Gezondheid alle pijlers

rinileen neusspray, 7 weken zwanger. Mag dat?

16-02-2013 17:45 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben echt mega verkouden, al n week. Ik weet dat ik geen gewone neusspray mag gebruiken nu. Zoutoplossing werkt niet, mag ik wel de rinileen neusspray van VSM gebruiken? Hoop zo eigenlijk weer eens een nachtje gewoon te kunnen slapen namelijk :s.....
http://www.vsm.nl/webshop/files/bijsl_R ... sspray.pdf

"Als u zwanger bent of borstvoeding geeft

Voor zover bekend kan Rinileen neusspray worden

gebruikt tijdens de zwangerschap en in de

periode van borstvoeding, indien u zich houdt

aan het gebruiksvoorschrift. Vraag bij twijfel uw

behandelend arts/deskundige om advies."
Leg een ui naast je bed, neem een warme douche, smeer wat dampo op je borst. Drink wat thee met honing.

Je hoeft toch niet meteen iets in te nemen als je verkouden bent?
Koop china olie.

Kan je mee stomen, innemen of gewoon op n zakdoekje doen en naast je kussen leggen. Helpt hier goed. Gekocht bij etos geloof ik.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Die van VSM mag wel, heb ik ook gebruikt.

Ik vind het erg helpen om een vicks blue snoepje te nemen en neusspray tegelijk.
Van apotheek.nl:

Mag je een neusspray tegen verkoudheid gebruiken tijdens de zwangerschap?

Neussprays tegen verkoudheid bevatten een stof (meestal xylometazoline) die het neusslijmvlies doet slinken. Kortdurend gebruik van zo'n neusspray is geen probleem. U moet deze sprays echter niet langer dan 5 dagen gebruiken (dat geldt overigens ook buiten de zwangerschap).

Waarom mag je geen neusspray gebruiken? En sowieso die rhinileen, daar zit niets bijzonders in.
Je moet voorzichtig zijn met neusspray met xylodinges als je zwanger bent omdat het vaatvernauwend werkt, als je hoge bloeddruk hebt dan kan het bloeddruk verhogend werken geloof ik.
quote:xantos schreef op 16 februari 2013 @ 17:50:

Leg een ui naast je bed, neem een warme douche, smeer wat dampo op je borst. Drink wat thee met honing.

Je hoeft toch niet meteen iets in te nemen als je verkouden bent?Als je zwanger bent, zijn je slijmvliezen veel gevoeliger, dus ben je vaak ook erger verkouden dan als je niet zwanger bent. En ik kan me helemaal voorstellen dat je na een paar slapeloze nachten echt wil slapen. Want zwanger zijn is ook nog eens heel vermoeiend.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Je kunt op de site van het rivm ook altijd even checken of iets wel of niet mag. En ik vond het ook altijd prettig om even te overleggen met de dokter(sassistente).
Beter nog om te overleggen met de apotheek. Meer verstand van medicatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven