Het Grote ruiltopic.

26-11-2012 19:35 2296 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit ruiltopic is het mogelijk (zelfgemaakte) spullen, die je zelf niet meer nodig hebt of gebruikt, te ruilen met andere forummers.

Dit in het kader van de recessie of puur omdat je de ander iets gunt!

Wat is het idee? Als je iets in je huis hebt, kleding, boeken, decoratiemateriaal e.d. kun je dit hier op het forum zetten en er

een ander (die het misschien niet zo breed heeft) heel blij mee maken.

Enkele spelregels:

- Je mag geen geldelijke vergoeding vragen voor de zaken die je aanbiedt

- Het is alleen toegestaan (een bijdrage in) de verzendkosten te vragen.

- Geef aan wat je er (eventueel) graag voor terug zou willen hebben.

P.s. Dit topic zal worden verplaatst naar het prikbord, zodra het prikbord ook ter zijner tijd mobiel bereikbaar wordt.
@kikkerprinses,

You've got mail

@marels,

helaas geen auto over, heb binnenkort misschien eerder een extra auto nodig, daar gaan de spaarcenten zucht :P Manlief krijg andere functie vanwege reorganisatie, maar veel verder weg, en als ik nu een baan krijg die niet met het ov te doen is.
Da's balen Shenandoah...

Dat probleem heb ik ook dus... Ik werk op een locatie waar de dichtsbijzijnde bushalte twee km verderop is.

Maar dat geeft op zich nog niet, maar ik moet voor een stukje van 45 km ongeveer twee uur treinen en bussen en dan kom ik er nog niet...
668, the neighbour of the Beast
@Marels, kan je iets met greenwheels oid? Ik probeer maar een beetje mee te denken. Maar als je er dagelijks mee naar je werk moet, gaat het lastig vrees ik..
Aangezien we zelfgemaakte spullen niet meer mogen verkopen op viev en ik een nieuwe hobby heb, heb ik bedacht om t dan maar te ruilen.

Ik heb geen zin om m'n muren ermee te behangen nl. Maar t maken is erg rustgevend.

M'n nieuwe hobby is dus knipjes/memo borden maken.

Mijn eerste:

Er zit een zakje op waar losse haar elastiekjes in kunnen, of een kam en borstel.

Edit: bord is weg, maar ik laat t plaatje staan als voorbeeld.

Wie heeft er wat leuks voor in de ruil?
Leuk topic!
Ik ben benieuwd tegen welke mooie creaties ik mijn baby-booties 0/3 maanden kan ruilen. Erg leuk en rustgevend om te maken, alleen gebrek aan babie's

Dat e rmaar veel moois te ruim mag wrden aangeboden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik hoef hem niet en heb ook niets om te ruilen.

Maar ik zag een keer in het journaal (ned1) waarin deze site (Etsy) werd genoemd als manier om je zelf gemaakte spullen te verkopen.

Dat was in combinatie met het bericht dat in de toekomst bepaald handwerk schaars zou worden. Dit is geen spam, maar heb de site een keer bekeken en ik zie eigenlijk alleen prijzen in $. Terwijl het toch een NL site moet zijn.

Misschien dat anderen er wel uitleg over hebben?

Wat kost het om daar te adverteren bijv.
quote:Pumps_italiaans schreef op 13 februari 2013 @ 20:33:

Ik hoef hem niet en heb ook niets om te ruilen.

Maar ik zag een keer in het journaal (ned1) waarin deze site (Etsy) werd genoemd als manier om je zelf gemaakte spullen te verkopen.

Dat was in combinatie met het bericht dat in de toekomst bepaald handwerk schaars zou worden. Dit is geen spam, maar heb de site een keer bekeken en ik zie eigenlijk alleen prijzen in $. Terwijl het toch een NL site moet zijn.

Misschien dat anderen er wel uitleg over hebben?

Wat kost het om daar te adverteren bijv.Duur.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
O, en een edit:

Ik kan de borden in allerlei kleuren, rechthoekig of vierkant en ook zonder zakjes maken. Mocht iemand daar iets voor willen ruilen.
Die zijn leuk fame!!!!
etsy is van oorsprong amerikaans, dus logisch dat de prijzen in USD zijn.
Die borden kan ik ook maken! Daarnaast ben ik bezig met haken.

Ben eigenlijk alles aan t proberen!

Leuk idee!

Ik kan ook mooie boeketten (thee,koffie en bier) maken. Maar das dan weer niets voor hier toch?
Oooooh, bierboeketten! Voorbeeld????
Jaa! Zodra ik er weer een maak, zal ik er een foto van maken .
Best balen dat ik niet kan knutselen
Leuk topic.

Ik ga ook zoek naar zelfgemaakte spullen.
Ha, pumps. Ik vind Etsy heel leuk. Maar eigenlijk vooral om ideeën op te doen
Even nog een korte opmerking over de babyschoentjes.

Misschien dat je ze makkelijk kwijt raakt als je er gele klompjes van maakt. Of delfts blauw. In porselein zijn ze heel gewild in het buitenland.
O, dat is een slimme! Kan natuurlijk ook memo borden in delfstblauw stijl maken.

Rara, ik wil ook wel gewoon een knipjesbord voor je maken hoor. Heb ik weer wat te doen in de avond uren.
Ja, de ideeën op etsy zijn leuk. Maar in het journaal werd het beroep van o.a. hoedenmaker genoemd. Daarvoor zou het wel prima zijn. Dat kan niet iedereen.

Ik heb hier wel een afgeschreven bibliotheekboek met sprookjes en heel mooie tekeningen erin. Misschien ook een idee om daar zelf een leuk lijstje voor te maken?

Ach, ik heb hier een paar mooie shirts liggen waar ik een tekening of zo op wil maken.

Weet een van jullie misschien of en waar speciaal papier te koop is waarop je dat kan printen. Dat papier kan je dan gebruiken als opstrijk applicatie. Heb ooit iemand gesproken die dat had gedaan.
Ik lust wel een mooi glas-in-loodwerkje.

Het hoeft niet meteen hoor, zo tegen december is prima. Ik kan namelijk echt ontzettend goede Sinterklaasgedichten maken al zeg ik het zelf.
Laatst hadden ze een hele stapel bij de action liggen van dat print/strijk spul. Leuk idee trouwens!!!
@ pumps Italiaans: bij de Hema hebben zij dat papier ook(transferpapier). Maar echt duurzaam is het niet, 2 keer wassen en de print is 'gebroken' en gaat afbladderen.

Misschien strijkvelours? Dat houdt zich beter.
Ja, ik heb meer ideeën dan ik kan uitvoeren..

Jij kan er ook bordjes mee maken als je dat dan op stof zou doen. Uit sprookjesboeken mooie platen zoeken en die dan op stof zetten. Maar dan zit je wel met copyright. Zelfgemaakte knipsels (compilatie), die scannen en dan opstrijken. Dat zou dan misschien wel mogen. Zo veranderen dat het niet herkenbaar is als origineel.

Ik zal eens bij de Action kijken. Ik weet niet hoe dat papier heet. Maar ik log uit. Dit forum is niet vooruit te branden.

Ik kijk van de week wel of er nog antwoorden zijn.

Prettige avond nog!
Strijkvelours.... Bedankt!

Ik zal er op gaan zoeken.

EDIT: heb wel een thuiscursus van de NTR gevonden.

http://thuisacademie.ntr. ... leding-pimpen/stap/4.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven