De vis gaat dood!

17-02-2013 13:38 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren ligt hij/zij bij voorkeur ondersteboven boven in de kom. Als ik even tegen de kom aan tik gaat hij/zij weer zwemmen.

Ik heb niks met vissen. Ik vind ze lelijk en ze stinken, maar toch vind ik het zielig.

Je gaat natuurlijk niet met een goudvis naar de dierenarts om hem/haar te laten inslapen, maar nogmaals; ik vind het zo zielig.
Duss....
quote:MilaDila schreef op 17 februari 2013 @ 15:31:

Wat een irritant topic dit!

Wat wil je nu TO? Je wil niet naar DA, durft niks en roept alleen maar dat je het zo zielig vindt. Ik vind het ook zielig. Sterker nog, een beestje wat lijdt onder jouw hoede, IS gewoon zielig.

Ok.

Wat zou jij doen?
Duss....
Door de plee spoelen.
Ben je niet in staat om zelf de vis op een humane wijze te doden, vraag dan om hulp van vrienden, familie of andere aquarianen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 17 februari 2013 @ 15:38:

Ben je niet in staat om zelf de vis op een humane wijze te doden, vraag dan om hulp van vrienden, familie of andere aquarianen.
quote:yasmijn schreef op 17 februari 2013 @ 15:36:

Door de plee spoelen.helaas.

Graag willen we benadrukken dat het zeer dieronvriendelijk is om een zieke vis door het toilet te spoelen. Het doorspoelen en de lijdensweg in het vieze rioolwater is ‘not done’. Zo ga je niet met vissen om.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:yasmijn schreef op 17 februari 2013 @ 15:36:

Door de plee spoelen.Dat doe ik als ie dood is.
Duss....
Pan?
quote:Enn schreef op 17 februari 2013 @ 15:38:

Ben je niet in staat om zelf de vis op een humane wijze te doden, vraag dan om hulp van vrienden, familie of andere aquarianen.Zijn ze te bereiken via 112.
Duss....
quote:DollyParton schreef op 17 februari 2013 @ 15:41:

Pan?Ik lust geen vis.
Duss....
quote:belaaitafelt schreef op 17 februari 2013 @ 15:41:

[...]

Zijn ze te bereiken via 112.Vraag je nou of jouw vrienden familie of die andere aqua-nogwatten te bereiken zijn via 112? Nou, euh.... ik zou het niet uitproberen.
quote:Enn schreef op 17 februari 2013 @ 15:39:

[...]

helaas.

Graag willen we benadrukken dat het zeer dieronvriendelijk is om een zieke vis door het toilet te spoelen. Het doorspoelen en de lijdensweg in het vieze rioolwater is ‘not done’. Zo ga je niet met vissen om.O
quote:belaaitafelt schreef op 17 februari 2013 @ 15:35:

[...]

Ok.

Wat zou jij doen?Geen flauw idee, ik hou niet van vissen, heb me er nooit in verdiept. Jij hopelijk wel. Volgens velen hier is vis inderdaad stervende. Als dat klopt, zou ik beest maar uit lijden verlossen.
quote:belaaitafelt schreef op 17 februari 2013 @ 15:42:

[...]

Ik lust geen vis.doodslaan met de pan natuurlijk
quote:Enn schreef op 17 februari 2013 @ 15:44:

[...]

Vraag je nou of jouw vrienden familie of die andere aqua-nogwatten te bereiken zijn via 112? Nou, euh.... ik zou het niet uitproberen.Nou ja, het is natuurlijk wel een levensbedreigende situatie voor die vis.
quote:DollyParton schreef op 17 februari 2013 @ 15:46:

[...]

doodslaan met de pan natuurlijk Ohw. Ik dacht bakken.
Duss....
quote:DollyParton schreef op 17 februari 2013 @ 15:46:

[...]

doodslaan met de pan natuurlijk Ik vind een spuitje humaner
quote:belaaitafelt schreef op 17 februari 2013 @ 15:49:

[...]

Ohw. Ik dacht bakken.

Nou weet ik het zeker.

[...]

Ohw. Ik dacht bakken.Dan kan je beter frituren, dan is het sneller voorbij
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nou ja, Badr Hari loopt weer vrij rond. Je kunt even bellen of hij tijd heeft voor een kleine trainingssessie.
Hallo?!
Gatverdamme, en dan al die stukjes vis van je koekenpan moeten pulken. Dan lijkt een stoeptegel me handiger. Of anders opvoeren aan de poes van de buren? Of is dat dan weer zielig voor de poes?
quote:Enn schreef op 17 februari 2013 @ 15:50:

[...]

Nou weet ik het zeker. Hohooi!
Duss....
Mijn vorige dierenarts zei dat de diervriendelijkste manier was om de goudvis dood te laten gaan was in de vriezer zetten.

Weet niet meer precies wat die vis had, maar ik denk er af en toe nog aan en ik hoop nog steeds dat het ook zo diervriendelijk mogelijk was, wat die dierenarts toen zei. Heb het daarna nooit meer op durven zoeken of na durven vragen.
Het Viva forum is papaja.

[...]

Ohw. Ik dacht bakken.

Ooooohhh, is het maar een grapje. Dan lach ik even mee, ogenblikje, komt ie:

In de dierenwinkel deden we altijd beetje zout in het water. Waarom weet ik niet maar na 2 dagen waren de vissen weer oké.
Ik ga 'm echt niet in de vriezer doen hoor. Dat vind ik zielig.
Duss....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven