast contract? Of bedoel je dat je jaarcontract 3x is verlengd? Indien het laatste het geval is werkgever niet verplicht je een vast contract aan te bieden
Ik snap je niet helemaal: je zegt dat je een contract voor onbepaalde tijd hebt, maar direct daarna zeg je dat je contract binnen bepaalde tijd afloopt. In dat laatste geval mag je werkgever uiteraard ervoor kiezen niet te verlengen, dat is het hele idee achter een contract voor bepaalde tijd, dat je niet vast zit aan iemand. Mochten ze je na 3 maanden wel weer terug willen, dan is het natuurlijk aan jou of je dat nog wilt.
Pieuw...ik ben dis niet de enige die het niet snapt
Excuus, ik bedoelde binnenkort, ipv binnen bepaalde tijd.

Ging er ook vanuit dat het dan afgelopen is. Heb een half jaar gehad, toen een jaar en laatst anderhalf jaar. Maakt 3. Dan houd het dus eind zomer op. Werd in de war gebracht door vriendin die zegt dat werkgever dat niet kan doen.

Maar dit mag dus gewoon.
Gets, ik ben helemaal in de war. Excuus voor de onduidelijkheid!!!!

Het gaat om een contract wat eind zomer de 3 jaar passeert. Hier kan ik dus verder niks mee, als werkgever aangeeft niet te willen verlengen (met andere woorden,geen vast contract aanbieden).
Je schrijft het volgende:

"Ik heb een contract voor onbepaalde tijd.

Nu loopt het binnen bepaalde tijd af."

Dit gaat in mijn ogen niet samen.

Een contract voor onbepaalde tijd kan volgens mij niet aflopen.

Is het een contract van bepaalde tijd wat binnenkort afloopt, dat is wel mogelijk. En ja dan kunnen ze je contract beëindigen. Ze kunnen je dan na 3 maanden weer aannemen om te voorkomen dat ze je een vast contract moeten geven.

Maar een werkgever is niet verplicht om je weer aan te nemen.
Werkgever is niet verplicht je na 3 x jaar/half jaar contract je een vast contract aan te bieden tenzij ze verzuimen je op tijd in te lichten en je bijv nog werkt na het verstrijken van de laatste dag.
Als je een contract voor bepaalde tijd hebt houdt dit dus in dat er na de einddatum geen arbeidsovereenkomst meer is.

Tenzij je baas je een nieuw contract aanbiedt, en dat moet dan na 3 contracten voor bepaalde tijd inderdaad een contract voor onbepaalde tijd worden...
Juiste conclusie deurtje2.
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Werd aan het twijfelen gebracht. Het is helemaal duidelijk zo. Verder balen!

Dank jullie wel.
Als je baas verder niet meer reageert, dan verloopt het contract gewoon vanwege rechtswege.

Dan gelijk WW aanvragen.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Wanneer je gewoon doorwerkt na einddatum contract, is er in principe een verlenging van het contract, dus injouw geval voor onbepaalde tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven