Oven uitroken?
maandag 18 februari 2013 om 13:36
Ik heb een combimagnetron/oven en het voor mekaar gekregen om tussen de achterwand en ventilator flink wat etensresten te krijgen (cakeblik omgevallen in oven, er zitten onderin deze wand wat gaatjes, dus dan kun je bedenken wat er gebeurt). De boel rookt en gloeit flink als je de oven aan zet. Contact opgenomen met fabrikant, en deze weet me te vertellen dat je de boel niet open kan maken om schoon te maken. Dus 2 opties: 1) uitroken, of 2) nieuwe oven. Optie 1 dus. Heeft iemand hier ervaring mee, of dit kan, en hoe ik het het best aan kan pakken?
maandag 18 februari 2013 om 14:06
maandag 18 februari 2013 om 14:13
Bedankt voor alle reacties al! Het is een inbouwoven, helaas. De stukken zijn nu te groot om weg te zuigen, en kan er ook nauwelijks bij, dus moeilijk kleiner te krijgen. Ik wil het sowieso wel proberen. Als we er een nieuwe inzetten moet het dezelfde zijn, en die kost 800 euros. Ik huur, maar dit is volgens de huisbaas toch echt mijn verantwoordelijkheid qua kosten. Jammer, maar wel terecht volgens mij.
maandag 18 februari 2013 om 15:19
quote:aikidoka schreef op 18 februari 2013 @ 15:04:
[...]
Waarom?er schijnt in bepaalde delen een zeer hoge spanning te staan en als je die met een schroevendraaier aanraakt dan ben je kassiewijle. Ik was er zelf nooit opgekomen (had het ook nooit geloofd) totdat ik het op tv zag.
[...]
Waarom?er schijnt in bepaalde delen een zeer hoge spanning te staan en als je die met een schroevendraaier aanraakt dan ben je kassiewijle. Ik was er zelf nooit opgekomen (had het ook nooit geloofd) totdat ik het op tv zag.
it's a big club and you ain't in it
maandag 18 februari 2013 om 15:28
Ik heb even in een restaurant gewerkt als bijbaantje, daar deden ze om de zoveel tijd een of ander goor chemisch ovenreinigingsgoedje in de oven, ding op de reiniginsstand (=hoog) en dan branden maar. De rook die er naderhand uit kwam was niet te harden (afzuigsysteem ook op de hoogste stand) maar het ding was daarna brandschoon dus dat werkt wel.
Als het cakespul er ook achter zit, let dan op dat het ding niet in brand vliegt tijdens het uitroken, dan ben je met de rest van je keuken verder van huis waarschijnlijk.
Balen zeg, die gaatjes zitten bij die van mij ook achterin, is inderdaad totaal niet bij te komen.
Als het cakespul er ook achter zit, let dan op dat het ding niet in brand vliegt tijdens het uitroken, dan ben je met de rest van je keuken verder van huis waarschijnlijk.
Balen zeg, die gaatjes zitten bij die van mij ook achterin, is inderdaad totaal niet bij te komen.