rinileen neusspray, 7 weken zwanger. Mag dat?
zaterdag 16 februari 2013 om 17:45
zaterdag 16 februari 2013 om 17:48
http://www.vsm.nl/webshop/files/bijsl_R ... sspray.pdf
"Als u zwanger bent of borstvoeding geeft
Voor zover bekend kan Rinileen neusspray worden
gebruikt tijdens de zwangerschap en in de
periode van borstvoeding, indien u zich houdt
aan het gebruiksvoorschrift. Vraag bij twijfel uw
behandelend arts/deskundige om advies."
"Als u zwanger bent of borstvoeding geeft
Voor zover bekend kan Rinileen neusspray worden
gebruikt tijdens de zwangerschap en in de
periode van borstvoeding, indien u zich houdt
aan het gebruiksvoorschrift. Vraag bij twijfel uw
behandelend arts/deskundige om advies."
zaterdag 16 februari 2013 om 18:34
Van apotheek.nl:
Mag je een neusspray tegen verkoudheid gebruiken tijdens de zwangerschap?
Neussprays tegen verkoudheid bevatten een stof (meestal xylometazoline) die het neusslijmvlies doet slinken. Kortdurend gebruik van zo'n neusspray is geen probleem. U moet deze sprays echter niet langer dan 5 dagen gebruiken (dat geldt overigens ook buiten de zwangerschap).
Waarom mag je geen neusspray gebruiken? En sowieso die rhinileen, daar zit niets bijzonders in.
Mag je een neusspray tegen verkoudheid gebruiken tijdens de zwangerschap?
Neussprays tegen verkoudheid bevatten een stof (meestal xylometazoline) die het neusslijmvlies doet slinken. Kortdurend gebruik van zo'n neusspray is geen probleem. U moet deze sprays echter niet langer dan 5 dagen gebruiken (dat geldt overigens ook buiten de zwangerschap).
Waarom mag je geen neusspray gebruiken? En sowieso die rhinileen, daar zit niets bijzonders in.
zaterdag 16 februari 2013 om 21:24
quote:xantos schreef op 16 februari 2013 @ 17:50:
Leg een ui naast je bed, neem een warme douche, smeer wat dampo op je borst. Drink wat thee met honing.
Je hoeft toch niet meteen iets in te nemen als je verkouden bent?Als je zwanger bent, zijn je slijmvliezen veel gevoeliger, dus ben je vaak ook erger verkouden dan als je niet zwanger bent. En ik kan me helemaal voorstellen dat je na een paar slapeloze nachten echt wil slapen. Want zwanger zijn is ook nog eens heel vermoeiend.
Leg een ui naast je bed, neem een warme douche, smeer wat dampo op je borst. Drink wat thee met honing.
Je hoeft toch niet meteen iets in te nemen als je verkouden bent?Als je zwanger bent, zijn je slijmvliezen veel gevoeliger, dus ben je vaak ook erger verkouden dan als je niet zwanger bent. En ik kan me helemaal voorstellen dat je na een paar slapeloze nachten echt wil slapen. Want zwanger zijn is ook nog eens heel vermoeiend.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin