nutteloos geouwehoertopic

19-08-2011 21:11 2916 berichten
aangezien het vorige topic is overleden en ik geen puf meer heb

om te reanimeren hierbij een nieuw onzin topic.

heb op dit moment spijtig genoeg niks nutteloos te melden.

ik ga hier dan ook gauw weer weg totdat ik weer nutteloze inspiratie heb

oww iedereen is welkom trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer houdt een baby op een baby te zijn? En wat is het dan? Toch niet meteen peuter? (of is dit nou een domme vraag?)

Wat is het koud...Ik krijg mijn huis bijna niet warm gestookt en de wind blaast mijn geiser uit. Da's heel erg naar als je met ingeshampood haar onder de douche staat.
nee hoor, volgens mij is een baby een peuter als die 1 is...

ik wil na morgen voorlopig even niks meer horen over trouwen

(morgen trouwt mijn ex-buurmeisje in onze hoofdstad, en daar ben ik uiteraard bij... weet niet waarom, maar dat getrouw is niks voor mij... maar goed ik overleef het wel)

Ies nog 1 vraagje aan jou, denk dat ik het antwoord wel weet,

waarom gaat 'in de put zingen' bij bijv. Cherobino aria's makkelijker dan bij Bach?

heeft dat te maken met dat mezzo's bij de middenklank het lekkerste zingen? (het woord zegt het al)

of gewoon omdat Bach Bach is ??

nutteloos: goeiemoooooooorgen! voordat ik vanavond richting A'dam vertrek voor de bruiloft van morgen heb ik een heerlijk dagje niks doen voor de boeg, heerlijk!
Ok, maar ben je dan van je 1e tot je 4e peuter, voordat je twee jaar kleuter mag zijn?

'In de put' zingen ken ik niet. Ik neem aan dat je bedoelt dat je een beetje geaard moet zijn. Bach is lichtvoetiger, dus is het moeilijker om daar rustig onder te blijven.

Ook goedemorgen! Fijn dat die vreselijke kou van gisteren is opgehouden.
dan ga ik uitleggen wat ik bedoel, mijn eerste pedagoge noemde het zo en Sandra heeft het ook wel over 'put'. geen idee hoe het in vaktermen heet, maar het heeft te maken met de klank niet 'naar voren' zingen maar naar beneden zodat je meer klank krijgt.

ben ik nu mee bezig en ik vind het erg lastig. heeft een beetje te maken met de woorden wat 'dramatischer' zingen, wat meer aandacht erop zeg maar. (erg grappig bij Cherobino. moet zeggen dat ik het wel erg vermoeiend vind om zo te zingen...)

snapt u?

Bach is een drama, maar ligt niet aan mij, ik vind een uitdaging ook wel leuk.

zo nu klaar met muziektheorie, over naar de nutteloze orde van de dag: ik ga mijzelf maar ff een halfuurtje op bed gooien...
Ik weet het ineens weer! Het heeft te maken met dat het

het strottenklepje moet blijven liggen zodat je een

diepere klank krijgt of zo..
Volgens mij zijn ze tot 1 jaar een baby, dan 1-2 een dreumes, vanaf 2 een peuter en vanaf 4 een kleuter? Maar wat zijn het dan daarna? Want kleuter houdt op bij 6 toch? Of ben je vanaf dan ineens een 'kind' (en zo ja, was je dan daarvoor geen 'kind'?)?

Nutteloos genoeg?
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Nee, veel te nuttig, Soezie. Want blijkbaar is het gevaarlijk om een kind bij zijn verkeerde leeftijd te noemen...(hoewel ik duidelijk verschil zie tussen baby's en kinderen).
hallooooooooowwww...

begin meteen met de meest nutteloze opmerking van de eeuw (heb het vaker geroepen): ik drink mn leven geen druppel meer...

(bruiloft gehad gister....)

wel mooi uitzicht vanaf de zilveren toren naast A'dam Cs...

nutteloos 2: Ies je hebt nog geen antwoord op vorige vraag gegeven (zie vorige bericht)
Phoebs, geen druppel is wel heeeeeeel weinig... Dan kun je dus ook geen tiramisu meer eten! Dat is wel jammer hoor...

Ik zal proberen mijn nuttigheid even wat te verminderen, aangezien mijn vorige berichtje ook al werd afgekeurd qua nutteloosheid.

Heb eindelijk een fijn fotobewerkingsprogramma voor op de mac, en nog gratis ook!

En ik heb net een oorthermometer gekocht. (jaaaaa, ik weet dat ze niet betrouwbaar zijn... maar rectaal is op dit moment bij dochter ook niet betrouwbaar, zelfs in de houdgreep met twee man is de thermometer er niet in te steken... Gisteren nog 1 keertje gelukt na heel wat geworstel, maar toen was ze wat tam omdat ze 40 graden koorts had...)
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
heb je wel gelijk in, van een paar druppels word je ook niet

zoals ik gisteravond...

vind overigens dat het NIET alleen aan mij ligt, het was koppijnrose. dat drinkt als limonade.

das het voordeel van goede wijn, dat is te zwaar om flink te tetteren
quote:phoebe82 schreef op 17 februari 2013 @ 15:44:

heb je wel gelijk in, van een paar druppels word je ook niet

zoals ik gisteravond...

vind overigens dat het NIET alleen aan mij ligt, het was koppijnrose. dat drinkt als limonade.

das het voordeel van goede wijn, dat is te zwaar om flink te tetteren Niet mee eens Phoebs . Het gaat bij mij fout bij de betere wijnrestaurants waar je per gang (waarvan er dan natuurlijk minimaal 5 zijn) een bijpassende wijn voorgeschoteld krijgt...
O ja, als we het er toch over hebben... Ik ga maar eens voor een heerlijke Leffe Ruby!
hihi bij mij werkt dat wel Soezie...

5 glazen van een een goede rode wijn dat gaat mij echt niet lukken. daar is de smaak te vol voor vind ik...

voel me inmiddels wel weer wat beter...
Ik kan wel heel goed dure wijn drinken :-) En word er dan ook minder ziek van dan van goedkope slobbertroep.

Wat ik trouwens heel moeilijk vind, is één glas wijn drinken. Voor mij is het niets of meer. Hetzelfde geldt voor snoep. Ik kan heel lang heel goed weerstand bieden aan de verlokkingen, maar dan gaat het hek van de dam...

Soezie! Nuttig, nuttig, nuttig. Maar wel erg vermakelijk. Graag meer nuttige informatie :-) Is je dochter al weer wat beter?

Is thermometer onder de tong wel betrouwbaar?

MissP, ik heb toch al je vragen beantwoord? Bach is retemoeilijk :-)
Isa: ik heb pcies hetzelfde, van dure wijn krijg ik echt geen 5 glazen naar binnen.

ben op dit moment vrij kwaad op mij, als het om koppijnwijn gaat ben ik ongeremd, compleet bewust overigens.

ik heb daar zo geen zin meer in, grrrrrrrr....

niet helemaal Isa , ik vroeg of het klopt dat alt aria's voor een mezzo wat harder 'werken' is aangezien een mezzo een lichtere stem heeft dan een alt.

nutteloos: dit hier boven was nutteloos genoeg
Eerst nuttig: alt-aria is niet zwaarder. Maar je moet niet een alt-klank willen maken, je moet het met je eigen stem zingen. Dus je moet het niet te zwaar willen zingen. Het wordt trouwens tegenwoordig eigenlijk vooral door mezzo's gezongen, omdat er bijna geen alten meer bestaan.

Nutteloos: Ik kan dus wel 5 glazen goede wijn drinken. Geen probleem :-)

Nutteloos: moet het huis opruimen. Ik krijg straks visite.
Ies dat is nou eens een hele goede tip!

het is Bach dus ik moet al op genoeg dingen letten... (ik denk dat ik hem volgend jaar tijdens de rouwtijd voor pasen wel helemaal kan zingen , pfffffffff waar ben ik aan begonnen....)

alhoewel volgens mij zal het sneller lukken dan mijn 'grote' doel 'Una Voce Poca Va' (en dat gaat echt nog 100 jaar duren ben ik bang, die is nu echt nog te moeilijk denk ik...)

nutteloos: als de chef straks thuis is krijgt ie pas eten als ie mij geleerd heeft om een 'cartouche' te maken

nutteloos 2: goede wijn kan ik geen 5 glazen drinken, koppijn wijn wel. ben ff goed kwaad geworden op mij aangezien ik het zat ben om mij bij ieder feessie lazarus te zuipen...
Dochter is nog niet beter, en nu zoon ook ziek. Vanmiddag 40.3. Oorthermometer komt hopelijk morgen, alsnog mosterd na de maaltijd denk ik, koorts begint alweer te zakken. Ach ja, zal niet de laatste keer zijn. (Slechte moeder eigenlijk, hopen dat kind nog een keer koorts krijgt zodat ik de thermometer kan uitproberen )

Onder de tong is zeker niet betrouwbaar, net als onder de oksel. Denk overigens ook niet dat dochter dat wel zou toestaan :-) .

Net met zoon naar de huisartsenpost geweest, voelde me wel weer een muts. Thuis had hij allemaal rare plekken op zijn been (alsof hij door de brandnetels was gelopen), twee uur later bij de huisartsenpost niet meer. Ach ja, druk hadden ze het niet (iig niet zichtbaar) dus ik zal me er maar niet schuldig om voelen.
hahaha Soezie

ach allemaal zieke kindjes, beterschap!!

(hint: wij kregen vroeger wel eens een klein 'ziekencadeautje'

als we ziek waren. tante phoebe maakt zich even populair bij de mini-soezies )
Hier had zoon vandaag geen goede dag, denk dat er kiezen aan het doorkomen zijn. Het vermoeden is dat hij vannacht gespookt heeft in zijn bed, was vandaag heel moe en hangerig.

Zelf had ik ook slecht geslapen (geen idee waarom eigenlijk), dus ik was ook wat minder geduldig. Geluk bij ongeluk, moest man gaan thuiswerken. Op sommige momenten waren die extra handen zeeeeeer welkom.

Het was een verademing toen zoon zijn middagslaapje ging doen, nog fijner toen het vanavond bedtijd werd.

Weekend was super!! Alleen maar leuke dingen gedaan en genoten van de zon.

@ Soezie, beterschap met je kindjes!!

En waarom zou een oorthermometer onbetrouwbaar zijn, terwijl ze er in het ziekenhuis niet zonder kunnen??

Ik en alcohol? Slechts 1 of 2 glaasjes op een avond en sinds mijn zwangerschap drink ik echt heel zeldzaam, ik denk dat het misschien 3x is geweest?

Heb ooit 1x teveel op, was zo ziek, sindsdien drink ik nog minder dan ik al deed en ook nog minder vaak.

Nu ga ik slapen, lange dag morgen en gewoon moe van alles wat ik toch nog nuttig gedaan heb.

Nutteloos: ik wilde een trui maken, zat een gat in, had alles klaar gelegd, ben ik mijn garen kwijt, is nergens te vinden meer, zo raar.

Nog een: mijn hand slaapt, dat typt lastig, dus tijd dat de rest ook gaat slapen.
De oorthermometers in het ziekenhuis schijnen wel van iets andere kwaliteit te zijn dan de huis tuin en keuken oorthermometers. En ook in het ziekenhuis gebruiken ze schijnbaar ook nog altijd gebruik van rectaal, vooral als het heel belangrijk is om precies te weten wat de temp is. Maar meestal is het genoeg om te weten of iemand wel of geen koorts heeft, en niet zozeer hoe hoog. Maar goed, ik werk niet in een ziekenhuis, dus heb dit ook alleen van horen zeggen .

Daarnaast schijnt het wel erg belangrijk te zijn dat je oplet dat je de thermometer goed gebruikt en dat de oren schoon zijn. Daarnaast mag je geen oorontsteking hebben omdat je trommelvlies dan sowieso te warm is.

Ik had in het ziekenhuis ooit een keer ruim 38 graden terwijl ik me prima voelde. Bleek ik op dat oor te hebben gelegen waardoor het warmer was geworden. Andere oor gaf netjes 36,5 aan... Dat soort dingen heb je bij rectaal dus niet.

*Tot zover weer de nutteloze nuttige info van Soezie*
boeh....
Schrik!!!!

als iemand de lekkerste witlof van de wereld wil eten

moet ie vanavond bij mij komen eten...

(of ff op firstaidkitchen.nl kijken en dan witlof intikken bij recepten...)
Heb net man er op uit gestuurd om ons eten bij elkaar te jagen en verzamelen. Dus ik ben voorzien vanavond :-)

Nu weet ik alles van thermometers!

p.s. ben ik trouwens de enige die zit te wachten op het nieuws van een tweede MDF'je op komst? Sorry ik zo brutaal ben... (als je het vervelend vindt, haal ik het weer weg)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven