Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Veliene we zijn al een week gestopt allebei
Veliene, wat vervelend dat juist nu je cyclus langer is. Ik zou denk ik even afwachten en mocht er geen menstruatie zijn over een aantal dagen en anders nogmaals een testje doen. Als die wel negatief is (en je mogelijk klachten hebt) even de huisarts bellen.

Orzoo, fijn om te horen dat het beter gaat met je schoonmoeder. Hopelijk blijft er een stijgende lijn inzitten.

Boekenlegger, lastig om te kiezen voor welke anticonceptie je wilt gaan. Er zitten aan alle middelen zoveel voor en nadelen. Misschien is een gesprek bij de huisarts over de verschillende middelen wel prettig en kun je dan een afweging maken. Wij gebruiken momenteel condooms, maar ben er ook niet zo'n fan van.

Jomi, haha het soggen komt mij ook bekend voor;) wel fijn dat het einde van je studie in zicht is.

Mommy, wat fijn dat D. Nu goed groeit op kunstvoeding en dat je nu meer kunt genieten van je kleine mannetje. Je hebt nog even verlof zag ik, lekker! Geniet er lekker van!

Italia, wat vervelend voor je mannetje dat hij zo'n last heeft van krampjes. Fijn dat een draagdoek dan voor ontspanning zorgt. Ik vind de draagdoek echt ideaal, mijn meisje vindt het ook erg fijn.

Paddle, jeetje je bent flink gevallen zeg! Heb je nog veel pijn? Ikea is leukkk! Vind het altijd echt een uitstapje.

Twinklimkstar, spannend zeg! Kun je je gedachten een beetje onder controle houden? Ik vond dat heel lastig als mijn nod in de buurt kwam. Vooral alle kwaaltjes die ik dan voelde en wat deze mogelijk konden betekenen. Ik duim voor je!!

Zeelinde, je verlof er bijna opzitten, weer een spannende tijd ik! Ik moet ook bijna weer beginnen en zie er toch wel een beetje tegenop. Nu lekker genieten van je meisje! Hoeveel voedingen krijgt ze nog? Al begonnen met bijvoeding of nog niet?

@hier. Het moederschap bevalt me super goed, ben zó gelukkig met ons meisje. Ben echt dol op haar. Ze is ook zó leuk (sorry, ik stop;) haha)

Ze heeft afgelopen week haar prikjes weer gehad en gelukkig zijn we er nu even vanaf! De arts was super tevreden. Sinds een kleine week drinkt dochterlief uit de fles, eindelijk! Ben echt trots op haar! En nu kan ik ook met een geruster hart gaan werken omdat ik weet dat ze gewoon haar voedingen kan krijgen. We zijn inmiddels ook met fruithapje begonnen, ze vindt het erg lekker!

Ze heeft ook haar stemmetje ontdekt, ze schreeuwt heel hard en lacht daarna, zo schattig. Ik sta er versteld van wat ze na vier maanden al allemaal kunnen.
Veline, goed dat je zelf je grens bewaakt! wel balen dat je ongesteldheid ineens op zich laat wachten! ergens schijnt dat ook verband te houden met je gevoel en psyche, dus misschien reageert je lichaam toch op je gevoelens als je test negatief was...

Ik ben zelf niet zo'n dokterganger, dus zou zelf nog even afwachten, maarja jou situatie is toch anders...

Boekenlegger; sterkte met alles voor school!

Muisje, wat klink je toch gelukkig! heerlijk.

Zolang ik bezig ben, ben ik niet echt bezig met zwanger kunnen zijn, maar zodra ik even alleen ben ga ik er veel over nadenken... Nog een paar dagen geduld hebben.
@Boekenlegger: Oh ik gooi er eerst ook nog wel een keer een testje tegen aan hoor. Had vanmorgen ook de behoefte maar ik heb niks in huis en ben te lui om naar de winkel te fietsen ;)

@Orzoo: wat goed! Valt het je zwaar of goed te doen? Zet hem op!

@Muisje: Wow, wat klink je gelukkig en verliefd! Heerlijk dat je zo van het moederschap geniet. De ontwikkeling gaat echt hard van zo'n klein mensje. Inderdaad ongelooflijk soms. Wanneer moet je weer aan de bak?

@Twinklin: Ik had gehoopt dat door de test te doen ik ongesteld zou worden inderdaad maar helaas. Ik ben ook geen dokterganger en mn vriend helemaal al niet. Maar doordat hij al 2 keer opperde afgelopen week begon ik wat te twijfelen. Eerst nog maar eens testen. Als ik over een paar week nog geen menstruatie heb zien we wel weer verder.

Erg he hoe je gedachten met je aan de haal gaan als je niks zit te doen of alleen bent. Spannend hoor! Ik zal extra aan je denken deze week en mijn geluk jouw kant opsturen.
Dankje veliene!!

Hopen dat er voor jou ook snel duidelijkheid is!
Muisje wat klink je gelukkig!!

Veliene wat ontzettend frustrerend lijkt me dat! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Niet roken gaat ons heel goed af. Ook heel anders dan vorige stoppogingen.
@orzoo

Wat goed dat jullie gestopt zijn met roken! Hoe lang hebben jullie gerookt?

@veliene

Ik snap wel dat het lastig is om te bepalen of je naar de dokter zal gaan. De vraag is ook wat de dokter zou kunnen doen. Ik ben daar helemaal niet in thuis dus dat ik niks weet wil niet zeggen dat de dokter niks kan doen.

@pil

Ik ben nu bijna een week geleden gestopt met de pil. Ik moet nog erg aan wennen dat ik dus geen pil hoef in te nemen voor het slapen. Ergens heb ik ook het rare gevoel dat ik iets stouts doen, omdat ik al negen jaar de pil slik en nu niet meer. Ik heb net condooms gekocht. Ik ben op de een of ander manier bang dat ik een keer vergeet een condoom te gebruiken, stom he? Ik wil mijn eerste ongesteldheid afwachten en dan actie ondernemen voor spiraaltje. Sinds het stoppen met pil ben ik volgens mij vrolijker. Effecten van stoppen met pil kunnen volgens mij helemaal.nog niet, want daar is het nog te kort voor. Herkent iemand dit?
@Boekenlegger: ik ben er ook totaal niet in thuis. En hij kan er vast ook niks mee.

Herkenbaar wat je schrijft over het vrolijker zijn zonder de pil. Ik wil nóóit meer aan die rommel. Zit veel beter in mijn vel en heb geen stemmingswisselinhen meer. Vooral vriend viel dit heel erg op. Geniet er vooral van ;)
@Orzoo: ik vind het heel knap van je! Hoe is het anders dan de andere pogingen?
@boekenlegger ik heb 8 jaar gerookt en mijn vriend 14 jaar. Beide ook ongeveer een pakje per dag.

@veliene, het is deze keer veel relaxter, en ook gewoon echt fijn ipv alleen maar afzien. De regel is dat op feestjes of met visite er wel gerookt mag worden. Nja, dat gebeurt misschien 2x per maand en dat moet kunnen vind ik. Af en toe fastfood, drank oid kan ook dus sigaretten ook (vind ik). Ik vind het best om af en toe eens een peukje te roken, ik wil vooral van de verslaving af en het echt regelmatig roken. Dat helpt vriend heel erg omdat hij dan niet met "ik mag nooit meer" in zijn hoofd zit. Daar kan hij niet tegen dan wordt hij opstandig haha. En we hebben ons van tevoren er echt psychisch op ingesteld.
Hier overigens echt geen verschil met of zonder pil geloof ik. (weleens een tijdje gestopt als ik geen relatie had). Wel een groot verschil tussen de echte en "neppe" microgynon! Ik slik dus ook weer gewoon de echte.
@veliene

Er is best kans dat de huisarts wel iets kan doen. Hoe was je cyclus eerder ook al weer? Sorry dat ik het niet meer precies weet.

Je hield toch een schriftje bij? Dat schriftje biedt natuurlijk wel meer houvast.
@Boekenlegger: na de miskraam heb ik onderdaad 3 maanden mn cyclus bijgehouden omdat ik toen veel vage klachten had. Maar het was wel al gauw regelmatig. Is toen ook niks raars uitgekomen en de klachtten zijn ook bijna allemaal weg. Zit nu alweer bijna een jaar rond de 30/31/32 dagen. Ach, ik hoop gewoon op een menstruatie snel. Of zwanger, nog beter ;)
@veliene

Je cyclus klinkt normaal. Dat is toch wel fijn. Hoef je je daar voorlopig geen zorgen over te maken. Tenzij menstruatie veel vaker lang uitblijft hoeft het allemaal niks te betekenen.

@babyuitzet

Schoonzus heeft babykamer verkocht. Zij had het al aangekondigd, want als wij op zouden schieten met zwanger raken dan konden wij de kamer krijgen. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat die kamer weg is, dan is er ook een stukje druk weg. Het is leuk dat schoonfamilie de kinderwens bij ons herkent, maar ik probeer mezelf te laten wennen aan het idee dat we echt nog niet klaar zijn voor een kindje nu (financieel) en dat we niet weten wanneer we dat wel zijn. In mijn omgeving verwacht een stel een kindje. Zij hebben hun financien niet op orde terwijl het kindje wel gepland was. Familie helpt met alles omdat ze anders niet rondkomen. Zo wil ik het dus liever niet. Vooral omdat ik merk dat familie helpt uit verplichting, want ja je kan moeilijk dat kindje op de grond laten slapen...

@
@veliene: volgens min las ik in een ander topic dat je ongesteld bent geworden, fijn! (Nou ja, je begrijpt me..) nu kunnen jullie echt beginnen! Hoe lang heeft deze cyclus nu geduurt? Mijn cyclus varieert tussen 28-34 dagen met soms een uitschieter naar 40. Komt dan denk ik door stress en onregelmatig werken en slapen. Veel plezier en succes deze ronde, ik duim!

@boekenlegger: fijn dat je je vrolijker voelt! Ik herken dat ook wel. Ik las dat je je ongesteldheid wil afwachten voor een spiraaltje, maar deze moet juist geplaatst worden als je ongesteld bent. Dus als je hem snel wilt kun je beter nu naar de huisarts voor het recept want dan kun je hem laten inbrengen als je ongesteld bent (anders moet je dus nog een cyclus wachten). En wat je zegt over dat stel wat het financieel niet op orde heeft: ik kan daar echt niet bij. Misschien wel hard want ik weet hoe erg rammelende eierstokken zijn, maar ik zou daar niemand mee willen belasten. Je wilt je kind toch ook leren op eigen benen staan? En de kamer van je schoonzus: had jij die willen kopen? Of durf je nog niets in huiste halen?

@orzoo: wat fijn dat het stoppen met roken goed gaat! Knap hoor! En dij. Dat het beter gaat met je schoonmoeder! Komt ze binnenkort thuis of moet ze eerst revalideren?

@muisje: de liefde spat van het scherm, dat vind ik zo leuk om te lezen!

@zeelinde: wat was nou ook alweer je eerste werkdag? Heel veel succes en ook plezierin elk geval! Ook al zon liefdevolle mama, leuk!

@twinklin: ik las in je andere topic dat je donderdag gaat testen? Mijn duimen draaien weer volop! Kom je wel hier de uitslag melden? Zou leuk zijn om weer een jompel in de tabel te hebben!

@italia: hoe gaat het bij jullie? En met de schoonfamilie?

@mommy: hoe is het met D? Is ie nog goed aan het groeien?

Hier: bezig met afronden van de laatste opdrachten, het eind komt echt in zicht! Eind maart moet alles klaar en goedgekeurd zijn. Zo alsnet er nu voor staat ga ik dat prima redden! Diploma here i come!

Manlief is aan het nadenken om een extra cursus of opleiding te doen in een ander vakgebied vanwege de crisis.. Ik wil hem steunen om iets anders te doen maar aan de andere kant ben ik bang dat het zo tijdrovend is dat een eventueel gezinsleven eronder gaat lijden. Hij is er zelf ook nog niet uit, maar denkt vooral aan het financiele plaatje van zo'n (dure) opleiding.

Ikga deze week ook nog met een vriendinnaar de huishoud/9 maandenbeurs, heb er zin in! Ff lekker keutelen en kletsen.

Oh en er heeft zich spontaan iemand aangeboden om een dag op ons kindje te passen wanneer dat er zou komen, zo lief!
@veliene: volgens min las ik in een ander topic dat je ongesteld bent geworden, fijn! (Nou ja, je begrijpt me..) nu kunnen jullie echt beginnen! Hoe lang heeft deze cyclus nu geduurt? Mijn cyclus varieert tussen 28-34 dagen met soms een uitschieter naar 40. Komt dan denk ik door stress en onregelmatig werken en slapen. Veel plezier en succes deze ronde, ik duim!

@boekenlegger: fijn dat je je vrolijker voelt! Ik herken dat ook wel. Ik las dat je je ongesteldheid wil afwachten voor een spiraaltje, maar deze moet juist geplaatst worden als je ongesteld bent. Dus als je hem snel wilt kun je beter nu naar de huisarts voor het recept want dan kun je hem laten inbrengen als je ongesteld bent (anders moet je dus nog een cyclus wachten). En wat je zegt over dat stel wat het financieel niet op orde heeft: ik kan daar echt niet bij. Misschien wel hard want ik weet hoe erg rammelende eierstokken zijn, maar ik zou daar niemand mee willen belasten. Je wilt je kind toch ook leren op eigen benen staan? En de kamer van je schoonzus: had jij die willen kopen? Of durf je nog niets in huiste halen?

@orzoo: wat fijn dat het stoppen met roken goed gaat! Knap hoor! En dij. Dat het beter gaat met je schoonmoeder! Komt ze binnenkort thuis of moet ze eerst revalideren?

@muisje: de liefde spat van het scherm, dat vind ik zo leuk om te lezen!

@zeelinde: wat was nou ook alweer je eerste werkdag? Heel veel succes en ook plezierin elk geval! Ook al zon liefdevolle mama, leuk!

@twinklin: ik las in je andere topic dat je donderdag gaat testen? Mijn duimen draaien weer volop! Kom je wel hier de uitslag melden? Zou leuk zijn om weer een jompel in de tabel te hebben!

@italia: hoe gaat het bij jullie? En met de schoonfamilie?

@mommy: hoe is het met D? Is ie nog goed aan het groeien?

Hier: bezig met afronden van de laatste opdrachten, het eind komt echt in zicht! Eind maart moet alles klaar en goedgekeurd zijn. Zo alsnet er nu voor staat ga ik dat prima redden! Diploma here i come!

Manlief is aan het nadenken om een extra cursus of opleiding te doen in een ander vakgebied vanwege de crisis.. Ik wil hem steunen om iets anders te doen maar aan de andere kant ben ik bang dat het zo tijdrovend is dat een eventueel gezinsleven eronder gaat lijden. Hij is er zelf ook nog niet uit, maar denkt vooral aan het financiele plaatje van zo'n (dure) opleiding.

Ikga deze week ook nog met een vriendinnaar de huishoud/9 maandenbeurs, heb er zin in! Ff lekker keutelen en kletsen.

Oh en er heeft zich spontaan iemand aangeboden om een dag op ons kindje te passen wanneer dat er zou komen, zo lief!
@jomi

Ik weet dat spiraal tijdens menstruatie geplaatst moet worden. Ik vind het niet erg om nog een maand te wachten.

Het kamertje konden we cadeau krijgen. Partner en ik willen nog geen babyspullen in huis halen. Ik ben er nu al druk mee in mijn hoofd, dan wordt het misschien nog erger. De toekomstige kinderkamer is nu nog een studeerkamer dua we kunnen het ook niet kwijt. Vandaag ineens weer bepaalde meisjesnaam in mijn hoofd. Het is een korte naam en afgeleid van traditionele naam. Partner vindt de traditionele naam net iets mooier. Ik vind die naam ook mooi. Past ook goed bij achternaam vind ik.
Boekenlegger; ja, is wel een lastig keuzemoment zo'n babykamer aangeboden krijgen. Natuurlijk wel ideaal, maar Kan me voorstellen dat het lastig is als deze al 'staat te wachten'. Lijkt mij helemaal confronterend als het bv niet lukt om zwanger te raken..

Denk dat 1 week na stoppen met de pil wel snel is voor ontpillen, normaal stop je ook 1 week voor onttrekkingsbloeding toch? Ik merkte niet zoveel aan mezelf qua humeur, maar wel veel afgevallen en beter libido (dat kwam ook wel redelijk snel, na 2 weken ofzo).

Jomi; ik ga inderdaad morgenmiddag testen (voor mij 's ochtends haha). Zal het laten weten hoor! Wat een goed vooruitzicht dat je opleiding bijna klaar is. Ng even doorzetten!!! Wel lastig ja als vriend een nieuwe opleiding wil gaan doen (qua kosten en tijd) maar ook wel weeer goed voor de toekomst misschien..

Veel plezier op de hhbeurs en lekker zo'n spontane oppas trouwens.

Veliene: en? Al ongesteld geworden?

Orzoo: goed bezig hoor!
@jomi dat revalideren (ze zit nu al in zo'n centrum) gaat helaas langer duren dan we gedacht hadden. Aanvankelijk gingen we uit van 1 a 2 maanden maar dat worden er waarschijnlijk 6 :(
Ff snel: ik heb vanmiddag gestest, maar helaas negatief!
ah jammer twinklin
Balen twinklin! Wanneer is/was je NOD ook alweer?
Ben nog voeg als ik uitga van vorige cyclus. Dan zou ik maandag ongesteld moeten worden. Maarja, dat is maar 1 cyclus.

Wilde graag even vroeg testen ivm bezoekje aan de kaakchirurg morgen en als je zwanger ben mag je niet aan de ibuprofen...

Heb ook wat klachtjes; veel plassen en aanhoudend veel afscheiding sinds eisprong. Dus ik had stiekem wat hoop
Hoe gaat het nu twinklin? Nog niet ongesteld? Hoe ging t bij de kaakchirurg?
Jomi; nog niet echt een teken van ongesteldheid. Gister een beetje labiel, maarja na 2 uur slapen na een nachtdienst en pijn in je kaak is dat ook niet gek verder niets veranderd.

Warning voor egopost:

Kaakchirurg ging op zich wel goed. Ondanks het koelen heb ik wel een flink dikke wang die een beetje beurs aanvoelt. Ook kan ik mijn kaken nog niet echt lekker op en neer bewegen, dus eten is wel vloeibaar en zacht. Tot nu toe valt het me nog wel redelijk mee. Red het nog op paracetamol gelukkig, want wil dus geen ibuprofen slikken.

Gister ochtend is mijn broer vader geworden en ik dus tante. Beetje slechte timing, maarja. Gister rond 6 uur voelde ik me goed genoeg (toen verdoving eindelijk was uitgewerkt) en belde ik dus of we nog even snel mochten langskomen. Broer gaf aan dat het bijna etenstijd was en dat zn vrouw erg moe was... Ergens snap ik dit wel, maar aan de andere kant denk ik: haar tweelingzus is natuurlijk de hele middag gewoon geweest en opa's en oma's ook. Ik ben verdorie ook tante geworden, dan kan ik toch wel even 10 minuten langskomen in het ziekenhuis.....

Nu zei die; ik bel morgen of we naar huis mogen en dan kunnen jullie misschien zondag wel even langskomen!!

Grrr... Nouja, mijn band met hem was al niet goed, maar wordt er echt niet beter op zo.

Verder zag ik gister op facebook dat er een oud-klasgenootje van mij nu 16 weken zwanger is. Ik zie haar eigenlijk nooit echt meer. Maar werd stiekem wel een beetje jaloers!

Nouja, al met al dus een hoop redenen om een beetje labiel te zijn hihi.

Als laatste nog heel lief van mijn man; toen hij een sms kreeg van mn broer gisterochtend had hij naar eigen zeggen voor het eerst het diepe verlangen; dit wil ik ook kunnen sturen naar iedereeen, ik wil ook een baby!!!! *smelt*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven