Lijf & Lijn alle pijlers

Dieet Viva-redactrice Jossine in de Viva

18-05-2008 09:51 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met grote verbazing en ergernis heb ik gisteren de Viva gelezen. Hierin beschrijft redactrice Jossine hoe zij in 6 weken tijd maar liefst 10 kilo is kwijtgeraakt d.m.v. een zogenaamd HCG-dieet.

Ik vind het prima dat zij zichzelf te dik vindt en wil afvallen, heel goed zelfs, maar waar ik me nou zo ontzettend aan stoor en irriteer is het feit dat nu weer het volgen van een crash-dieet wordt gepromoot.

Overal, en zelfs ook in de Viva, wordt verteld dat afvallen prima is, maar dat dat geleidelijk moet en dat zgn crash-dieten uit den boze zijn en zelf het jojo-effect vergroten en wat doet de Viva nu.....? Een behoorlijk heftig dieet van 500 kcal per dag (!) promoten als een of ander wonderdieet......terwijl iedereen weet dat dit natuurlijk echt niet goed is voor je lichaam.

Wat vinden jullie hier nu van?
Ha! dus jij vindt het ook!
Woehahahahaaa, ik las je posting op dat topic en ik kan het er alleen maar mee eens zijn. Ok, misschien niet dik, maar wel eeeeeeh...volslank. Laten we zeggen: iig níet slank. Verder niks mis mee, maar ga niet lopen roepen dat ze zo slank is.

Van mij mag ze mee naar Darfur ipv Belgrado.
quote:fleurtje schreef op 18 mei 2008 @ 22:33:

Woehahahahaaa, ik las je posting op dat topic en ik kan het er alleen maar mee eens zijn. Ok, misschien niet dik, maar wel eeeeeeh...volslank. Laten we zeggen: iig níet slank. Verder niks mis mee, maar ga niet lopen roepen dat ze zo slank is.

Van mij mag ze mee naar Darfur ipv Belgrado.Ghe! Ben blij dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt. Ze ziet er goed uit hoor, daar niet van, maar die jurk........brrrr (gaat nu wel erg off topic btw )
Ach, op het moment dat Josine zich hier meldt, is het vroeg genoeg om weer ON topic te gaan

Ben het met je eens. En dan, misschien wel vooral: niet-slank is NIET hetzelfde als een slecht figuur. Vind ik.
Hehe! Eindelijk iemand die t snapt! Op dat andere topic werd al gesuggereerd dat ik gezegd zou hebben dat ze te dik was. Nou niets is minder waar.
Up!
ik wacht met smart op een reactie van Jossine !
Heee Wen, GEFELICITEERD!!

dat wordt komend jaar (dit jaar) dus sowieso geen Plantsoenloop

verder onderschrijf ik alles over het feit dat 500 kcal echt belachelijk weinig is om te eten en dan óók nog bewegen (ik fiets die 40 minuten sowieso wel bijna elke dag, trouwens)

Pff.
Later is nu
Voor wie het interesseert; er is zojuist een blog gepost hierover, inclusief website van de arts (ahum) waar Jossine deze kuur heeft gevolgd. Ik heb de site en de brochure van de site eens doorgelezen...ik vind het net een sekte. Bah....

http://www.gewichtsverlies.com/
Het eten van een lepel laxeermiddel en de volgende dag een lepel zuiveringszout hoort ook bij dit 'dieet'. Volgens mij is dit gewoon een erg goeie buisness voor die mensen. Dat een ander z'n lichaam er door stuk maakt lijkt ze niet te raken. En wanneer ben je dik, volgens hen.. als je je lengte min 110 doet. (voor vrouwen) 5 kilo daar boven is al TE ZWAAR (wat echt gebracht word alsof je dan dood gaat) als ik dat uitreken met bijv. BMI dan heb ik nog steeds een gezond gewicht hoor..

jammer dat er zoveel mensen zijn die misbruik maken van een ander...
Jammer dat er altijd weer mensen intrappen

Nog meer jammer dat Viva daaraan meedoet
Later is nu
Wat ik verrassend vind, is dat HCG hiervoor gebruikt wordt. Terwijl het zo schaars is. Ik heb aan het begin van mijn zwangerschap nog geplast voor Moeders voor Moeders, voor vrouwen die moeilijk zwanger worden. Laat ze HCG daarvoor gebruiken ipv een crash-dieet.
quote:Findi schreef op 19 mei 2008 @ 13:55:

Wat ik verrassend vind, is dat HCG hiervoor gebruikt wordt. Terwijl het zo schaars is. Ik heb aan het begin van mijn zwangerschap nog geplast voor Moeders voor Moeders, voor vrouwen die moeilijk zwanger worden. Laat ze HCG daarvoor gebruiken ipv een crash-dieet.Hmm beetje mosterd, had eerst de rest moeten lezen...
Ik zal ook wel mosterd zijn want niet alles gelezen, maar ik vind afvallen met HCG schandelijk.

Het is bedoeld voor vrouwen die niet zwanger kunnen raken. Heb het zelf ook ingespoten wegens onvruchtbaarheid.

Viva, wat een misser! Dat jullie je hiervoor lenen!
Geen bijzonderheden
Wow, hi1777, volgens die berekening ben ik ook al te zwaar: 1.68 en 62 kilo.

Ze laten je inderdaad laxeermiddel en 'reinigingszout' innemen, naast het belachelijke aantal van 500 kcal. En in de tweede fase van de kuur moet je een 'speciale Fat Burner' (te kopen bij... hen) innemen

Ik raak hier nog steeds van over de rooie.
ik wacht nog steeds met smart op een reactie van jossine

ik heb haar gister gemailt dus ze weet van deze discussie af.

goed en wel ... misschien mag ze niet forummen onder werktijd.

ik wacht ook nog steeds op antwoord van biohcg.nl

die had ik gevraagd wat de grondstoffen zijn van biohcg. ook daarvan nog geen antwoord ...

maar als ik iets hoor dan horen jullie t ook ...
quote:hi1777 schreef op 19 mei 2008 @ 12:53:

En wanneer ben je dik, volgens hen.. als je je lengte min 110 doet. (voor vrouwen) 5 kilo daar boven is al TE ZWAAR (wat echt gebracht word alsof je dan dood gaat) als ik dat uitreken met bijv. BMI dan heb ik nog steeds een gezond gewicht hoor..

tering dan heb ik ernstig overgewicht !! 1.59 - 66 kilo
Bestel maar vast een HCG-kuur Yam! O nee, wacht, je had nog ampullen liggen toch?
sterker nog ik bulk van de HCG! met twee placenta's maak je een hoop van dat goedje aan hoor !
Aftappen!
quote:Yamuna schreef op 19 mei 2008 @ 15:40:

ik wacht nog steeds met smart op een reactie van jossine

ik heb haar gister gemailt dus ze weet van deze discussie af.

goed en wel ... misschien mag ze niet forummen onder werktijd.

ik wacht ook nog steeds op antwoord van biohcg.nl

die had ik gevraagd wat de grondstoffen zijn van biohcg. ook daarvan nog geen antwoord ...

maar als ik iets hoor dan horen jullie t ook ...Ik had een aantal stukjes geplakt waarin precies stond wat biohcg is, wordt gewonnen uit o.a. de soyaplant.
quote:wen schreef op 18 mei 2008 @ 18:36:

Yam, we gaan gewoon samen onze flessen legen op het bureau van Jossine Mag ik mee, mag ik mee (om te kijken)!
Ik zou het tof vinden als viva n.a.v deze discussie ook eens een reactie zou plaatsen. Zeker gezien het feit er nogal wat kritiek is op het artikel en ook ook viva! Ik ben benieuwd of deze reactie verwacht was of dat het rauw op hun dak valt! Wat was de doelstelling en in hoeverre is deze behaald?

Waarschijnlijk is het de bedoeling geweest om een reactie uit te lokken en een discussie op gang te brengen...?!
Het topic is geopend op zondag. Misschien zagen ze het vandaag pas. Maar dan zou ik nu toch wel een reactie van ze verwachten!
quote:Star schreef op 19 mei 2008 @ 17:51:

[...]

Ik had een aantal stukjes geplakt waarin precies stond wat biohcg is, wordt gewonnen uit o.a. de soyaplant.

soja en yam planten.

maar in diezelfde stukjes staat ook dat pregnyl ene bio-identical-chemicalhuppeldepup is ... terwijl pregnyl gewoon menselijk hormoon is gewonnen uit zwangere vrouwen urine....

dus hoeverre ik die stukjes geloofwaardig vind.

( niet te verwarren met of ik jou geloof waardig vind )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven