Het Grote ruiltopic.

26-11-2012 19:35 2296 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit ruiltopic is het mogelijk (zelfgemaakte) spullen, die je zelf niet meer nodig hebt of gebruikt, te ruilen met andere forummers.

Dit in het kader van de recessie of puur omdat je de ander iets gunt!

Wat is het idee? Als je iets in je huis hebt, kleding, boeken, decoratiemateriaal e.d. kun je dit hier op het forum zetten en er

een ander (die het misschien niet zo breed heeft) heel blij mee maken.

Enkele spelregels:

- Je mag geen geldelijke vergoeding vragen voor de zaken die je aanbiedt

- Het is alleen toegestaan (een bijdrage in) de verzendkosten te vragen.

- Geef aan wat je er (eventueel) graag voor terug zou willen hebben.

P.s. Dit topic zal worden verplaatst naar het prikbord, zodra het prikbord ook ter zijner tijd mobiel bereikbaar wordt.
Ayla, volgens mij kunnen we je foto's straks wel bewonderen op FB hoor! Mail me nog even je reknr voor de verzendkosten?

mamak77 at lijf punt nl. Ik ben zooo blij met jullie allemaal!

Lely, Giraf en Shenan, jullie pakketjes gaan deze week de deur uit. Ik mail ook nog wel even.
Ayla, heb je nou je theepot al?

Zat ook wat knutselspul bij, dus dat zou je nu wel nodig hebben....
668, the neighbour of the Beast
@ Woepsie: mijn dochter had dat gewicht, maar had lange benen, waardoor ze direct in 56 zat. Ik zou dan niet teveel in maat 50 kopen. Als ze wel kleiner is dan geschat, dan kun je altijd nog bijhalen: Zeeman heeft leuk klein spul en is niet duur.

@ Joda: Mocht niemand je museumkaart willen, dan heb ik wel interesse in maart en april (Zuiderzeemuseum en NL Erfgoedcentrum). Dat zijn voor mij de enige musea in de buurt èn de enige die me leuk lijken. Als er iemand is die reislustiger is en meer musea wil bekijken, dan hoef je hem niet voor mij te reserveren.
Hi karelse, nee, nog geen theepot.... Toen zus van rara in uurt was, was ik te laat met adres doorgeven.... Hoop snel naar vriendin te gaan, dan Kom ik in de buurt, het is voor mij financieel beetje lastig om zomaar even geen te rijden.... Maar komt vast goed! Heb ook nog wel ff de tijd voor freubelen, ben benieuwd!!! Nu eerst dagje op stap, met kindjes naar museum, leuk, doen we nooit, maar door vrienden uitgenodigd, dus helemaal leuk!!!
@fabienne; oke. Als er vandaag niemand anders zich meer meld, dan gaat die naar jou.

Ik heb ook nog een stuk of 4 (dacht 3 witte en 1 blauwe) matrashoesjes voor wieg/wagen/aankleedkussen.
Oh, sorry voor spelfouten, Stomme telefoon.....
Verder nog iemand interesse in het volgende?

- Winnie The Pooh 10 in 1 puzzel

- Winnie The Pooh kleurenspel

-Emte boerderij-actie knuffels

-klein spiraalspelletje

-3 sinterklaasboekjes

-Sinterklaaspuzzel

-Sinterklaas prikblok

- 4 ongebruikte kleurboeken

-Nijntje memory, helaas zonder doos

-Bambino bruine fleece wikkeldeken

- 1 ongebruikte kruikenzak (voor zo'n ijzeren kruik)

-rode stoelzitverkleining (voor een kinderstoel)

-blauw winnie the pooh boxkleed

-2 lakentjes & klein fleecedekentje voor de kinderwagen
@ joda

Ik ben vandaag 33w5d zwanger.

@ fabienne

Oke, ja ik heb geen idee. En het is natuurlijk ook maar een schatting. Misschien zegt ze bij de volgende echo wel heel wat anders! En hier ook een schoonmoeders die maar vanalles wilt kopen!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
@ joda

wat voor een blauw is t? Ik heb anders wel interesse in de hoeslakentjes. Heb er zelf 2 voor verschoonkussen en 1 of 2 voor de kinderwagen. Maar mijn moeder gaat oppassen, dan heeft zij ook wat hoesjes.
@woespie; het is babyblauw, van dat zachte badstof.

mail me maar op mijnbolhoedje @ hotmail.com
Woepsie, ik heb zo'n hangmat voor in de box. Dochter is er net uit (lees gevallen)

Mail me even op lelytje punt van punt dalen op gmail punt com.

En als ik je een tip mag geven, geen mini monkey, ook niet voor in de box. Onding!

Mamak, heb je het pakketje al ontvangen?
Bikorimama, heb je toevallig een foto van de stoel verkleiner?
Mij dochter woog 3130 gram en was kleiner dan 50 cm. Heeft lange tijd gezwommen in maat 56.

Gelukkig een moeder die in de kraamzorg werkt en kon wat maat 50 regelen.

Zoon woog 3675 en 51 cm en kon gelijk maat 56 aan.

Bij beide kinderen vond ik maat 50/56 (vooral van de Hema) in het begin het prettigste
Joda en lelytje, ik heb jullie gemaild.

@ lelytje

Man en ik zijn allebei niet groot. Man is maar 1,75 ofzo en ik maar 1,62. Verloskundige zei ook dat wij niet zo'n lang kindje krijgen waarschijnlijk. Misschien komen er de komende weken nog wel kleertjes in kleinere maat of kom ik heel goedkoop bij de zeeman iets leuks tegen (hebben ze volgens mij alleen geen combi maten)

Of iemand hier nog wat leuke kleine maatjes over? En anders moet iemand maar ff naar de winkel tegen die tijd om ff snel wat te kopen.
Waarom is de mini monkey een onding als ik vragen mag? Scheelt dat ik hem te leen heb en niet gekocht
Sowieso geen fijne en goede drager en om in de box te hangen niet fijn. Je komt net een handje te kort om baby erin te doen. Kan het niet goed uitleggen zo, maar als je even op de plaatjes googled, dan zie je boven het hang gedeelte dat het daarboven bevestigd is. Gewoon onhandig. Probeer maar is met een zak aardappelen.

En beide kinderen werden bij ons groot geschat en verwacht. Man en ik zijn beide lang en ik heb overgewicht. Zoon was dus netjes met 7,5 pond en dochter was inieminie. Met die schattingen (incl groei echo's) doe ik dus niet zoveel.
Lelytjevandalen, ik heb hier helaas geen foto van maar het is een effen rode stoelverkleining, van dik stof met een soort vulling erin zodat het lekker zacht zit.

En je kan het met drukknopen vastmaken door de armleuningen heen
Jet; Marels is net weg......

Wat een mooie kleren en laarzen zeg!!! En echt helemaal mijn smaak!

De spijkerbroeken zijn te groot, die zijn met Marels mee zodat die ze kan passen. Mocht dat niet zo zijn, dan zoeken we een ander goed adres ervoor:-)

Echt super super super bedankt! Je bent een schat!
Ik heb de box nog niet staan, dus kan t nog niet testen :-)

Iemand interesse in paardenborstels? Ik heb verschillende spullen. Al meerdere malen proberen te verkopen op mp, maar dat wordt hem niet. Het ligt nu al 3 jaar in de schuur en het mag wel eens weg!
@Marels

Ik heb in het andere topic (waarin de discussie over het samenvoegen van weggeef en ruilen) jouw uitleg gelezen.

Vond het ook een beetje raar en begreep niet waarom nu opeens wel ruilen was toegestaan, terwijl ik een vorige keer een uitbrander kreeg dat het niet mocht. Nu ken ik de historie pas en weet dat het een actie van de Mods was.

Vandaar dat ik dacht dat jij "de baas" was.

Het leek namelijk op inconsequent gebruik van dit topic. Ik zag opeens allemaal mutaties waarin andere gebruikers van dit forum wel iets te ruilen aanboden. Ik dacht er het mijne van. Ikke nie en hullie wel???

Maar weet nu dat het een beslissing van de mods is.

Ja, jammer dat het niet terug gedraaid kan worden.

Voor de anderen: Misschien dat er iemand een nieuw topic wil openen met zoiets "Knutseltip topic"?

Dit topic is net iets te groot voor mij. Ik vind het onhandig zoeken en blijf regelmatig hangen.

Ik wil trouwens vooral tips uitwisselen over waar ik kan kopen, welke stof ik kan gebruiken enz. Dat kon ik daar wel vinden. Hier niet. Ik open zelf even niets meer.
O fijn Rara, jammer dat de broeken niet passen maar de laarzen zijn wel goed?
O en als ik zo vrij mag zijn.

Ik zou heul blij worden van jongenskleding in maat 98/104 voor van de zomer.!!
@woopsie,

Mijn kleine maatjes zijn naar een vriendin van lelytje van dalen gegaan.

Weet niet wanneer die kleine daar weer uit is :P

Zeeman heeft inderdaad alleen maatje 50 of 56. Daar betaal je geloof ik wel maar 3 of 4 euro voor zo'n broekje met voetjes eraan. Die zijn ideaal in het begin. shirtjes zijn daar ook niet duur. Zeeman valt wel redelijk klein. Wibra valt groter, en heeft ook alleen of 50 of 56 voor zover ik weet.
De laarzen zijn super en zitten goed! Heb ze aan nu
quote:bikorimana schreef op 17 februari 2013 @ 13:21:

Verder nog iemand interesse in het volgende?

- Winnie The Pooh 10 in 1 puzzel

- Winnie The Pooh kleurenspel

-Emte boerderij-actie knuffels

-klein spiraalspelletje

-3 sinterklaasboekjes

-Sinterklaaspuzzel

-Sinterklaas prikblok

-2 Jip en Janneke boekjes

-klein prinsessen fotoalbumpje

- 4 ongebruikte kleurboeken

-Nijntje memory, helaas zonder doos

-Bambino bruine fleece wikkeldeken

- 1 ongebruikte kruikenzak (voor zo'n ijzeren kruik)

-rode stoelzitverkleining (voor een kinderstoel)

-blauw winnie the pooh boxkleed

-2 lakentjes & klein fleecedekentje voor de kinderwagenheb mn lijst weer bijgewerkt, kan ik hier nog iemand blij mee maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven