De vis gaat dood!
zondag 17 februari 2013 om 13:38
Sinds gisteren ligt hij/zij bij voorkeur ondersteboven boven in de kom. Als ik even tegen de kom aan tik gaat hij/zij weer zwemmen.
Ik heb niks met vissen. Ik vind ze lelijk en ze stinken, maar toch vind ik het zielig.
Je gaat natuurlijk niet met een goudvis naar de dierenarts om hem/haar te laten inslapen, maar nogmaals; ik vind het zo zielig.
Ik heb niks met vissen. Ik vind ze lelijk en ze stinken, maar toch vind ik het zielig.
Je gaat natuurlijk niet met een goudvis naar de dierenarts om hem/haar te laten inslapen, maar nogmaals; ik vind het zo zielig.
Duss....
zondag 17 februari 2013 om 15:58
Die eerste methode is toch hoop ik een grapje van die website? Afschuwelijk zeg. Methode 3 zou ik ook niet kunnen en daarna ben ik maar gestopt met lezen.
Het gaat hier toch niet werkelijk over de geldwaarde van een vis? Wat sneu voor al die dieren die gratis af te halen zijn.
Het gaat hier toch niet werkelijk over de geldwaarde van een vis? Wat sneu voor al die dieren die gratis af te halen zijn.
Het Viva forum is papaja.
zondag 17 februari 2013 om 15:58
quote:NymphadoraTonks schreef op zondag 17 februari 2013 15:52 Mijn vorige dierenarts zei dat de diervriendelijkste manier was om de goudvis dood te laten gaan was in de vriezer zetten.
Weet niet meer precies wat die vis had, maar ik denk er af en toe nog aan en ik hoop nog steeds dat het ook zo diervriendelijk mogelijk was, wat die dierenarts toen zei. Heb het daarna nooit meer op durven zoeken of na durven vragen. Vis is koudbloedig en past zich aan aan de omgevingstemperatuur. Als je de vis in een zakje met water doet wordt het water steeds kouder, vis raakt in soort van coma en gaat dan dood. Vis merkt er niets van dus is meest diervriendelijk.
Weet niet meer precies wat die vis had, maar ik denk er af en toe nog aan en ik hoop nog steeds dat het ook zo diervriendelijk mogelijk was, wat die dierenarts toen zei. Heb het daarna nooit meer op durven zoeken of na durven vragen. Vis is koudbloedig en past zich aan aan de omgevingstemperatuur. Als je de vis in een zakje met water doet wordt het water steeds kouder, vis raakt in soort van coma en gaat dan dood. Vis merkt er niets van dus is meest diervriendelijk.
zondag 17 februari 2013 om 16:08
Bij mij op mijn werk ging het ook eens niet goed met een vis (ook een bolle buik) en toen heeft een collega er heel voorzichtg met een naald ingeprikt, en toen zwom de vis weer vrolijk rond..
Sterkte voor de vis en voor jullie in deze moeilijke tijd
Sterkte voor de vis en voor jullie in deze moeilijke tijd
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
zondag 17 februari 2013 om 16:10
Met mijn verstand zou ik denken ach een vis heeft een andere belevingswereld dan een mens en ik eet ook vis dus ik weet heus wel dat die waarschijnlijk niet heel vriendelijk aan hun eind komen maar toch vind ik het vreselijk al er 1 vis op de kop rond dwarrelt en als het langer dan een dag duurt en andere vissen beginnen de zieke vissen als prooi te zien dan doe ik hem of in de ijskoude sloot of ik leg hem in de sneeuw dat schijnt volgens een vissenforum een van de vriendelijkste manieren te zijn maar leuk is het niet
zondag 17 februari 2013 om 16:12
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 februari 2013 @ 13:47:
Dat hoeft helemaal niet, de vis heeft waarschijnlijk een luchtbel binnengekregen. Heb je visvoer wat op het water blijft liggen? Dan heeft ie zuurstof gehapt. Je moet altijd visvoer nemen dat naar de bodem zinkt. En er moet genoeg zuurstof in het water zitten (zuurstofplanten).
Sommige vissen gaan hier dood aan maar anderen niet. Ik hoop voor je vis wel dat hij niet in een kom zwemt en dat hij gezelschap heeft, want ja vissen hebben ook gevoel.
Bodem is ook gevaarlijk
Onze vis heeft eens, op zoek naar voer op de bodem, een steentje in zijn mond gehad, dat er niet meer uit wilde.
Dus zo'n opengesperd vissenbekkie met een steentje er in. Zo zielig...
Dat hoeft helemaal niet, de vis heeft waarschijnlijk een luchtbel binnengekregen. Heb je visvoer wat op het water blijft liggen? Dan heeft ie zuurstof gehapt. Je moet altijd visvoer nemen dat naar de bodem zinkt. En er moet genoeg zuurstof in het water zitten (zuurstofplanten).
Sommige vissen gaan hier dood aan maar anderen niet. Ik hoop voor je vis wel dat hij niet in een kom zwemt en dat hij gezelschap heeft, want ja vissen hebben ook gevoel.
Bodem is ook gevaarlijk
Onze vis heeft eens, op zoek naar voer op de bodem, een steentje in zijn mond gehad, dat er niet meer uit wilde.
Dus zo'n opengesperd vissenbekkie met een steentje er in. Zo zielig...
zondag 17 februari 2013 om 17:05
quote:ri1987 schreef op 17 februari 2013 @ 15:58:
[...]
Vis is koudbloedig en past zich aan aan de omgevingstemperatuur. Als je de vis in een zakje met water doet wordt het water steeds kouder, vis raakt in soort van coma en gaat dan dood. Vis merkt er niets van dus is meest diervriendelijk.Het blijft moord
[...]
Vis is koudbloedig en past zich aan aan de omgevingstemperatuur. Als je de vis in een zakje met water doet wordt het water steeds kouder, vis raakt in soort van coma en gaat dan dood. Vis merkt er niets van dus is meest diervriendelijk.Het blijft moord
zondag 17 februari 2013 om 17:17
Heb je wat zout toegevoegd aan het nieuwe water, dat helpt namelijk echt. Je kan de zieke vis ook tijdelijk in een zoutwaterbad leggen en de ander gewoon in de kom. Kijk even goed naar de hoeveelheid, het gaat echt maar om een klein beetje.
Een goudvis kan wel 25 jaar worden trouwens.
http://www.visaquarium.nl/term/Zoutbad
Een goudvis kan wel 25 jaar worden trouwens.
http://www.visaquarium.nl/term/Zoutbad
zondag 17 februari 2013 om 17:39
zondag 17 februari 2013 om 17:55
quote:janna1986 schreef op 17 februari 2013 @ 17:53:
Wat een poeha om een goudvis, wat is er nou zielig aan door de wc trekken? Mocht ie nog leven dan zwemt ie daar maar verderga jij zo om met levende wezens? Wat is het verschil tussen een goudvis en een hamster? Spoel jij je hamster ook door de wc? Werp jij je kat in een zak met steen in een vijver, en bindt jij je hond aan een boom?
Wat een poeha om een goudvis, wat is er nou zielig aan door de wc trekken? Mocht ie nog leven dan zwemt ie daar maar verderga jij zo om met levende wezens? Wat is het verschil tussen een goudvis en een hamster? Spoel jij je hamster ook door de wc? Werp jij je kat in een zak met steen in een vijver, en bindt jij je hond aan een boom?
zondag 17 februari 2013 om 17:57
quote:janna1986 schreef op 17 februari 2013 @ 17:53:
Wat een poeha om een goudvis, wat is er nou zielig aan door de wc trekken? Mocht ie nog leven dan zwemt ie daar maar verderOch, ik zal er geen traan om laten als ie dood gaat. Echt niet, maar ik vind het wel sneu om te zien als zo'n beestje ziek is.
Wat een poeha om een goudvis, wat is er nou zielig aan door de wc trekken? Mocht ie nog leven dan zwemt ie daar maar verderOch, ik zal er geen traan om laten als ie dood gaat. Echt niet, maar ik vind het wel sneu om te zien als zo'n beestje ziek is.
Duss....