Geld & Recht alle pijlers

Gas&Licht!

13-02-2013 21:18 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke we kennen natuurlijk allemaal de mooie reclames van de consumentenbond, vereniging eigenhuis, eon en ga zo maar door maar weet jij wel ECHT wat je betaald..

Ik heb tijden bij een dergelijk bedrijf gewerkt en weet wat de cijfers inhouden..

Wil je iets vragen weten of advies? Kom maar op! ik wil jullie ECHT onafhankelijk advies geven.
you being you, makes you special.
Nou, doe meteen de voordeligste er maar ingooien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
150 euro
Dat is vaak het probleem, de voordeligste op de sites als gaslicht.nl zijn vaak niet het goedkoopste op de jaar afrekening.

Wil je elk jaar switchen en verbruik je relatief weinig energie zou ik voor de Welkomst bonus gaan via de vergelijkingssite gewoon de hoogste kiezen..

Verbruik je veel boven de 5000 k en rond de 5000 kw, dan zou ik voor een grotere maatschappij als Nuon gaan deze bieden een altijd geldende korting aan ook na het jaar blijf je dan korting houden en krijg je de korting per kuub en kw, dit is dan voordeliger.
Ies gratisj?
Gratis advies, ik heb in het verleden in de telefoonlijst gezeten hier door heb ik veel mensen gesproken die eigenlijk niet echt wisten wat ze precies deden en niet om gemeen te zijn maar dat is ook meestal het geval! en ik wil jullie heeel graag advies geven om dit goed te regelen
quote:lavenderleo schreef op 13 februari 2013 @ 21:25:

150 euro150 euro? wat :P ik moet wel je verbruik weten om te zien wat je moet afsluiten
Afsluiten? Aansluiten toch?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Een contract sluit je af toch? Sorry ik ben geen grammatica expert
Welke bedrijven hebben natuurstroom?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Natuurstroom kunt u bijna bij elk bedrijf krijgen, het enige nadeel is dat veel bedrijven het aanbieden als natuurstroom en dat het niet volledig is.. wilt u echt groene stroom kies dan voor eneco, greenchoice of nuon groen.

Bij eneco is het allemaal duur.(maar dat maakt niet iedereen wat uit)

Greenchoice is de stroom duur maar t gas goedkoop.

Nuon is met de nieuwe actie stroom goedkoop maar het gas is iets duurder dan gas...

Het voordeligst is de combinatie Nuon stroom en greenchoice gas.

Dit kan gewoon 2 contracten!! onthoud dat goed vaak is dat ontzettend voordelig
quote:suzieq14 schreef op 13 februari 2013 @ 21:37:

Natuurstroom kunt u bijna bij elk bedrijf krijgen, het enige nadeel is dat veel bedrijven het aanbieden als natuurstroom en dat het niet volledig is.. wilt u echt groene stroom kies dan voor eneco, greenchoice of nuon groen.

Bij eneco is het allemaal duur.(maar dat maakt niet iedereen wat uit)

Greenchoice is de stroom duur maar t gas goedkoop.

Nuon is met de nieuwe actie stroom goedkoop maar het gas is iets duurder dan gas...

Het voordeligst is de combinatie Nuon stroom en greenchoice gas.

Dit kan gewoon 2 contracten!! onthoud dat goed vaak is dat ontzettend voordeligWatte?
Volgens mij ben je voor nuon aan het spammen. Kutbedrijf die irritante deurverkopers hebben die leugens verkopen om zichzelf naar binnen te kletsen...ik blijf lekker bij Essent, betaal 70 euro per maand en krijg jaarlijks 200 euro terug.
quote:suzieq14 schreef op 13 februari 2013 @ 21:32:

Een contract sluit je af toch? Sorry ik ben geen grammatica expertdoeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
er is een nieuwe actie met 6 maanden 50% korting hier door betaal je 20 cent voor t stroom das heel weinig bij greenchoice is dit ruim 22 cent en bij eneco 23 cent, sinds januari is er een nieuw belastingtarief dit is ruim 14 cent op het stroom en 22 cent op gas

een paar maatschappijen zoals essen nuon en eon hebben hier hun prijzen op aangepast en met een extra korting kom je dus goed koper uit, en ik bedoelde gas bij greenchoice natuurlijk
Kan je niet gewoon oprotten hier?
quote:kaatje_85 schreef op 13 februari 2013 @ 21:49:

Volgens mij ben je voor nuon aan het spammen. Kutbedrijf die irritante deurverkopers hebben die leugens verkopen om zichzelf naar binnen te kletsen...ik blijf lekker bij Essent, betaal 70 euro per maand en krijg jaarlijks 200 euro terug.

ik ben voor nuon aan het spammen haha das grappig en een goede ik geef aan dat er meerdere maatschappijen mogelijk zijn voor 1 persoon en jij gebruikt je persoonlijke ervaringen met 1 bedrijf vind ik een goede.. en nee als je het wilt weten ik heb gewerkt op de klanten service van enexis, tevreden?

en ELK bedrijf doet aan deur tot deur en telefonische verkoop, zelfs jou geliefde essent.
quote:snowwhite2013 schreef op 13 februari 2013 @ 21:54:

Kan je niet gewoon oprotten hier?

Mag ik vragen wat jou probleem is? ik val je nergens mee lastig?

Jij stoort je blijkbaar ergens aan
Ik heb een vraag van een wat andere orde:

Ik woon in een gemeente waar stadsverwarming is, wij hebben dus geen gas. Ben zelf tevreden over de stadsverwarming en ik heb niet echt op mijn netvlies staan wat we er nou aan kwijt zijn. Wat dat betreft hebben we geen keuze dus ik maak me niet zo druk om het tarief.

Nou hoor ik wel eens (kroegpraat) dat de gemeente er mee in zijn vingers heeft gesneden, of dat het juist voor de consument duurder is, etc. Ik hoor van alles, maar wie is er nou dronken?

Maw, is stadsverwarming voordeliger dan gas of niet?
Wat ik weet over stadsverwarming is dat de prijs gelijk blijft bijvoorbeeld waar in januari de prijs zou stijgen dan kan het zijn dat je voor stadsverwarming goedkoper zit maar gebeurt het tegenovergestelde kan het zijn dat je een periode iets meer betaald dan iemand voor gas.. het is dus gewoon lastig te bepalen, ook is het nog afhankelijk van je verbruik anders dan bij gas betaald je voor je eerste 300 kuub minder dan voor de 300 daarna... heel ingewikkeld allemaal, maar om een lang verhaal kort te houden het KAN voordeliger zijn.. makkelijker is het in ieder geval wel.
Ik heb me hier ook in verdiept.

Natuurstroom/groene stroom kost bij Essent hetzelfde als gewone stroom. Het is een product bedacht door Essent.

Op Consuwijzer.nl vind je veel terug over klantenservice. Bij de ene maatschappij kost verhuizen bijvoorbeeld niks en bij de andere 15euro.
Essent komt niet (meer) aan de deur.

Greenchoice is niet zo groen als ze zich voordoen.

Stadsverwarming moet tegen concurrerende prijzen worden aangeboden. Je betaalt een gemiddelde prijs. Ben jij een slechte onderhandelaar dan zit je goed. Ben je een goede onderhandelaar dan had je voor jezelf misschien meer voordeel kunnen regelen. Omdat je alleen elektriciteit ergens anders kunt afnemen zullen jouw aanbiedingen daarop minder scherp zijn dan die voor een klant die gas en elektra kan afnemen. Dat is jammer.
Dat is niet helemaal waar, groene stroom is niet bedacht door essent.. wat wel zo is dat deze prijs niet veel verschilt achter de komma scheelt groene stroom wel! omdat je eerder in een hoger tarief komt als bij grijze stroom (qua verbruik gezien)

Stadsverwarming heb je geen invloed op de prijs, zo als je daar op in gestapt bent in de tijd zo blijft het voor jou en die prijzen mogen alleen aangepast worden via de gemeente en is niet individueel goedkoper te verkrijgen omdat het 1 maatschappij is in alle regio's is dit per regio vast gesteld (de prijs) niet per huis houden.
quote:suzieq14 schreef op 13 februari 2013 @ 22:05:

heel ingewikkeld allemaal, maar om een lang verhaal kort te houden het KAN voordeliger zijn.. makkelijker is het in ieder geval wel.

Tja, kroeggesprektechnisch schiet dit antwoord natuurlijk niet op

Maar makkelijk is het zeker. En ik moet eerlijk zeggen dat dat me ook wel wat waard is.
Weet jij toevallig of stadsverwarmingtarieven per regio substantieel verschillen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven