Het leed dat AntiBiotica heet...
dinsdag 5 februari 2013 om 11:20
Even een klaag topic...
Na afgelopen jaar al regelmatige AB geslikt te hebben, begin januari 1.5 week in het ziekenhuis gelegen te hebben waarbij ook een week AB via het infuus, was ik nog geen 2 weken thuis of kon ik alweer beginnen met de volgende kuur.
Moet deze kuur 10 dagen slikken, inmiddels zitten er 7 dagen op en ben het zat. Ben in staat om die pillen in de vuilnisbak te gooien... Vannacht het grootste gedeelte van de nacht op de wc gebivakkeerd, slik ondertussen iets tegen de diarree, pcm voor de buikpijn/ krampen en net ook maar iets tegen de misselijkheid ingenomen anders word het helemaal niks vandaag...
Net al gebeld om te overleggen of ik die laatste 3 dagen echt nog door moet slikken, maar mn arts staat op OK dus word in de loop van de dag terug gebeld!
Zo moest even mn frustratie kwijt, ben het even helemaal zat met al die rommel!!!
Na afgelopen jaar al regelmatige AB geslikt te hebben, begin januari 1.5 week in het ziekenhuis gelegen te hebben waarbij ook een week AB via het infuus, was ik nog geen 2 weken thuis of kon ik alweer beginnen met de volgende kuur.
Moet deze kuur 10 dagen slikken, inmiddels zitten er 7 dagen op en ben het zat. Ben in staat om die pillen in de vuilnisbak te gooien... Vannacht het grootste gedeelte van de nacht op de wc gebivakkeerd, slik ondertussen iets tegen de diarree, pcm voor de buikpijn/ krampen en net ook maar iets tegen de misselijkheid ingenomen anders word het helemaal niks vandaag...
Net al gebeld om te overleggen of ik die laatste 3 dagen echt nog door moet slikken, maar mn arts staat op OK dus word in de loop van de dag terug gebeld!
Zo moest even mn frustratie kwijt, ben het even helemaal zat met al die rommel!!!

zondag 17 februari 2013 om 11:01
@ Apatura... Bah, het blijft ook rommel! Gelukkig heb ik van schimmel nooit last (behalve de laatste keer op mn tong...) Maar goed, als de AB zn werk doet, dan moeten we dat maar voor lief nemen... Beterschap, hopelijk ben je snel van je schimmel verlost
@ Swana... Ziekte van Lyme schijnd idd een hel te zijn om vanaf te kunnen komen. Heel veel sterkte en hopelijk voor je ga je een arts treffen die je echt verder kan helpen!
Van de bijwerkingen van de AB gelukkig geen last meer, buik an sich is nog niet echt top. Ach jha, geduld zeggen de mensen dan... (kan dat woord niet meer horen inmiddels
)
Fijne zondag!
@ Swana... Ziekte van Lyme schijnd idd een hel te zijn om vanaf te kunnen komen. Heel veel sterkte en hopelijk voor je ga je een arts treffen die je echt verder kan helpen!
Van de bijwerkingen van de AB gelukkig geen last meer, buik an sich is nog niet echt top. Ach jha, geduld zeggen de mensen dan... (kan dat woord niet meer horen inmiddels

Fijne zondag!
zondag 17 februari 2013 om 12:18
Ja dat is gewoon kut en soms ben je het ook helemaal zat. Ik zit nu zo'n 4 jaar non stop aan de antibiotica gebruik 5 verschillende momenteel waarvan 1 via inhaleren en 1 via infuus. Godzijdank kan het allemaal vanaf huis en lig ik dus niet in het ziekenhuis, nu wip ik gewoon vaak langs voor controle.
zondag 17 februari 2013 om 12:27
@ Apatura... Volgens mij zou je met een week toch (zeker) wel verschil moeten merken! Misschien anders nog een keer na laten kijken ofzo? Andere medicatie? Voor de schimmel op mn tong kreeg ik eerst daktarin gel, hielp wel wat maar ook daar reageerde mn maag/darm stelsel flink op, dus uiteindelijk op nystatine over gegaan. Inmiddels gelukkig geen last meer van, maar duurde wel een tijdje voordat het weer 'normaal' aan voelde, mn tong..
@ Spoorzeven... Mijn hemel, al 4 jaar?! Het is idd wel fijn dat er tegenwoordig speciale zorg voor thuis is, maar dan nog... Komt er ook een eind datum in zicht?
@ Spoorzeven... Mijn hemel, al 4 jaar?! Het is idd wel fijn dat er tegenwoordig speciale zorg voor thuis is, maar dan nog... Komt er ook een eind datum in zicht?
zondag 17 februari 2013 om 12:56
Niet 4 jaar lang dezelfde. Ja het werkt zeker nog wel. Voor mijn infuus en 3 anderen staat de einddatum momenteel op november. De andere voor altijd en zodra die vier in november (hopelijk) gaan wegvallen zal er wel weer nieuwe in de plaats komen waarschijnlijk direct. Maar deze 4 die dan wegvallen zijn echt een bitch dus dan wordt ik heel gelukkig!

dinsdag 19 februari 2013 om 11:34
@swana... Wat is een janis herxheimer reactie (proberen te googlen, maar werd niet veel wijzer
) Frustrerend als je dr al zo lang mee loopt, heb je wel nog een beetje een sociaal leven ondanks je klachten? En wat moet ik me voorstellen dr bij als het mn in je hoofd zit? (zo goed ken ik die ziekte verder niet...)
@superduba... Na 7 jaar met klachten lopen pas een diagnose? Jeetje, wat zal dat een moeilijke tijd geweeest zijn!

@superduba... Na 7 jaar met klachten lopen pas een diagnose? Jeetje, wat zal dat een moeilijke tijd geweeest zijn!